Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Proszę o diagnozę kodów błędu - coś da się zrobić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Rosuumad

Rosuumad
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-04-2016
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 16:12

Rok: 1997
Silnik: X20XEV 2.0i 16V

 

Witam. Kupiłem niedawno opla omegę b 2.0 16V kombi, instalacja LPG mieszalnikowa (wtrysk gazu za przepływomierzem). Niestety, kupiłem go pod wpływem emocji i teraz mam problemy. Nie zważałem na dziwne zachowania samochodu podczas jazdy próbnej, dziwne zachowanie sprzedającego i do tego zapłaciłem krocie (3300zł za egzemplarz ze rudą na nadkolach i drzwiach...), ale to już nieważne, Wpakowałem się i tyle. Trzeba z tego wybrnąć. Samochód pokazuje (metodą spinacza) następujące kody błędów:

- 1690 Lampka kontrolna układu

- 0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

- 0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

- 0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza (ten błąd wywołałem prawdopodobnie sam, ponieważ jeździłem jeszcze dziś z odpiętym przepływomierzem, myślałem że to on wszystkiemu winny).

- 0340 Nieprawidłowy sygnał z czujnik wałka rozrządu.

 

To wszystkie. Bałem się sprawdzać te błędy...

Teraz objawy, które zauważyłem przez około miesiąc jazdy samochodem.

- na benzynie jak i na gazie w zakresie 1500-2500 obrotów samochód bardzo słabo przyspiesza, zdarza się, że kiedy nacisnę pedał przyspieszenia, samochód przyspiesza po 1-1,5 sekundy, łapiąc strasznego muła (objawy o wiele większe na benzynie)

- na gazie, kiedy dojeżdżam do skrzyżowań, stopów itd., samochód łapie niskie obroty (rzędu 400-500), po około sekundzie wraca na 800 (raz się zdarzyło, że zgasł)

- samochód faluje na niskich obrotach podczas postojów. Normalnie samochód utrzymuje około 750 rpm podczas postojów, jednak kiedy zaczyna falować spadają obroty do około 550-600 (czasem niżej), samochodem zaczyna trząść, dalej obroty wskakują do około 1000, spadają do 750 i cały proces się powtarza. Z różnym nasileniem, czasem bardziej, czasem słabiej.

- z tłumika końcowego leje się zarówno benzyna jak i gaz (tego się domyślam, bo kiedy ruszam to jest tłumik suchy, a jak gaszę samochód, to jego dolna część jest cała mokra).

 

Drodzy forumowicze, powiedzcie mi, co zrobić, bom człowiek młody i głupi, a trzeba coś wymyślić.. Zostaje tylko zbierać na te wszystkie części (sonda, czujnik wałka, czujnik temperatury powietrza zasysanego), czy można jakoś coś uratować? Nie ukrywam, że po wydaniu 3300 na samochód wyłożenie kolejnego tysiąca na części wprawia mnie w zły nastrój...

 

Z góry dziękuje wam za pomoc.

Pozdrawiam, Robert.

 

@edit znalazłem ceny części które wymieniłem w ostatnim akapicie:

https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx

https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx

https://aparts.pl/pa...10,0102747.aspx

Tak szczerze, mam zacząć się załamywać, czy wyjechać do Holandii zbierać ogórki, żeby zarobić na naprawy omegi?

 

@edit2 Zapomniałem dodać, ze samochód pali 20l gazu/100km.


Edytowany przez Rosuumad, 25 kwietnia 2016 - 17:20.




#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2016 - 16:37

po pierwsze to podłącz pod kompa i skasuj błędy, bo część może być nieaktywna, poobserwuj wartości w czasie pracy silnika, bo wcale nie jest powiedziane, że sonda do wymiany, tylko zła regulacja LPG sprawia problem ECU



#3 OFFLINE   Rosuumad

Rosuumad
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-04-2016
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:05

Okej, podłącz pod kompa, skasuj błędy. Tylko takie pytania natury technicznej - jaki interfejs, jaki program, jak to zrobić. Już mniejsza jak to zrobić, bo sam program pewnie jest prosty w obsłudze jak budowa cepa, raczej pytanie o interfejs diagnostyczny - OBD2, TECH2+? Co wybrać? I jakie koszta gotowego rozwiązania - wpinam w interfejs w omedze, odpalam lapka, usb i dzieje się magia?


Ahh, umknęło mojej uwadze, że w samochodzie pali się check zaraz po zapaleniu silnika (od zimnego), po chwili (jakieś 30 sek-minuta) gaśnie, potem zapala się znów i świeci caly czas - objaw tylko na benzynie. Po przełączeniu na gaz żaden check się nie świeci - nawet jak odpiąłem przepływomierz, to po przełączeniu na gaz check gasł.



#4 OFFLINE   ploniu

ploniu

    Mocy nigdy zawiele

  • 210 postów
  • Dołączył: 30-06-2010
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 20:03

jak dla mnie zaczął bym od podmiany/wymiany czujnika wałka rozrządu albo chociaż sprawdzenia miernikiem jego wartości, on odpowiada za obroty przez co mogą falować, co do sondy to pewnie jak to kolega wspominał źle ustawiony gaz albo ciągnie gdzieś lewe powietrze (Polecam ściągnąć dolot z przepustnicy i spróbować na odpalonym silniku zatkać przepustnicę ręką, jak auto zgaśnie to znaczy że jest git.) I zapewne odma do czyszczenia jak to w 2,0



#5 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 kwietnia 2016 - 07:02

Gaz pierwszej generacji ma emulator sondy lambda.
Zawsze będą problemy, jesli nie takie to inne. I szkoda kasy na przeplywomierz bo po najbliższym strzale gazu w dolocie i tak go szlak trafi.
Moim zdaniem jedyne sensowne rozwiązaniewywalic gaz albo szukac sekwencji z demontażu i podmienić.
Wowczas mozna sobie regulować bo ma sie czym.
A tak co? Śrubką na parowniku poda wiecej gazu? Bez sensu.

 

Edit: to falowanie na jałowym to właśnie emulacja sondy bogato/ubogo i tak właśnie to wygląda w tej generacji instalacji.

Błąd sondy może być spowodowany jej całkowitym odpięciem. Zresztą kto wie co tam może być jeszcze pokombinowane.

 

I na koniec najgorsze. Jeśli silnik pracuje na takiej instalacji lat pewnie już parę to wolę nie myśleć w jakim stanie jest głowica i tłoki.


Edytowany przez Gdybyś, 26 kwietnia 2016 - 13:10.


#6 OFFLINE   Rosuumad

Rosuumad
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-04-2016
  • Skąd: Chorzów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 maja 2016 - 15:54

Wracam do tematu, bo znów mam trochę czasu na zajmowanie się omegą. Jest ktoś z okolic Katowic, kto ma kabelek do wyczyszczenia błędów i podejrzenia parametrów? Co by nie oszczędzić parę groszy na elektronikach. Albo dajcie znać w jaki kabelek należy się wyposażyć, aby wszystko hulało jak należy. Pozdrawiam.



#7 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 maja 2016 - 19:57

Ja jestem z okolic(sosnowiec) ale nie wiem czy mój elm 327 ogarnie Twoja ome