Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

poprawa wydajnosci pompy wspomagania. przerabial ktos?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2016 - 07:37

Ponieważ w omedze wspoamaganie działa niezbyt lekko, w porównaniu do większości samochodów, pomyślałem ze może jest możliwość zwiększenia wydajności pompy, pewnie kosztem awaryjności. Mam druga pompę z omegi leżeć wiec może cos sprobuje zrobić. Czy ktos przerabial w temacie cos typu zwiększenie ciśnienia bypassu czy rozwierywanie kryz.
Nie piszcie proszę żebym sobie zalozyl węższe opony czy dopompowal powietrza. Obecnie zimowki są 195. W mojej 406tce na takich oponach kręcę najmniejszym palcem kierownice



#2 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2016 - 09:38

Ponieważ w omedze wspoamaganie działa niezbyt lekko, w porównaniu do większości samochodów, pomyślałem ze może jest możliwość zwiększenia wydajności pompy, pewnie kosztem awaryjności. Mam druga pompę z omegi leżeć wiec może cos sprobuje zrobić. Czy ktos przerabial w temacie cos typu zwiększenie ciśnienia bypassu czy rozwierywanie kryz. Nie piszcie proszę żebym sobie zalozyl węższe opony czy dopompowal powietrza. Obecnie zimowki są 195. W mojej 406tce na takich oponach kręcę najmniejszym palcem kierownice

w omedze b fl pompa jest ze zmienną siłą kręcenia, nie orientowałem się czy pompy w B i B FL są takie same ale może watro spróbować przełożyć taką pompę do siebie ;)

u mnie wspomaganie działa dobrze kręcę jednym palcem na postoju z oponami 225  :p



#3 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2016 - 09:53

Masz B czy Fl? Jedzilem trzema egzemplarzami B i palca bym zlamal jakbym spróbował kręcić. W astrze G juz lekko dziala

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2016 - 10:03

http://allegro.pl/li...v2-uni-1-1-0203byłbyś pan pionierem :)


 


 


 


#5 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2016 - 10:58

To wcale nie głupie. Jakbym miał pewność ze będzie wspolgrac z kolumna z omegi ...podejrzewam ze to potrzebuje mnóstwa czujników skretu itp

#6 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2016 - 19:38

Masz B czy Fl? Jedzilem trzema egzemplarzami B i palca bym zlamal jakbym spróbował kręcić. W astrze G juz lekko dziala

mam b fl, warto spróbować chociaż zobaczyć czy będzie pasować do z bfl do b 



#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2016 - 00:01

Pompa ze zmienną siłą ... Wytłumacz mi jak to ma działać

Serwotronic bo o nim mowa też był przed liftem.

Są pompy wspomagania metalowe i aluminiowe. Te aluminiowe są lepsze, na nich faktycznie kierownica jakby lżej chodzi. Były bodajże od 2001r


Co do modyfikacji wspomagania to wszystko da się zrobić. Pytanie o sens i koszty :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2016 - 07:47

No i wymieniłem pompę na taka z 2,2 b fl wymieniłem plyn i lozyska górne amortyzatorow. No i nic sie nie zmienilo. Wspomaganie działa ale jednym palcem nie obroce

#9 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lutego 2016 - 07:59

Dziwne. Problem jest więc pewnie gdzie indziej.

W tatowej dwulitrówce mogę kręcić kierownicą palcem. W trzylitrowej było prawie tak samo. Może sama przekładnia żegna się z życiem?



#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2016 - 09:32

szerokośc opon ma też wielkie znaczenie



#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2016 - 09:41

Duże znaczenie ma również stan samej przekładni , warto rozpiąć drążki kierownicze albo przynajmniej podnieść przód  i sprawdzić jak chodzi bez obciążenia , winne mogą być również łożyska kolumn.


   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lutego 2016 - 13:00

aj chłopy przecież pisałem że mam najwęższe z możliwych w omedze opon szerokości 195mm te same mam w francuzie, a tam kręce najmniejszym palcem,

 łożyska wymieniałem oczywiscie nówki.

Co ciekawe, auto skreca siez taką samą siłą na wolnych obrotach, podczas jazdy i na podniesionych do góry obu kołach i unieruchomionym silniku, czuć dokładnie taki sam opór na kierownicy. Niestety obecnie nie mam porównania z innymi omegami.

Temat na razie zostawię bo znikły mi chęci i czas na kombinowanie, będzie nowa oma za rok to może będzie chodzić lżej :)



#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2016 - 18:19

skreca siez taką samą siłą na wolnych obrotach, podczas jazdy i na podniesionych do góry obu kołach i unieruchomionym silniku

Jak nie ma róznicy czy silnik chodzi, czy nie, to pompa wspomagania działa ??


Edytowany przez sypus, 23 lutego 2016 - 18:20.


#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2016 - 19:15

Jak nie ma róznicy czy silnik chodzi, czy nie, to pompa wspomagania działa ??

wygląda, że nie :)

kiera od stara by pasowała :p


Edytowany przez robert514, 23 lutego 2016 - 19:17.


#15 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 lutego 2016 - 20:27

Kolega napisał ze na luzie przy odpalonym silniku kiera chodzi z taką samą siła jak na wyłączonym silniku i kołami w górze panowie

#16 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2016 - 21:16

a w czasie jazdy kierownica "odbija" normalnie ??


   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#17 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2016 - 06:11

Chodzi ci o wracanie do pozycji na wprost po skręcie? To właśnie nie do końca tak normalnie tylko trzeba pomóc.



#18 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lutego 2016 - 08:41

Przekładnia do wymiany...

A co do elektrycznej pompy Omega Phantom'a ma elektryczną.. wystarczy poszukać na forum...


Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#19 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2016 - 08:49

Duże znaczenie ma również stan samej przekładni , warto rozpiąć drążki kierownicze albo przynajmniej podnieść przód  i sprawdzić jak chodzi bez obciążenia , winne mogą być również łożyska kolumn.

super porada, w końcu autor wcześniej napisał:

 

No i wymieniłem pompę na taka z 2,2 b fl wymieniłem plyn i lozyska górne amortyzatorow. No i nic sie nie zmienilo. Wspomaganie działa ale jednym palcem nie obroce

 

więc skoro pompa jest druga i nic się nie zmieniło to możemy założyć w pewnością 99,9% że:

Może sama przekładnia żegna się z życiem?

Przekładnia do wymiany...

i to jest odpowiedź co trzeba zrobić :) wymiana przekładni (a najlepiej jej regeneracja) rozwiąże problem


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#20 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 czerwca 2017 - 19:43

Witam.

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo jak dla mnie wspomaganie w mojej Omedze chodzi bardzo ciężko. Po odpaleniu na zimnym jest w miarę ok, ale do ideału daleko a im cieplej i więcej przejechane tym ciężej. Olej został wymieniony na Dexron VI, poprawy nie zauważyłem, wycieków brak, stan w zbiorniczku taki sam. I teraz pytanie od czego zacząć poprawę tej funkcji bo dla mnie wspomaganie idealne rozumie się, że na postoju można skręcać bez większego oporu najmniejszym palcem na ręce i takowy efekt by mnie zadowalał. Wiem, że najlepiej wymienić pompę i przekładnie na nową, ale to koszt zbliżony do wartości auta i teraz pytanie czy ktoś podjął konkretne kroki i osiągnął efekt wspomagania jaki chciałbym mieć w swoim aucie ?

No chyba, że żadna Omega, nawet ta na100% nowych i oryginalnych częściach nie osiągnie efektu jazdy i skręcania bez bolących rąk ?