Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip tuning silnika 2,2 dTi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 styczeń 2009 - 21:52

Podobno w 2.2 dti jest pompa sterowana elektronicznie i mozliwy jest tylko tuning za pomocą BOX-a ? Ile w tym prawdy?
Ktoś montował sobie?
Jakie wrażenia z jazdy?
Jakie to koszty?
Wrocek i Poznań odpadają - drugi koniec polski, ktoś zna bliższe warmi miejsce gdzie można zawirusować autko?

#22 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 21 styczeń 2009 - 22:49

Podobno w 2.2 dti jest pompa sterowana elektronicznie i mozliwy jest tylko tuning za pomocą BOX-a ? Ile w tym prawdy?


Z tego co się dowiedziałem w Poznaniu u tunerów (tych co kiedyś byli oddziałem Mastersa) właśnie - to raczej nieprawda. Dlaczego niby - jak pompa jest sterowana elektronicznie - to nie jest możliwe przeprogramowanie ECU??
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#23 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 styczeń 2009 - 09:59

gdzies na forum viki wypowiadali sie od y22dtr, pompa podobno odrzuca wartoci dawane z ECU ma wlasny sterownik... jedynie mozna "sztucznie" tzn przz boxa zmienac czas trwania wtrysku, ilosc paliwa... skutkuje to wiekszym dymieniem i zuzyciem paliwka - a nie jak w przypadku chipsów - modyfikacją momentu obrotowego... Moze cos przeoczylem, ale 2.0 mogli i boksowac i chipowac, natomist podobno(!!!) w 2.2 mozna tylko boxowac...
Ile w tym prawdy to nie wiem, dlatego szukam kogos kto zachipował sobie kluche a nie wstawal boxa

#24 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1593 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 styczeń 2009 - 23:23

Mi się coś kojarzy, że te 2.2 DTI w Vectrach i jakichś Zafirach miały sterownik kompa w pompie i je trzeba było BOX-ować, natomiast o 2.2 DTI w Omegach nic takiego nie słyszałem. Mam nadzieję, że sam się o tym (nie) przekonam za ~2 miesiące ;)

#25 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 styczeń 2009 - 12:22

Rafja, napisz do Sebastiana na LOBie (nick Autoseba) i będziesz wiedział co i jak.

#26 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 luty 2009 - 23:46

pisałem, autoseba twierdzi ze koszt chipa /nie BOXA/ to ok 600zł, taka kwota wydaje mi sie rozsądna... tylko powiedzcie gdzie moge spróbować zachipowac? wrocław za daleko, moze ktos zna godne polecenia miejsce? warszawa? białystok? olsztyn? jak najblizej warm-mazur. ?
odświeżam temat, bo mam mozliwosc $$$ schipsowania omci

#27 OFFLINE   daniel1975

daniel1975
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 17 sierpień 2009 - 18:38

Witam tez mysle o podrasowaniu mojej omci. Tez jeszcze nie znalazlem odpowiedniego mechanika. Moja omcia ma nowy silnik i ma 40 tys. przejechane. Jesli ktos zna jaki warsztacik w okolicy kotliny klodzkiej to byl bym wdzieczny.

#28 OFFLINE   pidzam

pidzam
  • 8 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 23 sierpień 2010 - 14:16

odświeżam temat. to jak z tymi chipami ma w końcu ktoś go w naszych 2.2? jak to sie sprawuje? spalania wieksze? jak z elastycznością, trwałością itp? też się czaje na większe stado ;)

#29 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 sierpień 2010 - 12:41

jakos temat chipsów do 2.2 dti chyba umarł. to faktycznie az tak kiepski motor do tego typu spraw? nikt z forum nie próbował?

#30 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 sierpień 2010 - 20:38

no nie ma rady na podniesienie mocy...w waszych motorkach ale jedna mnie naszła myśl aby wam pomóc...


Podnosząc od 20, bierzesz deskę o grubości 20 mm, wyciągasz silnik, wkładasz deskę, wkładasz silnik. Twoja moc jest podniesiona o 20 mm. Możesz podnieść o dowolną ilość (tylko deski wtedy są droższe - nie znam waszych budżetów ), ale pamiętajcie, że gdy podniesiecie za dużo, to środek ciężkości pójdzie do góry i jazda mniej stabilna.

:pokoj::pokoj::pokoj:

#31 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4915 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpień 2010 - 08:38

no nie ma rady na podniesienie mocy...w waszych motorkach ale jedna mnie naszła myśl aby wam pomóc...


Podnosząc od 20, bierzesz deskę o grubości 20 mm, wyciągasz silnik, wkładasz deskę, wkładasz silnik. Twoja moc jest podniesiona o 20 mm. Możesz podnieść o dowolną ilość (tylko deski wtedy są droższe - nie znam waszych budżetów ), ale pamiętajcie, że gdy podniesiecie za dużo, to środek ciężkości pójdzie do góry i jazda mniej stabilna.

:pokoj::pokoj::pokoj:


Proszę o trzymanie się wątku ,
komentując coś trzeba mieć dobre argumenty w Twoim przypadku : masz Omegę 2.5d i na dodatek

silnik po tuningu

i nic o nim nie wiemy ,
każdy może tak napisać tylko co z tego ??
Następne posty nie na temat polecą do kosza i będą nagradzane w/g regulaminu .
:mad:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

#32 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpień 2010 - 08:41

facet pyta sie konkretów a tu się smietnik robi...
w VC są kłopoty ale u nas nie powinno być problemu, tylko chyba odważnych brak ?

#33 OFFLINE   pidzam

pidzam
  • 8 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 25 sierpień 2010 - 13:30

u nas nie ma zadnego problemu.. ja jade w przyszłym miesiacu ewentualnie za dwa na chip'sa takze dam znac co i jak.. pozdrawiam.. a do Ciebie fanie desek to szkoda słów...:pokoj: ja chce się czegoś dowiedziec a Ty ze mnie ****** robisz..

#34 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 sierpień 2010 - 15:24

a gdzie sie wybierasz? upatrzyłes jakies miejsce? ode mnie wszedzie daleko ;(

#35 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 sierpień 2010 - 17:18

Samym programem nie wiele osiągniesz, coś w granicy 140PS 350NM. Jeżeli chcesz autem dłużej pojeździć i zarazem chcesz przeznaczyć nieco większą kwotę na modyfikację, to myślę, że po dołożeniu wydajniejszego coolera i większej turbiny realne są wartości rzędu 160-170PS. Silnik ten nie jest popularny wśród tunerów ze względu na słabe pompy wtryskowe, które i bez tuningu często padają. W Dynosofcie (tam robiłem program dla swojej omegi) we Wrocławiu widziałem Vectrę B 2.0 DTI 101PS na tej samej pompie co w 2.2 DTI dłubniętą na 140PS poprzez program + większy cooler, gościu chyba zmieścił się w granicy 2k PLN.

#36 OFFLINE   rafja

rafja
  • 778 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 sierpień 2010 - 09:00

140 kucyków by mi starczyło, bardziej sie przyda moim zdaniem modyfikacja doładowania turbo i dawki paliwa.

#37 OFFLINE   pidzam

pidzam
  • 8 postów
  • Dołączył: 13-03-2010

Napisany 26 sierpień 2010 - 09:16

u mnie w Kościerzynie kumpel robi chiptuningi i wszelkie magie z elektroniką. naprawdę ma spore pojęcie o tego typu sprawach. koszt 900zł mówi ze bez problemu możemy robić. dokładnie jak mówisz kogut okolo 20 25 koników a momentu nie pamietam. ale to starczy już żeby był taki wiesz żwawszy. napewno nie będzie to to co Twoja maszynka ale ;) miałem kiedyś passata 1.9 90km zrobiony był na 113 km i cos tam z momentem ale jak zawsze nie pamiętam na ile :) i powiem że warto było zapłacić te 900zł i myślę że tutaj też gra jest warta świeczki ;)

http://www.powerchip.pl/

#38 OFFLINE   Pruszynski81

Pruszynski81

    Zamiast serca Turbina

  • 58 postów
  • Dołączył: 21-12-2010
  • Skąd: STADEN BELGIA

Napisany 06 styczeń 2011 - 21:43

Witam mieszkam niedaleko Koscierzyny ok 60km w mieście Człuchów planuje zrobić chip tuning w swojej omci czy ten twoj kolega jest aż tak na prawdę dobry i czy zrobleś u niego tuning silnika pytam bo muszę wiedzieć czy nie jechać do Koszalina bo cenę on ma naprawdę konkurencyjną. W razie zalanczam link

http://www.chiptuningkoszalin.pl


PS jaka turbine mozna wzucic najwiekszza do tego silnika oczywiscie zmieniajac itercooler. mam do przeznaczenie ok 6tys zl na modyfikacje prosze o propozycje podpowiedzi. Pozdrawiam

#39 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 styczeń 2011 - 22:46

Witam mieszkam niedaleko Koscierzyny ok 60km w mieście Człuchów planuje zrobić chip tuning w swojej omci czy ten twoj kolega jest aż tak na prawdę dobry i czy zrobleś u niego tuning silnika pytam bo muszę wiedzieć czy nie jechać do Koszalina bo cenę on ma naprawdę konkurencyjną. W razie zalanczam link

http://www.chiptuningkoszalin.pl


PS jaka turbine mozna wzucic najwiekszza do tego silnika oczywiscie zmieniajac itercooler. mam do przeznaczenie ok 6tys zl na modyfikacje prosze o propozycje podpowiedzi. Pozdrawiam


Jak masz tyle kasy to sprzedaj to co masz. Kup 2.5DTi i na program do tego Ci jeszcze starczy.

#40 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 styczeń 2011 - 23:43

Jak masz tyle kasy to sprzedaj to co masz. Kup 2.5DTi i na program do tego Ci jeszcze starczy.

True, ale pewnie on ma juz swoja ukochana Omege i nie chce jej sprzedawac i tylko chce w niej podniesc moc...i skonczy sie jak sie normalnie konczy ;)

DTI jest ma pompie VP44 wiec nawet zwykly BOX da rade. Mocy moze duzo nie podnosi, ale moment duzo ladniej idzie.
Z turbo to nie wiem czy Ci 6 patykow starczy, biorac pod uwage montaz i usterki.