Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozładowujący się akumulator - duży problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jacoras

Jacoras
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lutego 2016 - 15:22

Witam, 

 

Moja omega od kupna od poprzedniego właściciela ma problem z poborem prądu na postoju. 

 

Pobiera 0,39A przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i odczekaniu około minuty, potem pobór już nie spada. 

 

Patrzyłem w historie serwisową auta, babka zmieniła 3 akumulatory w ciągu 3 lat, to chyba dość dziwne. 

 

Próbowałem wyciągać wszystkie małe bezpieczniki, odpiąłem przewód od alternatora (pobór prądu spadł o 0,015A), odpiąłem gaz NECAM - żadnej różnicy. 

 

Pobór spada dopiero do zera, jak się wyjmie duży bezpiecznik z puszki na dodatniej klemie z zielonego gniazda (jest tam 6 sztuk każdy po 80A) o numerze 4 (o ile dobrze go odszyfrowałem).

 

Bezpiecznik ten zasila chyba ECU i TC+, bo bez niego samochód nie odpala i nie gaśnie kontrolka TC+. 

 

Auto ma silnik X30XE, rocznik to koniec 99 roku ale chyba modelowy już 2000 bo BFL były od 2000 roku produkowane. 

 

Nie wiem jakim schematem się podpierać czy 99 czy 2000 oraz co może być uszkodzone - w samochodzie w sumie nic nie jest uszkodzone, wszystkie systemy działają. 

 

Czy to możliwe że auto wyjechało z fabryki z jakimś błędem lub usterką a że jest z pierwszego roku modelowego to mogło coś takiego mieć jak to

robił np Peugeot w 307 z początków produkcji.  


Edytowany przez Jacoras, 13 lutego 2016 - 15:24.




#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 lutego 2016 - 16:21

minuta mało, z 10-15 minut poczekaj

sprawdź krańcówki w drzwiach, w jednej z moich padaczek to było to



#3 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 lutego 2016 - 18:18

ja ostatnio mialem ten sam problem.woda pod nogami kierowcy..bylo zwarcie brala na postoju 0.250mA.akus padal w ciagu dwoch dni!zwarcie zlikwidowane.problem znikl.acha masz predkosciomierz dobry?



#4 OFFLINE   Jacoras

Jacoras
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lutego 2016 - 19:02

Po minucie już nic więcej się nie dzieje, a aku po 2 dniach trup :) 

 

Prędkościomierz wskazuje prędkość więc chyba jest ok, woda była kiedyś pod nogami kierowcy ale wysuszyłem i problem nie znikł. 

 

Macie może schemat co zasila ten bezpiecznik w zielonym gnieździe ? 



#5 OFFLINE   przemo21maxo21

przemo21maxo21
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-07-2011
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 lutego 2016 - 19:10

0.39 to za duzy pobor pradu powinno byc w granicach  0.06 >0.09



#6 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lutego 2016 - 19:52

Ja ww swojej miałem przypadek że gazownik wymienił przekaźnik z gazu i zaczeło aku wyładowywać...2razy u niego byłem bo mi elektryk stwierdxził że to wina lpg i cosik przelutował na kabelkach i było dobrze...a aku padał z dnia na dzieñ...może masz gdzieś z lpg problem cza szukac

#7 OFFLINE   przemo21maxo21

przemo21maxo21
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-07-2011
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 13 lutego 2016 - 20:00

ja bym proponowal miernik w lape i sprawdzac pobor pradu i wyjmowac po woli bezpieczniki



#8 OFFLINE   Jacoras

Jacoras
  • 16 postów
  • Dołączył: 29-07-2013
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lutego 2016 - 23:22

Wyjmowałem latem wszystkie małe bezpieczniki, poświęciłem na to 2 dni. Wyjmowałem całe radio, wzmacniacz, sterownik zamka, alarm,

klime, nic się nie zmieniało.

 

Dopiero odłączenie jednego z 5 dużych bezpieczników 80A (nr 4 w zielonym gnieździe) spowodowało spadek do zera. problem w tym, że na nim pewnie siedzi kilka obwodów. 

 

Gaz odłączyłem od akumulatora jako pierwszy - nic nie zmienia. 

 

Ma ktoś schemat i opis tych dużych głównych bezpieczników na co one się rozdzielają ?

 

link do zdjęcia tego bezpiecznika:

 

http://www.fotoszok....i-duze.jpg.html


Edytowany przez Jacoras, 13 lutego 2016 - 23:26.


#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 lutego 2016 - 13:13

(nr 4 w zielonym gnieździe)

Tam masz 80A czy 30?

Jeśli ten to zasila tylko sterownik silnika i przekaźniki wtrysków i pompy paliwa.Pośrednio jeszcze grzałki sond.

Możesz wyjąć te przekaźniki i zobaczyć czy coś się zmieniło. To samo możesz zrobić ze sterownikiem.



#10 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 31 sierpnia 2017 - 21:07

Ile powinno się czekać po wyłączeniu wszystkich urządzeń, żeby pomiar był miarodajny? Ja nie czekałem jakoś zbytnio długo, chyba nawet minuty nie było.
Ostatnio samochód stał od soboty wieczorem do poniedziałku do około 13 i ledwo odpalił.
We wtorek już nie zakręcił.
Już zamówiłem drugi akumulator ale jak dzisiaj zrobiłem sobie pomiar to wyszło mi 0,54A.
Po otworzeniu drzwi wzrosło do ok 1,2A więc chyba gdzieś mi zaczęło ciągnąć lewiznę skoro przy wyłączonym samochodzie jest 0,54A.
Na szybko odłączyłem kompa od gazu to spadło do 400kilku mili amperów.
Innych bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem.
Może ktoś wie gdzie warto zerknąć, może są jakieś typowe miejsca.
Dodam, że wcześniej nie zauważyłem żadnych problemów z odpalaniem.
Ps. Czy aku sam w sobie mając np walniętą celę może powodować takie objawy?

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 01 września 2017 - 19:21

400kilku mili amperów.

Duuuużo za dużo.

Innych bezpieczników jeszcze nie sprawdzałem.

Sprawdź.



#12 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 września 2017 - 23:00

Sprawdź.

 
No więc tak.

 

Wsadziłem nowy aku 80Ah i po pomiarach dalej ta sama wartość 0,54A
Załączony plik  DSC_5883.jpg   39,39K   2 pobrań
I tak za każdym pomiarem podczas wyciągania różnych bezpieczników.

 

Przez przypadek elektrycy instalowali w firmie jakieś nowe kable i jak dłubałem podszedł do mnie jeden w wolnej chwili.

Co się okazało, za każdym razem jak odpinałem aku i robiłem pomiar to włączał się wyświetlacz komputera i dioda od LPG.
Załączony plik  DSC_5881.jpg   33,23K   2 pobrań

Przy zamknięciu samochodu i takich tamych patentach włączał się alarm.

Drobna kombinacja na zasadzie przekręcenia stacyjki i wyjęcie kluczyka i ew. zamkniecie samochodu i pomiar zmienia się na 
Załączony plik  DSC_5880.jpg   39,79K   2 pobrań
Myślę, że przy alarmie i LPG to znośna wartość.

Trochę zamieszania wynikło po tym jak znajomy mi doradził żeby sprawdzić ubytki prądu :p
Dlatego zapytałem od razu ile powinno się zaczekać żeby pomiar był miarodajny ale tu był problem z tym, że po podpięciu aku do miernika od razu włączał się panel komputera...

Mam nadzieję, że po wymianie aku wszystko będzie ok :)



#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 września 2017 - 12:41

Wyciągnij bezpiecznik nr 12 i sprawdź pobór prądu po zamknięciu..


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2017 - 20:27

Dziękować, w wolnej chwili poszukam i zrobię pomiar jeszcze raz :)