Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Chip tuning silnika 2,2 dTi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
75 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 stycznia 2008 - 20:45

Wiele już zostało napisane o chipach (czytaj: "czipach" :-)) na tym forum ale... zwykle o 2,5 TD.
Mnie interesują konkretne wiadomosci dotyczące mojego silnika czyli 2,2 dTI 125 km. Jakie wrażenia z jadzy, jak z awaryjnością i trwałością itp. Aha przebieg mam 235 tys, czy to nie za późno na tuning? nie wyjdą korby górą?

Jeśli już to jakiadres polecacie w Krakowie....

#2 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 05 stycznia 2008 - 20:57

Jak jesteś pewny, że auto ma 235 tys km (masz książkę, przegląd niemiecki itp) a nie skręcone 400 tys, co jest normą gdy kupujesz auto z Niemiec od Polskiego handlarzyny, a to tego masz turbo w dobrym stanie to możesz chipować, tylko tak z głową, delikatnie.

#3 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 stycznia 2008 - 21:08

Przebieg jest bardzo prawdopodobny, sądząc po ogólnym dobrym stanie technicznym (org amortyzatory, tłumiki itp) no i po stanie tapicerki też. Auto nie jest od handlarza, to też. Silnik zdrowy - nie kopci prawie wcale, oleju ok 0,7 - 1,0l. na 10 tys miedzy wymianami. Teraz przy -13 stopniach bardzo ładnie pali, od kopa a zimny nie kłapie, nie szarpie i nie wydaje żadnych nieładnych dzwięków. Samo zdrowie....

Proszę o dalsze opinie zwłaszcza od zachipowanych 2,2 dTI-ków. Oraz namiary na speców w Krakowie.

#4 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 05 stycznia 2008 - 21:14

Ale rozumiem, że żadnych dokumentów potwierdzających przebieg nie miałeś. No to masz prawie pewne, że kręcony, bo jak by nie był kręcony to byś dostał chociaż przegląd niemiecki, na którym wpisywany jest przebieg, byłaby jakaś naklejka ze zmiany oleju, nabicia klimy itd. Jeżeli nie ma nic, to jest w sumie pewne, że auto ma kręcony przebieg, tym bardziej, że jak sam piszesz, jest w dobrym stanie, czyli je ktoś serwisował więc powinien mieć jakieś dokumenty związane z tym. Na tapicerkę nie patrz bo w niemczech duże diesele robią głównie trasy i mało zużywa się wnętrze itd.

#5 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 05 stycznia 2008 - 21:31

Nieeeeee zapewniam Cię że jest OK. mam orgianalną książkę serwisową i nawet pieczątki są i są czytelne - choć muszę przyznać, że widziałem wiele podrobionych ks, serwisowych (bez numerów nadwozia, z przerabianymi datami, stanami licznika, pieczątkami z ziemniaka itd). Więc co do przebiegu - spoko.

#6 OFFLINE   mmw

mmw
  • 61 postów
  • Dołączył: 13-11-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 05 stycznia 2008 - 22:05

No to super. Nie napisałeś że masz książkę. :wink:

#7 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2008 - 15:28

Bezpieczne jest moc oryg. +15% max i niech Ci nikt nie wmawia, że 25% jest spoko...

#8 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 06 stycznia 2008 - 17:34

ok niech będzie 15%. a jak z momentem obrotowym? jest powiązany z %-tami mocy?

#9 OFFLINE   slawekbor

slawekbor
  • 297 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Chełm

Napisany 13 marca 2008 - 20:03

Podłączając się do tego tematu mam również pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi w żadnym poście. Podobnie jak Jacol, posiadam omę z silnikiem 2.2 DTI i myślę o jej zaczipowaniu. Przebieg 127 tyś. potwierdzony przeglądami w książce serwisowej. Zastanawiam się jaki rodzaj czipa zastosować oraz czy nie będzie to miało wpływu na zwiększenie zużycia silnika. Zależy mi na wariancie bezpiecznym. Za wszelkie merytoryczne porady będę wdzięczny. Pozdro :wink:
Moja krowa nie daje mleka, ale z pod tyłka ucieka

#10 OFFLINE   Jacol

Jacol
  • 96 postów
  • Dołączył: 05-05-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 marca 2008 - 22:06

Ja odwiedziłem kontrolnie dwa miejsca: V-tech w Krakowie i poleconego "garażowego tunera". Dowiedziałem się, i to w obydwu miejscach tego samego, że ten silnik wymaga modułu zewnętrznego (czyli jak rozumiem nie da sie tylko zmienić mapy wtrysku przez komp.pokładowy). W V-techu powiedzieli 150 zl za diagnostykę na hamowni - czy silnik jest sprawny, ile ma mocy faktycznie itp. a jeśli jest OK, to jeszcze 1350zł i w zależności od możliwości silnika robią od 15 do 25 koni i coś ok 20 - 30 Nm. Garażowy tunning-spec za to samo, ale na oko bez hamowni chciał 700zł.
Na razie się waham. Boję się żeby nie narobić sobie kłoptów. W myś zadady, że jak dobrze jeździ to nie majstrować, bo jak sie raz zacznie to potem końca nie dojdziesz...

#11 OFFLINE   licznik

licznik
  • 39 postów
  • Dołączył: 14-06-2006
  • Skąd: kraków

Napisany 14 marca 2008 - 23:51

proponuje podjedź do pana Roberta na ul.Niepołomicką (jest to w okolicy Selgrosa) od diesli jeden z lepszych w Krakowie i na elektronice(czyt.chiptuningu) się zna B.dobrze
omega wersja sport 2

#12 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 czerwca 2008 - 10:36

Witam

Jak w temacie - co można zrobić przy 2,2 DTI aby troche podnieść mocy ?

Jakieś namiary np Wrocław i okolice

Wielkie dzięki za informacje

#13 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 czerwca 2008 - 10:41

Jak w temacie - co można zrobić przy 2,2 DTI aby troche podnieść mocy ?



Hej,

No właśnie - jak w temacie - np. chiptuning - we Wrocławiu masz oddział Mastersa:

http://www.tdi-tunin...akt_wroclaw.htm

Pozdrawiam
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#14 OFFLINE   gregon

gregon
  • 20 postów
  • Dołączył: 13-04-2008
  • Skąd: Nysa
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 czerwca 2008 - 11:19

Dziękuje

A czy ty masz jakieś doświadczenie z nimi czy tylko ich znasz?

Jak tam twoje 2,2 DTI czy zostało już podkręcone ?

#15 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 czerwca 2008 - 11:22

gregon, autoseba na LOBie zajmuje się chipowaniem.
http://motonews.pl/s...180796&c=32&f=9

#16 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 czerwca 2008 - 12:12

Tylko autoseba nie ma hamowni, auta "hamuje" na drodze, ale zna się na rzeczy, ceny bardzo konkurencyjne.

Pozdr.
M.

#17 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 19 czerwca 2008 - 18:39

A czy ty masz jakieś doświadczenie z nimi czy tylko ich znasz?

Jak tam twoje 2,2 DTI czy zostało już podkręcone ?


Słyszałem o nich dobre opinie - a właściwie o szefie firmy - Marku. Ja sam obserwuję takie tematy - i wciąż się czaję ;] No i trochę drogo jednak u nich.
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#18 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 czerwca 2008 - 22:52

Ja jestem z Wrocka, remapping robiłem w Dynosofcie na grobli kozanowskiej. Ogólnie cennią się mniej niż Masters z opolskiej (którzy programy i tak mają z warszawy od Marka, Ci z dyno mają z aligatora). Jak byłem u nich parę trygoni, to robili vectrę 2.2 DTI.
http://www.dynosoft.pl/

#19 OFFLINE   Arek_78

Arek_78
  • 27 postów
  • Dołączył: 12-06-2008
  • Skąd: Lubin

Napisany 20 czerwca 2008 - 11:43

Mam Omega 2.2 DTI - żeby zrobić chiptunning nie potrzeba żadnego dodatkowego modułu. Wystarczy zmienić oprogramowanie w kompie. Zrobiłem to u Pana Omegi we Wrocławiu na Karkonoskiej. Za tamtych czasów był to tani i bardzo dobry fachowiec, obecnie ceni się jak serwis Opla, ale odradzam zostawianie auta - 2 razy zostawiłem i dwa razy było obite, poza tym chyba nie robi wszystkiego za co mu płacimy.
Ale chipa zrobił dobrze :) - mocy jest widoczna i autko o wiele lepiej się zbiera.
Gdyby ktoś chciał jednak namiar to mam do niego tel.

#20 OFFLINE   _Maciek_

_Maciek_
  • 465 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 czerwca 2008 - 11:58

Wrzuć wykres z hamowni.

Pozdr.
M.