Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y22XE falowanie obrotów na biegu jałowym i szarpanie podczas jazdy

y22xe falowanie obrotów szarpanie podczas omega b fl

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 marca 2016 - 09:54

Do rozrządu to zaglądałeś kiedyś ,,,teraz może być już pozamiatane



rozrząd byl wymieniany jakieś 45 tys km temu musiałbym spojrzeć na karteczke :)

Czy to czasami dwu mas się nie odzywa?


bardzo możliwe że dwuma. Pod wieczór poszedłem odpalić, zadzwoniło coś i auto chodziło znów "poprawnie" o ile do słowa poprawnie troche klusce brakuje XD ale ten metaliczni dźwięk zniknął. Mógł się źle ułożyć wał ?

#22 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2016 - 10:16

Jeżeli dwumasa tak wali to stukowy zablokuje prawidłową regulacje mieszanki przestawiając zapłon i może wyjść kiszka .



#23 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 marca 2016 - 12:05

Jeżeli dwumasa tak wali to stukowy zablokuje prawidłową regulacje mieszanki przestawiając zapłon i może wyjść kiszka .


Tak sobie myślę że sprawdzę czujnik położenia wału. Może to przez ten czujnik auto świruje :) ogólnie wymieniłem czujnik temperatury cieczy i odłaczyłem kleme - poczekałem jakąś godzinke i odpaliłem autko. Auto strasznie kulalo i po 10 minutach zgasło na wolnych. Po ponownym odpaleniu zapalił się check i kręciło do 4.5 tys i chodzilo w miare równo. Więc sprawdzę czujnik położenia wału :)

#24 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 marca 2016 - 19:23

Tak sobie myślę że sprawdzę czujnik położenia wału. Może to przez ten czujnik auto świruje :) ogólnie wymieniłem czujnik temperatury cieczy i odłaczyłem kleme - poczekałem jakąś godzinke i odpaliłem autko. Auto strasznie kulalo i po 10 minutach zgasło na wolnych. Po ponownym odpaleniu zapalił się check i kręciło do 4.5 tys i chodzilo w miare równo. Więc sprawdzę czujnik położenia wału :)

Wydaje mi się że to czujnik położenia wałków objawia się kręceniem silnika do 4.5 tysiąca a jak czujnik wału padł to chyba nie odpalisz samochodu?



#25 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2016 - 20:02

Zgadza się. Czujnik położenia wałków rozrządu do wymiany. Tylko oryginał żadnych zamienników. Elm powinien połączyć się z ECU pytanie dlaczego nie może. Raczej czeka Cię wizyta u kogoś kto przynajmniej połączy się z ECU i sprawdzi błędy. Może i sterownik jest do wymiany. A tak to wróżenie z fusów. Mogą być padnięte sondy może być zasyfiona przepływka...

#26 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 13 marca 2016 - 22:45

Zgadza się. Czujnik położenia wałków rozrządu do wymiany. Tylko oryginał żadnych zamienników. Elm powinien połączyć się z ECU pytanie dlaczego nie może. Raczej czeka Cię wizyta u kogoś kto przynajmniej połączy się z ECU i sprawdzi błędy. Może i sterownik jest do wymiany. A tak to wróżenie z fusów. Mogą być padnięte sondy może być zasyfiona przepływka...

No ja mogę skoczyć do elektromechanika i może mi kompa znowu podłączyć. Ale według mnie same zczytanie kodów nic nie da. Bo ostatnio po podpięciu wyszły błędy związane z czujnikiem ciecz, czujnik wałków i sonda nr. 1 coś z obwodem i mieszanka chyba że za uboga. Nie pamiętam, dlatego mogę się znowu podpiąć ale taka ilość błędów raczej nie kieruję w dokładny cel ;p trzeba by było siedzieć i obserwować parametry... Jutro zaraz skoczę na kompa i zobaczę co pokaże :) 


Edytowany przez MoFE Technology, 13 marca 2016 - 22:45.


#27 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2016 - 11:31

według mnie same zczytanie kodów nic nie da

Myślę, że jednak da. Przez samą sondę miałem litanię błędów (4-5 błędów, nie pamiętam jakich), wymiana tylko drugiej sondy (za katem) i wszystko wróciło do normy, błędów już żadnych nie wywalało.



#28 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 marca 2016 - 13:36

Jak sprawdza się czujnik wałków ? :) kostka wpięta tak ? Auto na chodzie ? I sprawdzić przewód 1 i 2 ? :p

 

Poniżej fotki z sprawdzenia błędów:

 

http://zapodaj.net/2...ca32bb.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5...3cce87.jpg.html

 

Dodam że odpinałem kostkę od przepustnicy by sprawdzić jak się zachowuje auto i podczas wymiany czujnika cieczy odłączałem cewkę i zawór EGR jeśli wam w czymś to pomoże. 

 

Według mnie podejrzenie pada głównie na czujnik wałków rozrządu :) Bo auto długo kręci zanim odpali, na rozgrzanym silniku ciężko odpalić kluskę. Lekko falują obroty na biegu jałowym i jak zapali się check to kręci do 4,5 tys rpm. 

 

Poniżej daje filmik z sprawdzenia pracy sond. Szczerze powiedziawszy nie znam się na tym programie a elektromechanika nie było więc może wy coś z tego zrozumiecie ;p 

 

Z góry za jakość i wykonanie filmiku przepraszam.

 


Edytowany przez MoFE Technology, 14 marca 2016 - 14:53.


#29 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2016 - 16:43

Kicha sondy martwe i budzą się dopiero powyżej 2 tyś obr. Na wolnych jest zero pracy. pętla otwarta.  Jeżeli rozrząd jest dobrze i egr jest sprawny bo może jest podwieszony a on potrafi namieszać. Zostaje podmienić sondy na nowe ale sprawdzić czy na pewno paliwa dostaje tyle ile powinien .



#30 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 marca 2016 - 18:48

Kicha sondy martwe i budzą się dopiero powyżej 2 tyś obr. Na wolnych jest zero pracy. pętla otwarta. Jeżeli rozrząd jest dobrze i egr jest sprawny bo może jest podwieszony a on potrafi namieszać. Zostaje podmienić sondy na nowe ale sprawdzić czy na pewno paliwa dostaje tyle ile powinien .

no właśnie tez zauważyłem że w ogole sie nie ruszały na wolnych... tylko dopiero jak dodawało sie gazu. Kurde to nie za ciekawie ogólnie :p aż dziwne że padłoby wszystko za jednym razem :p ja pogadam z chłopakami na warsztacie i zapytam sie czy pożyczą mi fejsa na jakiś czas bym ja mógł sobie na spokojnke zbadać sytuacje :p Co do EGR to grzybek w nim chodził jak marzenie a EGR zaślepiłem zaraz po kupnie auta :)

Edytowany przez MoFE Technology, 14 marca 2016 - 19:17.


#31 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2016 - 19:56

Co do czujnika wałków to jest to czujnik hallotronowy i miernikiem możesz tylko uszkodzić.Nigdy nie odpinaj niczego podczas pracy silnika gdy zapłon jest włączony bo stracisz czujnik lub ecu.Silnik kręci się do 4 500 po zapaleniu bleda bo działa system bezpieczeństwa podczas pracy awaryjnej i do tego jeszcze eco blokada którą wymyślili sobie dla silnika eco. Ten silnik , a własciwie jego sterowanie to zmora mechaników.


Edytowany przez manro, 14 marca 2016 - 19:57.


#32 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 marca 2016 - 20:18

Co do czujnika wałków to jest to czujnik hallotronowy i miernikiem możesz tylko uszkodzić.Nigdy nie odpinaj niczego podczas pracy silnika gdy zapłon jest włączony bo stracisz czujnik lub ecu.Silnik kręci się do 4 500 po zapaleniu bleda bo działa system bezpieczeństwa podczas pracy awaryjnej i do tego jeszcze eco blokada którą wymyślili sobie dla silnika eco. Ten silnik , a własciwie jego sterowanie to zmora mechaników.


No dobra to jakieś teraz propozycje ? :) wymieniać obie sondy i patrzeć co wtedy ? :) Program jaki byl używany do diagnostyki to CDIF. Koniec końców wymienie wszystko i sie okaże że ECU do wymiany haha xd śmieszki śmieszki ale na prawdę chciałbym aby już autko chodziło dobrze :)

 

Tak oglądając ten filmik i sprawdzając kody usterek to widzę że głównie stoi sonda nr, 1 i ciągle pokazuje ubogo nawet przy dodawaniu gazu. To może od niej zacznę ? 


Edytowany przez MoFE Technology, 14 marca 2016 - 21:36.


#33 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 marca 2016 - 22:42

Ponawiam pytanie: czy była sprawdzona prawidłowość ustawienia rozrządu na dzień dzisiejszy? To nic nie kosztuje a zajmuje 10 minut (zdjęcie paska, osłony rozrządu, pokręcenie wałem), po przeczytaniu instrukcji wymiany rozrządu zrobisz to sam, bez kanału.

Wymienianie sond, czujników może nic nie dać. Trzeba zacząć od podstawowych spraw: ustawienie rozrządu, lewe powietrze, drożność i prawidłowe podłączenie węży i wężyków.

Podam przykład z życia: omega 2.0 16v kręci, nie odpala. Odczyt błędów pokazuje czujnik wałków rozrządu. Wymieniony czujnik wałków, brak efektów. Przyczyna: pęknięty pasek rozrządu. Silnik do wymiany.



#34 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 14 marca 2016 - 23:36

Ponawiam pytanie: czy była sprawdzona prawidłowość ustawienia rozrządu na dzień dzisiejszy? To nic nie kosztuje a zajmuje 10 minut (zdjęcie paska, osłony rozrządu, pokręcenie wałem), po przeczytaniu instrukcji wymiany rozrządu zrobisz to sam, bez kanału.

Wymienianie sond, czujników może nic nie dać. Trzeba zacząć od podstawowych spraw: ustawienie rozrządu, lewe powietrze, drożność i prawidłowe podłączenie węży i wężyków.

Podam przykład z życia: omega 2.0 16v kręci, nie odpala. Odczyt błędów pokazuje czujnik wałków rozrządu. Wymieniony czujnik wałków, brak efektów. Przyczyna: pęknięty pasek rozrządu. Silnik do wymiany.

 

Przyznam  że rozrządu nie sprawdzałem ponieważ był wymieniany jakieś 40-50 tyś km temu. Mogę to sprawdzić zaraz jak znajdę czas bo na prawdę trwa to tylko chwilkę :) ale też muszę powiedzieć że cały czas nią jeździłem i nic się nie działo a problem nie pojawił się  z dnia na dzień tylko początkowo jakieś delikatne objawy do stanu obecnego. Myślę że gdyby przeskoczył pasek to musiałoby się stać to z dnia na dzień i efekt byłby natychmiastowy ;p Sprawdzę ustawienie rozrządu :) Jeśli będzie ok. to wymienię sondy i wtedy się zobaczy :) Jeśli chodzi o podciśnienia sprawdzałem wszystkie sam i sprawdzał mechanik, wszystko idealnie :) przepustnice też już myłem i wszystko gra ;p Według mnie jawnie szwankuje elektronika. 

 

Mam jeszcze takie pytanko jak by co to jakie sondy kupić ? ktoś ma jakieś nr. zamienników ? Do 300zł kupie dobrą sztukę ? :) 


Edytowany przez MoFE Technology, 15 marca 2016 - 00:47.


#35 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2016 - 07:54

NGK (wersja warsztatowa - jest sporo tańsza) od kolegi kczech.


Edytowany przez painkiller, 15 marca 2016 - 08:08.


#36 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 marca 2016 - 18:45

Sprawdziłem dziś rozrząd i wszystko jest ok :) Ogólnie falują obroty na wolnych, ciężki rozruch silnika, i faluja coraz bardziej im bardziej nagrzewa sie auto :) jak na filmiku widać sondy stoja na wolnych, ruszaja sie dopiero na wyzszych obrotach. Więc skoro wszystkie podstawowe rzeczy zostały zrobione to może wymienie sonde nr. 1 i slrawdze wtedy na kompie czy chodzi ? Kolega z forum podpowiedział żeby sprawdzić jeszcze ciśnienie na listwie wtryskowej. Jutro jak znajde czas to sprawdzę czy ciśnienie na listwie jest ok :)

 

Panowie a taka sonda dałaby radę ? : http://www.iparts.pl...s2028112b1.html

 

Jeśli nie, to czy taka uniwersalna bosha by mogła być ? : http://www.iparts.pl...0258986507.html


Edytowany przez MoFE Technology, 15 marca 2016 - 23:30.


#37 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 marca 2016 - 08:53

bierz bosch sprawuja sie jak oryginalne siemensy



#38 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 marca 2016 - 22:54

Kiedyś w tym silniku zajezdzilem dwie dwumasy i nigdy nie było takiego czegoś jak na filmie chyba że nie zwrociles wcześniej większej uwagi i teraz jest tak duży luz ale z dnia na dzień?  Zawsze było najmocniej słychać na łączeniu skrzynka silnik na kanale sprawdź. Pasek osprzętu silnika zdejmij i zobacz czy nadal tak wali.



#39 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 17 marca 2016 - 07:44

Panowie kluska padła :p wracałem z pracy i nagle stracila obroty i moc. Pedał gazu przestał reagować i koniec :) tak jak by potencjometr pedału gazu szlak trafił. Jak już ją zgasiłem to już nie odpaliłem i tyle. Kluska powedruje na dniach na warsztat w toruniu i zobaczymy co odkryją panowie specjaliści xd

 

Po diagnozie i oględzinach mechanik stwierdził uszkodzona przepustnica ;p I to że ona była odpowiedzialna za falowanie obrotów ;p Także będę musiał poszukać używki i zobaczyć czy kluska ożyje :) Jak wymienię przepustnice to dam znać wtedy co i jak :)

 

 

Panowie auto odebrałem od mechanika i tak jak na pierwszych filmikach słychać ten stukot obok wtrysków to była faktycznie wina zacinającej się przepustnicy. Chłopaki ją rozebrali oczyścili i chyba jeszcze coś majstrowali przy kołach zębatych przepustnicy. W każdym bądź razie przestała hałasować i pracuje dobrze :) Pozostają ciągle te wolne obroty autko kuleje głównie na wolnych obrotach, teraz po naprawie przepustnicy auto przejedzie może z 100 metrów i zapala się check. Auto na czasie trafi do innego mechanika z tymi obrotami i może w końcu ktoś kluskę naprawi  :) 


Edytowany przez MoFE Technology, 23 marca 2016 - 05:48.


#40 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 marca 2016 - 12:25

Witam Panowie ! Po jakimś czasie nieobecności znowu wracam ! 

 

Potrzebuje pomocy :)

 

Została naprawiona przepustnica i według mechanika sonda nr. 1 ta zaraz za kolektorem wadliwa, więc ją wymieniłem na NGK z kostką. Stara po wyjęciu była cała okopcona na szaro. Po wymianie sondy i naprawie przepustnicy sytuacja wygląda następująco.

 

 

Auto ciężko ciągle czasami odpala, faluje na wolnych obrotach. Potrafi czasami szarpnąć podczas jazdy. 

 

Kody usterek jakie pokazuje to:

 

1555

0179

0130

 

Co oznaczają dokładnie te kody ? 

CO robić dalej ???

Czego się doszukiwać ? 

 

Dodam że check zapala się chwile po odpalaniu auta. Nie ważne czy benzyna czy gaz ;p Czasami jest tak że odpalę auto i jadę ciągle na wysokich obrotach na PB. i check zapali się powiedzmy po 10km A jeśli jadę poniżej 2 tys obrotów to zapali się po powiedzmy 1km - 2km. nie wiem czy robi to jakąś różnice ;p  Nie ważne czy LPG czy PB.

Jeśli zapali się check to już nie gaśnie ;p 

 

Wrzucam poniżej filmik dla pewności:

 

 

 

Jeśli chcecie to nagram filmik z pracy silnika. itd. Po prostu trzeba w końcu naprawić to auto i ono musi jeździć normalnie.


Edytowany przez MoFE Technology, 26 marca 2016 - 12:30.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: y22xe, falowanie obrotów, szarpanie podczas, omega b fl