Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tarcze tył - w jakich modelach były wentylowane?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 marca 2016 - 22:42

Rok:2000
Silnik:3.0 V6

 

Mam problem - w mojej omedze miałem wahacze na szersze łożysko ale ktoś wprasował węższe i miałem tarcze pełne oraz zaciski ATE - nie było tarcz kotwicznych - chamsko wyrwane i ręcznego tez nie.

Kupiłem juz komplet wahaczy (drugi o zgrozo) łozysko wprasowane - te krótkie i było odpowiednie - ale teraz tarcza mi obciera o tarczę kotwiczną... i zapewne to było przyczyną, że wywalił ręczny i tarcze kotwiczne...okazał się, że to nie te wahacze... problem taki, że juz nie wiem jakie fabrycznie były wahacze i hamulce wentylowane czy nie. Na aucie miałem tak: wahacz pod szerokie łożysko z łożyskiem wąskim i piastą pod wąskie łożysko oraz pełne tarcze. Kupiłem wahacze pod wąskie łożysko i założone jest wąski i teraz mi obciera pełna tarcza o tarczę kotwiczną...

 

Szukam teraz wahaczy ale juz zgłupiałem jakich mam szukać?

mój VIN: W0L0VBP69Y1155287

Jest to początek produkcji zaraz po lifcie - jakich wahaczy i tarcz mam szukać? wentylowane czy zwykłe i na jakie łożysko? - zapewne zmiana tarczy to zmiana zacisków?


Edytowany przez masteriusz, 06 marca 2016 - 22:45.




#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 marca 2016 - 22:51

Był jeden rodzaj łożysk do tyłu to raz ;)

 

dwa, to wentylowane tarcze z tyłu były tylko w 3.2 V6, 2.5 DTI i na zamówienie w 2.6 V6 ;)

 

trzy, to tarcze kotwiczne też są identyczne ;) Tarcze wentylowane miały jedynie szersze zaciski i tłoczek o średnicy 42mm a nie 40mm ;)



#3 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 marca 2016 - 23:35

Był jeden rodzaj łożysk do tyłu to raz ;)

 

dwa, to wentylowane tarcze z tyłu były tylko w 3.2 V6, 2.5 DTI i na zamówienie w 2.6 V6 ;)

 

trzy, to tarcze kotwiczne też są identyczne ;) Tarcze wentylowane miały jedynie szersze zaciski i tłoczek o średnicy 42mm a nie 40mm ;)

 

Co do łożyska się nie zgodzę :) mam 2 łożyska, 2 piasty i 2 wahacze i wszystko się różni - jutro mogę wykonać zdjęcia :)

 

Czyli hamulce i tarcze kotwiczne to jeden rodzaj :) uff to o dwa problemy mniej :) i nie świadomy kupiłem komplet tarcz pełnych ale uspokoiłem sie, że nie muszę ich wymieniać :)

 

łożysko pierwsze 39 X 74 X 39MM

 

łożysko drugie 37 X 74 X 45MM - w tym łożysku piasta jest dłuższa a gniazdo na łożysko w wahaczu głębsze.

Aha - patrząc tak po opisach na aledrogo - oczywiście wierząc w to co napisane - to większe łożyska są w kombi i dieslach. Drogą dedukcji powinienem mieć mniejsze łożyska pełne tarcze :D


Edytowany przez masteriusz, 06 marca 2016 - 23:42.


#4 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 00:00

Ciekawe.. Bo ja mam 2.5td z 2001r i tez mam wentyle z tylu. Chyba ze to co mieli na magazynie to wkladali w tym roku :)

Ps. W 2.0 byly inne poloski wiec pewnie lozysko tez.

Edytowany przez wlasciciel, 07 marca 2016 - 00:03.


#5 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 00:14

mam 2.5td z 2001r i tez mam wentyle z tylu
masz wersję Sport?

#6 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2016 - 00:32

Tak dobra dedukcja są 2 rodzaje łożysk do sedana i do kombi

#7 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 07:28

Ciezko nazwac to sportem bo to zupelny golas, ale fotele ma a'la kubelki wiec moze. Ostatnio zmienialem takie lozysko i faktycznie pytali sie czy kombi czy sedan.

#8 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 marca 2016 - 08:03

Tak dobra dedukcja są 2 rodzaje łożysk do sedana i do kombi

 

w sedanach tez były inne - mam wahacze z sedana 2,2 DTI i mają większe łożysko, kombi mają mocowania amortyzatora inaczej - to kolejna różnica

 

Tylko skoro tarcza ham i tarcza kotwiczna to jedno i to samo - dlaczego u mnie obciera tarcza ham. o kotwiczną... i to to tego stopnia ze jak dokręcę śruby koła to nie da sie obrócić kołem i widać wyraźnie ślad do okoła "bębna"



#9 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 08:24

Ciezko nazwac to sportem bo to zupelny golas, ale fotele ma a'la kubelki wiec moze. Ostatnio zmienialem takie lozysko i faktycznie pytali sie czy kombi czy sedan.

Sport miała z tyłu właśnie wentylowane tarcze, przynajmniej w 2.5TD. Kubełki, srebrne wykończenia wnętrza i 15mm niższe sprężyny

#10 OFFLINE   wlasciciel

wlasciciel
  • 138 postów
  • Dołączył: 10-03-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 08:52

To oprócz foteli nic poza tym nie mam i korby z tyłu.. A po nr. vin tylko fotele wychodza. Z tego co wiem to tylko zacisk jest szerszy do wentylowanych tarcz, bo klocki i szczeki sa takie same.

Edytowany przez wlasciciel, 07 marca 2016 - 08:53.


#11 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2016 - 09:45

 Z tego co wiem to tylko zacisk jest szerszy do wentylowanych tarcz, bo klocki i szczeki sa takie same.

potwierdzam, sam w 2.5td fl dokładałem tarcze i zaciski pod wentyl a reszta czyli klocki i szczeki zostają od pełnych tarcz, 

 

teraz w 2.5dti (3.0dti) mam seryjnie wentyl z tyłu i szpere hehe

 

a łożyska; jest dwa rodzaje, kombi/sedan


Edytowany przez bsje27, 30 kwietnia 2016 - 09:46.


#12 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 października 2016 - 20:16

Wybaczcie że odgrzeję, wie ktoś może jakiej średnicy będą tłoczki z tyłu w kombi 3.0v6? Na pewno są tarcze pełne. Wg tego co wcześniej napisaliście to przy pełnej tarczy mają być 40mm ale było to przy dizlu. Benzyna będzie miała tą samą zasadę?



#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2016 - 21:20

Układ hamulcowy (2.5 V6, 3.0 V6)
Średnica cylindra wspomagania 225 mm
Długość popychacza tłoka wspomagania 106 + 0.5 mm
Pojemność ukladu 0.5 litra (w przybliżeniu)
Skok pedału hamulca do zapalenia sie światła stop 15 +/- 5 mm
Średnica nominalna głównego cylinderka pompy 25.40 mm
Hamulce przednie
Średnica tarczy hamulcowej 296 mm
Grubość tarczy hamulcowej (nowej) 28 mm
Grubość tarczy po stoczeniu (minimalna) 26.5 mm
Grubość tarczy minimalna dopuszczalna 25.0 mm
Maksymalne bicie osiowe tarczy hamulcowej 0.01 mm
Maksymalne bicie promieniowe tarczy hamulcowej 0.14 mm
Maksymalna głębokość rowka 0.4 mm
Grubość okładzin hamulcowych (razem z płytka):
nowych 17.5 +/- 0.6 mm
minimalna 8.0 mm
Średnica cylinderka zacisku hamulcowego
do 1998 54 mm
od 1998 57 mm
Hamulce tylne
Średnica tarczy hamulcowej (nowej) 286 mm
Grubość tarczy hamulcowej (nowej) 12.0 mm
Grubość tarczy po stoczeniu (minimalna) 11.0 mm
Grubość tarczy minimalna dopuszczalna 10.0 mm
Maksymalne bicie osiowe tarczy hamulcowej 0.01 mm
Maksymalne bicie promieniowe tarczy hamulcowej 0.12 mm
Grubość okładzin hamulcowych (razem z płytka):
nowych 17.0 mm
minimalna 6.0 mm
Średnica cylinderka zacisku hamulcowego 40 mm
Minimalna grubość okładzin hamulca ręcznego 1.0 mm
Średnica bębna hamulca ręcznego:
nowego 160 mm
maksymalna dopuszczalna 161 mm


#14 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2016 - 07:20

Dzięki wielkie:)