Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem po remoncie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2016 - 08:02

Rok:2000
Silnik:x30xe
Witam Klubowicze. Mam omege po remoncie silnika pierścienie i wszystkie uszczelniacze i głowice bo reszta była ok. Po tym remoncie właśnie omcia zaczęła dziwnie chodzić na wolnych obrotach trochę druga w środku na bp i na LPG podczas jazdy delikatnie poszarpuje przy obrotach 1900/2500 dalej jest ok. I przy przeliczeniu się na gaz nawet gdy jest ciepła lubi zgasnac. Komp błędów nie pokazuje. A może być to od źle ustawionego rozrządu bo kat wyprzedzania zapłonu skacze od 7/8 na wolnych obrotach. Od czego to może być?



#2 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 maja 2016 - 17:16

Sprawdź przewody wysokiego napięcia na świecach.



#3 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2016 - 20:24

W tamtym roku były wymieniane zapomniałem dodać że czek się nieraz zapala i wyskakuje o2 sensor jakiś błąd czy to jest od sondy coś? I strasznie kopci olej czuć jeszcze gorzej niż przed remontem zrobiłem 200 km jutro sprawdzę olej i dam znać czy dużo ubyło
W tamtym roku były wymieniane zapomniałem dodać że czek się nieraz zapala i wyskakuje o2 sensor jakiś błąd czy to jest od sondy coś? I strasznie kopci olej czuć jeszcze gorzej niż przed remontem zrobiłem 200 km jutro sprawdzę olej i dam znać czy dużo ubyło
W tamtym roku były wymieniane zapomniałem dodać że czek się nieraz zapala i wyskakuje o2 sensor jakiś błąd czy to jest od sondy coś? I strasznie kopci olej czuć jeszcze gorzej niż przed remontem zrobiłem 200 km jutro sprawdzę olej i dam znać czy dużo ubyło

#4 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2016 - 10:59

Dziś sprawdzałem stan oleju nic nie ubyło

#5 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2016 - 12:07

Może nieszczelność na ssącym, może zamienione wtyki na lambadach, może EGR, może zawór odpowietrzenia baku. Dużo różnych opcji.



#6 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2016 - 18:23

Ja mam identyczne problemy tj.

Sondy otwarty obwód - od kąd mam auto

szarpanie na PB i lubi zgasnąć przy przełączaniu na LPG - to nastąpiło po tym jak pękł mi wąż od chłodzenia i zalał komorę silnika płynem wiązka wtrysków, kable , cewka itp od tej pory na niskich obrotach przy lekkim dodaniu gazu szarpie jakby wypadał zapłon czy wtrysk nie działał....

 

problem sond nie rozwiazany mimo stawania na głowie... nowy wydech od kolektora, nowe sondy, cały dolot uszczelniony, drugi komputer silnika, kilka przepływek, egr mimo ze sprawny to zaślepiony, teraz krokowy wymienię, sprawdzę czy przepustnice nie puszczają ale wątpię bo bawiłem się na LPG dawka gazu - przywaliłem tak ze wtryski lały a potem zszedłem do momentu az auto zgasło... sondy bez reakcji

 

problem szarpania, mniemam, że glikol dał w kość kablom czy cewce - jak będę miał czas rozbieram całość suszę czyszczę i składam od nowa :)



#7 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2016 - 21:35

No postaram się w najbliższym czasie wymienić przewody bo cewka jest nowa i świece też. Sondy jutro podmienie bo mam gdzieś w garażu. Tylko jeszcze mam pytanie czemu tak kopci na niebiesko
Wcześniej przed remontem silnika był taki problem że kopcila rano po zapaleniu i jak na odcieniu jechałem 2 km wiem że nikt mądry tak nie jeździ ale musi być wszystko ok w moim aucie. Zapalalo się smarowanie ale w silniku był spokój nic nie klepalo oleju na 300 km ubyło że 3 setki teraz po wymianie pierścieni panewki i reszta podzespołów była ok. Silnik cały wymyty jak nowy teścia mam takiego dobrego ;) Gliwice były ok. Sprawdzane w warsztacie co się tym zajmuje prowadnice były dobre podobno na wydechu mają minimalny luz i to tak ma być? została zrobiona pompa oleju bo był zawarty lekko zaworek. I po tym właśnie remoncie kopci po zapaleniu na zimnym, nie równo chodzi podczas jazdy kopci jak diesel na przedstawionym zapłonie, oleju nie ubyło nic ale denerwuje mnie to kopcenie.i coś delikatnie postukuje w silniku tz takie cykanie. Doradzcie koledzy co to może być bo ja już nie mam sił na ten samochód. Ten dym z tlumnika najbardziej wydobywa się podczas zmiany biegu gdy się jedzie równo jest ok gdy doda się gazu kopci. Śmierdzi strasznie olejem.

#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 maja 2016 - 21:56

to nie był remont tylko nieudana próba reanimacji

taniej by wyszło włożyć sprawne 3.2



#9 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 maja 2016 - 22:20

Chla oliwę

#10 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2016 - 23:35

Chla oliwę

Niekoniecznie, moaj tez kopci ale tylko jak jest wilgoć w powietrzu (mgła, opady,jazda nocą) co się okazało to nie olej ani woda tylko za dużo paliwa w spalinach - natomiast moja kopci tylko na biegu jałowym i to nie ma kolory ani płynu ani oleju - zapach też taki właśnie niedopalone paliwo... jednak skoro sondy stoją ma do tego prawo bo na trasie bierze mi po 15L :)

 

Jednak jak kolega ma obawy jak w TD :D oraz  typowy niebieski dym (olej) to pierścienie raczej, bo uszczelniacze na zimnym silniku po nocy lubią zakopcić. Chyba, że uszczelniaczy juz nie ma :D



#11 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 maja 2016 - 13:59

sa zalozone nowe pierscienie dół silnika wszystko ok. gumki na zaworach nowe wszystkie uszczelniacze. zawory byly docierane prowadnice nie popekane. miały tylko taki delikatny luz na wydechu ale jak i jedna tak i druga glowica ma taki sam. co jej jest fdo cholery



#12 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 maja 2016 - 23:42

No ja 2 razy robiłem silnik a przyczyną chlania był właśnie luz na prowadnicach zaworów wydechowych, pierścienie i uszczelniacze (gumki) nic nie pomogły, dopiero nowe prowadnice definitywnie rozwiązały problem

#13 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2016 - 09:26

Tak jest w piątek zawioze głowice do gościa co się tym zajmuje bo na wydechu mają zejbisty luz i na ssacym też i gumki zaworowe same się wypinaja a są identyczne jak te oryginalne. Mam jeszcze pytanie bo założyłem nowe pierścieni i tak ruszyłem tlokami na boki czyli jeden róg i drugi i mają dość spory luz każdy trochę inny mniejszy lub większy. I nie wiem co z tym teraz tłoki nie były porysowane.

#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 maja 2016 - 19:35

bo masz wytarty cylindry w jajo, zanim nowe pierścienie się dotrą to trochę minie i może wróci do stanu przed wymianą

trzeba było najpierw mierzyć i sprawdzić a nie w ciemno wymieniać



#15 OFFLINE   drex67

drex67
  • 21 postów
  • Dołączył: 30-03-2016
  • Skąd: Rypin
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 maja 2016 - 19:58

No właśnie. Mam drugi dobry silnik z mniejszym przebiegiem zdejme jutro głowice i zobaczę jak to wszystko wygląda jakie tam są luzy a orientuje się ktoś jaki to może być koszt szlifu tuleji i tłoki z pierscieniami? I remont głowic?

#16 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 maja 2016 - 00:28

Tuleja kosztuje 80 zł na cylinder, wprasowanie 100 odccylindra, honowanie gratis planowanie bloku 80.
Zaletą tego jest to, że masz ori tłoki tylko pierścienie nowe dajesz