Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 lutego 2016 - 19:23

Witajcie,

 

Mam problem z silnikiem Y25DT (Omega 2002r manual) - od czasu do czasu w trakcie jazdy czuć mikro szarpnięcia a na biegu jałowym skaczą obroty w zakresie 550-750 obr/min (ale też od czasu do czasu).

Zapewne nikt nawet by tego nie zauważył ale ja to widzę i czuję ... i mnie to denerwuje  ;)

Wtryski i pompa były już regenerowane 2 razy przez poprzedniego właściciela (pewne źródło), więc zakładam że to nie ich wina.

Stawiam na "przerywaną pracę" któregoś z czujników ale mój OP-COM nie pokazuje parametrów pracy silnika :( 

Widzi jedynie błędy silnika:

P0400 - za silny przepływ EGR - jest zaślepiony (muszę zrobić porządek z podciśnieniem - dalej jest podpięte)

P0235 - za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia doładowania - jest zamontowana turbina z 3.0D i zapewne przeładowuje ze względu na zabrudzony filterek od luzowania gruszki (do zrobienia na wiosnę)

 

Czy skaner jak w linku poniżej, będzie działał w Oplu?

http://allegro.pl/bm...5142705247.html

Czy może ktoś ma do odstąpienia kabelek który w pełni współpracuje z silnikiem Y25DT?

 

Sugestie są również mile widziane ;)

 





#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lutego 2016 - 21:13

co do szarpania podaczas jazdy to czujnik ciśnienia w szynie do sprawdzenia i potencjometr na pedale gazu, co do przeładowywanie to by był błąd za dużego ciśnienia ładowania



#3 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2016 - 09:25

P0235 - za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia doładowania

 

Tak jak Damian pisze,był by błąd przeładowania ciśnienia..Co do kabelka poszukaj na forum,kiedyś były do dostania od forumowego kolegi.Tylko OP COM pociągnie Y25DT. Mowa o tych tańszych  :D

Może podmień selonoid od egr u i zobacz czy błąd zniknie. Posprawdzaj i dognij piny na czujniku ciśnienia w szynie CR.


Edytowany przez Robert 33, 13 lutego 2016 - 09:27.

 


#4 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 lutego 2016 - 16:36

O kabelek już pytałem Bestb i Piwka. Niestety jeden nie ma a drugi się nie odzywa.

Dlatego właśnie myślę nad tym do BMW - teoretycznie powinien pokazywać livedata skoro to ten sam silnik.

 

Czujnik na szynie CR to będzie ten zaznaczony na czerwono w załączniku? Trudno się do niego dostać bez zdejmowania kolektora?

 

Załączone pliki



#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lutego 2016 - 00:18

Czujnik na szynie CR to będzie ten zaznaczony na czerwono w załączniku?

 

Tak.

 

Trudno się do niego dostać bez zdejmowania kolektora?

 

Trzeba zdjąć kolektor. Wtyczka na krótkich przewodach, nie ma jak sprawdzić/poprawić pinów. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lutego 2016 - 20:29

Bez ściągania kolektora nie da rady.
A jeśli chodzi o szarpanie to maiłem to samo, po wymianie czujnika u mnie pomogło. 



#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lutego 2016 - 08:16

U mnie silnik nie odpalał. Odpalił na plaku i chodził jak stara k**** :D
Po wyjęciu zaworka jego porządnym wyczyszczeniu i rozruszaniu na krótko (jest 12v) silnik odpala i chodzi pięknie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lutego 2016 - 16:06

Po wyjęciu zaworka
którego ?

#9 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lutego 2016 - 18:19

którego ?

Miałem na myśli czujnik ciśnienia paliwa

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#10 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2016 - 18:39


O kabelek już pytałem Bestb i Piwka. Niestety jeden nie ma a drugi się nie odzywa.

Dlatego właśnie myślę nad tym do BMW - teoretycznie powinien pokazywać livedata skoro to ten sam silnik.

 

 

kablem do bmw nie odczytasz w ogóle omegi mimo ze teoretycznie to te same silniki, lecz komputer w oplu to inna historia, jedynie op-com w tej cenie tylko tyle  



#11 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2016 - 19:19

 

Bez ściągania kolektora nie da rady.
A jeśli chodzi o szarpanie to maiłem to samo, po wymianie czujnika u mnie pomogło. 

A pamiętasz może jakie jest oznaczenie tego czujnika? Na aledrogo jest tego pełno i różnią się od siebie (np. może być BOSCH 0281002788 lub 0281002475).

http://allegro.pl/cz...5947747189.html

http://allegro.pl/bm...5733382031.html

 

 

U mnie silnik nie odpalał. Odpalił na plaku i chodził jak stara k****  :D
Po wyjęciu zaworka jego porządnym wyczyszczeniu i rozruszaniu na krótko (jest 12v) silnik odpala i chodzi pięknie

U mnie nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem.

Czyściłeś ten czujnik w jakiś specjalny sposób?

Przy montażu dokręcałeś go konkretnym momentem czy "na czuja"?

 

 

Nie zmienia to faktu, że będę musiał zakasać rękawy i ściągnąć kolektor.

Poczekam tylko trochę aż zrobi się cieplej bo garaż zawalony gratami a pod chmurką to teraz tok średnio mi się uśmiecha grzebanie.

 

Mam tylko nadzieję, że to wina tego czujnika. Bo inaczej to chyba będę chyba musiał kombinować z podpinaniem "świnki" (DET3) pod każdy czujnik i sprawdzać jak przebiega napięcie w funkcji czasu .... ech.
 
A tak na marginesie, czy aktualnie komukolwiek OP-COM pokazuje parametry pracy silnika?


#12 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2016 - 21:14

A pamiętasz może jakie jest oznaczenie tego czujnika? Na aledrogo jest tego pełno i różnią się od siebie (np. może być BOSCH 0281002788 lub 0281002475

 

Jeden leży w garażu za chwilę sprawdzę i dam znać ;-) 

 

 

Nie pamiętam i nie mogę znaleźć starego od mojej. ale w tej która idzie na śrubki jest ten pierwsze 0281002475 


Edytowany przez exequtor, 15 lutego 2016 - 21:26.


#13 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 lutego 2016 - 22:43

U mnie nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem. Czyściłeś ten czujnik w jakiś specjalny sposób? Przy montażu dokręcałeś go konkretnym momentem czy "na czuja"?

kolektor zdjąć nie jest łatwo. Musiałem bawić się by kilka ostatnich szpilek wykręcić by wyszedł. Czujnik jak pamiętam to dość na czuja się okręca i dokręca bo dostęp do śrubek najlepszy nie jest

 

czyściłem benzyną ekstrakcyjną i podłączałem go na krótko do akumulatora. W tej omie pomogło, zobaczymy na ile


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#14 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 lutego 2016 - 06:15

kolektor zdjąć nie jest łatwo. Musiałem bawić się by kilka ostatnich szpilek wykręcić by wyszedł. Czujnik jak pamiętam to dość na czuja się okręca i dokręca bo dostęp do śrubek najlepszy nie jest

czyściłem benzyną ekstrakcyjną i podłączałem go na krótko do akumulatora. W tej omie pomogło, zobaczymy na ile


Trzeba zdemontować wycieraczki wtedy nie trzeba bawić się z szpilkach.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2016 - 05:56

Czujnik jak pamiętam to dość na czuja się okręca i dokręca bo dostęp do śrubek najlepszy nie jest

Wy chyba piszecie o dwóch innych elementach czujnik na szynie nie jest montowany śrubkami tylko cały wkręcany w szynę

czujnik-cisnienia-028100_3509454353.jpg

a zawór regulujący ciśnienie jest na pompie i on jest na dwie śrubki

0_0_productGfx_34068317.jpg

 

 

czyściłem benzyną ekstrakcyjną i podłączałem go na krótko do akumulatora. W tej omie pomogło, zobaczymy na ile

co Ty chciałeś w czujniku ciśnienia rozruszać jak on niema w środku elementu poruszanego eletrycznie tylko układ pomiarowy i czujnik ciśnienia ma trzy złącza, dwa napieciowe zewnętrzne i jedno sygnałowe środkowy PIN.


Edytowany przez DamianSz, 17 lutego 2016 - 05:57.


#16 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 lutego 2016 - 10:20

0_0_productGfx_34068317.jpg

o ten zawór czyściłem :)

co Ty chciałeś w czujniku ciśnienia rozruszać jak on niema w środku elementu poruszanego eletrycznie tylko układ pomiarowy i czujnik ciśnienia ma trzy złącza, dwa napieciowe zewnętrzne i jedno sygnałowe środkowy PIN.

teraz jak jestem przeziębiony to rano jak piszę zaspany to myślę na jakieś 20%


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#17 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 lutego 2016 - 18:58

Czyli podsumowując:

- muszę zdjąć kolektor, sprawdzić piny w czujniku na listwie CR, czy jest sens czyścić ten czujnik?

- ewentualnie wymienić czujnik ciśnienia CR o numerze 0281002475 - czy jest możliwe aby w Omie 2.5 DTI był zamontowany (fabrycznie) czujnik o innym oznaczeniu?

- sprawdzić potencjometr na pedale przyspieszenia

( błędy z komputera na razie pomijam - zawór EGR i przeładowanie turbo)

 

 

Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz, a mianowicie spaliny nieco "gryzą".

Wiem, że na początku tak może być i drugie auto tak ma - Ibiza 1.9TDI, ale tylko przez kilkanaście sekund, potem jest normalny zapach (jeżeli można to nazwać zapachem ;)).

A w Omedze najgorzej jest zaraz po odpaleniu przy niskiej temp., potem jest trochę lepiej jak się rozgrzeje ale nadal czuć niespaloną ropę(?).

 

Czy to możliwe aby zaślepiony EGR wywoływał taki efekt?

 

Stawiam, że problemem jest zły skład mieszanki, czyli:

za dużo paliwa (wtryski były robione, czujnik ciśnienia w szynie zaniża odczyty i ECU dolewa paliwa)

lub

za mało powietrza (EGR jest zaślepiony czyli nie ma dodatkowego powietrza/spalin, filtr powietrza sprawdzałem - był niedawno wymieniany)

 

Co o tym sądzicie? Czy waszym zdaniem sprawcą "gryzących" spalin, może być właśnie ten nieszczęsny czujnik na szynie?

 



#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2016 - 05:51

Wiem, że na początku tak może być i drugie auto tak ma - Ibiza 1.9TDI, ale tylko przez kilkanaście sekund, potem jest normalny zapach (jeżeli można to nazwać zapachem ;)). A w Omedze najgorzej jest zaraz po odpaleniu przy niskiej temp., potem jest trochę lepiej jak się rozgrzeje ale nadal czuć niespaloną ropę(?).
tu porównujesz dwie epoki całkowicie inaczej pracujący układ, jeśli masz sprawny katalizator to tak spaliny śmierdzą, po prostu czujesz tlenki NOx

czy jest sens czyścić ten czujnik?
tego się nie czyści

czy jest możliwe aby w Omie 2.5 DTI był zamontowany (fabrycznie) czujnik o innym oznaczeniu?
nie wiem jak do czujnika ale np. zawór na pompie ori jest już nie dostępny, jest jakiś zamiennik o innym numerze.

#19 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 lutego 2016 - 20:38

tu porównujesz dwie epoki całkowicie inaczej pracujący układ

No tak, porównuje CR do pompowtrysków, z których VW już się wycofał (nie do końca się wycofał bo w Polkowicach robią jeszcze pojedyncze sztuki, a w Meksyku mają normalną produkcję... ale nie o to chodzi).

Dlatego właśnie mi się wydawało, że CR powinien dawać czystsze spaliny niż PD, bo CR jest nowszą technologią.

 

 

 

jeśli masz sprawny katalizator to tak spaliny śmierdzą

Przy sprawnym katalizatorze spaliny śmierdzą?

Wydawało mi się, że jest na odwrót. Tzn. katalizator zatrzymuje szkodliwe cząstki , a jak się rozgrzeje to wtedy je wypala... i dlatego przy sprawnym katalizatorze spaliny powinny pachnieć kwiatkami (wg ekologów).

Ale jak to mówią: nie wiem, nie znam się ... mechanikiem nie jestem  ;)

 

 

Ale wracając do tematu: czy ktoś jest w stanie potwierdzić, że czujnik 0281002475 będzie pasował do Y25DT na 101% ?

Bo nie wiem czy już mam zamawiać czy dopiero jak sam sprawdzę, po zdjęciu kolektora.


Edytowany przez kotbehemot.fm, 18 lutego 2016 - 20:39.


#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2016 - 05:59

U nas w firmie są nowe caddy i vivaro z filtrami cząstek i spaliny też walą na kwaśno, co do czujnika to są jego numery 93196465   62 38 698, według katalogu, co do numeru boscha który podałeś już jest nie produkowany i zastąpiony przez 0281002405