Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura

wentylator temperatura przegrzewanie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwiec 2016 - 06:26

czujnik dedykowany pod ten model wraz z kodem silnika xd

I bieg nigdy nie startował , zawsze z II od razu :ph34r:

 

na zwary wsio ok , w gnieździe  diagnostycznym wentylatorów wsio ok xd ,

 

już nie rozchodzi się o I bieg a o to dlaczego II bieg nie dał rady ochłodzić silnika, pompa wody ok wirnik metalowy więc łopatki całe xd , termos nowy xd

 

wszystkie czujniki już nowe  na silniku i chłodnicy , wszystkie katalogowo pod x20xev  xd

 

niby wszystko jest ok ale nie odpuszczę tego , że raz wywaliła temp na max. skoro raz to zrobiła , to możne :knight:  ponownie 

 

Nie pamiętam jak w 2.0 było ale czy nie 2 czujniki? duży i mały obieg? Na górze pod grubym wężem przy aku 1 bieg i niżej od drugiego biegu? Jak przekaźniki trybią to jedynie tam szukać...



#42 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 29 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 czerwiec 2016 - 10:18

witam, wymieniłem pompe wody, wyczyściłem chłodnice , jest troszke lepiej oma dalej się grzeje tylko teraz potrzebuje trochę więcej czasu. Uszczelki pod głowicami są całe. może to być spowodowane np. przez zepsute webasto ? 



#43 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4641 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 czerwiec 2016 - 13:25

chłodnicy nie wyczyścisz.W środku jest szlam którego nie wypłuczesz.Pomoże tylko wymiana na nową.



#44 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 29 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwiec 2016 - 08:42

chłodnica wymieniona, a temperatura dalej około 110 stopni. zostaje termostat .



#45 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 czerwiec 2016 - 08:45

110 na desce czy komp tyle pokazuje? Może wskazówke od temperatury ktoś ruszał i jest źle wsadzona?

#46 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 29 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwiec 2016 - 08:53

110 na desce , wentylator chodzi na drugim biegu i twarde węże od wody



#47 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4641 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 czerwiec 2016 - 08:55

chłodnica wymieniona, a temperatura dalej około 110 stopni. zostaje termostat .

na nową czy używaną?



#48 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 29 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 czerwiec 2016 - 08:55

nowa chłodnica



#49 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 czerwiec 2016 - 06:32

110 na desce , wentylator chodzi na drugim biegu i twarde węże od wody


UPG umiera

#50 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 czerwiec 2016 - 10:33

pierwsza ważna rzecz na zegarach masz napisane 90 i 100 czy 90 i 110 ?


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#51 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 czerwiec 2016 - 20:58

Nieważne, skoro ma twarde węże to spaliny idą do płynu

#52 OFFLINE   sebok77

sebok77
  • 29 postów
  • Dołączył: 15-10-2014
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lipiec 2016 - 12:54

problem rozwiązany , przyczyną był termostat . oma już działa i temperatura wróciła do normy.  



#53 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lipiec 2016 - 14:44

Nieważne, skoro ma twarde węże to spaliny idą do płynu
k

każda omega w benzynie ma mieć twarde węże, chyba że korek nie działa lub jest z diesla. I wtedy też się grzeje za bardzo bo brakuje jej ciśnienia


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#54 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 lipiec 2016 - 16:27

Aha, to idę do omki jej powiedzieć, żeby stwardniała

#55 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 121 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Oberbexbach
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 lipiec 2016 - 10:56

To ja się podepnę - rok 97, silnik 20SE w gazie. Dwa razy nagrzał mi się do 120 stopni. Wentylator robił robotę, Niby wszystko gicio, ale ciśnienie uciekało przez korek (oryginalny). Poza ciśnieniem potrafił posikać się woda. Oba węże nie do utrzymania z gorąca, po ostudzeniu wykręciłem termostat - działa. Cały układ przejechałem octem kilka miesięcy wcześniej, ale z termostatu waliło, jakby ocet nadal krążył. Zalałem zbiorniczek woda (na odkręconym termostacie) i leciało powoli. Po odpaleniu woda dostała kopa, wiec pompa działa. Poskręcałem, odpowietrzyłem (przez puszczenie silnika i dolewaniu wody, aż przestało babelkowac, bo i woda szla górą, po czym spadała do polowy zbiorniczka). Zauważyłem tez, ze po zgaszeniu auta przy odpalonym wentylatorze woda ciekła przez korek. Nie wiem, czy to będzie miało coś do tego, ale ogrzewanie tez nie działa i urywała się plecionka (już wymieniona).

Okoliczności: 1 raz, upal, korek w mieście. Po wydostaniu się z korka silnik miał 100 stopni, sądziłem, ze przewiew przez prędkość obniży temperaturę, ale mimo wszystko podniósł do ok 120. Zaparkowałem, otworzyłem maskę, żeby szybciej się schłodził (rzecz jasna zgaszony), było czuć, ze zacieki olejowe śmierdzą gorącym olejem. Po ostudzeniu wody ledwo na dnie zbiorniczka.

Okoliczności 2: Na autostradzie trzymałem prędkość 150-160 km/h. Jak budzik pokazał mi 100 stopni na silniku, zwolniłem do 120 km/h. Mimo to, wywalił mi temperaturę 120 stopni, na szczęście kilka metrów od domu.

Podejrzanych brak (poza obiegiem na nagrzewnice, ale to chyba tylko dokładka do podstawowego chłodzenia)



#56 OFFLINE   Kornell

Kornell
  • 214 postów
  • Dołączył: 27-02-2011
  • Skąd: Zgorzelec

Napisany 14 lipiec 2016 - 11:43

Zalałem zbiorniczek woda
 

To twój największy grzech, to nie traktor aby lać wodę. Płyn maa wyższą temperaturę wżenia i tak szybko by Tobie ciśnienie w układzie nie urosło.  W moim x20se temp. nie przekracza 100 stopni nawet gdy jest 34 stopni + jazda w mieście. Może gaz źle podpięty do obiegu i dlatego takie cyrki.
BTW kiedyś w moim x20se gdy zaczynał przekraczać 110 stopni dochodząc właśnie nawet do 120 pękały mi węże bo poprzedni właściciel założył inny korek, później okazało się że mam pękniętą głowice.

#57 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 121 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Oberbexbach
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 14 lipiec 2016 - 11:55

Ja miałem korek przewiercony. Uszczelnilem, ale i tak cisnienie ucieka przez fabryczne zaworki



#58 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipiec 2016 - 12:30

wymień korek na sprawny

jak nie będzie ciśnienia to wypchnie nawet płyn, głowica się gotuje



#59 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lipiec 2016 - 13:20

Ja miałem korek przewiercony. Uszczelnilem, ale i tak cisnienie ucieka przez fabryczne zaworki

 

 to znaczy że jest za wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Być może przez wodę zamiast płynu chłodniczego, lub gorszą przyczynę zatkana chłodnica, czy też najgorszy scenariusz UPG



#60 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lipiec 2016 - 15:07

Zalałem zbiorniczek woda
To twój największy grzech, to nie traktor aby lać wodę. Płyn maa wyższą temperaturę wżenia i tak szybko by Tobie ciśnienie w układzie nie urosło. W moim x20se temp. nie przekracza 100 stopni nawet gdy jest 34 stopni + jazda w mieście. Może gaz źle podpięty do obiegu i dlatego takie cyrki.
BTW kiedyś w moim x20se gdy zaczynał przekraczać 110 stopni dochodząc właśnie nawet do 120 pękały mi węże bo poprzedni właściciel założył inny korek, później okazało się że mam pękniętą głowice.

korek ma utrzymywać ciśnienie w układzie po to by nie wrzał płyn woda ciecz :) dlatego przy tmp 110 .przy 110 stopni i 1.1 bara cisnienia woda nie wrze i dlatego twoja mama jak przychodzi późno z pracy by ugotować obiad dla syna który wrócił ze szkoły by nie trwało to do wieczora używa szybkowaru bo w nim utrzymuje się wyższe ciśnienie po to by woda zagotowała się do 120 stopni i wtedy miąsko i warzywka się szybko ugotują

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Edytowany przez se61, 14 lipiec 2016 - 15:09.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wentylator, temperatura, przegrzewanie