Witam Wszystkich!
Została mi ostatnia prosta (yeeeeeey) do uzbierania wiekszej sumki na omegę b. W rodzinie mamy omcie X20XEV (czyli 2.0 136 km), teraz rodzinna omegomania przeszła na mnie , tak więc jak w tytule. W tym kwartale planuje zakup Medzi ale nie do końca wiem z jakim silnikiem (2.0 czy 2.5 v6) w sedanie z manualem. Czytałem multum opinii, niby v6 pali o litr więcej od X20XEV, (a jak wiadomo, v6 to v6, większa kultura pracy, moc, moment obr. ,).Jak to u Was jest z tym spalaniem (PS. nie przepadam za LPG)? Kosztorys dbania o serducho (podstawowe części), dodam, iż nie jestem mechanikiem (choć wiem to i owo), ogólne za i przeciw. Jeżeli ktoś ma duuużo czasu i napisałby mi czy kupić lepiej z Niemiec od niemców, co pod kocem trzymali i co niedziele jeździli do kościoła, czy te polskie egzemplarze (wiadomo że od jakieś kwoty) również, ew. od jakiej kwoty powinny zdarzać się auta w DOBRYM/B.D.B stanie (cena średnio gra rolę ) . Dzięki bardzo kochani! Mam nadzieje, że do zobaczenia nie długo na jakimś spociku!
Omcia 2.0 a 2.5
#1 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2016 - 21:32
#2 OFFLINE
Napisany 02 kwietnia 2016 - 23:46
szukaj dobrego samochodu. Na przebieg i cene nie patrz. Niestety dobra omega musi kosztować,
Ja swojej szukałem 8 miesięcy. W sumie kupiłem 3.0 w manualu. Śmigam na benzynie i sobie chwalę.
Spalanie przy dynamicznej jeździe po mieście da się okiełznać na poziomi 11 12 litrów
#3 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 10:53
Jeśli już decydujesz się na v6 to celuj od razu w 3.0/3.2 bo za jakiś czas będzie mało.... przerabiałem to ja i wielu na forum aż w końcu były swapy i tak i tak.... więc nie zaswanawiaj się tylko wal w 3.0 od raz spalanie/koszty utrzymania praktycznie identyczne jak 2.5....
Edytowany przez Aros, 03 kwietnia 2016 - 10:53.
#4 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:00
szczerze? Boje się 3.0 kosztów, spalania (mimo iz nieznacznie większego) ale też i samej mocy (czasami lubie przydeptać)
#5 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:21
(czasami lubie przydeptać)
No i dla tego za jakiś czas 2.5 będzie mało... nie ma różnicy w kosztach.... rozrząd ten sam, oleju wchodzi tyle samo, świece/kable te same....
#6 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:35
A jeżeli chodzi o spalanie? Czytałem że w trasie ujdzie (z 9l) ale w mieście do istny smok (16-18) a to duuuzo za duzo, czytalem ze 2.5 w miescie ma 12-13
#7 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:39
Moje pytanie do Ciebie grzebiesz przy autach sam czy prowadzisz do mechanika ??
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#8 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 12:30
Staram się grzebać sam (wiesz, blokowisko, więc średnio z kanałem, dachem itp, podstawowe rzeczy robie sam) Mój ojciec pomaga w większych robotach (typu wymiana mcpersonów, tarcz z zaciskami, klockami itp), jednakże jak coś przekracza nasze możliwości, to oddajemy do mechanika
#9 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 14:15
Różnice są w spalaniu nie duże, aczkolwiek różnica pomiędzy np. 2.0 16V manual a 3.0 automat już jest znaczna, szczególnie na krótkich odcinkach i w mieście.
Na Twoim miejscu zacząłbym od 2.0 16V. Ale jak znajdziesz V-kę nie patrz czy to 2.5, czy 3.0
Patrz tylko i wyłącznie na opłacalność zakupu-stan ogólny. Ideału nie znajdziesz. ale jeżeli nie jest przegnita technicznie do ogarnięcia to już jest dobra baza. ale jak widać po każdym szczególe, że to dziad odpuść. utrzymanie R4 a V-ki to tez różnica na korzyść rzędówki.
ale tak czy siak powinieneś patrzeć na stan przede wszystkim.
#10 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 16:38
Gdzie tylko się da, latam ok. 160 na autostradzie 180-200, choć w piątek jadąc sobie spokojnie 180 na A1 jakiś turbo klekot o nazwie handlowej passat b7 2.0 gnojówka chciał mnie wyprzedzić to musiałem przycisnąć i przez jakieś 10km sypałem 220 aż zniknął za horyzont.
Reasumując ja bardzo lubię duże prędkości i niezłe przyspieszenie, ale ten 2.0 16v w zupełności mnie wystarcza, a przy tym ma bardzo umiarkowane zużycie LPG.
Raz scigalem się z 2.5 v6 to dopiero przy 190 zaczynał mi odchodzić ale to tak jak TIR tira, żadnej rewelacji, do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v bo przełożenie mostu ma inne i masz odczucie jakby się męczył, trzeba na niższych biegach jeździć niż 2.0 16v.
Takie moje zdanie od przeszło roku, zresztą zobacz sobie w danych technicznych przyspieszenie jednego o drugiego, d*py nie urywa a koszty sporo większe.
#11 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 17:58
do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v
No proszę Cię...
#12 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 19:12
Ja mam 2.0 16v od półtora roku, ostatnie miesiące dość dużo latam po różnych drogach od autostrad po wiejskie i jakoś mi nie brakuje mocy.
Gdzie tylko się da, latam ok. 160 na autostradzie 180-200, choć w piątek jadąc sobie spokojnie 180 na A1 jakiś turbo klekot o nazwie handlowej passat b7 2.0 gnojówka chciał mnie wyprzedzić to musiałem przycisnąć i przez jakieś 10km sypałem 220 aż zniknął za horyzont.
Reasumując ja bardzo lubię duże prędkości i niezłe przyspieszenie, ale ten 2.0 16v w zupełności mnie wystarcza, a przy tym ma bardzo umiarkowane zużycie LPG.
Raz scigalem się z 2.5 v6 to dopiero przy 190 zaczynał mi odchodzić ale to tak jak TIR tira, żadnej rewelacji, do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v bo przełożenie mostu ma inne i masz odczucie jakby się męczył, trzeba na niższych biegach jeździć niż 2.0 16v.
Takie moje zdanie od przeszło roku, zresztą zobacz sobie w danych technicznych przyspieszenie jednego o drugiego, d*py nie urywa a koszty sporo większe.
to ja nie wiem jakimi v Ty jeździłeś. A w tym 2.5 to musiał jakiś pajac jechać że nie mógł Ci uciec.
Najczystsza omega od XIX zlotu
#13 OFFLINE
#14 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 19:50
#15 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2016 - 20:03
Edytowany przez audicoupe, 03 kwietnia 2016 - 20:05.
#16 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2016 - 00:21
Mam nadzieje, ze uda mi się kiedyś podlecieć na jakiś spot i mieć porównanie do Was, gorzej jak się okaże, że to Wy macie wypaczone pojęcie o 2.0 16v, he he.
To by dopiero impreza była, pozdro chłopaki
#17 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2016 - 07:30
#18 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2016 - 10:39
Czytając to wszystko, chyba jednak zaczne od X20XEV. No chyba że będzie ultra okazja na V-kę Tak czy siak, Omcia już mi się marzy, ale wiem (niestety po sobie) że z kupnem auta w tych czasach to nie ma co się spieszyć. Dzięki chłopaki! Ale jeszcze poczytam co popiszecie
#19 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2016 - 10:56
#20 OFFLINE
Napisany 05 kwietnia 2016 - 07:45
Czytając to wszystko, chyba jednak zaczne od X20XEV.
A nie lepiej bfl 2,2 16v xd trochę więcej koników i też mało problemowy silnik
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy