Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.2 problem z przepustnica


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 27 stycznia 2016 - 23:24

Witam was wszystkich bardzo serdecznie :)
Auto jakie posiadam to omega b 2.2 na elektronicznej przepustnicy :)
Otóż od paru dni mam problem. Podczas postoju faluja obroty ale tak od 1000 do 500rpm :) faluja caly czas :) Podczas jazdy pojawiają sie szarpniecia, auto dławi i nagle jedzie dalej i tak ciągle :) brak check engin. Po podniesieniu maski kiedy tak falują obroty a silnik drży to słychać takie jak by strzały na przepustnicy... tak jak by sie zacinała :) Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć :) może super by bylo jak bym dodał filmik :) Na postoju kiedy tak falują obroty to czasami za drży cała buda :p Nie wiem czy taką przepustnice można jakoś regenerować ? Czyścić ? Czy to trzeba wymienić ? Aaaaa i jeszcze jedna sprawa bo ponoć można sprawdzać błędy na zworke i jak moge to zrobić ? Wiem że musze dostać się do gniazda diagnostycznego ale nie wiem które piny połączyć ? :)

Dziękuję



#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 stycznia 2016 - 01:46

Jeżeli mówisz ze tak jakby się zacinala to zdejmij dolot i ja wyczyść, są nawet środki do czyszczenia przepustnicy. A co do sprawdzenia błędów to jeżeli masz bfl to metoda gaz - hamulec sprawdzisz błędy jeśli występują. W sprawdzonych poradach jest opisane jak to zrobić, szukajka tez dziala:-)

Edytowany przez Marcin1989sc, 28 stycznia 2016 - 01:49.


#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2016 - 08:35

Kup elm 327 - sprawdzisz błędy i wykasujesz jeśli są. Tak jak Marcin wyzej napisał w pierwszej kolejności dobrze wyczyść przepustnicę. Rozumiem, że lpg nie masz i problem jest na pb.



#4 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 28 stycznia 2016 - 08:35

Założę się że jak ja zdejmiesz to zobaczysz to samo co ja u siebie :)
Załączony plik  tmp_9150-DSC_8682762442425.JPG   36,13K   25 pobrań
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#5 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 stycznia 2016 - 08:49

Jak bedziesz czyścił to pamietaj o takich mikro kanalikach które są :)



#6 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 stycznia 2016 - 17:35

Panowie sprawa się bardziej skomplikowała ! Dziś ciężko było uruchomić auto, długo kręciło a po rozgrzaniu auto zaczęło bardzo nie równo pracować. Dziwny dźwięk dochodzący z przepustnicy i do tego po odczytaniu błędów przez elektromechanika wyskoczyły aż 4 ;p O ile dobrze pamiętam to przepływomierz, sonda lambda, czujnik wałka rozrządu i chyba za bogata mieszanka ;p Najgorsze że po ich usunięciu auto ciągle pracowało źle... Elektromechanika z racji że nie miał czasu powiedział że możliwe że uszkodzony sterownik silnika... Jestem załamany. Wrzucę filmiki na youtube i podam linki :)

 

Poniżej linki: 

 


 

 

 


Edytowany przez MoFE Technology, 28 stycznia 2016 - 18:07.


#7 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 28 stycznia 2016 - 17:38

Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#8 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 stycznia 2016 - 18:35

Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.

 

No właśnie chodzi o to że przepustnica jest zjawiskowo czysta...  a przynajmniej po zdjęciu rury nachodzącej na przepustnice to widać że w środku jest bardzo czysto... 



#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 stycznia 2016 - 20:02

LPG jest i tak mysle ze wtryski sa kolo przepustnicy i to moze one tak glosno nie chodza. a check Ci nie swiec a bledy wyskoczyly, dziala Ci wogole lampka cheka?



#10 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 28 stycznia 2016 - 20:14

Dziala lampka checka bo jakis miesiac temu wyskakiwla z rana przy odpalaniu i zawsze gasla. Gdy nagrywalem filmik auto chodzilo na benzynie :) taki dziwny trzask jest przepustnicy. Jak by sie zacinala. Silnik strasznie kuleje no i te bledy ktore wyskoczyly podczas podpiecia kompa. Za bledy wybaczcie pisze z fona :p jutro znajde czas i sciagne ta przepustnice :) jakies wskazowki jak zdjac i jak czyscic ? :)

Edytowany przez MoFE Technology, 28 stycznia 2016 - 20:16.


#11 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2016 - 07:57

Tak jak koledzy piszą zacznij od czyszczenia przepustnicy (najlepiej zdjąć ją to przy okazji wyczyścisz też kolektor dolotowy, uszczelka pod przepustnicę papierowa do kupienia za grosze w ASO), plus węże i wężyki dochodzące do przepustnicy. Następnie sprawdzenie świec zapłonowych (elektrody), listwy zapłonowej (sprężynki i gumowe fajki). Potem odłączyć akumulator (na noc), skasować błędy z pamięci, pojeździć tylko na benzynie ze 100-200 km w różnych warunkach (prędkość, obciążenie). Można by spróbować zrobić adaptację przepustnicy, ale do tego jest potrzebny profesjonalny interfejs (taki jak mają w ASO). Do tego gościa co mówi o uszkodzonym sterowniku silnika to lepiej więcej nie jeździj, bo widać, że nie ma pojęcia o czym mówi (tych co zaczynają temat od wymiany sondy lambda, sterownika silnika, przepustnicy omijać szerokim łukiem).



#12 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 29 stycznia 2016 - 16:25

Tak też dziś zrobie :) za jakąś godzinke wezmę się do pracy i zobaczę co i jak :) świece mam nòwki ngk a cewka wymieniona pòł roku temu na bosha :)

A więc tak rozebrałem wąż od przepustnicy i zacząłem się zastanawiać czy przepustnica powinna być w takiej pozycji ?



Kolejna sprawa to dziś odpaliłem omecie i trzymała w miarę równo obroty, może delikatnie ale dosłownie delikatnie się kołysały. Jeździłem z dobre pół godziny stanąłem i po jakiś 5 minutach stania zaczęła wariować a im coraz dłużej stałem i im coraz bardziej się nagrzewało autko tym było coraz gorzej. Obroty wariowały wręcz była gotowa zgasnąć... i te dziwne dźwięki z przepustnicy tak jak by się zacinała albo jak by próbowała ratować auto XD Może to faktycznie po nagrzaniu się np. czujnik wałków szwankuje ? albo ten sterownik ? ;p Nie mam pojęcia już co robić... Jutro widzę się z tym samym elektromechanikiem i ma znaleźć jutro cały dzień na sprawdzenie omegi i może nóż widelec się coś uda :)


TEMAT PRAWDOPODOBNIE ROZWIAZANY !

Okazało sie ze nagrzewa się klema plus... nie wiem dlaczego ale po wymianie na nową kleme i oczyszczeniu przewodów auto znowu pracuje równo dobrze :) Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc :)

Edytowany przez MoFE Technology, 30 stycznia 2016 - 11:53.


#13 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2016 - 20:16

Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.

 

 Czas najwyższy zadać to ( pozornie głupie ) pytanie .

 Co da czyszczenie przepustnicy , skoro przepustnica reguluje tylko dopływ powietrza??? To nie jest gaźnik.....

 

Okazało sie ze nagrzewa się klema plus... nie wiem dlaczego ale po wymianie na nową kleme i oczyszczeniu przewodów auto znowu pracuje równo dobrze

 

Nie bede ukrywał ,że teraz się mądruję , bo koledzy strzelali w ciemno  , ale mam kolejne głupie pytania.

1 kiedy zmieniałeś świece??

2 ile lat /km mają kable WN..???

 

Ps Jak nie miałeś odcinki przy 4 ts obr to czujnik wr (i tryb awaryjny )odpada.

Obawiam się ,że poprawa jest chwilowa.



#14 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2016 - 21:22

Kolego vertix przed zabraniem głosu w temacie silnika 2.2 benz. proponuję dokształcić się z jego budowy, bo widzę że bazujesz na wiedzy o silniku 2.0 benz. Dla Twojej informacji silnik ten to nie jest tylko rozwiercone 2.0 benz., nie ma przepustnicy na lince i kabli WN, o które pytasz. Twoja wiedza wyniesiona z kontaktu z silnikiem 2.0 nie przekłada się bezpośrednio na znajomość silnika 2.2. Tu jest kilka innych haczyków.



#15 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 stycznia 2016 - 01:23

Po za tym kolega pisał że ma nowe świece i świeża cewke

#16 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2016 - 13:13

Kolego vertix przed zabraniem głosu w temacie silnika 2.2 benz. proponuję dokształcić się z jego budowy,  Tu jest kilka innych haczyków.

 

Np taki jak tu

https://www.google.p...CJtaHwIN9rfeYw=

 

Po za tym kolega pisał że ma nowe świece

 

A przerwę na świecach ustawiał ??  ( To ma spore znaczenie)

 

świeża cewke

 

Kiedy wy wreszcie zaczniecie odróżniać cewkę ( zwykłą) od cewek zespolonych........ ???

 

Ps . A ta nowa "cewka " to aby nie chińska??



#17 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 lutego 2016 - 18:18

A przeczytaj dokładnie post z 29.01.2016 i będziesz wiedział co to za cewka w 2.2 jest cewka zespolona. Skąd mam wiedzieć czy ustawia przerwę? Jego się pytaj a nie mnie. Nie wiem co to za zdjęcie silnika dałeś ale na pewno nie z omegi

Edytowany przez Marcin1989sc, 01 lutego 2016 - 18:21.


#18 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 lutego 2016 - 21:17

Jak dzieci. Silnik jest opisany że sintra. Klema się grzała bo albo była już tak utrudniona że opór za duży stawiała a jako że zasilanie jest przez aku to może robić robotę. Może kabel plus był już na końcu utrudniony lub urwany i latał więc czasem stykał dobrze a czasem prądu nie było. Może gdzieś go do budy zawarło i też był problem. Jest wiele może grunt żeby sprawdził co dalej. A Wy Panowie dalej się raczcie zgryźliwościami ale przenieście się do innego działu.

#19 OFFLINE   MoFE Technology

MoFE Technology
  • 53 postów
  • Dołączył: 12-10-2015
  • Skąd: Chełmża
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 12 marca 2016 - 16:56

Jeśli ktoś coś chce dodać to proszę przenieść się tutaj : http://forum.omegakl...da#entry1200108

 

Ponieważ problemu ciąg dalszy... 



#20 OFFLINE   czarnyzgc89

czarnyzgc89
  • 5 postów
  • Dołączył: 15-04-2017
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 22 czerwca 2017 - 17:39

Dołączę się do tematu silnik 2.2 pb i lpg
Problem podobny w czasie jazdy auto jedzie dobrze lecz zero nocy ma w sobie nie ma zrywu na luzie obroty skaczą wręcz prawie gaśnie auto i zapalzapala się kontrolka zdj jest niżej pojechałem do mechanika wyczyścił przepustnice ale objawy trochę ustały lecz auto nie mam mocy i na lpg i na benzynie po ponownym podłączeniu do kompa pokazuje się informacja "czujnik położenia przepustnicy- sygnał nie adekwatny do sygnału obciążenia silnika. A i omega jest 2001 rok i kombinacja gaz hamulec nie działa nie wiem czy to może nie będzie silniczek krokokrokowy albo świece i kable wysokiego napięcia jak miałem Vectre B to okazały się kable bo jeden był tylko sprawny

Załączone pliki


Edytowany przez czarnyzgc89, 22 czerwca 2017 - 17:41.