Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gorący parownik- brak ogrzewania


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzegorzlan

grzegorzlan
  • 26 postów
  • Dołączył: 08-02-2015
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 lutego 2016 - 22:02

Witam.

 

Mam mały problem z ogrzewaniem, czasami jest bardzo delikatne lub niema go wcale, zastanawia mnie jeden fakt, parownik po krótkiej jeździe ma taką temperaturę że niemożna go dotknąć, naczytałem się różnych informacji i zastanawiam się czy instalacja LPG jest prawidłowo wpięta w układ. Proszę o jakieś sugestie.





#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2016 - 23:49

Woda płynie tam gdzie jest mniejszy opór i tutaj zamulona nagrzewnica na pewno stawia większy. Oczywiście jeżeli jest prawidłowo podpięty to można przydławić lekko reduktor zaciskając np.cybant , ale to jest druciarskie rozwiązanie do czasu wymiany nagrzewnicy lub naprawy pompki dodatkowej ogrzewania ,,, jeżeli występuje w tym silniku.



#3 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2016 - 13:06

Podepnę sie. Odkąd mam omegę, nie mam w niej ogrzewania. Po wywaleniu schowka znalazłem jakieś aluminium przy konsoli środkowej. Silnik nagrzany, a aluminium nie zmienia temperatury. Nie znalazłem też zaworu trójdrożnego. Przez miesiąc jeździłem na occie zamiast płynu i też nic. Nawiew działa na każdym biegu, ale tylko wieje zimnym. Od czego zacząć i jak posprawdzać?

#4 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 08 września 2016 - 15:09

Nagrzewnica do wymiany:) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#5 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 września 2016 - 20:55

Jeżeli wlot i wylot z nagrzewnicy zimny to nie nagrzewnica a trojdrożny

#6 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 września 2016 - 22:49

No i tu jest śmiesznie - najpewniej ktoś mi trójdrożny wywalił. Nie znalałem go w miejscu, gdzie powinien być, same rury.



#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2016 - 23:24

No i tu jest śmiesznie - najpewniej ktoś mi trójdrożny wywalił. Nie znalałem go w miejscu, gdzie powinien być, same rury.

w 2.0 nie ma tego zaworu



#8 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2016 - 07:12

Co Ty Robert nie powiesz?? Oczywiście że jest :)


Występował w X20XEV jak i w X20SE



#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2016 - 09:40

Co Ty Robert nie powiesz?? Oczywiście że jest :)


Występował w X20XEV jak i w X20SE

a kolega nie ma :p



#10 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2016 - 13:25

:) :) :)



#11 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2016 - 11:02

Podpięte jest tak - z tyłu silnika (a w każdym razie tam trzyma jak wpięte) idzie wąż do górnego kroćca nagrzewnicy w grodzi, dolny króciec idzie do zwykłego trójnika, z trójnika jeden wąż idzie do parownika (gorący), drugi do dolnej rury z chłodnicy. I tam połączenie do zbiorniczka. Coś tu jest pochrzanione?

A i po kręceniu pokrętłem od temperatury zmienia się siła nawiewu.

#12 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2016 - 16:46

 Coś tu jest pochrzanione?

 

tak



#13 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2016 - 22:00

A co konkretnie?

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2016 - 22:21

A co konkretnie?

pozbądź się trójników 



#15 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 września 2016 - 22:33

Czyli jak? nic nie ma iść na parownik?

Przejrzałem pdf'a z podpięciem parownika w oplach. Pech polega na tym, że nie mam trójdrożnego



#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2016 - 08:50

Czyli jak? nic nie ma iść na parownik?

Przejrzałem pdf'a z podpięciem parownika w oplach. Pech polega na tym, że nie mam trójdrożnego

jaki pech? podłączasz w układ i tyle, opcja 1a, nie ingerujesz w układ chłodzenia, podłączasz parownik i dalej jest jak fabryka zrobiła


Edytowany przez robert514, 22 września 2016 - 08:54.


#17 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 września 2016 - 11:54

Czyli że parownik ma być "gdzieś po drodze", yup?



#18 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 września 2016 - 13:59

Jest tak - z jednej strony w parowniku ten trójnik od dolnego nagrzewnicy, z drugiej wąż idzie gdzieś do tyłu silnika. Ni cholery nie widzę, gdzie.