Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zbyt wysoka temperatura

wentylator temperatura przegrzewanie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   522

522

    FSU

  • 215 postów
  • Dołączył: 01-07-2011
  • Skąd: Sulęcin/Zielona Góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 maja 2016 - 16:51

Rok: 1994
Silnik: 2.0 16v

 

Witam. Od niedawna mam problem ze swoją Omegą. Jak widać za oknem - zrobiło się cieplej, ale nie na tyle ciepło, żeby wentylator chłodnicy zaczął działać podczas kręcenia się po mieście. A tak jest właśnie u mnie. Silnik nagrzewa się jak zwykle - w miarę szybko, jednak w cyklu miejskim jego temperatura rośnie, rośnie, aż włącza się wentylator. Temperatura zostaje zbita (poniżej 90 stopni), ale za parę kilometrów jest ten sam problem. Oczywiście w trasie jest wszystko w porządku. Teraz powiedzcie mi, cóż to może być? Termostat? Jakiś bezpiecznik?

 

Martwi mnie to z wiadomych względów i właśnie Googluje sobie temat. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki ;) Pozdrawiam!





#2 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2016 - 17:12

Przecież opisałeś normalna pracę układu chłodzenia. Silnik łapie reperture termostat puszcza i temperatura spada jak sama chłodnica nie radzi sobie to pomagają wentylatory

Edytowany przez T0m3k, 20 maja 2016 - 17:19.


#3 OFFLINE   Lukaszwalbrzych

Lukaszwalbrzych
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-12-2010
  • Skąd: wałbrzych
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 maja 2016 - 20:08

Miałem podobny problem,sprawdz czy górny oraz dolny wąż chłodnicy jest mniej wiecej tak samo miękki po zagrzaniu się silnika. U mnie górny był twardy a na dole miękki trzeba było wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego poniewaz sie zapchał i nie samopoziomował ciśnienia w układzie chłodzenia.



#4 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 maja 2016 - 20:51

tak ma byc jak opisujesz



#5 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2016 - 09:11

Jak silnik ci się grzeje do jakichś 95 C, a wentylator to potem zbija do 92,5 - wszystko działa prawidłowo.



#6 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2016 - 18:31

Miałem podobny problem

 

to nie żaden problem ,


Temperatura zostaje zbita (poniżej 90 stopni), ale za parę kilometrów jest ten sam problem.

 

tu masz problem , w xev pełne otwarcie termostatu to 97*C więc mając poniżej 90* masz za mało albo czujnik cię buja,

podpiąć np OS i sprawdzić poprawność wskazań na desce xd  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#7 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2016 - 20:18

Pełne to 107 stopni, kolego

#8 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2016 - 20:27

Pełne to 107 stopni, kolego

racja , mała pomyłka , ale jaka ważna.

od 92 do 107 


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#9 OFFLINE   Lukaszwalbrzych

Lukaszwalbrzych
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-12-2010
  • Skąd: wałbrzych
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 maja 2016 - 20:47

Dobrze ok ładnie wyczytaliście w książkach te temperatury itp.. ale jak zbyt często załącza sie wentylator, tym bardziej że jest innaczej niż zawsze było to jest coś nie tak.. właściciel to zauważył, napisał i tyle.. ale nie mówcie ze jest wszystko ok jeżeli nawet auta nie widzieliście a właściciel stwierdza usterke..lepiej napisać na co ma zwrócić ewentualnie uwagę :thumbdown:  



#10 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 maja 2016 - 08:54

Nie w książkach kolego, tylko na termostacie jest napisane.

#11 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 maja 2016 - 09:00

Ale on napisał jak powinno to działać to tak jakby napisał że po wciśnięciu hamulca auto mu mocno zwalnia i pytał z czym ma problem :-P a to że mu w mieście wentylatory się włączają to niby obiaw usterki? No proszę Cię mi w mieście nawet zima potrafią się włączyc. Teraz będzie jak zawsze że ktoś rzuci hasło UPG

#12 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 maja 2016 - 19:00

Nie w książkach kolego, tylko na termostacie jest napisane.

też , ale z "życia" tym bardziej . 


Dobrze ok ładnie wyczytaliście w książkach te temperatury

 

i ja czytać nie muszę bo xev-a mam od 7lat i dziwny mi nie jest.  


Edytowany przez pawel80, 22 maja 2016 - 18:52.

:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#13 OFFLINE   KlocekPGN

KlocekPGN
  • 20 postów
  • Dołączył: 18-02-2016
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 maja 2016 - 12:48

Sprawdź kompem te temperatury. U mnie na desce pokazuje 85 a w kompie jest 92.

#14 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 maja 2016 - 17:41

Zasysa ciepłe powietrze, chłodnica owiewana jest ciepłym powietrzem. Jazda po mieście światła korki zatrzymanie i dodawanie gazu większe obroty i z automatu wyższa temperatura. Źle by było gdyby temperatura rosła i nie spadała. Fakt że może korek jest nieszczelny tak jak u mnie ale załączanie wentylatora to nie jest problem jeżeli silnik pracuje normalnie i wentylator ta temperaturę zabija. Dzisiaj na światłach stał gość koło mnie mazdą 6 i co chwila wentylator się w maździe załączał. Dopóki miałem pierwszy bieg wentylatora to w mieście też co chwilę pracował. Masz git.

#15 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 maja 2016 - 17:51

To już nie masz 1 biegu?

#16 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 maja 2016 - 20:27

Zasysa ciepłe powietrze

 

gdzie? 


chłodnica owiewana jest ciepłym powietrzem.

w lecie to chyba normalne , :ph34r:  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#17 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2016 - 06:06

Technix już nie mam. Mam drugi czujnik ale nie chce mi się wymienić. W sumie typ mam nadzieję że to tylko czujnik. Paweł zewsząd ciepłe powietrze. Przez cały dolot. I miała od asfaltu też dostaje promieniowaniem cieplnym. W lecie w każdym samochodzie częściej załącza wentylator niźli w zimie

#18 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2016 - 07:17

Technix już nie mam. Mam drugi czujnik ale nie chce mi się wymienić. W sumie typ mam nadzieję że to tylko czujnik. Paweł zewsząd ciepłe powietrze. Przez cały dolot. I miała od asfaltu też dostaje promieniowaniem cieplnym. W lecie w każdym samochodzie częściej załącza wentylator niźli w zimie

 

kolego ale to chyba normalne w lecie , no nie?  :cheers:


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#19 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2016 - 16:54

No to ryzykujesz, II bieg włącza się jak już wskazówka nie niebezpiecznie blisko czerwonego pola.
Ja jak miałem uszkodzony czujnik to zmostkowałem wtyczkę, wolę żeby chodził non stop niż żeby się przegrzał
No to ryzykujesz, II bieg włącza się jak już wskazówka nie niebezpiecznie blisko czerwonego pola.
Ja jak miałem uszkodzony czujnik to zmostkowałem wtyczkę, wolę żeby chodził non stop niż żeby się przegrzał

#20 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2016 - 19:50

Wiem że się włącza wysoko. Aczkolwiek wymieniłem teraz korek od zbiorniczka i temperatura pracy spadła już nie włącza się tak często. Wiem że w końcu go ugotuję. Kupię kolejny i może się zabiorę za rozrząd który już że mną jeździ trzeci miesiąc jak nie piąty. I reduktor wymienię na mocniejszy bo na razie jeżdżę na takim do130 km. Ale jak patrzę na swoje kółka typ mi się wszystkiego odechciewa. :)





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wentylator, temperatura, przegrzewanie