Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.0 gotuje wodę po zgaszeniu.

omega gotuje woda wode plyn termostat 3.0 v6 zbiorniczek

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 09:17

Rok: 95r
Silnik: X30XE

 

Witam serdecznie. 

Mam problem z Omegą 3.0 MV6 chodzi o to że ostatnio jak jechałem to się zagotowała (wskaźnik na czerwonym) patrze a w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu więc na drugi dzień dolałem wody i odpowietrzyłem (na wolnych do czasu az sie wentylator nie wyłączył) nie wywaliło wody ani nic pojechałem się przewieść około 3/4km nic sie nie dzialo temp w porządku 95-100 stopni a po zgaszeniu silnika  wywaliło wodę do czasu az była odpalona wszystko było ok. Co może być przyczyną takiego zachowania? chłodnica była gorąca. 





#2 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 11:11

UPG ! Czyli uszczelka pod głowicą to samo przerabiałem w mojej 2.5v6 sprawdź kompresję na cylindrach-wymiana korka w zbiorniczku nic nie da


Edytowany przez volvgangster, 09 kwietnia 2016 - 11:18.


#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 11:13

Korek zbiorniczka do wymiany. Nigdy nie dolewaj wody bo załatwisz cały układ. Tylko płyn do chłodnic - ma inne właściwości (temp wrzenia i nie odkłada kamienia)..Teraz powinieneś wszystko zlać i uzupełnić płynem.



#4 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 12:06

A poza tym woda mną chyba inną rozszerzalność cieplną.

#5 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 12:51

Nie wydaje mi się zeby to była głowica.

Co do korka musi byc konkretnie od Omegi 3.0 czy moze od innego opla?



#6 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 13:26

U mnie też były takie objawy i też ratowałem się myśląc ,że pomoże wymiana korka ale objawy były dalej takie same po pomiarach kompresji diagnoza UPG.

Po naprawie było wszystko ok



#7 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 15:25

Zasyp kawę do kubka i zgaś parcha , potem zalej kawę :kawa: i gotowe

#8 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 16:04

Nie wydaje mi się zeby to była głowica.
Co do korka musi byc konkretnie od Omegi 3.0 czy moze od innego opla?


Szukaj po nr GM. Tylko oryginał.

#9 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 17:28

Szukaj po nr GM. Tylko oryginał.

Założyłem korek od drugiego auta (Corsa C 1.0) i wszystko hula. Trzyma stałą temperaturę i nie wywala wody. Tylko że po odkręceniu zrobiło się sporawe ciśnienie większe niż gdy np wykręciłem korek od Corsy ma robić się takie ciśnienie? 



#10 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 kwietnia 2016 - 17:40

W życiu nie odkrecałem korka przy nagrzanym silniku bo to kalectwem grozi to Ci nie powiem. Na pewno jest tam spore ciśnienie.

#11 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 18:56

Spoko dzięki za info. 



#12 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2016 - 11:18

problem powróci jak bumerang wspomnisz moje słowa ale życzę powodzenia oby to tylko korek ; )



#13 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2016 - 16:32

problem powróci jak bumerang wspomnisz moje słowa ale życzę powodzenia oby to tylko korek ; )


Jak twierdzi że to korek to na co się brandzlujesz ?Przecież to z jego opisu widać że to korek :F
To ja poproszę kawę late z cukrem :F

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2016 - 17:40

Ku...na ja wiem że to tylko korek odpowiada za większość problemów ale za każdym razem jak odkręcacie na rozgrzanym silniku to UPG jwst w 99% i jeżeli nie wystapi to tylko wasze szczęście że tak się  nie skończyło.Korek to tylko 15zeta więc można go profi wymienić nic nie rezykując i nigdy nie odkręcać na rozgrzanym silniku bo raz że grozi ślepotą to dwa UPG do zrobienia .



#15 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2016 - 17:56

W opisanym przypadku jakoś korek nie ma takiej mocy żeby gotować wodę po zgaś zgaszeniu silnika , pozatym nie wierzę że poziom płynu stoi w miejscu.Upg pęka z tyłu głowicy i leje się po silniku.Mialem tak w 3 autach. Ale skoro mówi że korek to niech będzie korek . Ja bym jeszcze wymienił wycieraczki i dywaniki . A liwe derczi uszczeleczko :F

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 kwietnia 2016 - 18:06

Hehe to układ zamknięty z zaworem bezpieczeństwa którym jest korek, i jeżeli on zawiedzie to następnym zaworem są węże które rozwali lub UPG. Znam takich co wstawiali węże pancerne bo korka żal wymienić, ale jak już jest uszczelka trafiona to kwestia czasu, jak ALL powiedział.



#17 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2016 - 11:12

Ja zawsze jeżdżę z luźnym korkiem. Nigdy nie jest dokręcony mocno tylko tak na jeden czy dwa obroty. Jeżdżę tak od ponad 13 lat w różnych autach i jeszcze nigdy mi nie wybiło płynu. Skoro wywala płyn to już raczej jest po UPG.

Niektóre warsztaty mają taki czujnik co się wkręca do zbiornika wyrównawczego i jak się płyn zabarwi na inny kolor to wiadomo na 100%, że to UPG. W taki sposób potwierdziliśmy u kolegi w VB w X20XEV, że padła UPG (kosztowało nas to piwo dla mistrza zmiany i dla mechanika). Objawy były identyczne - po rozgrzaniu gasił auto, a ze zbiornika leciała fontanna.


I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: omega, gotuje, woda, wode, plyn, termostat, 3.0, v6, zbiorniczek