Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omcia 2.0 a 2.5


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2016 - 21:32

Witam Wszystkich!
Została mi ostatnia prosta (yeeeeeey) do uzbierania wiekszej sumki na omegę b. W rodzinie mamy omcie X20XEV (czyli 2.0 136 km), teraz rodzinna omegomania przeszła na mnie  ;), tak więc jak w tytule. W tym kwartale planuje zakup Medzi ale nie do końca wiem z jakim silnikiem (2.0 czy 2.5 v6) w sedanie z manualem. Czytałem multum opinii, niby v6 pali o litr więcej od X20XEV, (a jak wiadomo, v6 to v6, większa kultura pracy, moc, moment obr. ,).Jak to u Was jest z tym spalaniem (PS. nie przepadam za LPG)? Kosztorys dbania o serducho (podstawowe części), dodam, iż nie jestem mechanikiem (choć wiem to i owo), ogólne za i przeciw. Jeżeli ktoś ma duuużo czasu i napisałby mi czy kupić lepiej z Niemiec od niemców, co pod kocem trzymali i co niedziele jeździli do kościoła, czy te polskie egzemplarze (wiadomo że od jakieś kwoty) również, ew. od jakiej kwoty powinny zdarzać się auta w DOBRYM/B.D.B stanie (cena średnio gra rolę ;)) .  Dzięki bardzo kochani!!! Mam nadzieje, że do zobaczenia nie długo na jakimś spociku!!!

 





#2 OFFLINE   Krisco

Krisco
  • 167 postów
  • Dołączył: 23-01-2015

Napisany 02 kwietnia 2016 - 23:46

szukaj dobrego samochodu. Na przebieg i cene nie patrz. Niestety dobra omega musi kosztować,

Ja swojej szukałem 8 miesięcy. W sumie kupiłem 3.0 w manualu. Śmigam na benzynie i sobie chwalę.

Spalanie przy dynamicznej jeździe po mieście da się okiełznać na poziomi 11 12 litrów



#3 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 kwietnia 2016 - 10:53

Jeśli już decydujesz się na v6 to celuj od razu w 3.0/3.2 bo za jakiś czas będzie mało.... przerabiałem to ja i wielu na forum aż w końcu były swapy i tak i tak.... więc nie zaswanawiaj się tylko wal w 3.0 od raz spalanie/koszty utrzymania praktycznie identyczne jak 2.5....


Edytowany przez Aros, 03 kwietnia 2016 - 10:53.

Dodany obrazek


#4 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:00

szczerze? Boje się 3.0 ;) kosztów, spalania (mimo iz nieznacznie większego) ale też i samej mocy (czasami lubie przydeptać) :D



#5 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:21

(czasami lubie przydeptać) :D

 

No i dla tego za jakiś czas 2.5 będzie mało... :) nie ma różnicy w kosztach.... rozrząd ten sam, oleju wchodzi tyle samo, świece/kable te same....


Dodany obrazek


#6 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:35

A jeżeli chodzi o spalanie? Czytałem że w trasie ujdzie (z 9l) ale w mieście do istny smok (16-18) a to duuuzo za duzo, czytalem ze 2.5 w miescie ma 12-13



#7 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 03 kwietnia 2016 - 11:39

Moje pytanie do Ciebie :) grzebiesz przy autach sam czy prowadzisz do mechanika ??


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#8 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2016 - 12:30

Staram się grzebać sam (wiesz, blokowisko, więc średnio z kanałem, dachem itp, podstawowe rzeczy robie sam) Mój ojciec pomaga w większych robotach (typu wymiana mcpersonów, tarcz z zaciskami, klockami itp), jednakże jak coś przekracza nasze możliwości, to oddajemy do mechanika



#9 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 14:15

Różnice są w spalaniu nie duże, aczkolwiek różnica pomiędzy np. 2.0 16V manual a 3.0 automat już jest znaczna, szczególnie na krótkich odcinkach i w mieście.

Na Twoim miejscu zacząłbym od 2.0 16V. Ale jak znajdziesz V-kę nie patrz czy to 2.5, czy 3.0

 

Patrz tylko i wyłącznie na opłacalność zakupu-stan ogólny. Ideału nie znajdziesz. ale jeżeli nie jest przegnita technicznie do ogarnięcia to już jest dobra baza. ale jak widać po każdym szczególe, że to dziad odpuść. utrzymanie R4 a V-ki to tez różnica na korzyść rzędówki.

ale tak czy siak powinieneś patrzeć na stan przede wszystkim.



#10 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 kwietnia 2016 - 16:38

Ja mam 2.0 16v od półtora roku, ostatnie miesiące dość dużo latam po różnych drogach od autostrad po wiejskie i jakoś mi nie brakuje mocy.
Gdzie tylko się da, latam ok. 160 na autostradzie 180-200, choć w piątek jadąc sobie spokojnie 180 na A1 jakiś turbo klekot o nazwie handlowej passat b7 2.0 gnojówka chciał mnie wyprzedzić to musiałem przycisnąć i przez jakieś 10km sypałem 220 aż zniknął za horyzont.
Reasumując ja bardzo lubię duże prędkości i niezłe przyspieszenie, ale ten 2.0 16v w zupełności mnie wystarcza, a przy tym ma bardzo umiarkowane zużycie LPG.
Raz scigalem się z 2.5 v6 to dopiero przy 190 zaczynał mi odchodzić ale to tak jak TIR tira, żadnej rewelacji, do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v bo przełożenie mostu ma inne i masz odczucie jakby się męczył, trzeba na niższych biegach jeździć niż 2.0 16v.
Takie moje zdanie od przeszło roku, zresztą zobacz sobie w danych technicznych przyspieszenie jednego o drugiego, d*py nie urywa a koszty sporo większe.

#11 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 03 kwietnia 2016 - 17:58

do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v

 

No proszę Cię... :smiech: :smiech:


Dodany obrazek


#12 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 19:12

Ja mam 2.0 16v od półtora roku, ostatnie miesiące dość dużo latam po różnych drogach od autostrad po wiejskie i jakoś mi nie brakuje mocy.
Gdzie tylko się da, latam ok. 160 na autostradzie 180-200, choć w piątek jadąc sobie spokojnie 180 na A1 jakiś turbo klekot o nazwie handlowej passat b7 2.0 gnojówka chciał mnie wyprzedzić to musiałem przycisnąć i przez jakieś 10km sypałem 220 aż zniknął za horyzont.
Reasumując ja bardzo lubię duże prędkości i niezłe przyspieszenie, ale ten 2.0 16v w zupełności mnie wystarcza, a przy tym ma bardzo umiarkowane zużycie LPG.
Raz scigalem się z 2.5 v6 to dopiero przy 190 zaczynał mi odchodzić ale to tak jak TIR tira, żadnej rewelacji, do tego na mieście to gorszy muł od 2.0 16v bo przełożenie mostu ma inne i masz odczucie jakby się męczył, trzeba na niższych biegach jeździć niż 2.0 16v.
Takie moje zdanie od przeszło roku, zresztą zobacz sobie w danych technicznych przyspieszenie jednego o drugiego, d*py nie urywa a koszty sporo większe.

 

to ja nie wiem jakimi v Ty jeździłeś. A w tym 2.5 to musiał jakiś pajac jechać że nie mógł Ci uciec.


Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 19:19

może to V6 chodziło na 5 garach to by się zgadzało



#14 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 19:50

Kolega sieje jakieś herezje jakieś albo tamte V było zajechane albo kierowca nie wiedział że się ściga :-P

#15 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 20:03

Oj nie ma szybszych

Edytowany przez audicoupe, 03 kwietnia 2016 - 20:05.


#16 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2016 - 00:21

Kierowca wiedział, co do tych V-ek którymi jeździłem, nie wiem, może one były wszystkie popsute, tak czy owak checki się żadne nie paliły a auto na LPG i NoPb jeździły tak samo wujowo.
Mam nadzieje, ze uda mi się kiedyś podlecieć na jakiś spot i mieć porównanie do Was, gorzej jak się okaże, że to Wy macie wypaczone pojęcie o 2.0 16v, he he.
To by dopiero impreza była, pozdro chłopaki

#17 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 kwietnia 2016 - 07:30

No pewnie wszyscy mają wypaczone podejście do silników widlastych. Też na początku po przesidce z 2.2 12v mazdy (fe) odnosiłem wrażenie że opel to muł. Ale to było przy starcie. Ogólnie technix co masz zrobione z silnikiem? Bo skoro jeździsz szybciej niźli fabryka dała to musiałeś coś paćkać.

#18 OFFLINE   Ajejek

Ajejek
  • 14 postów
  • Dołączył: 02-04-2016
  • Skąd: Komary
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2016 - 10:39

Czytając to wszystko, chyba jednak zaczne od X20XEV. No chyba że będzie ultra okazja na V-kę ;) Tak czy siak, Omcia już mi się marzy, ale wiem (niestety po sobie) że z kupnem auta w tych czasach to nie ma co się spieszyć. Dzięki chłopaki!!! Ale jeszcze poczytam co popiszecie ;)



#19 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 kwietnia 2016 - 10:56

Nie mam żadnych modów, ot poprostu silnik po remoncie i tyle, zresztą przed remontem jeździł podobnie. A czy jeżdżę szybciej niż fabryka? Nie wiem, prędkości o których pisałem to wskazania licznika na oponach 195/65/15

#20 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 05 kwietnia 2016 - 07:45

Czytając to wszystko, chyba jednak zaczne od X20XEV.

 

A nie lepiej bfl  2,2 16v xd trochę więcej koników  i też mało problemowy silnik :)


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)