Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

trzyma 1500 rpm i nie reaguje na pedał gazu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 03 maja 2016 - 18:35

Witam, piszę w tym dziale, bo w zasadzie juz nie wiem gdzie umiescic ten temat.

Auto: Opel Omega 2,2 16 V 2000 rok.

LPG Stag 4+, reduktor AC, wtryskiwacze REG

Od jakiegoś czasu z moją omegą dzieje się coś dziwnego, wskakuje na 1500 obr. i nie reaguje na pedał gazu. Pomaga jej albo kilkukrotne/kilkunastokrotne odpalenie zgaszenie silnika, odpięcie na chwilę klemy minusowej lub wykasowanie błędów kompem.

Błędy jakie wyskakiwały po po podpięciu do komputera:

 

P0136 Sonda lambda przerwa w obwodzie (bank 1 sonda 2)

P0170 Spaliny dla mieszanki za bogatej

P1500 Nastawnik przepustnicy

P1550 Elektroniczna regulacja przepustnicy, zarządzanie mocą

 

Po wykasowaniu błedów zostawały P0136 i P0170, aż do następnego zawieszenia sie obrotów i wtedy pojawiają sie dwa ostatnie błędy.(te od przepustnicy)

Wymieniłem już świece na nowe, przepustnicę, potencjometr pedału gazu no i sonde lambda(po wymianie sondy, dwóch pierwszych błędów już nie ma)

Zauważyłem jeszcze, że nigdy nie złapie jej po pierwszym uruchomieniu silnika czyli rano. Powiedzmy jadę do pracy i jest ok, auto postoi kilka godzin (nie ma reguły, raz 3 godziny a nieraz 8), odpalam, jadę i wtedy ją trafia, najczęściej po przejechaniu powiedzmy 500-600 m, jeśli po tym odcinku jest już dobrze to mogę na pewniaka jechać i 1000 km  :). Dzieje się to tak mniej wiecej raz w tygodniu.

Myślałem jeszcze o wykasowaniu map PB, 100 km na benzynie, i wyregulować gaz, ale to raczej nie to, auto odpala od strzała, i na PB jak i na LPG jeździ bez problemów.

 

 





#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2016 - 22:46

Elektronika może pada jak się nagrzeje, mam na myśli pedał gazu, nie wiem może idzie to jakoś rozebrać żeby obejrzeć płytkę pod kątem zimnych lutów?

#3 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 maja 2016 - 06:23

A adaptowales nowa przepustnice?

#4 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 05 maja 2016 - 08:03

Elektronika może pada jak się nagrzeje, mam na myśli pedał gazu, nie wiem może idzie to jakoś rozebrać żeby obejrzeć płytkę pod kątem zimnych lutów?

 

 

potencjometr wymieniony na inny i wydaje mi sie, ze dwa tak samo nie moga byc uszkodzone.

 

 

 

A adaptowales nowa przepustnice?

 

 

 

przepustnica nie była adaptowana, ale z tego co wiem to po wymianie jak obroty są ok i nie wywala błedu P0505, to nie trzeba nic robić i komp sam się do niej się przyuczy. Tak wyczytałem gdzieś na forum. 


Edytowany przez kipek21, 05 maja 2016 - 20:39.


#5 OFFLINE   kipek21

kipek21
  • 63 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Radomsko

Napisany 12 maja 2016 - 21:18

Witam, od ostatniego postu zrobiłem na benzynie 300 km, i tak czy tak ją złapało. Dzisiaj podmieniłem kompy z immo i auto na benie w zakresie obrotów powiedzmy od 1200 - 3000 wcale nie ciągnie jak by szło na 2-3 garach, jak przekroczy magiczne 3000 obrotów idzie jak strzała. Na moim starym kompie też miała takiego muła tyle, że był on bardzo mało odczuwalny.

Po podłączeniu komputera jest błąd P0170, po wykasowaniu go, omega jakoś się zbiera, ale tylko przez chwilę bo za chwilę znowu jest ten sam błąd i historia zaczyna się od nowa. :) .

Na gazie idzie normalnie.

Tak sobie myślę czy przypadkiem, jeszcze nie podmienic wtrysków benzynowych, bo może którys leje albo jest przytkany.

Spotkał się ktoś z Was z czymś takim, że przy zatkanych / lejących wtryskach pojawia się błąd P0170 ?