Rok: 1997
Silnik: X20XEV 2.0i 16V
Witam. Kupiłem niedawno opla omegę b 2.0 16V kombi, instalacja LPG mieszalnikowa (wtrysk gazu za przepływomierzem). Niestety, kupiłem go pod wpływem emocji i teraz mam problemy. Nie zważałem na dziwne zachowania samochodu podczas jazdy próbnej, dziwne zachowanie sprzedającego i do tego zapłaciłem krocie (3300zł za egzemplarz ze rudą na nadkolach i drzwiach...), ale to już nieważne, Wpakowałem się i tyle. Trzeba z tego wybrnąć. Samochód pokazuje (metodą spinacza) następujące kody błędów:
- 1690 Lampka kontrolna układu
- 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
- 0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
- 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza (ten błąd wywołałem prawdopodobnie sam, ponieważ jeździłem jeszcze dziś z odpiętym przepływomierzem, myślałem że to on wszystkiemu winny).
- 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu.
To wszystkie. Bałem się sprawdzać te błędy...
Teraz objawy, które zauważyłem przez około miesiąc jazdy samochodem.
- na benzynie jak i na gazie w zakresie 1500-2500 obrotów samochód bardzo słabo przyspiesza, zdarza się, że kiedy nacisnę pedał przyspieszenia, samochód przyspiesza po 1-1,5 sekundy, łapiąc strasznego muła (objawy o wiele większe na benzynie)
- na gazie, kiedy dojeżdżam do skrzyżowań, stopów itd., samochód łapie niskie obroty (rzędu 400-500), po około sekundzie wraca na 800 (raz się zdarzyło, że zgasł)
- samochód faluje na niskich obrotach podczas postojów. Normalnie samochód utrzymuje około 750 rpm podczas postojów, jednak kiedy zaczyna falować spadają obroty do około 550-600 (czasem niżej), samochodem zaczyna trząść, dalej obroty wskakują do około 1000, spadają do 750 i cały proces się powtarza. Z różnym nasileniem, czasem bardziej, czasem słabiej.
- z tłumika końcowego leje się zarówno benzyna jak i gaz (tego się domyślam, bo kiedy ruszam to jest tłumik suchy, a jak gaszę samochód, to jego dolna część jest cała mokra).
Drodzy forumowicze, powiedzcie mi, co zrobić, bom człowiek młody i głupi, a trzeba coś wymyślić.. Zostaje tylko zbierać na te wszystkie części (sonda, czujnik wałka, czujnik temperatury powietrza zasysanego), czy można jakoś coś uratować? Nie ukrywam, że po wydaniu 3300 na samochód wyłożenie kolejnego tysiąca na części wprawia mnie w zły nastrój...
Z góry dziękuje wam za pomoc.
Pozdrawiam, Robert.
@edit znalazłem ceny części które wymieniłem w ostatnim akapicie:
https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx
https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx
https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx
Tak szczerze, mam zacząć się załamywać, czy wyjechać do Holandii zbierać ogórki, żeby zarobić na naprawy omegi?
@edit2 Zapomniałem dodać, ze samochód pali 20l gazu/100km.
Edytowany przez Rosuumad, 25 kwietnia 2016 - 17:20.