Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Poprawność ustawienia LPG - Signum Z20NET


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 maja 2016 - 16:52

Rok:2005

Silnik: 2.0T

LPG:

-Barracuda 130NL bez dysz kalibracyjnych

-KME Gold zwykły

-Stag 300ISA2

-Faro 8mm

 

W załączeniu mapa LPG po przejechaniu około 400km od ustawienia. Czy chociażby na pierwszy rzut oka wszystko jest ok ? Samochód to Opel SIgnum 2.0Turbo

Załączone pliki




 


 


 


#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2016 - 07:46

Mapka przypadkowa więc reszta wygląda normalnie.Sama mapa pokazuje że instalacja jest nie wystrojona , ale jest mapką przypadkową nie zbieraną w porównywalnych warunkach  więc twierdzenie że jest tak albo siak może być błędem.



#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2016 - 09:30

Obie zebrane w podobnych warunkach dlatego pytam co jeszcze jest do wykonania :-)

 


 


 


#4 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 maja 2016 - 17:05

Doprowadz za pomocą mnożnika aby mapy pokryły swoje wykresy , następnie sprawdz korekty w sterowniku silnika czy pozostają w normie i śmigaj.



#5 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 maja 2016 - 12:17

zmniejszyłem ciśnienie na reduktorze na 1.1b i wyszło tak jak poniżej.

Załączone pliki


 


 


 


#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 maja 2016 - 08:09

Nadal mnożnik jest z automatu, instalacja nie jest wystrojona choć jest lepiej niż poprzednio.Pokarz odchyłkę.


Edytowany przez manro, 08 maja 2016 - 08:11.


#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2016 - 06:21

Kolego a powiedz mi jaka byś zastosował przerwę na świecy? Mam obecnie 0.75mm i się zastanawiam czy nie za mało...0.9??

 


 


 


#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2016 - 20:48

Fabryczna mniejsza o 0,1 dla lpg. Zbyt mała przerwa to strata mocy dlatego że ecu przestawia inaczej zapłon redukując osiągi silnika.Mała przerwa to również iskra o małej energii i problem z zapaleniem mieszanki gazowej.Uboga mieszanka to również problemy z wypadającymi zapłonami dlatego należy bieg jałowy doregulować na czasy wtryskiwaczy .Stukanie w świeczki to drut i trzeba zachować umiar. ;)



#9 OFFLINE   itor

itor

    LPG! NIE DLA IDIOTOW!

  • 375 postów
  • Dołączył: 01-06-2010
  • Skąd: bezdomny

Napisany 20 maja 2016 - 07:52

Masz silnik doladowany. Dobrze byloby zmnalezc kogos kto by ci w wydech zapial sonde AFR i zobaczyl czy na WOT nie jest za ubogo. I nie korzystaj z sytemu ISA bo rozjedzie ci adaptacje

 

 


Edytowany przez itor, 20 maja 2016 - 07:53.


#10 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2016 - 11:51

Prosiłbym o ponowną weryfikację przez mądre głowy poniższych map LPG w samochodzie Opel Signum 2.0T

Podzespoły
Wtryskiwacze Barracuda 130NL
Reduktor KME Gold
STAG 300
Faro 8mm
Brak dysz

Poprzednie mapy mnie cały czas niezadowalały bo przy ciśnieniu 1.10b mnożnik żeby mapy sie JAKO TAKO pokryły szedł od 1.2 do 0.8. Teraz zrobiłem 1.0 i mapka wyszła bardzo podobna ale mnożnik od 1.2 do 1.

Adaptacja paliwa wg skanera OPCOM wynosi od 1% do -6%(w jednym momencie w trakcie ruszania jest max -13% i to mnie martwi)

Pytania:
1) Jaki zabieg należy poczynić górny zakres mapy LPG pokrył się z benzynową ? dysze ?
2) Czy taka korekta paliwa wg.OBD to coś złego ?
3) Który mnożnik spowoduje mniejsze spalanie, od 1.2-0.8 czy 1.2-1.0 ?
4) Przy około 200kmh czasem zapętli. Założyć dysze 3mm i podnieść ciśnienie ?


Z góry mega mocno przepraszam za omyłkowe zrobienie screenów na zgaszonym silniku. Mój błąd który dostrzegłem dopiero po powrocie do domu

 

Uprzedzam kolege manro że mapa mnożnika nie jest z automatu :p jest z drogi ;)


 


 


 


#11 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2016 - 13:55

Jak to ocenić?? Niby w serwisie....niby strojone AFR....

Załączone pliki