Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kopci na czarno

2.5td

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 stycznia 2016 - 22:54

Witam prosze o pomoc posiadam omcie 2.5td po kupnie jezdzila 2tyg potem padla okazalo sie ze silnik zrobiony byl na silikon.postala 2 miesiace i kupilem nastepny silnik mechanicy powiedzieli ze turbine przelozyli ze starego silnika bo tamta byla trup.ok wszystko dziala odpala od strzala na zimny, czy cieplym ale kopci na czarno niesamowicie.wymienilem intercooler jakby mniej ale dalej kopci zamontowalem wskaznik turbo pokazuje maks 1.1bar raz jest tak ze zostawi chmure po depnieciu lub przy ruszaniu z jedynki a raz nie (przynajmniej nie na tyle zebym w lusterku zobaczyl) raz ma mula raz nie.z tego co mi wiadomo mam zaslepiony kapslem krolewskiego egr ale jak wkladam pod niego reke to cieknie tam olej.juz nie mam do niego sily prosze o pomoc z gory dziekuje.



#2 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 stycznia 2016 - 23:36

Turbo może puszczać już. Jeżeli go nie regenerowałeś to jest to wielce prawdopodobne. Może też puszczać uszczelniaczami. Może i pierścieniami. Jest kilka opcji. Co robiłeś z silnikiem przed swapem?

#3 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 stycznia 2016 - 01:23

Olej może też być z brudnej odmy pod pokrywą zaworów, a dym to pewnie turbo lub wtryski. Ale tu potrzebny ktoś ogarnięty od diesla, kto to obejrzy i sprawdzi. Przez forum to za wiele nie zdziałasz :)

#4 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 stycznia 2016 - 08:50

Turbo może puszczać już. Jeżeli go nie regenerowałeś to jest to wielce prawdopodobne. Może też puszczać uszczelniaczami. Może i pierścieniami. Jest kilka opcji. Co robiłeś z silnikiem przed swapem?

Jezdzilem i to spokojnie wgl cud ze do domu dojechalem bo tak jak napisalem krotko jezdzila :-( potem zaczela gasnac jak sie nagrzala i juz nie szlo jej odpalic wiec do warsztatu tam sie okazalo ze to wszystko zrobione bylo na sztuke...ale tak to jezdzila (nawet calkien fajnie^^)a ten silnik obecny no nie ma porownania jezdzic jezdzi rozpedza sie tez jakos ale w porownaniu z tamtym ten to zolw. generalnie zaciagnalbym go gdzies ale juz mam dosc pakowania w niejezdzacy prawidlowo samochod bo potroilem jego wartosc i dalej problemy.wiem ze to nie mlode auto ale bez przesady :-P a mozliwe ze ten grzybek od turbo cos kiedys wspominal mechanik ze ciezko chodzi jak przyjechalem na wydech?

Olej może też być z brudnej odmy pod pokrywą zaworów, a dym to pewnie turbo lub wtryski. Ale tu potrzebny ktoś ogarnięty od diesla, kto to obejrzy i sprawdzi. Przez forum to za wiele nie zdziałasz :)

Ehh ja to chyba mam takie szczescie xd
Poza tym bylem u 6mechanikow wstepnie i uslyszalem 6 roznych wersji.a przyjechanie i uslyszenie wymien "to i to i zobaczymy co bedzie dalej"mnie nie bawi nastepny wyslal mnie odrazu na wtryski pojechalem do innego mowi ze wtryski ok na 80% cos z turbo ehh masakra dodal jeszcze ze ten silnik ktory kupilem jest od bmw i ma nastawnik czy cos takiego jest w bloku silnika a opel mial to dokrecane i ja juz nie wiem bo silnik byl normalnie z osprzetem opla idzie zwariowac...Myslalem zeby zrobic przekladke na 2.5 v6 bo chce juz odpicowac omcie ale ona chyba nie chce :-P

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2016 - 13:35

pierwsze i podstawowe pytanie zmieniłeś sam silnik czy wraz z osprzętem? wtryski były sprawdzane ? czy napewno w układzie dolotowym niema żadnej nieszczelności? czy jeśli np pompa wtryskowa była przekładana czy wszystko jest poprawnie ustawione? zmiana na 2,5 V6 to tylko całego samochodu



#6 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 stycznia 2016 - 14:05

pierwsze i podstawowe pytanie zmieniłeś sam silnik czy wraz z osprzętem? wtryski były sprawdzane ? czy napewno w układzie dolotowym niema żadnej nieszczelności? czy jeśli np pompa wtryskowa była przekładana czy wszystko jest poprawnie ustawione? zmiana na 2,5 V6 to tylko całego samochodu


Zmieniany byl silnik wraz z osprzetem podobno turbine wzieli z mojego starego silnika wtryski nie byly sprawdzane no wlasnie raz sie wrocilem to przekladali jeszcze kolektor dolotowy bo byl lekko pekniety pompa jest z silnika ktory kupilem.a pomyslalem nad zmiana na v6 bo widzialem kilka aut skasowanych z boku tylu gory ale silnik podobno ok i przelozyc wszystko.

#7 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 stycznia 2016 - 22:09

wykręć dolot do egr sprawdz czy nie ma oleju jesli jest wyczyść go -

-sprawdz wezyki podcisnien czy nie ma w nich oleju (przez to może być mółowaty)

-jesli masz olej to interek do czyszczenia turbina do wymiany lub regeneracji

-odma do czyszczenia (podstawa czysta odma)

-sprawdzić wtryski czy nie leją 

-kolektorssący ma być czysty w srodku!

-jeśli masz zaślepiony egr to ma być szczelne i przy turbo i przy egr sprawdz szczelnoś węzy

-jaką masz dawke spalania paliwa na biegu jałowym? np.1.4   1.1 -1.8?czy więcej? może 0.8?

-podłacz pod kompa jakieś błedy?

-jakim olejem masz zalany silnik?

-czy świece żarowe sprawdzałeś?

 

 

 

odpowiedz na te pytania to znajdziemy problem  ;)

 

ps-ruszałktoś pompe lub nastawnik?


Edytowany przez David83, 27 stycznia 2016 - 22:10.

SQUAD LUBUSKI

#8 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 stycznia 2016 - 22:59

wykręć dolot do egr sprawdz czy nie ma oleju jesli jest wyczyść go -

-sprawdz wezyki podcisnien czy nie ma w nich oleju (przez to może być mółowaty)

-jesli masz olej to interek do czyszczenia turbina do wymiany lub regeneracji

-odma do czyszczenia (podstawa czysta odma)

-sprawdzić wtryski czy nie leją 

-kolektorssący ma być czysty w srodku!

-jeśli masz zaślepiony egr to ma być szczelne i przy turbo i przy egr sprawdz szczelnoś węzy

-jaką masz dawke spalania paliwa na biegu jałowym? np.1.4   1.1 -1.8?czy więcej? może 0.8?

-podłacz pod kompa jakieś błedy?

-jakim olejem masz zalany silnik?

-czy świece żarowe sprawdzałeś?

 

 

 

odpowiedz na te pytania to znajdziemy problem  ;)

 

ps-ruszałktoś pompe lub nastawnik?

Super :D ok Dziękuje Bardzo jutro postaram się odpowiedzieć na zadane pytania :)



#9 OFFLINE   Gaspaczio

Gaspaczio
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-01-2016
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2016 - 00:38

Witam, jako że jestem nowy i dopiero ogarniam forum prosiłbym o wyrozumiałość, chciałbym nie zakładać nowego tematu, otoż również mam problem z moim autem omega bfl 2.5dt kiepsko zapala na zimnym jak i ciepłym i do tego kopci na czarno przy dodaniu gwałtownie gazu, wyczytałem że to mogą być wtryskiwacze czy coś z pompą? ale nie jestem do końca do tego przekonany i nie chce sie pchać w mine finansową z pytaniem 'a jak to nie to' i dlatego zgłaszam się tu o sprecyzowanie.

#10 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2016 - 03:12

Miałem w poprzednim silniku taka sprawe ze po nagrzaniu gasla i nie chciala palic okazalo sie ze pompa 


Dzieki pomocy Davida83 dowiedziałem sie ze u mnie moze to byc turbo,, eh oby zobaczymy dam znac jak w najblizszym czasie dorwe jakies :)  ;)



#11 OFFLINE   Gaspaczio

Gaspaczio
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-01-2016
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2016 - 17:26

Więc, byłem dziś u mechanika i coś tam robił ze wtryskiwaczami bo tak mi powiedział, powiedział że są zużyte i trzeba je wymienić, ceną za same chyba regenerowane 1000 zł z robcizną nie powiedział dokładnie i chciałem sie zapytać czy to się opłaca?, dodam że auto służy mi na codzień.

#12 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2016 - 19:44

Więc, byłem dziś u mechanika i coś tam robił ze wtryskiwaczami bo tak mi powiedział, powiedział że są zużyte i trzeba je wymienić, ceną za same chyba regenerowane 1000 zł z robcizną nie powiedział dokładnie i chciałem sie zapytać czy to się opłaca?, dodam że auto służy mi na codzień.

pytasz o wtryski do 2,5td a opisie masz 2.5dti, ten pierwszy silnik to wtryski zrobisz za pare groszy ale w 2.5dti juz ponad tysiac albo dwa tysiaki zł



#13 OFFLINE   Gaspaczio

Gaspaczio
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-01-2016
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2016 - 21:17

Nie znam sie aż tak jeszcze, czyli raczej sugerujesz zmianę mechanika?.

#14 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 lutego 2016 - 19:54

a więc wracając do tematu zamówiłem turbawke ale przyszła uszkodzona jutro jade wymienić jak dobrze pójdzie bo znalazłem kogoś bliżej ze sprawną ale co i jak i czy pomogło napisze w najbliższym czasie ;) 



#15 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2016 - 09:38

a więc wracając do tematu zamówiłem turbawke ale przyszła uszkodzona jutro jade wymienić jak dobrze pójdzie bo znalazłem kogoś bliżej ze sprawną ale co i jak i czy pomogło napisze w najbliższym czasie ;)

A nie prościej oddać swoją do regeneracji?


 


#16 OFFLINE   RedLine

RedLine
  • 26 postów
  • Dołączył: 15-01-2016
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 lutego 2016 - 23:06

A nie prościej oddać swoją do regeneracji?

stara sobie zregeneruje bo znam juz przyczyne (chyba), ok dorwalem turbo w dobrej cenie i sprzedawca pomogl mi wymienic generalnie teraz ten samochod jedzie i chyba to bylo przyczyna nie kraczac czasem jeszcze dymka pusci ale nie ma juz takiego mula no i biorac fakt ze byla 19 a robilismy to pod chmurka i nie zdazylem przeczyscic dolotu, dziekuje za pomoc wszystkim szczegolnie David83 to on namówił mnie na turbo mam nadzieje ze komus o podobnym problemie pomoze ten post ;) 







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: 2.5td