Omega B 2.2 problem z przepustnica
#1 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2016 - 23:24
Auto jakie posiadam to omega b 2.2 na elektronicznej przepustnicy
Otóż od paru dni mam problem. Podczas postoju faluja obroty ale tak od 1000 do 500rpm faluja caly czas Podczas jazdy pojawiają sie szarpniecia, auto dławi i nagle jedzie dalej i tak ciągle brak check engin. Po podniesieniu maski kiedy tak falują obroty a silnik drży to słychać takie jak by strzały na przepustnicy... tak jak by sie zacinała Nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć może super by bylo jak bym dodał filmik Na postoju kiedy tak falują obroty to czasami za drży cała buda Nie wiem czy taką przepustnice można jakoś regenerować ? Czyścić ? Czy to trzeba wymienić ? Aaaaa i jeszcze jedna sprawa bo ponoć można sprawdzać błędy na zworke i jak moge to zrobić ? Wiem że musze dostać się do gniazda diagnostycznego ale nie wiem które piny połączyć ?
Dziękuję
#2 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 01:46
Edytowany przez Marcin1989sc, 28 stycznia 2016 - 01:49.
#3 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 08:35
Kup elm 327 - sprawdzisz błędy i wykasujesz jeśli są. Tak jak Marcin wyzej napisał w pierwszej kolejności dobrze wyczyść przepustnicę. Rozumiem, że lpg nie masz i problem jest na pb.
#4 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 08:35
tmp_9150-DSC_8682762442425.JPG 36,13K 25 pobrań
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#5 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 08:49
Jak bedziesz czyścił to pamietaj o takich mikro kanalikach które są
#6 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 17:35
Panowie sprawa się bardziej skomplikowała ! Dziś ciężko było uruchomić auto, długo kręciło a po rozgrzaniu auto zaczęło bardzo nie równo pracować. Dziwny dźwięk dochodzący z przepustnicy i do tego po odczytaniu błędów przez elektromechanika wyskoczyły aż 4 ;p O ile dobrze pamiętam to przepływomierz, sonda lambda, czujnik wałka rozrządu i chyba za bogata mieszanka ;p Najgorsze że po ich usunięciu auto ciągle pracowało źle... Elektromechanika z racji że nie miał czasu powiedział że możliwe że uszkodzony sterownik silnika... Jestem załamany. Wrzucę filmiki na youtube i podam linki
Poniżej linki:
Edytowany przez MoFE Technology, 28 stycznia 2016 - 18:07.
#7 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 17:38
Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#8 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 18:35
Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.
No właśnie chodzi o to że przepustnica jest zjawiskowo czysta... a przynajmniej po zdjęciu rury nachodzącej na przepustnice to widać że w środku jest bardzo czysto...
#9 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 20:02
LPG jest i tak mysle ze wtryski sa kolo przepustnicy i to moze one tak glosno nie chodza. a check Ci nie swiec a bledy wyskoczyly, dziala Ci wogole lampka cheka?
#10 OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2016 - 20:14
Edytowany przez MoFE Technology, 28 stycznia 2016 - 20:16.
#11 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2016 - 07:57
Tak jak koledzy piszą zacznij od czyszczenia przepustnicy (najlepiej zdjąć ją to przy okazji wyczyścisz też kolektor dolotowy, uszczelka pod przepustnicę papierowa do kupienia za grosze w ASO), plus węże i wężyki dochodzące do przepustnicy. Następnie sprawdzenie świec zapłonowych (elektrody), listwy zapłonowej (sprężynki i gumowe fajki). Potem odłączyć akumulator (na noc), skasować błędy z pamięci, pojeździć tylko na benzynie ze 100-200 km w różnych warunkach (prędkość, obciążenie). Można by spróbować zrobić adaptację przepustnicy, ale do tego jest potrzebny profesjonalny interfejs (taki jak mają w ASO). Do tego gościa co mówi o uszkodzonym sterowniku silnika to lepiej więcej nie jeździj, bo widać, że nie ma pojęcia o czym mówi (tych co zaczynają temat od wymiany sondy lambda, sterownika silnika, przepustnicy omijać szerokim łukiem).
#12 OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2016 - 16:25
A więc tak rozebrałem wąż od przepustnicy i zacząłem się zastanawiać czy przepustnica powinna być w takiej pozycji ?
Kolejna sprawa to dziś odpaliłem omecie i trzymała w miarę równo obroty, może delikatnie ale dosłownie delikatnie się kołysały. Jeździłem z dobre pół godziny stanąłem i po jakiś 5 minutach stania zaczęła wariować a im coraz dłużej stałem i im coraz bardziej się nagrzewało autko tym było coraz gorzej. Obroty wariowały wręcz była gotowa zgasnąć... i te dziwne dźwięki z przepustnicy tak jak by się zacinała albo jak by próbowała ratować auto XD Może to faktycznie po nagrzaniu się np. czujnik wałków szwankuje ? albo ten sterownik ? ;p Nie mam pojęcia już co robić... Jutro widzę się z tym samym elektromechanikiem i ma znaleźć jutro cały dzień na sprawdzenie omegi i może nóż widelec się coś uda
TEMAT PRAWDOPODOBNIE ROZWIAZANY !
Okazało sie ze nagrzewa się klema plus... nie wiem dlaczego ale po wymianie na nową kleme i oczyszczeniu przewodów auto znowu pracuje równo dobrze Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc
Edytowany przez MoFE Technology, 30 stycznia 2016 - 11:53.
#13 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2016 - 20:16
Zacznij od najprostszej sprawy jak wyczyszczenie przepustnicy.
Czas najwyższy zadać to ( pozornie głupie ) pytanie .
Co da czyszczenie przepustnicy , skoro przepustnica reguluje tylko dopływ powietrza??? To nie jest gaźnik.....
Okazało sie ze nagrzewa się klema plus... nie wiem dlaczego ale po wymianie na nową kleme i oczyszczeniu przewodów auto znowu pracuje równo dobrze
Nie bede ukrywał ,że teraz się mądruję , bo koledzy strzelali w ciemno , ale mam kolejne głupie pytania.
1 kiedy zmieniałeś świece??
2 ile lat /km mają kable WN..???
Ps Jak nie miałeś odcinki przy 4 ts obr to czujnik wr (i tryb awaryjny )odpada.
Obawiam się ,że poprawa jest chwilowa.
#14 OFFLINE
Napisany 30 stycznia 2016 - 21:22
Kolego vertix przed zabraniem głosu w temacie silnika 2.2 benz. proponuję dokształcić się z jego budowy, bo widzę że bazujesz na wiedzy o silniku 2.0 benz. Dla Twojej informacji silnik ten to nie jest tylko rozwiercone 2.0 benz., nie ma przepustnicy na lince i kabli WN, o które pytasz. Twoja wiedza wyniesiona z kontaktu z silnikiem 2.0 nie przekłada się bezpośrednio na znajomość silnika 2.2. Tu jest kilka innych haczyków.
#15 OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2016 - 01:23
#16 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2016 - 13:13
Kolego vertix przed zabraniem głosu w temacie silnika 2.2 benz. proponuję dokształcić się z jego budowy, Tu jest kilka innych haczyków.
Np taki jak tu
https://www.google.p...CJtaHwIN9rfeYw=
Po za tym kolega pisał że ma nowe świece
A przerwę na świecach ustawiał ?? ( To ma spore znaczenie)
świeża cewke
Kiedy wy wreszcie zaczniecie odróżniać cewkę ( zwykłą) od cewek zespolonych........ ???
Ps . A ta nowa "cewka " to aby nie chińska??
#17 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2016 - 18:18
Edytowany przez Marcin1989sc, 01 lutego 2016 - 18:21.
#18 OFFLINE
Napisany 01 lutego 2016 - 21:17
#19 OFFLINE
Napisany 12 marca 2016 - 16:56
Jeśli ktoś coś chce dodać to proszę przenieść się tutaj : http://forum.omegakl...da#entry1200108
Ponieważ problemu ciąg dalszy...
#20 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2017 - 17:39
Problem podobny w czasie jazdy auto jedzie dobrze lecz zero nocy ma w sobie nie ma zrywu na luzie obroty skaczą wręcz prawie gaśnie auto i zapalzapala się kontrolka zdj jest niżej pojechałem do mechanika wyczyścił przepustnice ale objawy trochę ustały lecz auto nie mam mocy i na lpg i na benzynie po ponownym podłączeniu do kompa pokazuje się informacja "czujnik położenia przepustnicy- sygnał nie adekwatny do sygnału obciążenia silnika. A i omega jest 2001 rok i kombinacja gaz hamulec nie działa nie wiem czy to może nie będzie silniczek krokokrokowy albo świece i kable wysokiego napięcia jak miałem Vectre B to okazały się kable bo jeden był tylko sprawny
Załączone pliki
Edytowany przez czarnyzgc89, 22 czerwca 2017 - 17:41.