Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach , przerywa:(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
111 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2017 - 15:27

Mogłeś też ten EGR przeczyścić przed założeniem.

#62 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2017 - 20:11

Dziwne bo u mnie się kasowały :)
Tu jak widać też błąd przepływki poszedł w niepamięć ;)

 

Faktycznie dziwne- może jest to zależne od wersji sterownika? Tego już nie wiem. Idąc dalej tym tropem to jesli się faktycznie kasują po odłączeniu aku- wcale nie trzeba czekać- wystarczy po odczepieniu klem zewrzeć kleme + z - aby rozładować kondensatory w układzie sterownika. Na moją poprzednią omege z silnikiem x20xev niestety to nie działało. Na obecna x30xe nie wiem- używam kabla.

Pzdr



#63 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2017 - 20:22

Może w innych wersjach jest inaczej?
Klem nigdy nie zwierałem bo zawierzyłem opiniom starych wyjadaczy ;)

Skoro piszą że 30 min wystarczy to powinno tak być , zawsze mozna sobie dodać chwile na wszelki wypadek.

Np. w hondzie jest inaczej ;) w audi tez , itd... 



#64 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2017 - 14:10

Ja wczoraj klemy zwarłem i błedy sie nie skasowaly to tak z innej beczki. Co do mojego fla to wczoraj po robocie odpaliłem kontrolka sie chwile poświeciła i zgasła. Dojechałem do domu i wszystko ok . Dzisiaj jeździłem i dobrze jest. Wiec narazie nic nie resetuje . Podjade tylko gaz sprawdzić bo chyba na parowniku ciśnienie spada podczas pociskania. Pojeździmy , zobaczymy co dalej bedzie. Jeszcze raz dzieki za porady

#65 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2017 - 20:35

Zaczerpnołem info o miom reduktorze gazu. Mam scorpiona chyba ST . Podobno w nich bardzo niestabilne cisnienie gazu jest. Wyczytałem nawet ze gosciowi porozwalało mapy pb . Co wyregulował to po jakimś czasie problem powracał. Okazało sie ze to wina tego scorpiona była. Mam w drugiej omedze z silnikiem c22xe KME Red do 220KM i myśle przełożyć. Potem jechać na wystrojenie. Wiem ze temat nie o gazie ale zapytam co o tym sadzicie.

#66 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2017 - 20:46

220 moze byc za słaby.

Jak juz masz takie info to kup nowy lepszy i bedziesz mial problem z glowy.

O ile to reduktor :D



#67 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 stycznia 2017 - 21:36

No wiem prxydał by sie na 260KM chociaż. Ale moze na próbe zarzuce i mu ciśnienie zwieksze . No i gaz rurka fi 8 bedzie zapodany a nie jak w c22xe fi 6.

#68 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2017 - 21:49

Nie znam sie na gazie ale z tego co zaslyszalem juz w wielu tematach to im wiekszy tym lepszy , oczywiscie bez przesady :D

Do 250 mialem w swojej 2.5 z wałkami od 3.0 i dawal rade do odcinki i to dobrze ;)  nie mialem problemow wtedy ale firmy nie pamietam.



#69 OFFLINE   tjanek

tjanek
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2017 - 21:51

jeśli chodzi o kasowanie błędów to mi mówiono źe 3-4 h i potem z 10km to na benzynie pojezdzić jak ma się gaz źeby dobrze mapy się wczytały

#70 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2017 - 22:05

jeśli chodzi o kasowanie błędów to mi mówiono źe 3-4 h i potem z 10km to na benzynie pojezdzić jak ma się gaz źeby dobrze mapy się wczytały

Słabo Ci mówili chyba bo temat się ciągnie od X czasu i zawsze było ok 30min a na Pb min 50 do 100km z mapami.



#71 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2017 - 14:24

No dzisiaj sprawdziłem dokładnie jaki mam parownik i załamka. Reduktor scorpion mini. Po zaczerpnieciu info na forach parownik ten jest najgorszy z seri scorpionow , czyli gubi strasznie cisnienie , zapetla wtryski i co najlepsze obsłuży maks 155KM. Jak gazownik mogł takie gó..o załozyć do 3.0 motoru:O . Wyglada na to ze tu lezy przyczyna problemow (o dziwo narazie omega nie wariuje). W weekend przekładka na kme red i ustawianie , a na spokojnie poszukam coś mocniejszego.

#72 OFFLINE   tjanek

tjanek
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 stycznia 2017 - 15:39

Słabo Ci mówili chyba bo temat się ciągnie od X czasu i zawsze było ok 30min a na Pb min 50 do 100km z mapami.


obstawiam ze kondesatory nie dadza rady w 30 minut zeby sie rozładowaly do końca.

#73 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2017 - 23:49

obstawiam ze kondesatory nie dadza rady w 30 minut zeby sie rozładowaly do końca.

ale macie historię, nie lepiej wypiąć ECU na chwilę ze złącza i nie trzeba programować później wszystkiego na nowo (radio, szyby ect.)



#74 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2017 - 15:03

ale macie historię, nie lepiej wypiąć ECU na chwilę ze złącza i nie trzeba programować później wszystkiego na nowo (radio, szyby ect.)

 
O widzisz, tego nie wiedziałem/nie testowałem i zawsze później trzeba było wszystko programować :D
Człowiek uczy się całe życie...


Edytowany przez WOYSA, 27 stycznia 2017 - 15:03.


#75 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 stycznia 2017 - 23:15

radio i szyby ?

w obu posiadanych omach nie ma z tym problemu :blink2:

jedynie w mojej data i zegarek się zerują(mid) , w drugiej pamięta godzinę i datę (połówka)

 

 

a propo reduktora, brać jak największy, obecny gold jest na granicy wydajności w 3.2, za ciężkie auto, na krótkich odcinkach daje radę ale na dłuższą metę nie wyrabia i są cyrki z temp i ciśnieniem



#76 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 stycznia 2017 - 23:36

Czyli szukać pod jakieś 260KM. ? Wystarczy taki czy jeszcze wiekszy?

#77 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2017 - 11:12

radio i szyby ? w obu posiadanych omach nie ma z tym problemu jedynie w mojej data i zegarek się zerują(mid) , w drugiej pamięta godzinę i datę (połówka)

W starszych wszystko sie kasowało , nawet szyber pamietam musiałem ustawiać żeby działał jak chciałem, no chyba ze miałem w nim jakiś błąd? 

jakieś 260KM

Powinno starczyć bo będziesz miał spory zapas. 

#78 OFFLINE   tjanek

tjanek
  • 33 postów
  • Dołączył: 24-01-2017
  • Skąd: radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 stycznia 2017 - 13:35

w mojej 2.5 z 97 roku kasuje sie tylko zegarek i data.

#79 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 stycznia 2017 - 23:08

Czyli szukać pod jakieś 260KM. ? Wystarczy taki czy jeszcze wiekszy?

okolice 260 kW

 

gold jest niby pod 240kW a jest na styk w omedze



#80 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2017 - 07:28

No odkad wymieniłem egra i zresetowałem kompa jest wszystko ok. Spalanie spadło i na pb super jeździ. Wrzuciłem reduktor ten kme i też jest poprawa. Musze jeszcze wtryski zamowić do gazu nowe . Gaziarz poleca mi herculesy blu. Poczytałem o nich troche i zachwalaja je .