Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Górne mocowanie mcphersona


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
74 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2016 - 08:48

Do Omegi producenci podają w katalogach jeden rodzaj poduszek.



#22 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 maja 2016 - 20:03

Na starych bylo tak samo.

Edytowany przez zico, 20 maja 2016 - 20:04.


#23 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 maja 2016 - 13:32

Panowie, a jak ma być ta podkładka? Wywinięciem do góry czy tak jak na zdj.?

 

13177517_1713311835589103_33655498199270



#24 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 maja 2016 - 13:34

Wywinięciem do góry.



#25 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 15:58

Byłem u mechanika, upewnić się że ta wąska nakrętka nad wywiniętą podkładką dokręcona...bo stuka coś na głębokich dziurach, dociągnął ciut ciut, ale jak wpadnę w dużą dziurę coś jednak stuknie, mniej na pewno ale stuknie i słychać wyraznie że to od kielicha...podniosłem auto na lewarku i talerzyk doszedł gumą do kielicha...a jak stoi na kołach to tak ,,na oko'' jest pół cm od niego :( każdą nierówność/dziurę czuję na kierownicy i to mocno.



#26 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 19:22

Mam dokładnie to samo. Dudni mi na dziurach i poprzecznych nierównościach i też czuć na kierownicy. Zawieszenie całe nowe. Wymienię te poduchy na Lemfordery, bo mam wrażenie, że Febiego są nieco niższe i stąd problem ze szparą pod talerzykiem.

#27 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 19:40



Mam dokładnie to samo. Dudni mi na dziurach i poprzecznych nierównościach i też czuć na kierownicy. Zawieszenie całe nowe. Wymienię te poduchy na Lemfordery, bo mam wrażenie, że Febiego są nieco niższe i stąd problem ze szparą pod talerzykiem.

to zdjęcia jak auto na kołach:

WP_20160528_004_zps9klzgrw5.jpg

WP_20160528_001_zpsdwz0mpmc.jpg

 

i jak auto na lewarku:

 

WP_20160528_005_zpsjtowgk8e.jpg



#28 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 19:48

Stąd to stukanie, bo na nierównościach całe kolumny chodzą.

#29 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 19:54

odp.jaką uzyskałem na pytanie czy ta przerwa to normalka...na omega owners:

,,That is normal...
Where the top mount sits under the inner wing it relies on the weight of the car to keep it in place thumbsup.gif
Was all that work recent? If yes check and double check everything for tightness... by everything I mean drop links, wishbone bolts, track rod lock bolts, ball joints, top nuts (both under and above the top plate) and report back thumbsup.gif''



#30 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:02

A ja uważam, że to nie jest normalne. Tak na logikę - jak koło wpada w dziurę, to całą kolumna leci w dół o te pół centymetra, po czym dobija z powrotem i stąd te stuki.

#31 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 20:08

...żaden ze mnie mechanik ale zgadzam się całkowicie, jadąc do pracy po ,,małych'' dziurach, słychać tylko głuchą pracę zawieszenia, odgłos opony itp...ale jest taka ,,masakryczna'' droga nie daleko mnie, gdzie dziury są na prawdę głębokie...zapadnięty asfalt i tam właśnie napierdziela...



#32 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:16

Nie leci kolumna bo jest przecież sprężyna która przy wpadnieciu w dół się rozpręża bo jest sprezona masą auta, może poduszka jest źle wsadzona może trzeba ją obrócić o parę stopni bo np w bmw e39 tylne poduszki są przykrecane do budy na trzy śruby które można dowolnie przekręcić i pasuje ale poduszka jest lekko zagięta pod kontem i tylko w jednym położeniu jest tak jak być powinno a tak jak napisałem pasuje w każdy sposób i złe przykrecwniw też skutkuje stukami wiem bo przerabialem to z bratem q jego aucie i dopiero za trzecim podejściem udało się obrócić na śruby tak żeby dobrze leżała

#33 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 20:25

...to dlaczego talerzyk opada gdy podniosę auto, skoro wahacz opadnie tyle ile może a sprężyna nie jest do końca przecież rozprężona bo trzyma ją ta wąska nakrętka nad wywiniętą podkładką?


Edytowany przez jarqo1981, 28 maja 2016 - 20:27.


#34 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:31

No właśnie. Bo sprężyna rozpręża się tylko do pewnego momentu, bo przecież jest skręcona. I nie rozpręży się na tyle, żeby wybrać te dodatkowe pół centymetra.

#35 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:38

Podnieś auto do góry o zobacz ile koło na sprężynie może się opuścić IMHO to,, trochę,, więcej niż pół cm

#36 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 20:39

Wprawdzie to astra...ale może faktycznie złe poduszki mamy :(

 


Edytowany przez jarqo1981, 28 maja 2016 - 20:40.


#37 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:42

Podnieś auto do góry zobacz ile koło na sprężynie może się opuścić IMHO to,, trochę,, więcej niż pół cm


Tylko, że ona rozpręża się tak jakby w dół, bo od góry trzyma nakrętka i rozprężenie nie zniweluje tego luzu pod talerzykiem.

#38 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:44

Ale to było o tym wpadaniu w dziurę i że niby cała kolumna opada przy tym tak jak ktoś wcześniej napisał a na zdrowy rozum jest to nie możliwe. Tak jak napisałem ja bym się skupił na tym czy Poduszka nie jest wyprofilowana w taki sposób że ma stronę która musi być do przodu

Edytowany przez T0m3k, 28 maja 2016 - 20:46.


#39 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 maja 2016 - 20:49



Tylko o ile w Astrach faktycznie są dwa typy poduszek, to do Omegi wszyscy producenci podają jeden. Może nam sprzedali od innego auta ;-)

Ale to było o tym wpadaniu w dziurę i że niby cała kolumna opada przy tym tak jak ktoś wcześniej napisał a na zdrowy rozum jest to nie możliwe.Tak jak napisałem ja bym się skupił na tym czy Poduszka nie jest wyprofilowana w taki sposób że ma stronę która musi być do przodu


Nie jest wyprofilowana. A to, że leci kolumna jest możliwe, dopóki jest luz między talerzem a kielichem. Leci właśnie o te pół centymetra luzu, krórego nie wybierze sprężyna, bo jest skręcona.

Edytowany przez kjelon, 28 maja 2016 - 20:50.


#40 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 maja 2016 - 21:02

Ale to było o tym wpadaniu w dziurę i że niby cała kolumna opada przy tym tak jak ktoś wcześniej napisał a na zdrowy rozum jest to nie możliwe. Tak jak napisałem ja bym się skupił na tym czy Poduszka nie jest wyprofilowana w taki sposób że ma stronę która musi być do przodu

poluzuj górną nakrętkę od talerzyka, przejedz się delikatnie i powiedz mi czy stuka :) czy talerzyk nie ma zadania przyciągnąć amorek/górne mocowanie do kielicha?