Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz wału na boki dziwny problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2016 - 12:51

Rok:2001
Silnik:2.2 16v benzyna

 

Witam, Mój brat posiada omegę 2.2 16v oznaczenia silnika nie pamiętam, problem jaki chce opisać to piszczący dzwięk który pojawia się podczas wciśniętego sprzęgła, podejrzewaliśmy że to może wysprzęglik do wyrzucenia, po ściągnięciu wysprzęglik okazał się dobry sprzęgło do wymiany docisk ok dwumasa też ok po wymianie piszczenie nie ustało, brat oddał auto do mechanika który stwierdził że wał ma luz na boki i kiedy wciśnie się sprzęgło powstaje tarcie dodatkowo stwierdził że auto jest słabe bo ma słabe ciśnienie oleju. spotkaliście się z takim luzem ? koszty jakie zapowiedział mechanik to 4-5 tyś co o tym sądzicie ?





#2 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2016 - 13:46

Gdzieś ktoś o tym pisał chyba o silniku 2.0. Problem był z panewką oporową - chyba dobrze określiłem. Jest jedna z kołnierzem na wale.



#3 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 maja 2016 - 13:51

nie powinno być wtedy luzu wzdłużnego ? 



#4 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 maja 2016 - 07:26

Kolego jeśli masz już luz wzdłużny to na 99% masz do wymiany wał... Panewka oporowa się przytarła, i jak juz jeżdzi jakiś czas tak to zapewne na wale juz jest rowek i to spory. Przerabiałem to w mojej astrze f 1.6 8v, takze myślalem ze to sprzęgło ale po rozebraniu silnika wyszlo co bylo... Wał już był tak wytarty ze przy obracaniu haczył o blok silnika, po zmianie wału i panewek głównych silnik jak nowka :D

#5 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 maja 2016 - 21:04

Po wymianie sprzęgła odgłos piszczenia ucichł ale zaczęło coś chrobotać :D , zimmering  nie powinien puścić przy luzie wzdłużnym ? 



#6 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2016 - 10:34

Nie puści bo uszczelniacz ma warge blisko krawędzi od środka, a wciskajac sprzęgło wciskasz wał do środka i uszczelniacz dalej trzyma tylko bardziej na srodku. Jak chrobota to napewno ta panewka :)

#7 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2016 - 11:27

A co myślicie mogła mieć wpływ płukanka silnika i zmiana z minerału na pół syntetyk bo mniej wiecej od tego czasu się wszystko zaczęło.

 

I powiedzcie mi czy w tym silniku jest jakieś łożysko na kole zamachowym ? bo u siebie w 2.0 nic nie dojrzałem a tu niby mechanik wydubywał bo było zjechane.  to nie ważne już przypomniałem sobie o łożysku prowadzącym :D którego u siebie nie wymieniłem.


Edytowany przez Danielos82, 09 maja 2016 - 11:54.


#8 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2016 - 14:04

Na kole zamachowym chyba nie ma, napewno jest w wale korbowym :)