Rok:2000
Silnik:2.2 16v Y22XE
Witam serdecznie !
Mam problem z moją kluską Omega B FL 2000rok 2.2 16v Y22XE z podtlekiem LPG
Auto po dłuższym postoju ma problem z odpaleniem długo potrafi kręcić a po odpleniu szaleją obroty i gaśnie. Czasami uda się że po ponowym rozruchu będą obroty falować ale nie zgaśnie i można ruszać w trasę, czasami jednak nawet po 3 lub 4 razie dopiero odpali porządnie
Poniżej Film:
Czasami jest tak że odpali od kopa ale zapala się kontrolka check engine Autku wtedy mniej falują obroty w miarę równo pracuje i kręci chyba do 4,5 tys. rpm
Filmy poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=bS0H-PaBqwI
W trasie bez kontrolki check engine auto szarpie Uczucie jest takie jak by na moment się dławiło lekko spadją obroty dosłownie o jakieś 100-200rpm to jest ten moment kiedy się dławi i jedzie dalej. Dławienie jest częstsze kiedy trzymam równo pedał gazu i w okolicach 1000-2000 rpm im wyjeżej np, 3000-7000 tys rpm to auto szarpie mniej. Z kolei kiedy jadę z check engine to auto właściwie w ogóle nie szarpie tyle że kręci do 4500 tys rpm.
Autko wariuje na gazie jak i benzynie przy czym na benzynie według mnie jest odrobine lepiej.
Jest jeszcze jedna ważna sprawa że im bardziej rozgrzane auto tym coraz gorzej wariuje głównie na postoju. obroty wtedy szaleją i drży cały samochód. Poniżej filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=1sP8vvU1KQs&feature=youtu.be
Chciałem sprawdzić kody błędów ale na spinacz nie da rady bo brak chyba pina 6 a z kolei metoda gaz hamulec nie działa chyba że robię coś źle ;p
Mechanik raz mi już podpinał kompa ale zapomniałem jakie to były błędy. O ile dobrze pamiętam to coś z czujnikiem cieczy, dwa błędy z sondą lambda i jeden z czujnikiem wałków ;p Ale dla pewności podam dokładnie błędy w poniedziałek
Poniżej podaje link do tematu który chyba był początkiem tego co zaczęło się teraz Wtedy elektromechanik wymienił mi klemę + bo się grzała i nastał spokój aż do teraz kiedy to wszystko wróciło z podwójną mocą ;p
http://forum.omegakl...a/#entry1195578
Pozdrawiam