Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuk przy zmianie biegów na innym moście


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2016 - 17:05

Potrzebuje pomocy, co prawda jutro będę wskakiwał w kanał i badał sytuacje ale poopytam tutaj. Sprawa wygląda tak, że wsadziłem sobie most ze szperą (przekladka z innej omy) i pojawił sie problem praktycznie po wymianie taki, że jak zmieniam biegi to slysze taki stuk jakby z tyłu. Jednorazowy przy zmianie biegu. Tak samo jak sobie stoję na luzie z wrzuconym biegiem i puszczam gwałtowniej sprzęgło i wciskam to też jest stuk. Czy w moście jest możliwość żeby jakas tuleja padła, jakieś luzy na flanszy? Most wsadziłem z tą gumą okrągłą co tłumi dragania. Wczesniej most był w automacie i podobny stuk był np gdy z P od razu na D dawałem albo z P na R lub jechałem na biegu np 2 i glatownie dodawalem- puszczalem gaz. Szpera spina jest sprawna.  Coś ewidentnie zwiazanie jest z tym mostem raczej. A i przy skręcaniu w lewo mam takie jakby drgania, jakby koło sie ciągnęło-dosyc mocne. W prawo miniamlnie to czuc jak juz praktycznie sie pokona skręt i jedzie prosto.  Wg mojej teorii to zostaje tylko ta guma i ew coś z tą flanszą? Nie wiem czy ona na tulei pracuje czy co. Co sądzicie?





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 lutego 2016 - 18:40

sprawdź prosiaki :)



#3 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lutego 2016 - 20:03

Prosiaki na pewno do sprawdzenia. Ale jeszcze jest tuleja dyfra i to ona pewnie wali przy zmianie biegów

#4 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2016 - 20:56

Prosiaki  raczej zdrowe, nie podstukiwało mi nic w tyle, siedzieć siedziały w mocowaniach. Generalnie jak sie rozwala to widac to i jakby wychodza z gniazda?

 

 

Ale jeszcze jest tuleja dyfra i to ona pewnie wali przy zmianie biegów

 

 

Ktora to? Gdzies w tej  flanszy co idzie do gumowego łącznika?



#5 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 lutego 2016 - 22:07

A dokładnie 3 tuleje jedną z przodu na łapie i ,2 z tyłu dyfra koło trójkątnych tulei sanek

#6 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lutego 2016 - 13:25

Okazało się, że poluzowały się śruby łapy jakimś cudem, stukanie w 80% ustało. Już jest "znośne" Ale przyuważyłem jeszcze jedną rzecz. Czy most ma mieć luz na stronie od flanszy. Przy ruszaniu lewo prawo ma trochę luz, jak zrobie to mocno to słychać mały stuk.  Czy to przez to że jest szpera? Czy po prostu ma mieć luz?



#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2016 - 07:17

jaki to jest mały ? może most na za duży luz na ataku



#8 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 09 lutego 2016 - 09:46

jaki to jest mały ? może most na za duży luz na ataku

 

ja bym na to stawiał  


Edytowany przez rafik88, 09 lutego 2016 - 09:46.


#9 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2016 - 19:41

Wtedy do wymiany wałek atakujący jest?

I na moście tym ze szperą nie wiem czy to ma wpływ ale mam własnie przy skręcaniu wibracje takie, nie przyuważyłem czy na zimnym czy na ciepłym tylko. Normlane ze szperą?



#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lutego 2016 - 01:46

W omegowych dyfrach szybko satelity lecą przy ostrym użytkowaniu.

Wibracje nie są normalne przy szperze. Normalnie jest słychać takie klikanie aby

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2016 - 08:04

Wtedy do wymiany wałek atakujący jest?
łożyska i tulejka rozprężna oraz ponowne ustawianie luzu atak talerz

#12 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2016 - 11:02

Olaboga, pojeżdżę troche do puki cieplo sie nie zrobi i wezme się za to.  Jak bede chciał wyjąc szpere i wsadzić do innego mostu to muszę coś regulować?



#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lutego 2016 - 21:42

Jak bede chciał wyjąc szpere i wsadzić do innego mostu to muszę coś regulować?

tak po raz kolejny luz pomiędzy atakiem a talerzem, robi się to zawsze po wymianie czegokolwiek w moście oprócz oleju, nie wiem czy wiesz ale pierścienie segera zabezpieczające łozyska kosza mają różną grubość skok co 0,05 mm i jest ich łącznie 40 sztuk


Edytowany przez DamianSz, 10 lutego 2016 - 21:43.


#14 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2016 - 16:24

Ciężki temat.. A czym się to reguluje jak to wygląda? Jest gdzieś jakiś poradnik?