Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Benzyna w zbiorniczku?

benzyna zbiorniczek ogrzewanie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 13:55

Witam. Mam problem z ogrzewaniem, a raczej z jego brakiem. Kombinowałem z kilkoma radami stąd, jak węże od nagrzewnicy ( i nie znalazłem ich), zawór trójdrożny (zdjąłem podciśnienie, bez efektu), odpowietrzanie zbiorniczkiem. I tu jest ciekawie, bo o ile odpowietrzałem samym zbiorniczkiem, efektu brak. Ale wuja znalazł gdzieś przy trójniku od ogrzewania LPG obejmę, poluzował, podpompował. Wszystko na odpalonym silniku. Po zgaszeniu i odkręceniu zbiorniczka, płyn się przelał, bąbelkowało porządnie i... czuć było benzynę w układzie.

Moja hipoteza - ktoś próbował przeczyścić układ benzyną ekstrakcyjną i zwyczajnie jej nie spuścił z układu.

Hipoteza wuja - benzynka idzie z silnika do chłodzenia. 

Kto może mieć rację? I jak przywrócić ogrzewanie?

Co do pompki - miała być pod zbiorniczkiem wyrównawczym, a u mnie jest tam jakieś coś od LPG. Możliwe, że ktoś wywalił "brakujący do homologacji balast"?





#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4660 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 styczeń 2016 - 13:58

pompki elektrycznej w tym silniku nie ma.

A mogły być to spaliny czy raczej bennzyna?



#3 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:02

czystą benzynką było czuć



#4 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:06

Witam. Mam problem z ogrzewaniem, a raczej z jego brakiem. Kombinowałem z kilkoma radami stąd, jak węże od nagrzewnicy ( i nie znalazłem ich)

 

A szukałeś ich po stronie pasażera pod podszybiem ? uwierz mi tam je znajdziesz :D


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#5 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:11

A szukałeś ich po stronie pasażera pod podszybiem ? uwierz mi tam je znajdziesz :D

Masz na myśli tam, gdzie jest filtr kabinowy?



#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3187 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:31

tu jest :p


 

 

znalazł gdzieś przy trójniku od ogrzewania LPG obejmę, poluzował, podpompował.

a LPG to jak masz wpięte? 

polecam wersję 1A http://forum.omegakl...silnikach-opla/

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 23 styczeń 2016 - 14:34.


#7 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:36

tu jest :p
Dzięki, znalazłem, wentylator załącza, rurki ledwo ciepłe (bo to te gumowe takie, nie?)

Nie wyjaśnię, jak jest LPG wpięte, bo się na gazie nie znam, mogę wrzucić fotkę. Tylko niech mi ktoś wyjaśni, jak ;)

#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3187 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:41

Dzięki, znalazłem, wentylator załącza, rurki ledwo ciepłe (bo to te gumowe takie, nie?)

Nie wyjaśnię, jak jest LPG wpięte, bo się na gazie nie znam, mogę wrzucić fotkę. Tylko niech mi ktoś wyjaśni, jak ;)

jak masz trójniki to nie masz wersji 1A :p



#9 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:46

mam trójnik, z którego wężyk idzie do czegoś jak małe serwo...



#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3187 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 styczeń 2016 - 14:52

mam trójnik, z którego wężyk idzie do czegoś jak małe serwo...

pewnie do zaworu trójdrożnego (1B), zmień na wersję 1A,  podaną w pdf



#11 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 styczeń 2016 - 15:54

Poczytałem pdfa i powiem tak - toś mi człowieku pomógł ;) Jak wspomniałem, na LPG się znam jak świnia na gwiazdach - butla, przełącznik i jedziesz. Może popróbuję jakoś, ale - przywróci to mi grzanie w aucie?


Wuja się nieco na gazie zna - rozpoznał podpinkę 1A


Dobra, jednak nie grzebałem przy trójdrożnym. Podciśnieniowy był na filtrze kabinowym. Jest możliwość, żebym trójdrożnego nie miał? Bo nie wiem, gdzie go szukać.



#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 styczeń 2016 - 17:02

Jak wspomniałem, na LPG się znam jak świnia na gwiazdach

Z tego co widzę, na reszcie tez się znasz podobnie :smiech:



#13 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 styczeń 2016 - 10:43

@sypus to, że nie znam każdego auta co do śrubki nie znaczy, że nie znam się w ogóle. Zwyczajnie nie wiem, gdzie czego w omie szukać



#14 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 luty 2016 - 15:35

Odgrzeje mielonego, bo znowu się wziąłem za ogrzewanie.

Wlałem litr octu, przegoniłem dobre 20 km, a pod domem odpowietrzanie i poszło górą. Znaczy nadal czymś zatkane. W środku nadal jak zimno, tak zimno. Węże od nagrzewnicy dość cieple, ale dało się je utrzymać w łapie.
Ciekawostka - podczas jazdy przez chwile było czuć ocet.
Ciekawostka II - Jak woda poszła górą, zgasiłem silnik, wiadomo, i było słychać ze zbiorniczka, jak wodę gdzieś wręcz zasysa.

Pomysły?



#15 OFFLINE   Orkan

Orkan
  • 161 postów
  • Dołączył: 15-03-2009
  • Skąd: Mikołów/Łaziska Górne
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 luty 2016 - 16:36

Przegoniłeś go, wróciłeś do domu i odkręciłeś korek w wyrównawczym, tak?



#16 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 luty 2016 - 16:41

Po dojechaniu do domu zgasiłem, odkręciłem korek, wody nieco ubyło (tj cycka było widać), dolałem cieplej kranówki, odpaliłem przy otwartym korku. Trzymał poziom, póki wentylator się nie załączył - wtedy poszło górą.



#17 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 luty 2016 - 16:55

Poszło górą bo ciecz się zagrzala i zaczęła się gotować. Powiedz mi jaki sens ma odkamienianie układu octem skoro i tak lejesz wodę z kranu a właśnie od niej w układzie robi się kamień który zatyka wszystko

#18 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 luty 2016 - 16:59

Mam w kranie filtr chlorowy, wiec kamienia niewiele. Ale - Znaczy, ze to normalne, żeby prawie cala zawartość zbiorniczka poszła górą przez wygotowanie?

I jeszcze jedno - cienki wężyk idący z góry chłodnicy na gore zbiorniczka był twardy. To normalne?



#19 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 luty 2016 - 19:47

w omie masz układ ciśnieniowy, z odkręconym korkiem jedynie zagotujesz silnik i wodę na herbatę

a octem przyspieszyłeś jedynie korozję alu, głowicy nie zeżre ale nagrzewnicę czy chłodnicę już tak jak leciwa, stąd pewnie zapach octu w kabinie lub puściło na złączkach



#20 OFFLINE   Fahren

Fahren
  • 125 postów
  • Dołączył: 19-01-2016
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 marzec 2016 - 18:03

Dobra, sprawa wygląda tak - próbowałem zdjąć wąż dolny z chłodnicy, coby wypłukać syf z octem, poległem sromotnie na odkształceniu od obejmy. Ale - skoro chłodzenie jest ciśnieniowe, to w teorii najsłabszym punktem będzie łączenie bez obejmy. Zagrzałem silnik z nadzieją, że ciśnienie wywali wąż, ale nie. Ot, nic się nie stało, poza ciśnieniem w układzie. Jest ciśnienie, jest szczelnie, racja? Więc ocet niczego nie przeżarł.

Ale ogrzewania nadal nie ma. Pomysły?





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: benzyna, zbiorniczek, ogrzewanie