Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 lutego 2016 - 22:34

co do numeru boscha który podałeś już jest nie produkowany i zastąpiony przez 0281002405

Wielkie dzięki za numer zamiennika. Ceny nowych są takie same jak oryginału, ale używane są o wiele tańsze (bo jest ich więcej).

 

 

Na przeglądzie technicznym powiedzieli, że turbina cieknie na poduszką silnika. Czyli będę musiał pozbyć się tej uszczelki o której pisałeś w temacie: "tuning dolotu turbiny Y25DT, zmiana oryginalnego uszczelnienia"

Czy możesz potwierdzić, że wymiary o których pisałeś: potrzebujemy 72 mm odcinek węża silikonowego o średnicy otworu 55 mm ?

Ciężko jest znaleźć prosty kawałek silikonu o tej średnicy, a nie do końca widzę sens kupowania 1 mb.

 

Dodatkowo na przeglądzie coś wspomnieli, że podłużnice na wysokości układu kierowniczego zaczynają rdzewieć i że będzie trzeba się tym zająć. Inaczej za rok będzie problem z badaniem technicznym. Czy ktoś to już przerabiał u siebie w Omie, czy to odosobniony przypadek?



#22 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 lutego 2016 - 23:06

Zdąża się że to rdzewieje w omegach ale nie jest to częste

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#23 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2016 - 05:48

Czy możesz potwierdzić, że wymiary o których pisałeś: potrzebujemy 72 mm odcinek węża silikonowego o średnicy otworu 55 mm ?
dokładnie taki kawałek potrzebujesz

Dodatkowo na przeglądzie coś wspomnieli, że podłużnice na wysokości układu kierowniczego zaczynają rdzewieć
zrób to bo już widziałem omege która niemogła skręcać do podłużnic zrobiła się jak z plasteliny i cała pracowała razem z przekładnia

#24 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2016 - 06:56

Ja u siebie mam założony taki wąż
http://fmic.pl/prost...onowe-54mm.html

#25 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2016 - 19:35

Całe szczęście niedaleko mnie są 2 warsztaty które zajmują się blacharką. Dla nich to pewnie będą 2 godziny zabawy.

 

Z ciekawości, zrobiłem zdjęcie jak to wygląda (na zdjęciu jest ta gorsza strona, lewa) - kiepsko widać bo wszystko mokre od deszczu.

Znawcą nie jestem ale moim zdaniem tragedii nie ma i da się to jeszcze uratować. Co o tym myślicie? 

Załączone pliki



#26 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lutego 2016 - 22:26

niema tragedii widziałem omegę gdzie podczas skrętu cała podłużnica się ruszała



#27 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 lutego 2016 - 20:43

Byłem dziś w warsztacie który przeprowadza renowacje klasyków - okazuje się, że nie robią blacharki (jak jest potrzeba to zlecają to na zewnątrz). 

Drugi warsztat był już zamknięty o 15:55...

... a tak to niby nie ma pracy i wszyscy narzekają jak kiepsko jest u nas w kraju. Ech...

 

Silikonowa rurka zamówiona. Może przy okazji wymienię też IC - zapewne nie jest zbyt szczelny bo ciut kapie z niego olej (mam drugi taki sam).

Czy ktoś zamieniał SMIC na FMIC w Omedze? Są jakieś zestawy do tego czy trzeba rzeźbić?

 

Czujnik ciśnienia do szyny CR już zamówiłem. Czy jest on uszczelniany na gwincie czy potrzebna jest podkładka? Z jakim momentem należy go dokręcić? (Nie chciałbym żeby po montażu zaczął ciec)



#28 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2016 - 05:43

podkładka co do momentu kiedyś mi się gdzies przed oczami przesuneło że 50 Nm



#29 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lutego 2016 - 21:59

Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie tego czujnika: czy układ paliwowy się nie zapowietrzy podczas wymiany?

 

Jak odkręcę ten czujnik to na pewno trochę ropy wypłynie, a jej miejsce zajmie powietrze. Będzie potrzebne odpowietrzanie czy podczas pracy silnika, powietrze zostanie "wtryśnięte" do cylindra i po sprawie?



#30 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lutego 2016 - 22:33

Po każdej ingerencji w układ paliwowy, włączamy zapłon (bez uruchamiania silnika), czekamy ponad 1 minutę i odpalamy "padlinę".


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#31 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2016 - 09:20

Po każdej ingerencji w układ paliwowy, włączamy zapłon (bez uruchamiania silnika), czekamy ponad 1 minutę i odpalamy "padlinę".
dokładnie elektryczna pompka nas wyręcza

#32 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lutego 2016 - 11:05

Dobrze że na tym forum jeszcze jest "czeladnik" & "DamianSz"

Na was zawsze można liczyć do tego motoru ;)



#33 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lutego 2016 - 22:09

obrze że na tym forum jeszcze jest "czeladnik" & "DamianSz"

dinozaury niedługo wyginą :rotfl:  



#34 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 marca 2016 - 00:00

dinozaury niedługo wyginą :rotfl:  

robim co możem by tak nie było ;)


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#35 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 marca 2016 - 00:23

robim co możem

 

Można cuda wianki robić, a i tak "ryżawa" za nas sprawę załatwi :p   


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#36 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 marca 2016 - 00:34

ryżawa
  :mysli: :nie_wiem: :(

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#37 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 marca 2016 - 05:49

no niestety czasu i ruda jest nie ubłagalna :hammer:



#38 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 kwietnia 2016 - 19:38

Mała aktualizacja tematu:

Lawa podłużnica jest już bez rdzy a prawa ... niestety ten co mi to robił, "zapomniał" o prawej. Na szczęście prawa wygląda nieco lepiej ale i tak chcę to zrobić w kwietniu.

 

Dolot do turbiny został zmodyfikowany, zgodnie z poradą Damiana - wydaje mi się, że teraz jednak mocniej cieknie olej ale może za słabo dokręciłem opaski.

 

Filterek od luzowania gruszki jest już wyczyszczony - był cały czarny.

W trakcie testowania nowego "setupu", kluczyk nie chciał się przekręcić w stacyjce - zdemontowałem wkładkę i poprawiłem odpowiednie zapadki.

Na szybko zczytałem kody błędów i je skasowałem nie patrząc w nie... coś mi mignęło o MAP sensorze ale bateria w laptopie mi padała więc błędy zapisałem jako JPG.

 

Raport z testowania: masakra, Łamaga prawie nie przyspieszała do 2500 obr , powyżej było ok ale nie tego się spodziewałem.

... i w trakcie modyfikowania wkładki stacyjki mnie olśniło: czy błąd "przepływki" nie był spowodowany moim gapiostwem... sprawdziłem, tak zapomniałem podpiąć wtyczkę do MAP sensora ;-)

Jak na mój gust, Łamaga jeździła całkiem znośnie jak na brak danych z kluczowego elementu dla silnika z turbo, jakim jest MAF (lub w innych MAP).

Jutro kolejny test drogowy.

 

 

Nowe dane do problemu falujących obrotów:

Przyjrzałem się wszystkim błędom jakie były na komputerze przed ich wyczyszczeniem. Najważniejsze z nich to:

P0090 - Rail Pressure Control Valve Cricuit

P0190 - Rail Pressure Sensor High Voltage

 

Czyli w końcu muszę sprawdzić wtyczkę tego czujnika na szynie CR. Mam nadzieję, że w łatwo dostępnym miejscu będzie przetarcie jednego z przewodów i jego dosztukowanie załatwi sprawę falujących obrotów.

 

 



#39 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 kwietnia 2016 - 18:28

Kolejna aktualizacja:

Czujnik na szynie CR sprawdzony - już ktoś wcześniej majstrował przy tej wtyczce, tzn jeden przewód był dorabiany. Niestety urwał się tym razem we wtyczce, czyli brak możliwości sensownego polutowania. Na szczęście mam kompletną wiązkę do silnika - obciąłem z niej wtyczkę i przylutowałem do wiązki z samochodu. Falowanie obrotów zniknęło jak ręką odjął.

 

Komputer pokazywał jeszcze błąd czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym - "low input" czy coś takiego. Razem z wiązką, miałem ten czujnik (ze znaczkiem BMW) więc go podmieniłem. Błąd na razie nie wrócił ... ale jak na mój gust Łamaga ma nadal za mało mocy.

 

Kolejny krok to wymiana SMIC na drugi, oryginalny ale po wymianie uszczelek. I przy okazji demontaż wiatraka od IC.

Jeżeli to nie pomoże to nie za bardzo mam pomysły co jeszcze może być nie tak, ... orurowanie dolotu ... ?

 

Sugestie jak zwykle miło widziane  :)

 

 

Dodatkowy problem:

Prawe przednie drzwi przestały na zamek centralny. Z początku reagowały ospale, tak jak by siłownik miał za mało siły, a teraz nie działa już wcale. Podmieniłem siłownik ale nic to nie dało.

Na kompie jest błąd - otwarty obwód. Czyli pewnie jeden przewód nie kontaktuje. Znalazłem już schemat złącza w drzwiach, przy harmonijce i jutro się tym zajmę.

 

A teraz pytanie:

gdzie jest centralka od zamka? W nogach pasażera, po prawej stronie?

Ma ktoś może rozpiskę pinów w tej centralce?

 



#40 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 kwietnia 2016 - 19:05

W nogach pasażera, po prawej stronie?

Tak


Jeśli radiowy dwu wtyczkowy to to