Potrzebuje pomocy, co prawda jutro będę wskakiwał w kanał i badał sytuacje ale poopytam tutaj. Sprawa wygląda tak, że wsadziłem sobie most ze szperą (przekladka z innej omy) i pojawił sie problem praktycznie po wymianie taki, że jak zmieniam biegi to slysze taki stuk jakby z tyłu. Jednorazowy przy zmianie biegu. Tak samo jak sobie stoję na luzie z wrzuconym biegiem i puszczam gwałtowniej sprzęgło i wciskam to też jest stuk. Czy w moście jest możliwość żeby jakas tuleja padła, jakieś luzy na flanszy? Most wsadziłem z tą gumą okrągłą co tłumi dragania. Wczesniej most był w automacie i podobny stuk był np gdy z P od razu na D dawałem albo z P na R lub jechałem na biegu np 2 i glatownie dodawalem- puszczalem gaz. Szpera spina jest sprawna. Coś ewidentnie zwiazanie jest z tym mostem raczej. A i przy skręcaniu w lewo mam takie jakby drgania, jakby koło sie ciągnęło-dosyc mocne. W prawo miniamlnie to czuc jak juz praktycznie sie pokona skręt i jedzie prosto. Wg mojej teorii to zostaje tylko ta guma i ew coś z tą flanszą? Nie wiem czy ona na tulei pracuje czy co. Co sądzicie?
Stuk przy zmianie biegów na innym moście
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2016 - 20:03
#4 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2016 - 20:56
Prosiaki raczej zdrowe, nie podstukiwało mi nic w tyle, siedzieć siedziały w mocowaniach. Generalnie jak sie rozwala to widac to i jakby wychodza z gniazda?
Ale jeszcze jest tuleja dyfra i to ona pewnie wali przy zmianie biegów
Ktora to? Gdzies w tej flanszy co idzie do gumowego łącznika?
#5 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2016 - 22:07
#6 OFFLINE
Napisany 08 lutego 2016 - 13:25
Okazało się, że poluzowały się śruby łapy jakimś cudem, stukanie w 80% ustało. Już jest "znośne" Ale przyuważyłem jeszcze jedną rzecz. Czy most ma mieć luz na stronie od flanszy. Przy ruszaniu lewo prawo ma trochę luz, jak zrobie to mocno to słychać mały stuk. Czy to przez to że jest szpera? Czy po prostu ma mieć luz?
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 09:46
jaki to jest mały ? może most na za duży luz na ataku
ja bym na to stawiał
Edytowany przez rafik88, 09 lutego 2016 - 09:46.
#9 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2016 - 19:41
Wtedy do wymiany wałek atakujący jest?
I na moście tym ze szperą nie wiem czy to ma wpływ ale mam własnie przy skręcaniu wibracje takie, nie przyuważyłem czy na zimnym czy na ciepłym tylko. Normlane ze szperą?
#10 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2016 - 01:46
Wibracje nie są normalne przy szperze. Normalnie jest słychać takie klikanie aby
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#11 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2016 - 08:04
Wtedy do wymiany wałek atakujący jest?łożyska i tulejka rozprężna oraz ponowne ustawianie luzu atak talerz
#12 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2016 - 11:02
Olaboga, pojeżdżę troche do puki cieplo sie nie zrobi i wezme się za to. Jak bede chciał wyjąc szpere i wsadzić do innego mostu to muszę coś regulować?
#13 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2016 - 21:42
Jak bede chciał wyjąc szpere i wsadzić do innego mostu to muszę coś regulować?
tak po raz kolejny luz pomiędzy atakiem a talerzem, robi się to zawsze po wymianie czegokolwiek w moście oprócz oleju, nie wiem czy wiesz ale pierścienie segera zabezpieczające łozyska kosza mają różną grubość skok co 0,05 mm i jest ich łącznie 40 sztuk
Edytowany przez DamianSz, 10 lutego 2016 - 21:43.
#14 OFFLINE
Napisany 11 lutego 2016 - 16:24
Ciężki temat.. A czym się to reguluje jak to wygląda? Jest gdzieś jakiś poradnik?