Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca silnika Z32SE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ralph

Ralph
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 maja 2016 - 13:18

Witam, na początku chciałem się przywitać, zawitałem na to forum gdyż na forum Vectry niestety praktycznie nikt nie ma pojęcia o tych silnikach, auto to Vectra C 3.2 Z32SE. Praktycznie od kupna borykam się z nierówną pracą na biegu jałowym, czuć lekie rzucanie silnikiem, obroty nie falują, autku jakby lekko brakowało mocy(porównywane z taką samą 3.2) Auto posiada lpg z tym że problem występował przed założeniem lpg do tego w tym momencie to rzucanie jest mniejsze na lpg niż na benie. Co do tej pory zostało wymienione: cewki, świece (chyba z 3 komplety 4-ro elektrodowe zamienione w tym momencie na jednoelektordowe i nie zmienilo to nic w pracy silnika), nowa odma, czujnik położenia wału, sonda lambda(waliła błędami), przepustnica, kompletny rozrząd i tutaj teraz padły moje podejrzenia czy możliwe jest że jest lekko przestawiony? Przymierzam się do kupna blokad Jonneswaya i sprawdzenia go okularem, ale czy to możliwe ? Jakie objawy daje w tym silniku przestawiony rozrząd o 1 ząbek bo więcej to raczej przez dwa lata jeżdzenia silnik by padł. Gdzie jeszcze upatrywać problemu, katy są ok sprawdzane ostatnio przy ogarnięciu wydechu, mapy beny byly resetowane i nic to nie dało, gaz wyregulowany, korekty dlugoterminowe są ok





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2016 - 21:39

mogą być głowice nie zsynchronizowane

będzie widać po czasach wtryskiwaczy

ewentualnie któraś cewka się kończy jeśli nie nowe albo z taniego zamiennika

wróć do świec fabrycznych



#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2016 - 21:45

jakiej firmy cewki włożyłeś i ile za nie dałeś? ;)

 

i wróć do świec 4 elektrodowych


Mierzyłeś kompresje w tym silniku?



#4 OFFLINE   Ralph

Ralph
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 maja 2016 - 23:30

Cewki nowe bosch kolo 300 za sztuke jedna tansza jedna drozsza byla, ale cewki raczej wykluczam bo na starych bylo to samo, kompresji nie mierzylem, a i zero bledow w silniku a co do swiec to przy lpg i tak czteroelektrodowe wlozyc i czy sprawdzac rozrzad?

Edytowany przez Ralph, 03 maja 2016 - 23:32.


#5 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2016 - 06:11

a co do swiec to przy lpg i tak czteroelektrodowe wlozyc

 

tak :)

 

Ja też mam 4 elektrodowe tak jak producent zaleca ;)

 

i czy sprawdzac rozrzad?

 

możesz sprawdzić ;)

 

Ale pierwsze co to sprawdziłbym kompresje i czy gdzieś lewego powietrza nie ciągnie ;)



#6 OFFLINE   Ralph

Ralph
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 maja 2016 - 08:45

tylko ze na gazie mniej go rzuca niz na benie no i spalanie komp na jalowym pokazuje 1,1-1,2 a przy nieszczelnosci pokazywalby duzo wieksze a tu jest ok no chyba ze doslownie delikatnie lapie gdzies



#7 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 maja 2016 - 13:58

Takie drgania mogą być spowodowane nieszczelnością zaworów. Tak jak pisali poprzednicy musisz założyć świece najlepiej oryginały i sprawdzić ciśnienie.

Lepszy sposób to podawanie ciśnienia w miejsce świec przy GMP i sprawdzenie czy nie ucieka przez zawory ssące, wydechowych tak nie sprawdzisz :( 



#8 OFFLINE   Ralph

Ralph
  • 4 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 maja 2016 - 14:58

ok, zaloze swiece gm 4-ro elektrodowe, chociaz na forum vectry wszyscy zachwalaja jednoelektrodowe do tego silnika i przy okazji pomierze cisnienie



#9 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 czerwca 2016 - 15:46

Szanowni

Od pewnego czasu w mojej 3.2 V6 pojawił się pewien problem. Kiedy uruchamiam zimny silnik Omega gaśnie.

Dzieje się tak powiedzmy dwa razy.

Za trzecim odpaleniem obroty falują od bardzo niskich (prawie gaśnie), a następnie wkręca się pod 1000 na minutę.

Na gazie silnik pracuje idealnie.

Czy ma ktoś pomysł co może być nie tak?

Bardzo mnie ten problem irytuje.

Będę wdzięczny za pomoc.

 



#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2016 - 15:16

Jak dla mnie problem z mapami gazu. Proponuję ci wyłączyć gaz i przez 3 dni na benie. Wystarczy kilka okrążeń aby nagrzać silnik do 92st, a potem schłodzić. Jeśli będzie ok to do gazownika.



#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2016 - 21:13

rozjechane mapy.

 

Skasować mapy, pojeździć na Pb i ustawić gaz



#12 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2016 - 21:19

Dzięki Panowie  ;)

Zamierzam zrobić dokładnie tak jak powiedzieliście.

 

p.s. Tak na marginesie proszę poprawcie mnie jeśli doszedłem do złych przemyśleń:

Przez ciągłą jazdę na gazie mapy gazu się przestroiły i dlatego źle chodzi na benzynie.

Czy to w takim razie nie powinna być wina przestrojonej sekwencji wtrysków benzyny?



#13 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 czerwca 2016 - 21:24

Przez ciągłą jazdę na gazie mapy gazu się przestroiły i dlatego źle chodzi na benzynie. Czy to w takim razie nie powinna być wina przestrojonej sekwencji wtrysków benzyny?

 

niekoniecznie. Mapy mogą rozjechać się z wielu powodów... np nieszczelnych podciśnień itd itp ;)

 

Wprawny gazownik powinien od razu wyłapać jeśli coś będzie nie tak