Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X30XE nierówna praca i urwany kabelek


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2016 - 11:31

Witam.

W zeszłym tygodniu kupiłem omegę 3.0 V6 + LPG. Jest po remoncie dwóch głowic. Zaraz po zakupie zmierzyłem ciśnienie w cylindrach żeby się upewnić czy sprzedający mnie nie oszukał.. Wyszło od 14,5 do 13,5 KPA. Mechanik powiedział że jest ok i jeszcze tym się pocieszę. Kanały świecowe nie zalane olejem. Jednak silnik nie równo pracuję.. Mechanik powiedział że jak wymienię kable i świece to powinno mu się poprawić.. Dzisiaj zabrałem się za wymianę kabli i świec. Po wymianie mam wrażenie że auto lepiej odpala, lecz silnik dalej nie równo pracuję. Bez różnicy, benzyna czy gaz.. Dodatkowo podczas oględzin ogólnych zobaczyłem dzisiaj urwany kabelek.. Nie wiem od czego jest.

 Załączony plik  WP_20160504_11_52_59_Pro.jpg   35,75K   7 pobrań

 Załączony plik  WP_20160504_11_51_08_Pro.jpg   26,09K   7 pobrań

Liczę na waszą pomoc, ponieważ zawsze chciałem mieć omegę z takim silnikiem i chce to wszystko ogarnąć żeby działało jak należy. 

 

 

Rok: 1999 sedan FL
Silnik: X30XE manual





#2 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2016 - 13:52

To chyba od czujnika spalania stukowego dla cylindrów 1-3-5 - strona pasażera. Ekran musi byś sprawny. Te gniazdo idzie do wiązki a wtyk do czujnika.



#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2016 - 14:17

Pali się check?
Ma jakieś błędy?

To jest kostka czujnika spalania stukowego...


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 maja 2016 - 14:42

Check się nie pali..

Skoro jest ekranowany to muszę nowy kabel ekranowany cały bo tego zlutować nie mogę? Nikt z was się nie orientuję jak długi jest ten kabel?

Jeśli chodzi o błędy to muszę mu zrobić zworkę i sprawdzić bo na chwilę obecną nie mam interfejsu diagnostycznego..


Edytowany przez Rodrigez, 04 maja 2016 - 14:43.


#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 maja 2016 - 12:21

Możesz lutować.



#6 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 maja 2016 - 21:00

Kabel zlutowany, zrobiony ekran. Przy okazji wyczyściłem przepustnicę. W niedziele napiszę czy coś mu się poprawiło, oraz sprawdzę błędy. 



#7 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 maja 2016 - 11:22

Po naprawie kabelka oraz wyczyszczeniu przepustnicy jest widoczna poprawa.. Silnik już mniej faluję na wolnych obrotach i teraz po dodaniu gazu ciągnie równo do góry.. Wcześniej po naciśnięciu gazu tak jak by się dławił.. Po naprawie jest już ok. Muszę wyczyścić jeszcze egr-a i silnik krokowy bo faluję na obrotach ale tak delikatnie.. Tyle zauważyłem podczas weekendowej jazdy.. Błędów niestety nie sprawdziłem bo dopadła mnie choroba.. Kolejne prace będą kontynuowane jak wyzdrowieje :) 



#8 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 maja 2016 - 13:50

No widzisz jak niewiele potrzeba do szczęścia?? Zlutowanie kabelka. :-)

Powodzenia w dalszym użytkowaniu.



#9 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 maja 2016 - 11:57

Zamówiłem interfejs OP-COM. Jak mi przyjdzie to zrobię diagnostykę i zobaczymy co mu dolega ponieważ raz na jakiś czas zapali się ikona check engine w czasie jazdy i po chwili gaśnie.. Czasem jest tak że faluję na obrotach lub po zejściu z wysokich obrotów na moment ma taki skok do 1000-1200 i potem normalnie.
 


Edytowany przez Rodrigez, 31 maja 2016 - 11:15.


#10 OFFLINE   Rodrigez

Rodrigez
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-04-2013
  • Skąd: Wolbrom
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 czerwca 2016 - 12:53

Wczoraj mi przyszedł interfejs do Omegi :) Zainstalowałem, skonfigurowałem, podłączyłem :) Połączyłem się z silnikiem, lecz żadnych błędów mi nie pokazało,, Z ABSem się nie połączył w ogóle.. Domyślam się że na sterowniku zrobiły się zimne luty które trzeba poprawić ( taki przypadek miałem w Vectrze B )

Na chwilę obecną planuję rozebrać i wyczyścić dolot, odmę, silnik krokowy i egr. Coś jeszcze mogę wyczyścić?



#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 czerwca 2016 - 22:56

MIalem chwilowe pojawianie sie checka jak mialem zasyfiony EGR , mycie pomoglo.
Jesli faluja obroty to poszukaj tez lewizny , wystarczy mala nieszczelnosc i tak to bywa :)