Dusi na LPG, na benie normalnie
#1 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 11:40
Silnik:20SE
LPG:Bingo S
Mam problem jak w temacie - przy 1,5k - 2k silnik zaczyna się dusić na LPG. Wymieniony cały zapłon wraz z cewką. Przez kilka tygodni auto stało w miejscu, był też wymieniony akumulator. Przy wymianie cewki odpiąłem kabel od sterownika gazu, żeby mieć lepsze dojście do śrub.
Więc - gaz się zleżał i stracił kaloryczność? Rozjechały się mapy w sterowniku? Coś innego?
#2 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 12:08
gaz się zleżał i stracił kaloryczność?
Mnie to sie wydaje, że ten Twój "samochód" jest zleżały
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 15:19
Raczej nie ma skąd, wszystkie gumy przy dolocie są szczelne
#5 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 16:34
Może filtry od gazu do wymiany? Jaka temperatura silnika się utrzymuje? Termostat OK? No i jak auto stało to przejrzyj wszystkie styki.
Auto jak stoi psuje się gorzej niż jak jeździsz na codzień Mam jeszcze fiata 126 w garażu którym wyjeżdżam kilka razy w roku i coś o tym wiem xd
Edytowany przez Mateusz_PL, 25 kwietnia 2016 - 16:37.
#6 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:26
Temperatura między 95 a 92, wentylator załącza, wszystkie węże ciepłe. Więc raczej nie tutaj. Filtr - sprawdzę, choć na logikę powinien kijowo chodzić bez względu na obroty. Styki... nie bardzo wiem, które. Kostki do sterownika są czyściutkie. Ale odnośnie filtra - jak go wyciągnę, to nie zejdzie mi gaz z układu?
#7 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:33
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:40
Powinien zejść gaz z przewodów, obczaj ten film, gość tu mówi o tym:
Najlepiej zczytaj błędy silnika Sonda lambda będzie walnięta i też może wariować. Najpierw wszystko inne musi być sprawne, żeby coś zdiagnozować xd
Edytowany przez Mateusz_PL, 25 kwietnia 2016 - 18:42.
#10 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2016 - 13:00
Sprawdziłem i tak - łapał lewe powietrze z gumowej opaski na dolocie (za wpięciem od LPG) i ze zgięcia zaraz za filtrem powietrza. Zakleiłem taśmą dla sprawdzenia i - póki silnik się nie nagrzał - było dobrze. Jak nagrzał się do ok 92 stopni - miał problemy z ruszeniem obrotów. Po przejściu na benzynę chodził jak trzeba, po rozkręceniu na benzynie i załączeniu gazu przy ok 2k obr miał siłę jechać, ale nie bardzo się rozpędzić.
Filtra gazu nie znalazłem. Albo nie ma, albo jest gdzieś bliżej butli.
#11 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2016 - 16:29
#12 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2016 - 17:04
Właśnie nie ma. ALE - rozkręciłem dolot. Przy wpuście gazu (poza sparciałą gumą) znalazłem coś wyglądającego jak koło pasowe z szeregiem dziurek wokół. Wyglądało, jakby wypadło ze środka. Docisnąłem, wymieniłem gumę, dokręciłem ją objemką ślimakową, poskładałem i efekt - chodzi normalnie, wkręca się na obroty, ale w czasie jazdy bardzo muli. Znaczy na dwójce nie mógł się dokręcić wyżej 3,5k obr. na jałowym kręci do 5k. Czyli jest dobrze, ale mogłoby być lepiej.
#13 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2016 - 18:03
#14 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2016 - 18:28
Nie wiem, czy w ogóle mam wtryski. LPG jest wpięte pod dolot, nie wiem, czy czasem już tam się nie robi mieszanka, tak, że zamiast osobno gaz i powietrze do cylindra, to idą już stamtąd razem
#15 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2016 - 07:37
#16 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2016 - 12:21
Krokowiec jest, ale przed wpięciem gazu w dolot. Jak sprawdzić ten aktuator?
#17 OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2016 - 21:00
#18 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2016 - 10:10
Świece NGK BKR5EK czyli takie, które tam siedziały. Coś z miksera (albo za nim, nie znalazłem, skąd dokładnie) pomału wylatywał jakiś olej, w środku wszystko zasmarowane, ale myślałem, że tak ma być. No i też przy dodawaniu gazu (ale tu akurat i na benzynie, i na LPG) słychać syk z dolotu, za mikserem.
#19 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2016 - 15:28
Sprawdziłem, okazało się, że krokowiec (ten na dolocie, seryjny) nie miał uszczelki. Dorobiłem, jest lepiej, znaczy syku aż tak nie słychać, ale - Pedał w podłodze - 5k obr. Lekko popuszczę - 5,5k.
#20 OFFLINE
Napisany 29 kwietnia 2016 - 07:12