Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dusi na LPG, na benie normalnie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 11:40

Rok:1997
Silnik:20SE
LPG:Bingo S

Mam problem jak w temacie - przy 1,5k - 2k silnik zaczyna się dusić na LPG. Wymieniony cały zapłon wraz z cewką. Przez kilka tygodni auto stało w miejscu, był też wymieniony akumulator. Przy wymianie cewki odpiąłem kabel od sterownika gazu, żeby mieć lepsze dojście do śrub.

Więc - gaz się zleżał i stracił kaloryczność? Rozjechały się mapy w sterowniku? Coś innego?



#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 kwietnia 2016 - 12:08

gaz się zleżał i stracił kaloryczność?

Mnie to sie wydaje, że ten Twój "samochód" jest zleżały :smiech:



#3 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 kwietnia 2016 - 15:08

Nie lapie lewego powietrza?

#4 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 15:19

Raczej nie ma skąd, wszystkie gumy przy dolocie są szczelne



#5 OFFLINE   Mateusz_PL

Mateusz_PL
  • 67 postów
  • Dołączył: 31-01-2016
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 25 kwietnia 2016 - 16:34

Może filtry od gazu do wymiany? Jaka temperatura silnika się utrzymuje? Termostat OK? No i jak auto stało to przejrzyj wszystkie styki. ;)

Auto jak stoi psuje się gorzej niż jak jeździsz na codzień :) Mam jeszcze fiata 126 w garażu którym wyjeżdżam kilka razy w roku i coś o tym wiem  xd


Edytowany przez Mateusz_PL, 25 kwietnia 2016 - 16:37.


#6 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:26

Temperatura między 95 a 92, wentylator załącza, wszystkie węże ciepłe. Więc raczej nie tutaj. Filtr - sprawdzę, choć na logikę powinien kijowo chodzić bez względu na obroty. Styki... nie bardzo wiem, które. Kostki do sterownika są czyściutkie. Ale odnośnie filtra - jak go wyciągnę, to nie zejdzie mi gaz z układu?



#7 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:33

W sensie z butli? Bo jak o to chodzi to nie :-P butle odcina elektrozawór, gaz zejdzie tylko z przewodów

#8 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:39

Spoko, będzie kawałek pogody, to sprawdzę



#9 OFFLINE   Mateusz_PL

Mateusz_PL
  • 67 postów
  • Dołączył: 31-01-2016
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 25 kwietnia 2016 - 18:40

Powinien zejść gaz z przewodów, obczaj ten film, gość tu mówi o tym:  

Najlepiej zczytaj błędy silnika ;) Sonda lambda będzie walnięta i też może wariować. Najpierw wszystko inne musi być sprawne, żeby coś zdiagnozować  xd


Edytowany przez Mateusz_PL, 25 kwietnia 2016 - 18:42.


#10 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2016 - 13:00

Sprawdziłem i tak - łapał lewe powietrze z gumowej opaski na dolocie (za wpięciem od LPG) i ze zgięcia zaraz za filtrem powietrza. Zakleiłem taśmą dla sprawdzenia i - póki silnik się nie nagrzał - było dobrze. Jak nagrzał się do ok 92 stopni - miał problemy z ruszeniem obrotów. Po przejściu na benzynę chodził jak trzeba, po rozkręceniu na benzynie i załączeniu gazu przy ok 2k obr miał siłę jechać, ale nie bardzo się rozpędzić.

Filtra gazu nie znalazłem. Albo nie ma, albo jest gdzieś bliżej butli. 



#11 OFFLINE   Ilu

Ilu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2016
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2016 - 16:29

Filtry masz 2 jeden na elektrozaworze - szukaj przy reduktorze, drugi musi byc na wezu miedzy reduktorem a wtryskami gazu. Moze reduktor juz zamulony?

#12 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2016 - 17:04

Właśnie nie ma. ALE - rozkręciłem dolot. Przy wpuście gazu (poza sparciałą gumą) znalazłem coś wyglądającego jak koło pasowe z szeregiem dziurek wokół. Wyglądało, jakby wypadło ze środka. Docisnąłem, wymieniłem gumę, dokręciłem ją objemką ślimakową, poskładałem i efekt - chodzi normalnie, wkręca się na obroty, ale w czasie jazdy bardzo muli. Znaczy na dwójce nie mógł się dokręcić wyżej 3,5k obr. na jałowym kręci do 5k. Czyli jest dobrze, ale mogłoby być lepiej.  



#13 OFFLINE   Ilu

Ilu
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-03-2016
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 kwietnia 2016 - 18:03

Jesli faktycznie nie masz filtra to moze juz po wtryskach?

#14 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2016 - 18:28

Nie wiem, czy w ogóle mam wtryski. LPG jest wpięte pod dolot, nie wiem, czy czasem już tam się nie robi mieszanka, tak, że zamiast osobno gaz i powietrze do cylindra, to idą już stamtąd razem



#15 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2016 - 07:37

Masz instalację 2 generacji. Masz jakąś śrubę lub silniczek krokowy na doprowadzeniu węża gazu pomiędzy parownikiem a mikserem? Powinien być aktuator no i filtr gazu. Pewnie padł aktuator.

#16 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 kwietnia 2016 - 12:21

Krokowiec jest, ale przed wpięciem gazu w dolot. Jak sprawdzić ten aktuator?



#17 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2016 - 21:00

Wyjmij go i połącz bezpośrednio do miksera wąż. Jak przełączy na gaz pewnie go zaleje ale powinien trzpień aktuatora się wysunąć. Trochę to niebezpieczne bo można przepływkę uwalić jak pierdnie w dolot. Najlepiej od razu wymienić. Rozumiem że świece takie z przerwą około .8 mm założyłeś do tego gazu i kable też jakieś lepsze. Wymień jeszcze filtr na elektrozaworze przy parowniku. I wstaw sobie filtr gazu fazy lotnej. Dopiero teraz zatrybiłem "koło pasowe" to je mikser. Wyczyść go też dobrze.

#18 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 kwietnia 2016 - 10:10

Świece NGK BKR5EK czyli takie, które tam siedziały. Coś z miksera (albo za nim, nie znalazłem, skąd dokładnie) pomału wylatywał jakiś olej, w środku wszystko zasmarowane, ale myślałem, że tak ma być. No i też przy dodawaniu gazu (ale tu akurat i na benzynie, i na LPG) słychać syk z dolotu, za mikserem.



#19 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 kwietnia 2016 - 15:28

Sprawdziłem, okazało się, że krokowiec (ten na dolocie, seryjny) nie miał uszczelki. Dorobiłem, jest lepiej, znaczy syku aż tak nie słychać, ale - Pedał w podłodze - 5k obr. Lekko popuszczę - 5,5k. 



#20 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 kwietnia 2016 - 07:12

Może mapy się sypnęły. Albo krokowiec już na kolanach.