Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

poprawa wydajnosci pompy wspomagania. przerabial ktos?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 czerwca 2017 - 08:51

Masz servotronic?

#22 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2017 - 14:00

@Marcin1989sc Nie, według vinu zapis "Wspomaganie układu kierowniczego o niezmiennym stosunku wspomagania"

#23 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 05 czerwca 2017 - 14:02

No to nie mam pomysłu, chyba że ktoś włożył z servotronic i jest zablokowany na pozycji dużej prędkości

#24 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2017 - 15:08

@Marcin1989sc Raczej nikt tam nie grzebał. Pomysł to jest, ale jest on niezwykle kosztowny, a mianowicie włożenie nowej pompy i przekładni. Tylko pytanie do osób które przerobiły takie coś, czy taki nowe elementy dają efekt obracania kierownicą najmniejszym palcem u ręki bez więkazego oporu ? Oczywiście zapytam też czy są na tym forum osoby u których wspomaganie w Omedze B działa tak jak ja oczekuję i są pewni, że ten układ mają w 100 % sprawny ?

#25 OFFLINE   Nimbus

Nimbus
  • 276 postów
  • Dołączył: 26-08-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 czerwca 2017 - 15:47

Przekładnie sobie odpuść tu winna może być pompa najlepiej skręć do oporu kiere i dodaj gazu jeśli usłyszysz jakieś niepokojące dźwięki to pompa sprawdź stan napięcia paska ,łożyska kolumny mcpersona i tuleje na wsporniku tego duże drążka kierowniczego



#26 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 czerwca 2017 - 17:59

@Nimbus

To tak jak skręcam na wolnych obrotach to w kabinie słychać delikatnie jęczenie pompy, albo tak pracuje, że powinno ją być słychać. Jak skręce do oporu to słychać pisk, ale nie za mocno, dodam gazu jak piszesz zobaczymy co będzie się działo. Łożyska kolumn mcpersona nowe od kwietnia tak sam tulejka na wsporniku drążka kierowniczego. Pisząc duży drążek kierowniczy masz na myśli środkowy, jak go sprawdzić ?

A dodam jeszcze, że śruba do kasacji luzu na przekładni była dokręcana o jakieś 15 min, gdyż walczę jeszcze z problelmem noszenia w koleinach, ale nic to nie pomogło a i przed dokręcaniem wspomaganie nie chodziło lekko.

Edytowany przez B0Cygano, 06 czerwca 2017 - 15:48.


#27 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2017 - 09:56

Wspornik drążka srodkowego http://www.opel-skle...-B-OP-20368/972

Lub sama tuleja http://www.opel-skle...-B-OP-20361/971

 

Od tego bym zaczął.

 

Nie sądzę abyś w omedze na posotoju kręcił kierownicą małym palcem, już raczej wskazujacym ;) nie ma jakiegoś mega wspomagania ale też i trudno narzekać. Na oponach 235 czuć było róznicę niż na zimowych 205 ale bez przesady.

Sprawdź wspornik w pierwszej kolejności, najprościej na SKP podjechać.

 

Co do noszenia po koleinach można prosty test zrobić.

Podnosisz przód, oba koła w górę, odpalasz silnik i łapiesz za koło próbując skręcać w lewo prawo. Jesli zrobisz to bez większych oporów nie dziw się, że auto pływa. Każda nierówność na drodze ma wpływ na kierunek jazdy lub wyrywa kierownicę z rąk po wjechaniu w dziurę lub koleinę.

Czyli coś nie tak z układem wspomagania, przekładnia lub pompa, lub jedno i drugie.



#28 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2017 - 15:48

@Piotrek Tak jak pisałem powyżej tulejka wspornika lemfordera wymieniona na początku kwietnia. Czyli sugerujesz, że nie osiągnę wspomagania o jakim pisałem ? Obecnie mam opony 225, na 195 teżnie było rewelacji, ale było minimalnie lżej, ale na pewno nie tak aby mnie zadawalało. Co do noszenia w koleinach na stacjach sugerują, że winne mogą być tuleje duże na przednich whaczach, wymieniałem je w grudniu na lemfordery dedykowane dla Omegi, ale są bardzo miękie i diagności podają, że to ich wina, wszędzie indziej luzów nie widzą. Zamówiłem już te tuleje z poliuteranu, zobaczymy czy pomoże, jak nie to będe szukać dalej, bo jeszcze kilka punktów zaczepnych mi zostało w tej kwestii. Ale dzięki za radę sprawdzę to.

#29 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 czerwca 2017 - 18:20

Jeśli masz możliwość sprawdź jak działa wspomaganie w innej omedze. Będziesz miał jakieś porównanie. Według mnie działa bardzo przyzwoicie może nie tak jak w W124 ale jak już moja kobieta nie narzekała to jest ok;)
Moje zdanie na temat pływania auta jest takie, że to nie do końca lekarstwem na całe zło są tuleje. Też mają znaczenie ale bez sprawnego układu kierowniczego i porządnie zrobionej geometrii i zbieżności spodziewany efekt nie będzie osiągnięty. Może zużyty płyn w układzie...

#30 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2017 - 18:44

@Piotrek Z inną Omegą raczej nie wykonalne. No zobaczymy, coś będziemy działać w tej kwesti. Geometria i zbierzność robiona, wszystkie parametry w normach Oplowskich. W tym temacie trzeba będzie powalczyć, jak nie z przodu to z tyłu a jak nie to zostaną stare opony od Niemca z garażu, bo też mogą być winowajcą noszenia w koleinach. Jak ktoś będzie widzeić jao w Omedze zrobić normalne wspomaganie, to czekam na rady :)

#31 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 czerwca 2017 - 20:22

Dziś nagrałem filmik jak pracuje pompa wspomagania, po skręcie do końca i dodaniu gazu, może jakieś wytrawne ucho wyłapie nie pokojące dźwięki.