Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip tuning silnika 2,2 dTi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2011 - 21:18

ostanio z poznania do strykowa grzałem 180 - 200 i komputer pokazał około 8,5


Kolego ja nie zabijam silnika:masakra: tylko jeżdżę z normalną prędkością 120-140km\h i przy takiej prędkości mam spalanie 6,5l\100:D a V max wyciągnąłem tylko przez chwilę:p

#62 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2011 - 21:24

to spalanie faktycznie dobre, może i ja się skuszę... najpierw muszę budę trochę odświeżyć.
A patrzyłeś spalanie podczas normalnej jazdy 90-100?

#63 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 maja 2011 - 21:16

Przy stałej prędkości około 90km\h na tempomacie komputer pokazuje mi od 5,2-5,5l\100
bez klimy a na klimie o 0,5 więcej. Najlepsze jest jak się leci 70km\h na 5 biegu to chwilowe jest 4,4-4,7l\100:)

Jak teraz przez parę dni polatałem po wawie w miarę spokojnie to mam średnie 6,8l\100.

#64 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 12 maja 2011 - 15:14

Przy stałej prędkości około 90km\h na tempomacie komputer pokazuje mi od 5,2-5,5l\100
bez klimy a na klimie o 0,5 więcej. Najlepsze jest jak się leci 70km\h na 5 biegu to chwilowe jest 4,4-4,7l\100:)

Jak teraz przez parę dni polatałem po wawie w miarę spokojnie to mam średnie 6,8l\100.

Czyli jeździsz raczej jak emeryt, przy jakiej prędkości obrotowej zmieniasz biegi??

#65 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 maja 2011 - 17:41

Nie jeżdżę jak emeryt:mad: tylko w takich sytuacjach jak się leci 70 to czemu nie na 5 biegu, a zmieniam biegi przy około 2700rpm.

#66 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 czerwca 2011 - 11:10

Chip taki jak jacek044. Koszt to total 340zł z montażem u elektronika. .Spalanie spadło o 0,2l/100km

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

I teraz niech ktoś mi powie co się dzieje powyżej 3,5 tys. obrotów. Na hamowni powiedzieli mi, że najprawdopodobniej przepływomierz. Jakieś sugestie?

#67 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 30 czerwca 2011 - 19:51

tez mi to wygląda na zamiennik przepływki... albo taki praogram. szkoda ze nie wrzuciłes sprzed zmiany kości. byłoby widamo gdzie lezy wina

#68 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 06 lipca 2011 - 09:08

I teraz niech ktoś mi powie co się dzieje powyżej 3,5 tys. obrotów. Na hamowni powiedzieli mi, że najprawdopodobniej przepływomierz. Jakieś sugestie?


Sądząc po kosztach i źródle to obstawiam że taki program... Pewnie ktoś nie wiedział o kilku ogranicznikach i wyszło jak wyszło.
Abstrahując od spadku na górze, jak dla mnie jest to istne szaleństwo z momentem obrotowym... A potem sprzęgła umierają.
Porządny chip kosztować musi - oryginalne (nie chińskie klony) urządzenia flashujące OBD kosztują od 20000PLN + nie rzadko opłata za aktualizacje. Do tego oryginalne oprogramowanie ponad 12000 PLN, ewentualnie kolejne moduły checksum...

#69 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 lipca 2011 - 18:21

Sądząc po kosztach i źródle to obstawiam że taki program... Pewnie ktoś nie wiedział o kilku ogranicznikach i wyszło jak wyszło.
Abstrahując od spadku na górze, jak dla mnie jest to istne szaleństwo z momentem obrotowym... A potem sprzęgła umierają.
Porządny chip kosztować musi - oryginalne (nie chińskie klony) urządzenia flashujące OBD kosztują od 20000PLN + nie rzadko opłata za aktualizacje. Do tego oryginalne oprogramowanie ponad 12000 PLN, ewentualnie kolejne moduły checksum...


Skala wykresu może pokazywać że jest grubo, ale spokojnie, po przeskalowaniu i porównaniu do innych wykresów jest nawet łagodnie. Turbina nie przeładowuje tak mocno jak to może wynikać z wykresu. Sprzęgło ma się tymczasowo lepiej niż przed zmianą- łatwiej się rusza. Panowie z hamowni, a przy okazji zakładu tuningowego mieli pełne prawo zjechać program, ale wyraźnie zasugerowali, że może coś być w osprzęcie. Generalnie doszedłem do wniosku, że program, który był pisany wcześniej pod ten silnik i ten sterownik, i który działa u innych użytkowników jest ekonomicznie bardziej opłacalny. Chcę wrócić do serii, to przelutowuję sobie starą mapę i nie muszę korzystać z oprogramowanie wartego dziesiątki tysięcy. Naprawdę, ktoś kiedyś napisał ten program w na sprzęcie o którym piszesz, a teraz jest po prostu kopiowany, bo naprawdę nie ma sensu rozstrząsać tego tematu.

#70 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 06 lipca 2011 - 19:13

Skala wykresu może pokazywać że jest grubo, ale spokojnie, po przeskalowaniu i porównaniu do innych wykresów jest nawet łagodnie.

Ale co tutaj skalować? Przecież skala obrotów jest właściwa, więc moment obrotowy pokazany jest prawidłowo!!!

Turbina nie przeładowuje tak mocno jak to może wynikać z wykresu. Sprzęgło ma się tymczasowo lepiej niż przed zmianą- łatwiej się rusza.

To też troszkę dziwne że "się łatwiej rusza". Porządnie zrobiony program do ~1500RPM nie powinien odbiegać od serii!!! Bo nie tylko sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe, lecz przede wszystkim układ korbowo-tłokowy masakryczny łomot zbiera przy niskich obrotach i bardzo dużych obciążeniach.

Panowie z hamowni, a przy okazji zakładu tuningowego mieli pełne prawo zjechać program, ale wyraźnie zasugerowali, że może coś być w osprzęcie.

Nie sprawnych samochodów się nie tuninguje!!! Najpierw usuwamy usterkę, potem modyfikujemy!!! Niestety - dla mnie zalatuje to mocną amatorką - byle się więcej nahapać :masakra:

Generalnie doszedłem do wniosku, że program, który był pisany wcześniej pod ten silnik i ten sterownik, i który działa u innych użytkowników jest ekonomicznie bardziej opłacalny. Chcę wrócić do serii, to przelutowuję sobie starą mapę i nie muszę korzystać z oprogramowanie wartego dziesiątki tysięcy. Naprawdę, ktoś kiedyś napisał ten program w na sprzęcie o którym piszesz, a teraz jest po prostu kopiowany, bo naprawdę nie ma sensu rozstrząsać tego tematu.

To już kwestia indywidualnego wyboru. Tak się składa że jestem szczęśliwym posiadaczem takiego zestawu oryginalnego sprzętu tuningowego i wiem że dziś nie łatwo na niego zarobić - niestety w dużej mierze "dzięki" nieprzystającym do rzeczywistości cenom chipów m.in. na allegro - a z reguły ktoś nielegalnie kopiuje pracę kogoś innego. Spędzasz długie godziny doszlifowując jakieś rozwiązania na hamownii po to by ktoś sprzedawał efekt Twojej pracy za 250,-

#71 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 lipca 2011 - 20:31

[quote name='tjwasiak']Ale co tutaj skalować? Przecież skala obrotów jest właściwa, więc moment obrotowy pokazany jest prawidłowo!!![/QUOTE]

Może wytłumaczę co miałem na myśli mówiąc przeskalowanie - zmiana rozmiarów obrazu wykresu (rozciągnięcie w pionie i poziomie), tylko po to aby go porównać z wykresami innych użytkowników z takim samym silnikiem. I efekt jest taki, że parametry wyglądają podobnie. Nie wiem jak wyobrażałes sobie inne przeskalowanie. Skala obrotów jest prawidłowo przecież to oczywiste.

[quote name='tjwasiak']
To też troszkę dziwne że "się łatwiej rusza". Porządnie zrobiony program do ~1500RPM nie powinien odbiegać od serii!!! Bo nie tylko sprzęgło, dwumasowe koło zamachowe, lecz przede wszystkim układ korbowo-tłokowy masakryczny łomot zbiera przy niskich obrotach i bardzo dużych obciążeniach.
[/QUOTE]
To tylko moje subiektywne odczucie, może rzeczywiście nie ma zmian.

[quote name='tjwasiak']
Nie sprawnych samochodów się nie tuninguje!!! Najpierw usuwamy usterkę, potem modyfikujemy!!! Niestety - dla mnie zalatuje to mocną amatorką - byle się więcej nahapać :masakra:[/QUOTE]

A kto powiedział, że auto jest niesprawne? Żadnych błędów w diagnostyce przed przeróbką nie było, auto przyspieszało jak w danych katalogowych. Mówiąc osprzęt miałem na myśli czujniki - które jak pomimo, że nie wykazują błędów mogą nie trzymać parametrów. Wytłumacz mi, kto chce się nahapać? Pan z hamowni, który nie miał nic wspólnego z programem, pan z allegro, czy może ja? tak uważam, że najpierw powinenem pojechać na hamownię przed programem, ale uznałem, że skoro auto jest bezproblemowe to jest to zbędne, Wszelkie konsekwencje biorę na klatę.

[quote name='tjwasiak']
To już kwestia indywidualnego wyboru. Tak się składa że jestem szczęśliwym posiadaczem takiego zestawu oryginalnego sprzętu tuningowego i wiem że dziś nie łatwo na niego zarobić - niestety w dużej mierze "dzięki" nieprzystającym do rzeczywistości cenom chipów m.in. na allegro - a z reguły ktoś nielegalnie kopiuje pracę kogoś innego. Spędzasz długie godziny doszlifowując jakieś rozwiązania na hamownii po to by ktoś sprzedawał efekt Twojej pracy za 250,-[/QUOTE]
[/QUOTE]

Wiesz, przyznam się szczerze, że nie uważam kwestii chipowania aut za jakąś tajemną wiedzę za którą trzeba tak słono płacić. Niestety rynek weryfikuje i potwierdza moje zdanie. Kto Ci broni sprzedawać efekty swojej pracy hurtowo na allegro? - jest to prostsze, mniej czasochłonne, zgodne z oczekiwaniami rynku. Generalnie problem kopiowania chipów jest zbliżony do rynku fonograficznego i praw autorskich z nim związanych. Tamten rynek dowiódł, że może się zmieniać, to może i ten się zmieni.

#72 OFFLINE   tjwasiak

tjwasiak
  • 92 postów
  • Dołączył: 06-07-2011

Napisany 06 lipca 2011 - 23:12

A kto powiedział, że auto jest niesprawne? Żadnych błędów w diagnostyce przed przeróbką nie było, auto przyspieszało jak w danych katalogowych. Mówiąc osprzęt miałem na myśli czujniki - które jak pomimo, że nie wykazują błędów mogą nie trzymać parametrów.

Czyli samochód może być niesprawny. Diagnostyka nie polega na bezmyślnym kasowaniu błędów. Większości problemów nikt w ten sposób nie rozwiąże. Profesjonalna diagnostyka polega na analizie parametrów pracy silnika - właśnie poprzez odczyty czujników. Żeby to dobrze zrobić trzeba mieć pojęcie jak dany mechanizm działa, wtedy łatwo wychwycić wszelkie anomalie, wcale nie trzeba pamiętać dokładnych wartości prawidłowych dla każdego modelu auta.

Wytłumacz mi, kto chce się nahapać?

Ogólnie, gdyby zrobił Ci ktoś "customowy" soft pod Twoje auta i zasłaniał się niepoprawnym "osprzętem" to byłoby ewidentne nahapanie się na siłę. W Twojej sytuacji to lekka niefrasobliwość operatora hamownii, bo o ile użytkownik samochodu ma prawo nie zdawać sobie sprawy z konsekwencji takich lekkich niedomagań, to ktoś kto bądź co bądź prowadzi działalność gospodarczą związaną z motoryzacją zdecydowanie powinien!!

To tylko moje zdanie... Nikt nie myśli o tym co się stanie kiedy podczas np. wyprzedzania auto złapie tryb awaryjny w związku z amatorsko zrobionym tuningiem - ktoś może przypłacić to zdrowiem bądź życiem.

Wiesz, przyznam się szczerze, że nie uważam kwestii chipowania aut za jakąś tajemną wiedzę za którą trzeba tak słono płacić. Niestety rynek weryfikuje i potwierdza moje zdanie.

To spróbuj zgłębić temat - tak zupełnie za darmo naucz się jak to robić - i nie chodzi o jeden konkretny sterownik, ale ogólnie - np. tylko auta z silnikiem diesla :D A uwierz mi że stopień trudności tuningu diesla względem benzyny jest taki, że można byłoby nauczyć tego małpę. Licz się z kosztami jak "uwalisz" samochód wart 100000EUR... Oczywiście ktoś to naprawi, lecz Ty za to zapłacisz - a ceny części do takich aut nie są małe :masakra: Nie jest to wiedza tajemna, trzeba jednak wiele poświęcisz - nie tylko pieniędzy, lecz również czasu i samozaparcia by mieć jakotakie pojęcie o co w tym wszystkim chodzi. Na weekendowy kurs modyfikacji zawartości sterowników nie ma co liczyć.

#73 OFFLINE   gjooby4

gjooby4
  • 6 postów
  • Dołączył: 06-04-2013

Napisany 11 listopada 2013 - 15:57

Witam, czy korzystał ktoś z użytkowników forum z takiego oto wynalazku:
http://allegro.pl/ch...i3679960331.htm

Jakie są wady i zalety korzystania z takiego urządzenia i czy to urządzenie w ogóle coś daje ?? :)

#74 OFFLINE   Pan Filip

Pan Filip
  • 385 postów
  • Dołączył: 25-03-2013
  • Skąd: Moszczenica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2013 - 17:42

Witam, czy korzystał ktoś z użytkowników forum z takiego oto wynalazku:
http://allegro.pl/ch...i3679960331.htm

Jakie są wady i zalety korzystania z takiego urządzenia i czy to urządzenie w ogóle coś daje ?? :)


Kolego podaj dobry link do strony bo ten jest nieaktywnyyy

#75 OFFLINE   Mateipol

Mateipol
  • 32 postów
  • Dołączył: 23-03-2012

Napisany 11 listopada 2013 - 17:54

Wystarczy dodać na końcu linka literkę "L" i wszystko działa.

#76 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 listopada 2013 - 18:40

śmierdzi to oszukaniem temperatury i zwiększeniem dawki paliwa a nie żadnym cipem