Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź

grill atrapa bez znaczka B FL

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18569 odpowiedzi na ten temat

#18521 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 sierpnia 2018 - 10:38

Witajcie

Jeśli ktos sie orientuje prosze podac srednice czujnika parkowania fabrycznego omega kombi b fl z góry dziekuje 



#18522 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2018 - 08:59

@daro41 otwory w zderzaku mają 29 mm średnicy.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18523 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 sierpnia 2018 - 16:04

Czy wersja SPORT omegi B występowała z silnikiem 3.0 V6.? Czy 3.0 szło tylko w wersji MV6?



#18524 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2018 - 02:32

Wersja SPORT tak samo jak MV6 to NIE JEST TYP SILNIKA TYLKO OPCJA WYPOSAŻENIA! Możesz mieć 2.5TD MV6 jak i SPORTa 2.0 16V...



#18525 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2018 - 10:12

Wersja SPORT tak samo jak MV6 to NIE JEST TYP SILNIKA TYLKO OPCJA WYPOSAŻENIA! Możesz mieć 2.5TD MV6 jak i SPORTa 2.0 16V...

Wiem, że MV6 to wersja wyposażenia. Chciałem się tylko upewnić ponieważ osobiście nie widziałem 3.0  w wersji sport



#18526 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 sierpnia 2018 - 09:31

@NerwuS13

 

Słabo szukasz 

 

https://suchen.mobil..._medium=android



#18527 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 136 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2018 - 13:34

Widać, że ta wersja wyposażenia charakteryzowała się carbonowymi wstawkami w miejscach, w których normalnie występowało drewno lub alu.

Ps. Szczerze, to też pierwsza 3.0, którą widziałem w tej wersji. Jak widać w linku, również występowały.



#18528 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 214 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2018 - 13:41

Nie szukałem, mignęła mi jedna 3.0 sport na olx i byłem w szoku panice :p Teraz już wszystko wim ;)



#18529 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 września 2018 - 08:25

Witajcie

Wspomaganie kiery po odpaleniu auta działa prawidłowo po kilku kilometrach slabnie i przy parkowaniu własciwie go nie ma , po dodaniu gazu jest ok. Wyjecie i włożenie bezpiecznika nr 14 powoduje szarpniecie kiery , dynamiczna wymiana płynu nie pomogła 

Szukać nowej pompy ? bo wygląda jakby jej wydajnośc na niskich obrotach z cieplym płynem była zerowa 

 

wasze sugestie ?



#18530 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 września 2018 - 18:34

@daro41

 

Jeśli łudzisz się, że w Omedze będziesz miał prawdziwe wspomaganie, to będziesz dalej żył marzeniami. Ten element konstruktor zrypał w momencie projektowania auta, i to co Opel nazwał wspomaganiem w tym aucie to jest kpiną. 

 

Rok czasu myślę, kombinuje, po nocach mi się śni, żeby w tym aucie zrobić wspomaganie kierownicy.

 

Ale z Twoich objawów wynika, że pompa pada, bo po dodaniu gazu twierdzisz, że działa lepiej. 

 

Jak będziesz szukał pompy to wiem gdzie w dobrej cenie można nabyć pompę dla Twego silnika, nową i oryginalną.



#18531 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2018 - 20:04

Witajcie
Wspomaganie kiery po odpaleniu auta działa prawidłowo po kilku kilometrach slabnie i przy parkowaniu własciwie go nie ma , po dodaniu gazu jest ok. Wyjecie i włożenie bezpiecznika nr 14 powoduje szarpniecie kiery , dynamiczna wymiana płynu nie pomogła 
Szukać nowej pompy ? bo wygląda jakby jej wydajnośc na niskich obrotach z cieplym płynem była zerowa 
 
wasze sugestie ?


Z tego wynika że pompa powiedziała papa.Nie wiem jak w 2.0 jest ale w V6 były dwa typy mocowania pomp.Jedne miały śruby od strony koła pasowe a drugie od tyłu wkrecane

#18532 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 września 2018 - 19:44

Czy lewe powietrze ma wpływ na wysokie obroty? Dochodzą do 1200 a na biegu D lub R spadają na 700-800 chyba syczy pod plastikową odmą, i jak odlacze wtyczkę od czujnika powietrza koło filtra nie ma różnicy aaaa i temperatura na zegarze pokazuje 0 ruszalem wsuwka na czujniki ale nic
siadł?

Edytowany przez cinu22, 13 września 2018 - 19:45.


#18533 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 września 2018 - 22:37

Spróbuj odłączyć aku na jakiś czas,może komp przyświrowal.W kolektorze ssacym na samym jego wierzchu zawsze jest takie specyficzne syczenie.Zobacz tam dla wszystkiego może są tam oringi do wymiany.Warto przemyć te kanały bo mogą nie być juz dostatecznie drozne.Aha jak dobrze pamiętam to te dwa cienkie krucce nie są tak samo drozne.Jeden kanał bardziej stawia opór od drugiego

Edytowany przez adiwoj24, 13 września 2018 - 22:43.


#18534 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 września 2018 - 04:13

Spróbuj odłączyć aku na jakiś czas,może komp przyświrowal.W kolektorze ssacym na samym jego wierzchu zawsze jest takie specyficzne syczenie.Zobacz tam dla wszystkiego może są tam oringi do wymiany.Warto przemyć te kanały bo mogą nie być juz dostatecznie drozne.Aha jak dobrze pamiętam to te dwa cienkie krucce nie są tak samo drozne.Jeden kanał bardziej stawia opór od drugiego

odmą jedna i druga wymyte w środku oringi kupiłem od gościa który sprzedaje niemieckie uszczelnienia i te 2 co wchodzą do przepustnicy są tam nowe oribgi sylikony ciasno siedzą, wczoraj znalazłem wąż który wychodzi z odmy Alu i wchodzi do plastikowej w 3 pozycje od lewej i był zerwany jak go poprawiłem jest lepiej ale jeszcze to nie to... Można jakoś sprawdzić krokowy i czujnik temp, powietrza i płynu z wysoką?
Może piszcie mi na pw bo to dział szybkich pytań i odpowiedzi 😊

Edytowany przez cinu22, 14 września 2018 - 04:15.


#18535 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 września 2018 - 19:13

i jak odlacze wtyczkę od czujnika powietrza koło filtra

 

To jest czujnik temperatury powietrza.

 

aaaa i temperatura na zegarze pokazuje 0 ruszalem wsuwka na czujniki ale nic

 

Wychodzę z założenia , że ogarniasz silnik i wiesz ,że są dwa czujniki temperatury. Do zegara na deskę idzie ten z jedną wsuwką i zdarza się ,że zaśniedziały /deko zsunięty nie daje odczytu temp. lub wskazówka skacze jak szalona. Trzeba kilka razy zdjąć i założyć wsuwkę w celu usunięcia "śniedzi" . Wtedy poprawia się przewodność i wszystko jest ok.

 

wysokie obroty? Dochodzą do 1200

 

tu już jest gorzej . Normalnie powiedziałbym - silnik krokowy , ale w automacie , to różnie może być . =Nie znam się - nie wiem.

 

oringi kupiłem od gościa który sprzedaje niemieckie uszczelnienia

 

Niemieckie uszczelnienia produkuje się w Polsce ...

Najdroższe niemieckie pralki   " Miele" importują uszczelnienia gdzieś z Olsztyna/Mazur....

Pralki Miele są średnio dwa razy droższe od złomu Boscha , AEG czy innego szajsu z niemiec(oprócz NEFA - też dobry )



#18536 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 września 2018 - 22:26

To jest czujnik temperatury powietrza.

 

 

 

 

Wychodzę z założenia , że ogarniasz silnik i wiesz ,że są dwa czujniki temperatury. Do zegara na deskę idzie ten z jedną wsuwką i zdarza się ,że zaśniedziały /deko zsunięty nie daje odczytu temp. lub wskazówka skacze jak szalona. Trzeba kilka razy zdjąć i założyć wsuwkę w celu usunięcia "śniedzi" . Wtedy poprawia się przewodność i wszystko jest ok.

 

 

 

 

tu już jest gorzej . Normalnie powiedziałbym - silnik krokowy , ale w automacie , to różnie może być . =Nie znam się - nie wiem.

 

prawda ze  gdy  mialem odlaczony ecu przez  2  miesiace to po takim czasie powinno  sie  odpalic na pol  godziny i silnik  sam dobierze  obroty?

drugie pytanie to jakie podkladki  dac na chlodniczke oleju bo  wszyscy  mowia  co innego



#18537 OFFLINE   Topor

Topor
  • 76 postów
  • Dołączył: 02-04-2018
  • Skąd: Elbląg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 września 2018 - 22:26

Pytanie omega b 2.0 16v bieda edition. podstawowa wersja nie ma nic.            Przy rozkręcaniu panelu środkowego wiadomo te potrójne to ogrzewanie szybek , awaryjne, i obieg zamknięty  . Powie mi ktoś od czego może być to otóż na zdjęciu jest to pociągnietę tak o? czy brakuje mi jakiegoś przełącznika ?

Załączone pliki



#18538 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 września 2018 - 08:48

@Topor

 

Nawet w wersjach biednych masz podciągniętą wiązkę pod przełączniki od grzanych foteli przednich i chyba nawet rolety elektrycznej.



#18539 OFFLINE   adam7213

adam7213
  • 127 postów
  • Dołączył: 27-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 października 2018 - 19:06

Czy delikatny luz przedniej piasty może powodowac bicie kierownicy przy hamowaniu?



#18540 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 października 2018 - 22:34

@adam7213 raczej tuleje wahaczy, albo wspornik drążka kierowniczego. 

Z drugiej strony, piastę wypadało by wymienić, chyba że chciałbyś ścigać koło po szosie :p


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL