Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Luz w układzie napędowym, skrzynia biegów

luz szarpanie skrzynia biegow

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 kwiecień 2016 - 21:32

Rok:2000
Silnik:Y26SE skrzynia manualna
Witam!
Odkąd kupiłem Omegę (lipiec 2015), mam problem z manualną skrzynią biegów. Otóż jest wyczuwalny duży luz gdzieś w układzie napędowym. Byłem z tym u mechanika i zdiagnozował łożyska w skrzyni biegów. Ja siedziałem w aucie, na jedynce i wstecznym popuszczałem i wciskałem sprzęgło, a on był w tym czasie w kanale. Wyeliminował zużycie mostu, poduszki skrzyni (nowa Lemforder 26.03.2016), zużycie krzyżaka czy podpory wału.

Jeżdżę tak już 12-13tys. km i nie pogarsza się, ale jest to niesamowicie irytujące. Najgorzej podczas jazdy na niskich biegach, po puszczeniu gazu auto robi "kangura" i wydaje niezbyt fajny dźwięk.
Sytuacja wygląda wręcz identycznie jak na filmikach w tych dwóch tematach: http://forum.omegakl...dzie-napedowym/   http://forum.omegakl...juz-sie-konczy/
Dodam, że sprzęgło i wysprzęglik były zakładane nowe w styczniu br.
Teraz tak... Czy nie jest tak, że zużyte łożyska podczas obrotu buczą coraz głośniej? Chroboczą itd.? U mnie tego nie ma, jedynie jest takie metaliczne klaśnięcie przy wysprzęglaniu. Czy to mogą być jakieś zębatki lub wielowypusty gdzieś w środku skrzyni biegów?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, przekopałem wiele tematów na forum i tylko te dwa pasują do moich objawów.


Edytowany przez grzegorz.b, 09 kwiecień 2016 - 21:35.




#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwiecień 2016 - 21:37

Kumpel miał tak ostatnio w BMW diesel, wymienił wszystko z wałem włącznie, a problem okazał się być w silniku , wtryski laly nierówno

#3 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 346 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwiecień 2016 - 06:01

Na samym wstępie sprawdź koło dwumasowe to ono wydaje te stuki jak w filmiku bo może już powoli kończyć swój żywot. 



#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 kwiecień 2016 - 07:48

Ja tak miałem jak koło dwumasowe miało luz i się konczylo. Jak cofalem i szybko puszczalem sprzegło i wciskalem ponownie to było takie uderzenie i klekot. Najlepiej było slychac jak auto było dobrze zagrzane.

#5 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 346 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 kwiecień 2016 - 11:21

Ja tak miałem jak koło dwumasowe miało luz i się konczylo. Jak cofalem i szybko puszczalem sprzegło i wciskalem ponownie to było takie uderzenie i klekot. Najlepiej było slychac jak auto było dobrze zagrzane.

Ja mam takie same objawy tydzień temu wymieniłem skrzynię biegów bo myślałem że ona tak stuka ale mechanik stwierdził że to koło dwumasowe już ma za duże luzy wymiana na nowe to strasznie duży koszt.

A regeneracja nie wiem czy i na jak długo wystarczy.



#6 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwiecień 2016 - 12:41

Dwumas sprawdzę jedynie po zdjęciu skrzyni biegów, tak? Dodam, że przy gaszeniu silnika słychać delikatny gruchot, coś jak łańcuszek rozrządu w starych motocyklach.



#7 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 kwiecień 2016 - 14:39

Najlepiej to sprawdzić po zdjeciu skrzyni :) do 2.5td koło dwumasowe około 2 tysiecy,regenerowane sa za 700zl ale jak to się spisuje to ciężko powiedzieć.. A używki to loteria ja kupiłem niby dobrą gwarancja 30 dni, a po miesiacu zaczęła stukac jak sie zagrzała: )

#8 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwiecień 2016 - 18:06

A jak jest ze sprawdzeniem dwumasowego koła "na stole"? Jest masa filników na yt z uszkodzonymi - jak powinno wyglądać zdrowe?
Wyczytałem, że części względem siebie mogą dać się lekko obrócić bez tendencji powrotnej. Gdy chcemy obrócić mocniej, sprężyny powinny je cofnąć. A gdy wychylenie samymi rękoma następuje powyżej 7 zębów wieńca rozrusznika, koło nadaje się do wymiany.
Ile w tym jest prawdy?



#9 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 kwiecień 2016 - 20:58

Luzu na boki osiowego ma nie być a ja taki miałem dlatego tak stukalo.. Nie pamietam ale na tym nowym używanym kole robilem zanaki tak jak piszesz, chyba centymetr w lewo i w prawo i wracalo. Ale na srodku był taki wieniec jak dziury na śruby i tam był smar, a pozniej zaczęło stukac wiec pewnie w środku sprężynki nie maja smarowania i znowu delikatnie stuka jak sie zagrzeje. Przydało by się zastąpić sztywnym kołem, niby do omeg valeo produkuje ale jak to sie spisuje ciężko powiedzieć.

#10 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 kwiecień 2016 - 21:16

Świetnie, dziękuję bardzo za rozjaśnienie sytuacji. W takim razie wiem już jak sprawdzić koło dwumasowe.
Czy od silnika 2,2DTI będzie pasowało do mojego 2,6 V6? Znalazłem na allegro dwie osobne aukcje, osobno dla obu silników (mowa o nowych sztukach za prawie 4tys.).
Mam na oku używaną sztukę od 2,2DTI http://img27.staticc...zkie_rev003.jpgWygląda nieco inaczej niż nowe z aukcji, ten środek jest jakby bardziej cofnięty w nowym. Skąd ta różnica?



#11 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 kwiecień 2016 - 21:30

Ale 2.5v6 i 3.0v6 chyba maja takie same koła a 2.2dti ma inne bo to inna konstrukcja diesla, nie wiem jak 2.6 i 3.2 musisz zobaczyc w jakimś katalogu np. Intercarsie i porównać. A najlepiej to daj ogłoszenie tu na forum jakie potrzebujesz bo są tutaj ludzie co sprzedają części do naszych omeg może ktoś ma na sprzedaż :)

#12 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1234 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwiecień 2016 - 10:55

Możesz podjechać lub zadzwonić do serwisu opla i zapytać się o poszczególne numery części, sprawdza po vin-ie i będziesz miał pewność co do części. Po za tym 3.2 nie ma dwumasy:-P

#13 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 kwiecień 2016 - 11:52

Faktycznie bo tam automaty przeważnie były :)

#14 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1234 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 kwiecień 2016 - 14:29

nie przewaznie a tylko i wylacznie :p



#15 OFFLINE   serek

serek
  • 1571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 kwiecień 2016 - 14:30

DM musi byc od V6 . od diesla nie podejdzie 

zapytaj na forum napewno kupisz cos za pare groszy

 

z ciekawostek jescze nigdy nie mialem problumu z DM w V6 omegowym a kilka ich mialem 



#16 OFFLINE   grzegorz.b

grzegorz.b
  • 18 postów
  • Dołączył: 09-04-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 kwiecień 2016 - 15:39

Dzwoniłem do ASO i dowiedziałem się, że koła dwumasowe dla 2,5/3,0 są inne niż dla 2,6. Różnica jest w numerach części. Na forum znalazłem też wpis, że koła są identyczne dla 2,5, 3,0 i 2,6 - miał ktoś w rękach obie, by móc potwierdzić?



#17 OFFLINE   serek

serek
  • 1571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 kwiecień 2016 - 22:12

mozna zakladac od 2.5/3.0 

ruznica jest taka ze w niektorych 2.6 byly sprzegla typu SAC dlatego byla tez inna DM







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: luz, szarpanie, skrzynia biegow