Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Artefakty pod maską

kostka podciśnienie przewód

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Mavericktango

Mavericktango
  • 8 postów
  • Dołączył: 11-03-2016
  • Skąd: Ostrowiec
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 marca 2016 - 22:54

Rok: 2001
Silnik: 2,5 dti

 

Witam!

Podczas drobnych napraw mojej nowo nabytej Omegi znalazłem pod maską trzy artefakty. Proszę o Waszą pomoc w rozwiązaniu zagadek, co poprzedni właściciel miał na myśli i jak powinno być oryginalnie:

 

1. Obok zbiorniczka z płynem chłodniczym znalazłem dwupinową kostkę, wygląda identycznie jak ta idąca do czujnika poziomu płynu chłodzącego, jednak ta jest na swoim miejscu. Po wpięciu na krótko kabelka między piny tej kostki, nic się nie dzieje.

 

  Załączony plik  IMAG1783.jpg   66K   5 pobrań

 

2. Gdzieś z czeluści silnika wychodzi wężyk ciśnieniowy / podciśnieniowy który jest zaślepiony

 

Załączony plik  IMAG1779.jpg   41,94K   5 pobrań

 

3. Od spodu silnika wychodzi wężyk ciśnieniowy / podciśnieniowy który jest zaślepiony. z drugiej strony jest on podłączony do jakiegoś sensora z kostką elektryczną

 

Załączony plik  IMAG1787.jpg   72,84K   5 pobrań

 

 

Po podłączeniu do opcoma zgłasza błąd związany z EGR - p0400, oraz z brakiem ciśnienia na listwie P1189. Ciekaw jestem czy te artefakty mogą mieć związek z tymi błędami.

 

Jedyny przykry objaw wynikający z tych błędów polega na tym że podczas spokojnej jazdy czasami obroty spadają do ok 800, silnik pracuje równo, nic nie szarpie, nie gaśnie, silnik traci moc nie przyspiesza. Dodanie gazu powoduje że wskazówka prędkościomierza lekko podskakuje a po kilku sekundach wkręca się normalnie na obroty. Jeśli natomiast cofnę nogę i ponownie wcisnę gaz, silnik i skrzynia reagują normalnie. 

 

Sytuacja opisana powyżej występuje coraz częściej, jednak zawsze na początku jazdy, pierwsze kilka kilometrów.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.

 

 

 

 





#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 marca 2016 - 17:39

Ad. 1 - być może krańcówka maski ( masz alarm fabryczny?)

Ad. 2 - prawdopodobnie podciśnienie EGR-u

Ad. 3 - selenoid EGR-u lub sterowania "klapkami"


Edytowany przez czeladnik, 29 marca 2016 - 17:40.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: kostka, podciśnienie, przewód