Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y22XE falowanie obrotów na biegu jałowym i szarpanie podczas jazdy

y22xe falowanie obrotów szarpanie podczas omega b fl

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 05 marca 2016 - 23:49

Rok:2000
Silnik:2.2 16v Y22XE

 

Witam serdecznie ! 

 

Mam problem z moją kluską :) Omega B FL 2000rok 2.2 16v Y22XE z podtlekiem LPG :D 

 

Auto po dłuższym postoju ma problem z odpaleniem :) długo potrafi kręcić a po odpleniu szaleją obroty i gaśnie. Czasami uda się że po ponowym rozruchu będą obroty falować ale nie zgaśnie i można ruszać w trasę, czasami jednak nawet po 3 lub 4 razie dopiero odpali porządnie :) 

Poniżej Film:

 

Czasami jest tak że odpali od kopa ale zapala się kontrolka check engine :) Autku wtedy mniej falują obroty w miarę równo pracuje i kręci chyba do 4,5 tys. rpm :)

Filmy poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=bS0H-PaBqwI

 

 

W trasie bez kontrolki check engine auto szarpie :) Uczucie jest takie jak by na moment się dławiło lekko spadją obroty dosłownie o jakieś 100-200rpm to jest ten moment kiedy się dławi i jedzie dalej. Dławienie jest częstsze kiedy trzymam równo pedał gazu i w okolicach 1000-2000 rpm im wyjeżej np, 3000-7000 tys rpm to auto szarpie mniej. Z kolei kiedy jadę z check engine to auto właściwie w ogóle nie szarpie tyle że kręci do 4500 tys rpm. 

 

Autko wariuje na gazie jak i benzynie przy czym na benzynie według mnie jest odrobine lepiej. 

 

Jest jeszcze jedna ważna sprawa że im bardziej rozgrzane auto tym coraz gorzej wariuje głównie na postoju. obroty wtedy szaleją i drży cały samochód. Poniżej filmik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1sP8vvU1KQs&feature=youtu.be

 

 

Chciałem sprawdzić kody błędów ale na spinacz nie da rady bo brak chyba pina 6 a z kolei metoda gaz hamulec nie działa chyba że robię coś źle ;p 

 

Mechanik raz mi już podpinał kompa ale zapomniałem jakie to były błędy. O ile dobrze pamiętam to coś z czujnikiem cieczy, dwa błędy z sondą lambda i jeden z czujnikiem wałków ;p Ale dla pewności podam dokładnie błędy w poniedziałek :) 

 

Poniżej podaje link do tematu który chyba był początkiem tego co zaczęło się teraz :p Wtedy elektromechanik wymienił mi klemę + bo się grzała i nastał spokój aż do teraz kiedy to wszystko wróciło z podwójną mocą ;p 

 

http://forum.omegakl...a/#entry1195578

 

Pozdrawiam :) 

 

 





#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2016 - 10:14

Zakręć gaz i na razie zapomnij że istnieje.Kilkadziesiąt lub set kilometrów na pb może poprawić rozjechane mapy , jeżeli nie trzeba skasować adaptacje wyuczoną i  dopiero będzie widać co mu dolega.


Edytowany przez manro, 06 marca 2016 - 10:19.


#3 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2016 - 14:38

Gaz i hamulec do oporu w podłogę i dopiero wtedy przekręcasz kluczyk. Trzymasz wciśnięte i zliczasz migające impulsy (kontrolka auto z kluczykiem). Na pewno masz jakieś błędy zapisane, bo kontrolka autka z kluczykiem gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, a w przypadku braku zapisanych błędów powinna zgasnąć wcześniej.

Kiedy zmieniany rozrząd? Sprawdzałeś czy nie jest przestawiony?



#4 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 marca 2016 - 15:54

Zakręć gaz i na razie zapomnij że istnieje.Kilkadziesiąt lub set kilometrów na pb może poprawić rozjechane mapy , jeżeli nie trzeba skasować adaptacje wyuczoną i dopiero będzie widać co mu dolega.

Próbowałem już z użyłem pół baku paliwa ale było bez większych popraw :) fakt faktem na benzynie autko chodzi lepiej niż na gazie ale dzieje sie to samo :)

Gaz i hamulec do oporu w podłogę i dopiero wtedy przekręcasz kluczyk. Trzymasz wciśnięte i zliczasz migające impulsy (kontrolka auto z kluczykiem). Na pewno masz jakieś błędy zapisane, bo kontrolka autka z kluczykiem gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, a w przypadku braku zapisanych błędów powinna zgasnąć wcześniej.
Kiedy zmieniany rozrząd? Sprawdzałeś czy nie jest przestawiony?

rozrzad nówka jakieś 20 tys km temu :) metoda gaz hamulec nie działa u mnie :) gaz i hamulec do oporu i przekrecam kluczyk i nic się nie dzieje. Zamowilem już na przyszłość dla siebie ELM 327 do sprawdzenia błędów :)

Edytowany przez MoFE Technology, 06 marca 2016 - 15:57.


#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 marca 2016 - 16:22

Mi się wydaje ze będzie coś z czujnikiem temperatury plynu

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 marca 2016 - 18:30

Mi się wydaje ze będzie coś z czujnikiem temperatury plynu

Na ślepaka to można połowę silnika wymienić Czujnik temp. przeplywka, sonda , katalizator itp itd.Przecież są warsztaty wyposażone gdzie można zrobić pełną diagnostykę silnika , na dodatek z wydrukiem parametrów .A zawsze winna jest pęknięta gumka  :)



#7 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 marca 2016 - 20:11

Na pewno ma jakiś błąd bo po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu nie gaśnie kontrolka auta z kluczem.



#8 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 07 marca 2016 - 13:22

Panowie nie zdążyłem dziś podpiąć pod kompa, także jutro sprawdzę te błędy i wtedy zobaczycie co można  tym fantem zrobić :) jak by co to na posiadaniu mam tylko multimetr dobrej jakości i nic poza tym ;p w tym tygodniu dojdzie też ELM 327 ale to się nada tylko do kasowania i czytania błędów :)

 

Panowie kto pyta nie błądzi ;p mam takie pytanko z ciekawości ;p Czy gdy będę mieć już tego ELM 327 to mogę go połączyć programem np. opel scanner ? ;p Albo autocom ? ;p Jeśli to nie wykonalne to co potrzebuje do programu autocom ? ;p 


Edytowany przez MoFE Technology, 07 marca 2016 - 18:04.


#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2016 - 20:23

na szybko do użytku prywatnego Scan Master http://www.wgsoft.de...d-software.html



#10 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 08 marca 2016 - 15:48

na szybko do użytku prywatnego Scan Master http://www.wgsoft.de...d-software.html

 Dziękuje bardzo przemiły człowieku :)

 

Ja dziś nie znalazłem znowu czasu by się podpiąć i sprawdzić błędy ale jutro na prawdę postaram się to zrobić ;)

 

Mam jeszcze takie pytanko czy  jest ktoś w mojej okolicy z porządnym fejsem diagnostycznym do sprawdzenia co dolega mojej klusce ? Znacie kogoś ? :)

 

Panowie podłączyłem ELM 327 scan master na androida nie widział w ogóle ELM 327 może wersja 6.0 na lapku sobie poradzi ;p W każdym bądź razie zainstalowałem na androida torque PRO i widzi ELM 327 łączy się z nim ale nie może połączyć się wtedy z ECU ;p 

 

A to dziadostwo zamówiłem: http://allegro.pl/i0...5987377364.html

 

Dodam że nie chce tracić już więcej hajsu a przydałby się jakiś fejs do tego auta który chociaż czytałby kody błędów i je kasował :) czy jest na allegro coś do 200zł czym mógłbym coś takiego zrobić ? :) 


Edytowany przez MoFE Technology, 09 marca 2016 - 16:52.


#11 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 marca 2016 - 11:47

Wczoraj zrobiłem trochę km na benzynce :) Sytuacja wygląda tak że na benzynce auto nie szarpie podczas jazdy, rozwija dobrze i równo prędkość ale nie radzi sobie na postoju na luzie. Jak się rozgrzeje to strasznie falują te obroty. Poniżej filmik jak chodzi rozgrzany na PB:

 

 

Mam jeszcze takie pytanie czy mogę odłączyć kostkę od przepustnicy gdy on chodzi ? Może to ta przepustnica szwankuje, bo ona wydaje dziwne dźwięki jak by się zacinała ;p Odłączałem też kostę od przepływki zero zmian, od czujnika wałków też zero zmian i od sondy nr.1 i też zero zmian ;p Paliła się tylko check engine a tak auto ciągle falowało na wolnych :) 


Edytowany przez MoFE Technology, 10 marca 2016 - 11:49.


#12 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 11 marca 2016 - 17:11

Czujnik położenia wału to Ty masz?:) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#13 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 11 marca 2016 - 18:21

zobacz parametry sondy nr.1 i nr.2



#14 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 11 marca 2016 - 20:11

Czujnik położenia wału to Ty masz? :) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

No mam a czemu miałbym nie mieć ? xd

 

Po odłączeniu czujnika wału korbowego auto od razu gaśnie. Po odlączeniu czujnika wałków rozrządu bez zmian ;p

 

Po odłączeniu przepustnicy stoi na 1500 rpm ale wtedy wszystko drży ;p 

 

 


zobacz parametry sondy nr.1 i nr.2

Jak mogę to sprawdzić ? Posiadam na stanie multimetr :)

 

Mi się właśnie coś zdaje że walnięty jest albo czujnik cieczy który daje sygnał na ECU albo sonda nr. 1 :) Bo co w ogóle mierzy sonda nr. 2 za katem ? ilość CO2 ? ;p Według mnie np. czujnik cieczy stoi na -30* i ciągle śle sygnał do ECU że trzeba dać więcej paliwa a sonda próbuje to  poprawić. Albo odwrotnie sonda daje zły sygnał ;p Bo silnik na końcu wydechu strzela, na początku momentami łapie bardzo duże ilości powietrza, wyrównuje się a po chwili znowu ciągnie dużo tlenu :D Nie wiem czy mój tok myślenia jest właściwy ;p 


Edytowany przez MoFE Technology, 11 marca 2016 - 20:16.


#15 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 marca 2016 - 21:07

Sonde możesz zmierzyć multimetrem

#16 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 marca 2016 - 11:07

Czujnik położenia wału też możesz sprawdzić, 20 minut roboty, na ciepło sprawdź(nagrzej ja suszarka albo opalarka) na yt sa tutoriale jak to zrobić:) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#17 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 12 marca 2016 - 15:51

Witajcie :) Wymieniłem dziś czujnik temperatury cieczy ale bez zmian. Po przejechaniu około 50km pojawiły się strasznie stuki z silnika albo skrzyni... Nie wiem czy źle ułożył się wał czy coś z dwumasą...

Dodaje filmik poniżej a mój komentarz bezcenny xd

 

 

 

Dodam jeszcze że coś jest nie tak z wentylatorami. To normalne że wentylatory chodzą przez cały czas od włączenia auta ? Chodzi zarówno wentylator ten z tyłu od chłodnicy jak i ten od chłodnicy klimy ;p Chodzą cały czas... 

 

Jutro znajdę znowu czas to sprawdzę czujnik położenia wału i sondy :) a czy można sprawdzić jakoś czujnik wałków rozrządu ??? 

 

To auto zaczyna powoli sprawiać wiele kłopotów... A poruszam się nim codziennie, dziecko w drodze, remont w drodze i muszę mieć to auto na prawdę na chodzie ;p 


Edytowany przez MoFE Technology, 12 marca 2016 - 15:59.


#18 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 12 marca 2016 - 16:57

Klime miałeś włączoną? Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#19 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2016 - 22:01

Do rozrządu to  zaglądałeś kiedyś ,,,teraz może być już pozamiatane



#20 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 marca 2016 - 06:38

Czy to czasami dwu mas się nie odzywa?







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: y22xe, falowanie obrotów, szarpanie podczas, omega b fl