Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gumowa osłona wału napędowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 maja 2016 - 18:58

Podciągałem dziś linkę ręcznego i zauważyłem, że mam pękniętą gumową osłonę (łączenia?) wału. Pod osłoną znajduje się wieloklin. Gdzie można kupić taką gumę, bo nie mogę znaleźć. Tylko ASO? I jak to w miarę sprawnie wymienić? Nie zdejmowałem jeszcze wału. Ostatnia sprawa - wał ma luz wzdłużny około 0,5 cm, może trochę mniej. Czy to normalne?





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2016 - 19:39

Tylko ASO?

Tak.

I jak to w miarę sprawnie wymienić?

 

Rozłączyć wał, założyć gumę i po sprawie.

wał ma luz wzdłużny około 0,5 cm, może trochę mniej. Czy to normalne?

Tylne zawieszenie jest w Twoim aucie? Jeśli tak, to normalne :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 maja 2016 - 19:56

Jak rozłączyć wał - odkręcić na tylnym krzyżaku i wysunąć? Czy coś go trzyma na tym wieloklinie? I co ma tylny zawias do wału? ;)



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 maja 2016 - 20:25

 

Jak rozłączyć wał - odkręcić na tylnym krzyżaku i wysunąć?

Innej opcji nie ma, plus odkręcenie od skrzyni biegów.

Czy coś go trzyma na tym wieloklinie?

Tylko brud i zgnilizna, skoro osłona gumowa w kawałkach.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 maja 2016 - 20:55

Wieloklin wchodzi w przegub. Skoro nic go tam nie trzyma to teoretycznie po odkręceniu tylnego krzyżaka, powinienem wysunąć tylną część wału, bez odkręcania jego przedniej części od skrzyni biegów. Czyż nie? Teoretyzuję, bo nigdy wału nie zdejmowałem/rozłączałem.



#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2016 - 21:08

najlepiej wyciągnąć w całości

może być zgrzyt przy odkręcaniu śrubek podpory

połówki wału sobie zaznaczasz aby złożyć w takiej samej pozycji, możesz poluzować nakrętkę przy wieloklinie, będzie łatwiej wysunąć, przy montażu skręć tak aby można było przesuwać wpust z lekkim oporem



#7 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 maja 2016 - 21:20

Nie bardzo kojarzę, o jakiej nakrętce i jakim wpuście piszesz, ale pewnie jak zrzucę wał, to wszystko się wyjaśni.



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2016 - 22:33

pod gumą-harmonijką siedzi owa nakrętka



#9 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 maja 2016 - 12:22

Podobno są dwa typy tej osłony. Jedna kosztuje ponad 400 PLN, druga ponad 700 w ASO :I Z oczywistych względów zakup oryginału odpada. Zamienników niestety brak. Poszukam używki albo postaram się dobrać coś podobnego. Czym grozi jazda z pękniętą osłoną?



#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2016 - 14:07

kupowałem tą osłonę i kosztuje ok.40 pln.



#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 maja 2016 - 14:22

Z oczywistych względów zakup oryginału odpada.

 

Podjedź do Auto Praga, za parę dni Ci ściągną. Ja płaciłem 38 zł. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 maja 2016 - 14:36

A masz jakiś numer tej części? Bo dzwoniłem dziś do ich oddziału w Piasecznie i mi walnęli takie ceny, jak napisałem wyżej.



#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2016 - 14:48

90470568  

http://ecat24.com/op...75/34625,34626/


Edytowany przez machony79, 17 maja 2016 - 14:48.


#14 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 maja 2016 - 14:56

Dzięki. Zadzwoniłem do innego ASO i zamówiłem, cena 40 PLN.



#15 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 czerwca 2016 - 22:12

Mógłby ktoś napisać jak zdjąć wał (co w jakiej kolejności)? Będę wymieniał tę osłonę, a wału jeszcze nie ściągałem.



#16 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2016 - 08:14

Żeby zrzucić cały wał to jest trochę roboty.

Opuszczasz wydechy.Odkręcasz osłony termiczne.Potem po sześć śrub na łącznikach elastycznych i zostaje podpora,która trzyma sie na dwóch śrubach.

Nie wiem czy nie łatwiej było by wysunąć tylko połówkę wału z osłoną którą chcesz wymienić.Wtedy tylko od mostu 6 śrub i powinieneś wysunąć wał do tyłu auta.



#17 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 czerwca 2016 - 10:02

Właśnie tak początkowo myślałem, żeby tylko tylną połowę zdjąć, ale wyżej pisali, że trzeba cały zrzucać.



#18 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 czerwca 2016 - 15:08

Osłona wymieniona. Wystarczy zdjąć tylną połówkę wału - gdyby ktoś kiedyś wymieniał.



#19 OFFLINE   Adasko12222

Adasko12222
  • 64 postów
  • Dołączył: 17-09-2016
  • Skąd: Ciechanow
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 września 2016 - 07:44

Oraz odkręcić 3 śruby (19) a nie 6 B-)