Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Y25DT vs OP-COM

Y25DT OP-COM

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
171 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2016 - 16:26

W ASO mają.

Op-com "ori" też to robi.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#142 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2016 - 17:53

"Szpray" do czyszczenia hamulców zakupiony ... tylko ze sprawdzania szczelności dolotu nic dzisiaj nie będzie - strasznie pada deszcz. Jutro kolejne podejście.

 

Udało mi się zdobić za darmo stare rury doprowadzające spaliny do EGRu (teraz mam wszystko zaślepione). Kolejnym punktem poszukiwań winowajcy kodu P0400 będzie podłączenie tej rury.

Mam tylko pewien problem ponieważ mam wersję z chłodniczką i bez (poniżej poglądowe foto). Na oko obydwie będą pasowały. Jaka wersja powinna być zamontowana oryginalnie?

Załączone pliki

  • Załączony plik  111.jpg   25,09K   4 pobrań


#143 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2016 - 19:46

Jaka wersja powinna być zamontowana oryginalnie?

 

W Omegach z ASB są z termostatem, w manualach zdarzały się bez. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#144 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2016 - 20:40

Jak się dowiedziałem, u mnie oryginalnie była zamontowana rurka bez chłodniczki (mam manualną skrzynię). Czyli by się zgadzało.

 

Pytanie: czy dozwolone jest podłączyć wersję z chłodniczką, ale bez podłączania jej do obiegu cieczy chłodzącej?


Edytowany przez kotbehemot.fm, 27 lipca 2016 - 20:40.


#145 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2016 - 20:49

czy dozwolone jest podłączyć wersję z chłodniczką, ale bez podłączania jej do obiegu cieczy chłodzącej?

 

Oj nie wiem, nie wiem. Ja bym Ci pozwolił, ale chyba lepiej poczekać na opinię TK, albo chociaż prezesa :p 

 

 Tak poważnie, skoro masz rurę bez chłodniczki, to ją załóż. Na co zbędny balast.

Z drugiej strony lepszą opcją, choć droższą, jest montaż z chłodniczką podłączoną w układ.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#146 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2016 - 05:27

No to witaj w klubie, ja go też mam okresowo.

 

 

 

Ciekawe czym to jest spowodowane?Regulator ciśnienia na pompie?


 


#147 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 lipca 2016 - 06:28

Pany, czyli jak jest oma z automatem i cala ta chlodniczka, to jak to wywalic gdybym chcial pozbyc sie egr? Chlodniczke z termostatem tez trzeba wywalic?

#148 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lipca 2016 - 07:23

Ciekawe czym to jest spowodowane?

 "Wartość płynności korekty pracy wynosi powyżej 6 mm3"  - taki jest opis przyczyny błędu w TIS.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#149 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2016 - 14:06

 "Wartość płynności korekty pracy wynosi powyżej 6 mm3"  - taki jest opis przyczyny błędu w TIS.

Może wyważanie wtryskiwaczy załatwi temat...Jutro przyjadą nowe podkładki pod wtryskiwacze i nowe przelewy,przelutuje konektory i zobaczę co będzie się działo...Jak dalej to samo to wymienię czujniki położenia wału i wałków.Jak dorwę gdzieś regulator ciśnienia na pompie. to też go podmienię . 


Pany, czyli jak jest oma z automatem i cala ta chlodniczka, to jak to wywalic gdybym chcial pozbyc sie egr? Chlodniczke z termostatem tez trzeba wywalic?

Poco wywalać chłodnicę egr .Przecież ona Ci nie przeszkadza...Ja bym jej nie wywalał.


 


#150 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lipca 2016 - 19:47

Znalazłem bodaj jedyny tak obszerny temat o P1700 w 2.5 DTI, co prawda po niemiecku, ale można rozkminić należycie  :)

http://www.motor-tal...f-t3315699.html


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#151 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2016 - 21:09

Znalazłem bodaj jedyny tak obszerny temat o P1700 w 2.5 DTI, co prawda po niemiecku, ale można rozkminić należycie  :)

http://www.motor-tal...f-t3315699.html

Nie wiem czy dobrze kumam ale oni uparli się przy skrzyni biegów...Ale te kody tyczą się chyba nie 2.5 DTI.


 


#152 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lipca 2016 - 21:27

@Robert 33 Na kolejnych stronach wątku się skapowali, że w 2.5 DTI ten błąd dotyczy silnika. W naszych motorach nie ma oddzielnego sterownika ASB i to wszystkich myli.   


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#153 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2016 - 21:42

W naszych motorach nie ma oddzielnego sterownika ASB i to wszystkich myli.

sorry https://drive.google...OG9Ic1U0LUczM1U

tak on właśnie wygląda


Edytowany przez DamianSz, 28 lipca 2016 - 21:42.


#154 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lipca 2016 - 21:55

@DamianSz To jest sterownik do 5L40E? I pewnie jest przy prawym przednim słupku?


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#155 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2016 - 06:33

dokładnie to jest sterownik skrzyni i jest pod nogami pasażera stąd ten kawałek tapicerki na nim



#156 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 lipca 2016 - 19:44

Każdy dzień to nowe doświadczenie ;) Trzeba będzie pouczyć moją prawą, by nie kopała w podłogę bo tam jest kumputer, a to drogie rzeczy som.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#157 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 lipca 2016 - 21:55

Dziś sprawdzałem szczelność dolotu. Psikałem sprayem od czyszczenia hamulców po całym dolocie i w żadnym momencie silnik nie zwiększył obrotów. Więc jeżeli jest nieszczelność to bardzo mała.

 

Jutro zamontuję na próbę rurkę doprowadzającą spaliny do EGR. Mój wybór padł na wersje z chłodniczką. Powód? Wersję bez chłodniczki musiałbym spawać bo obydwa końce są obcięte. Oczywiście mam je ale po co spawać skoro to i tak na próbę czy P0400 zniknie ;-)

 

Dodatkowo na podłączonym OPcomie wykonałem test elektrozaworu sterującego pracą turbo. Było słychać jego pracę, choć reakcja była opóźniona w porównaniu do kliknięcia na laptopie.

Z kolei na odpalonym silniku, było słychać różnicę w pracy, tzn wydech był cichszy lub głośniejszy w zależności od załączenia lub rozłączenia zasilania elektrozaworu.

Podczas tej próby też miałem wrażenie że dźwięk wydechu zmienia się dopiero po ~2 sekundach od kliknięcia na laptopie, niezależnie czy zawór był załączany czy rozłączany.

Czy powinna być aż taka zwłoka? Czy też elektrozawór się kończy (i powoduje błąd P0400)?


Edytowany przez kotbehemot.fm, 29 lipca 2016 - 21:58.


#158 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 lipca 2016 - 20:31

bo tam jest kumputer, a to drogie rzeczy som.
spokoloko leży i ma sie dobrze w razie W

Dodatkowo na podłączonym OPcomie wykonałem test elektrozaworu sterującego pracą turbo. Było słychać jego pracę, choć reakcja była opóźniona w porównaniu do kliknięcia na laptopie. Z kolei na odpalonym silniku, było słychać różnicę w pracy, tzn wydech był cichszy lub głośniejszy w zależności od załączenia lub rozłączenia zasilania elektrozaworu. Podczas tej próby też miałem wrażenie że dźwięk wydechu zmienia się dopiero po ~2 sekundach od kliknięcia na laptopie, niezależnie czy zawór był załączany czy rozłączany. Czy powinna być aż taka zwłoka? Czy też elektrozawór się kończy (i powoduje błąd P0400)?
to może być spowodowane samą zwłoka OP-COMa i przysyłu polecenia, co do EGRa ja bym go zaślepił i odłączył od grzyba podciśnienie zaślepiając je oczywiście, a psikałeś po zgrzewie kolektora ?

#159 OFFLINE   kotbehemot.fm

kotbehemot.fm
  • 66 postów
  • Dołączył: 10-02-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 sierpnia 2016 - 19:14

a psikałeś po zgrzewie kolektora ?

Jak zdejmowałem kolektor to wydawał się być cały - dla pewności jeszcze go trochę popsikałem ale wygląda na to że jest cały.

Poza tym przed zamontowaniem profesjonalnych zaślepek "motylków" , było widać że z uszczelnień sączy się olej (potem kapał z dzwonu skrzyni).

Teraz już nie kapie - czyli jakby w innym miejscu był nieszczelny dolot to wyciekałby olej w tym miejscu (tak samo było z nieszczelnym intercoolerem).

Sprawdziłem cały dolot i z zewnątrz jest suchy.

 

Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz podciśnienie. Po chwili pracy silnika dobija do -1 bara (mierzę cały czas tym manometrem z ręcznej pompki więc może nieco oszukiwać).

Po wyłączeniu silnika po ~3 minutach spadło do -0.9 bara.

Więc układ podciśnienia raczej jest szczelny.

 

 

 

co do EGRa ja bym go zaślepił i odłączył od grzyba podciśnienie zaślepiając je oczywiście

Właśnie tak mam teraz to zrobione ale mam ten głupi błąd P0400 i mam wrażenie że jest on spowodowany właśnie tym zaślepionym EGRem.

Wnioskuje to po obserwacjach: na rozgrzanym silniku w zakresie obrotów 1k-2k, silnik ma opóźnioną reakcję na gaz nawet przy pełnym bucie; jak już złapie obrotów >2.5k to idzie całkiem nieźle.

Zakres obrotów 1k-2k podejżanie pokrywa się z zakresem pracy EGRu i moim zdaniem wtedy błąd jest aktywny (ECU obcina sterowanie łopatkami turbiny).

Jak już złapie obrotów (<2.5k) to EGR jest zamykany i po chwili ECU zauważa że błąd jest nie aktywny i daje pełne ciśnienie doładowania.

 

Taka jest moja aktualna teoria. Chciałem ją dziś zweryfikować podłączając na próbę rurkę doprowadzającą spaliny... ale okazało się że wersja z chłodniczką jest za krótka, tzn jakby brakuje podkładki o grubości 8-10mm między kolektorem a rurką od spalin. Czy to możliwe że wersja z automatem (chłodniczką spalin) ma inny kolektor ... ??? Już głupieje ...


Edytowany przez kotbehemot.fm, 05 sierpnia 2016 - 19:15.


#160 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2016 - 06:30

kolektor jest ten sam, ja miałem manuala z chłodniczką i kolektor od automatu i wszystko pasowało