Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klepiąca panewka po remoncie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 maja 2016 - 09:09

panewki wyglądały OK nie nosiły śladów zużycia. Niestety pręcikiem nie sprawdzałem.

 

Dzisiaj zdjąłem panewki główne - stan idealny...

 

Poza stukaniem moją uwagę zwrócił fakt, że zaraz po remoncie kontrolka ciśnienia oleju gasła w zasadzie momentalnie po zapaleniu silnika a teraz gaśnie po około 1-2sek od zapalenia (na zimno). Mogę jakoś sprawdzić luz na sworzniach tłokowych bez wyjmowania tłoków? Przy zmianie panewek na korbach szarpałem korbą góra-dół ale najmniejszego luzu nie wyczułem

jeszcze jedna rzecz - może to złudzenie ale przy podwyższonych obrotach stukanie chyba delikatnie cichnie.



#22 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2016 - 22:09

A może pompa oleju się rozpada czy coś?

#23 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 maja 2016 - 09:55

Jak na ironię losu w tych silnikach ciśnienie spada głównie przez wycieki na szklankach i wałkach.

A propos stukania. Kiedyś koledze wymieniałem blok w astrze 1.4 16v (X14XE). Po złożeniu i odpaleniu wszystko waliło jakby młotkiem grzmocił gdzie popadnie.

Masakra. Dół i góra. Ponieważ głowicę planowałem 2x i zawory ssące wystawały trochę ponad krawędź głowicy byłem pewny że tłoki walą w zawory.

Zdjąłem ponownie wałki i szklanki napełniłem olejem ( stary typ się dało) i co ? Cisza jak makiem zasiał.

Czy u ciebie po lekkim naciśnięciu gazu stuk się nasila??



#24 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 maja 2016 - 10:10

Pompa oleju regenerowana.

stukanie się nie nasila tylko częstotliwość rośnie z obrotami silnika. Wymiana korb nie pomogła, chciałem wymienić główne ale w sklepie zamiast głównych mi korby sprowadzili... ale stare główne są ideał założyłem z powrotem. wszystko poustawiane. stukanie jakby mniej metaliczne.

Szarpnąłem się na środek ceramizujący zgodnie z instrukcją jestem 200km po pierwszej dawce teraz druga dawka. ale juz jest ciszej auto chodzi chodzi bardziej płynie a stukanie nie jest tak metaliczne.

 

Albo ucichnie albo cos się urwie :D



#25 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 maja 2016 - 21:48

Urwie

#26 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2016 - 08:24

a tu zonk :D

390km po A4. Pełne auto ludzi, bagażnik nabity na max, 60L gazu i 50L benzyny... tempomat na 170 i tak ile sie dało jakieś wyprzedania kickdown itp. Bez problemu dojechała na miejsce dynamiczna i mocna. Stukania nie słuchałem bo padłem po podróży ale dzisiaj posłucham :D



#27 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2016 - 12:23

jak dzieci :p

Omega stuka jak stukała, nic głośniej nic ciszej... dźwięk dokładnie taki sam. W środę wracam znów 390km. Wydaje mi się, że jakby to było do silnika (sworzeń, panewka) to juz by silnik nie żył... po powrocie skrzynię zobaczę.



#28 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 maja 2016 - 11:20

Dobra, wróciłem :) 

 

Droga powrotna to 180 na tempomacie przez około 80% drogi. Auto podobnie załadowane, dojechała bez problemu.

 

Dzisiaj zająłem się silnikiem - stuka jak stukał bez zmian. Odkręciłem hydrokinetyk i efekt taki:

obroty faluja (wiadomo) stukanie się nasiliło zapewne przez falujące obroty - więc to na 100% cos od silnika, tylko co? słuchałem stetoskopem pokryw zaworów itp na śrubach z pokryw słychać delikatne stukanie w okolicy 4cylindra. na dole jest dużo głośniej... wpadłem na pomysł aby wyjąć bagnet oleju przyłożyć do otworu rurkę 10mm a drugi koniec do ucha :D :D ewidentnie słychać na dole w takt wału jednak nie jest to typowe stukanie metal-metal. Może być to delikatny luz na panewce ale film olejowy to tłumi... bo tak to brzmi.

Ale czy to na pewno od panewki nie wiem - na pewno wykluczyłem skrzynie...



#29 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 maja 2016 - 17:52

Dobra, wróciłem :) 
 
Droga powrotna to 180 na tempomacie przez około 80% drogi. Auto podobnie załadowane, dojechała bez problemu.
 
Dzisiaj zająłem się silnikiem - stuka jak stukał bez zmian. Odkręciłem hydrokinetyk i efekt taki:
obroty faluja (wiadomo) stukanie się nasiliło zapewne przez falujące obroty - więc to na 100% cos od silnika, tylko co? słuchałem stetoskopem pokryw zaworów itp na śrubach z pokryw słychać delikatne stukanie w okolicy 4cylindra. na dole jest dużo głośniej... wpadłem na pomysł aby wyjąć bagnet oleju przyłożyć do otworu rurkę 10mm a drugi koniec do ucha :D :D ewidentnie słychać na dole w takt wału jednak nie jest to typowe stukanie metal-metal. Może być to delikatny luz na panewce ale film olejowy to tłumi... bo tak to brzmi.
Ale czy to na pewno od panewki nie wiem - na pewno wykluczyłem skrzynie...


Ciekawy przypadek :)
Czy dawales wal do pomiarow na szlifiernie?
Czy pasowanie sworzni tlokow i sprawdzenie luzu dawales na szlifiernie?

...osluchiwanie silnika stetoskopem / kijem od szczotki - slabo sie spisuje bez dlugiej praktyki i dobrego ucha ;)



#30 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 czerwca 2016 - 23:14

Hej,

Nie wiem czy coś wniosę (nie robiłem nigdy V6) natomiast robiłem kapitalny 2.0 16v -->  środkowa panewka jest centrująca, wiem że robili mi jej pasowanie po szlifie wału (tę jedną wyciągnęli z opakowania i pasowali (może tu jest problem)


Edytowany przez zybi20, 19 czerwca 2016 - 23:21.


#31 OFFLINE   stunteer

stunteer
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 lipca 2016 - 07:11

W mojej Omci jest taki sam metaliczny stukot, dochodzący od dołu silnika. Niezależnie od tego czy jest zimny czy rozgrzany. Mam już tak od 25tyś. km.



#32 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 sierpnia 2016 - 20:40

Troche mnie tu nie było  - to przez wyjazdy itp :)

 

Tragedia - miałem dzwona ;( lewej strony z przodu nie mam :(

 

dlatego jak omcia stoi kombinuje dalej co stuka i puka... powiem, że po 7tyś stuka jakby dłużej, wcześniej po rozgrzaniu stukot był cichszy bardziej stłumiony teraz dłużej klepie bardzo metalicznie i sa to krótki uderzenie - w zasadzie typowo panewka...

skoro i tak autko stoi myślę czy znów nie zdjąć miski... tylko co mi to da? jak znajde wyklepaną panewkę (a po 7tys powinienem) to co? wału nie mam ochoty wyjmować... jedynie pomiar mikrometrm i dorobienie panewki...

 

Teraz trochę filozoficznie... montowałem tłoki z kolegą,ktory wciskał je od góry a ja pod autem przykręcałem korby. Zastanawiam się czy nie pomylił tłoka, np 4 z 5, mimo iż wszystkie były opisane... tylko czy taka pomyła wyszłaby dopiero pa kilkuset km idealnej pracy?

 

Ostatnio sprawdzałem carisme 1.8 GDI - jak gorąca styka bardzo mocno  taki pojedynczy stuk. jak sie podniesie obroty cichnie wali z pod maski ale pod autem tez.... troszkę panewkowo to brzmi a okazuje sie popychacz - tylko tam jest bardzo skomplikowany układ popychaczy i są bardzo nisko. Dlatego znów nachodzą mnie myśli o szklankach w omedze - żeby szklanka niosła na dół tak mocno a na pokrywach jest cicho? i to jeszcze plastikowe pokrywy.