Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

blad 73 cos z przeplywka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 03 stycznia 2008 - 19:06

czesc mam problem ze swoja omcia a wszystko zaczelo sie paru dni bylem w trasie i gdy wrzucilem na bieg jalowy samochod mi zgasl,ale nic sie nie wyswietlalo ze cos nie tak a od wczoraj gdy wracalem z Rzeszowa zaczola sie swiecic kontrolka silnika , dzis sprawilem jest to blad 73 ale tylko czasami sie zaswieca rano odpala i nie gasnie ale gdy dojerzdzam do skrzyzowania gasnie ,kontrolka sie nie swieci ze jest cos nie tak a samochod nie dziala na wolnych obrotach.Autko nie posiada gazu bo juz calkiem by bylo padaka.pozdrowka :) :peace:

#2 OFFLINE   STEFFN

STEFFN
  • 65 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: JAWORZNO /KATOWICE

Napisany 04 stycznia 2008 - 09:23

jezeli ci szarpie i nie ciadnie jak normalnie a spalanie pokazuje na kompie jak smok odlacz wtyczke od niej przejdzie w tryb awaryjny i bedzie ok jechal a kontrolka bedzie swiecic to rozwiazanie na chwile jak nie bedzie poprawy to przeczysc krokowca szybkim sposobem kup preparat do gaznikow w sprayu i wymyj przepustnice i kroka wlej w te dwa otwory na sciance przepustnicy :driver:
AAWWAANNTTIII

#3 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 04 stycznia 2008 - 17:11

zaraz tak zrobie i jeszcze sprawdze przeplywke kontrolka silnika nie swieci sie zawsze tylko gdy spadaja obroty do 100 a pozniej jak wcisne sprzeglo i nie dodam gazu to gasnie duzej straty mocy nie ma.A najgorsze ze mam uszkodzony wyswietlacz kompa wiec nie sprawdze zurzycia ale jest oki z trasy mi zostawiul czyli nie jest zle ,najgorsze ze nie trzyma wolnych obrotow POZDRAWIAM :evil:

#4 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 stycznia 2008 - 10:03

witam
mi tak padala przeplywka przez rok /blad 73 -objawow brak/
az w koncu padla calkie , wyswietlilo sie i 73 i 74- czy cos kolo tego.
Chociaz mam razenie ze na niskich obrotach palil ok a na wysokich jakby za duzo
wprawdzie gdzies tutaj czytalem opinie ze przeplywka nie moze padac, , albo dzila , albo nie :)
ale na dzien dzisiejszy mam inne zdanie.

jesli moge poradzic wymien od razu przeplywke /120 u mariosa /, zaoszczedzisz tylko na paliwie :)

#5 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 05 stycznia 2008 - 13:42

Dzis przeczyscilem przepustnice i krokowca razem z styki od przeplywki po odpaleni :) szok dzial rowna praca silnika lepiej niz wczesniej . po paru min zgasilem by zresetowac kompa bo na jednym poscie wyczytalem by jeszcvze tak zrobi , zrobilem odpalile rowniutka praca ok ale po przejechaniu 500 m przy dojechaniu do skrzyzowania auto zgaslo odpalilem na nastepnym skrzyzowaniu nie zgasl obroty zaczely sie wachac i jak dojechalem do domu na biegu jalowym zgasl i tak pare razy nie chcial bez gazu zapalic.po jakis paru min odpalam i auto znowu pracuje ok ale ruszam wciskam sprzeglo i dalej to samo gasnie albo falowanie obrotow.Sprobuje jeszcze raz krokowego przeczyscic i dodam ze ni wyswietlaly mi sie bledy czy kontrolka silnika nie posiadam lpg
:bad:

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 12:25

snejk213 - mam wrazenie ze podkreslasz caly czas - nie mam gazu, jakby to mialo wplyw na awarie czy awaryjnosc auta. Jetes przeciwnikiem gazu, ok tylko po co to powtzarzac????
A teraz do tematu: Przeplywomierz moze sie zepsuc w taki sposob ze dziala ale ZLE, czyli ecu dostaje bledne informacje na temat obciazenia sinika w danym momencie (czesto tak siadaja przeplywki w slynnych VW 1, tdi). Aby to zdiagnozowac nalezy podpiac auto pod kompa i sprawdzic o jakich ilosciach wciaganego powietrza informuje przeplywomierz. Totalnie padnieta przeplywke (zerwany cieply drut) mozna sprawdzic w dwa sposoby: wzrokowo (jesli brakuje drucikow w srodku) oraz sciagnac rure dolotowa przy puszcze filtra i na odpalonym silniku dmuchnac ustami w kierunku (nie zbyt mocno)przepustnicy - przy dzialajacej przeplywce silnik powinien zareagowac zmiana obrotów w gore w dol.
Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 07 stycznia 2008 - 20:31

kczechu zrobilem jak pisales i po wdmuchnieciu powietrza zgas mi silnik czyli przeplywka zrombana dobrze mysle :) :roll:

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2008 - 22:58

sorry ze dopiero dzisiaj odpisuje - ale zapomnialem o tym poscie...
Nie koniecznie zrabana - wlasnie dzialajaca (tylko nie wiadomo czy dobrze) bo silnik zareagowal, dmuchnales przeplywka odczytala zwiekszona ilosc powietrza i ecu wzbogacil paliwem bo dostal sygnal o obciazeniu silnika (tak w skrocie)... wiec go zalalo. No chyba ze dmuchnales z calej sily na max , majac przy ustach szczelnie rure. To ma byc w miare delikatne dmuchniecie. mozna np dmuchac jednostajnie bardzo bardzo delikatnie i powoli zwiekszac sile , silnik powinien zareagowac i tak bylo w Twoim przypadku. Wie pozostaje Ci porzadna diagnostyka ukladu wtryskowo zaplonowego
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 14 stycznia 2008 - 15:34

kczechu postawilem na przeplywomierz kupilem na allegro jakis zamiennik obroty rowniutkie wszystko oki :roll: ale do 2 tys obrotow ma jakies poszarpniecia i od 5 tys tez poszarpuje nie mialem tak wczesniej czy moze to byc spowodowane zapchanym katalizatorem i czy ta przeplywka nie orginalna wysyla inne sygnaly do kompa niz orginalna :roll:

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 stycznia 2008 - 17:54

padniety katalizator nie objawia sie szarpnieciami tylko ogolnym zmuleniem silnika. Sa tacy na forum co kupowali tanie przeplywki i nie bardzo to dzialalo. Ja tylko moge podpowiedziec ze przeplywka w x20xev to "gorący drut" (nie pisze jak to dziala) ale moze kupiles jakas "uniwersalna". Na oko - w srodku pwinny byc 2 druciki (na forum bylo zdjecie przeplywki). Proponuje jeszcze odlaczyc nan noc aku zeby wyzerowac pamiec adaptacyjna. Jesli nie przejdzie (a przewody WN i swieczki sa ok) to pozostaje Ci podpiecie auta pod kompa
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 stycznia 2008 - 19:05

samochod mi zgasl,ale nic sie nie wyswietlalo ze cos nie tak a od wczoraj gdy wracalem z Rzeszowa zaczola sie swiecic kontrolka silnika , dzis sprawilem jest to blad 73 ale tylko czasami sie zaswieca rano odpala i nie gasnie ale gdy dojerzdzam do skrzyzowania gasnie


przepływka do wymiany....
miałem to samo...
ale ja ma 2,5

kontrolka sie nie swieci ze jest cos nie tak a samochod nie dziala na wolnych obrotach


dokładnie.... na razie zbyt niskie napięcie....
jak wyskoczy ci 74 to będziez miał cały czas kontrolke zapaloną
miałem dokłądnie takie same objawy...

wymeiniaj nie zastanwiaj się .. mi zgasła w czasie jazdy na zakręcie.....
tragedia normalnie wyprowadzic takie cielsko

po wymianie przepływki.. na używke jast cacy...
pozdro
:mrgreen:

P.S.
sorki chłopaki niedoczytałem ze już zmieniona... :oops:

ja kupiłem oryginał... nie bawie się w zamienniki...

#12 OFFLINE   snejk213

snejk213
  • 15 postów
  • Dołączył: 21-09-2007
  • Skąd: chełm

Napisany 27 stycznia 2008 - 21:02

czesc wymienilem przeplywke nio i bylo lepiej jakas chwile autko nie gasnie ale nie ma mocy takiej jak powinno byc no i od 3000 obr nie zbiera sie szarpie przewody wymienilem no i szarpie kurde :sad: no i teraz z bledu 73 zrobil sie 74 wiec wczoaj pojechalem na stacje by podpiac pod kompa skasowal mi blad ale dzis spowrotem zapalila sie kontrolka silnika wyszlo mi kupienie zamiennika z allegro za 120zl lipa az nie chce mi sie gadac na ten temat jutro dzwonie do goscia niech se wsadzi ten przeplywomierz i kolejne koszty bo kurna trzeb mu wydruk dolaczyc z kompa . :bad:
POZDRAWIAM DZIKI CHLOPAKI ZA RADY :sad:

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 stycznia 2008 - 21:04

czesc wymienilem przeplywke nio i bylo lepiej jakas chwile autko nie gasnie ale nie ma mocy takiej jak powinno byc no i od 3000 obr nie zbiera sie szarpie przewody wymienilem no i szarpie kurde :sad: no i teraz z bledu 73 zrobil sie 74 wiec wczoaj pojechalem na stacje by podpiac pod kompa skasowal mi blad ale dzis spowrotem zapalila sie kontrolka silnika wyszlo mi kupienie zamiennika z allegro za 120zl lipa az nie chce mi sie gadac na ten temat jutro dzwonie do goscia niech se wsadzi ten przeplywomierz i kolejne koszty bo kurna trzeb mu wydruk dolaczyc z kompa . :bad:
POZDRAWIAM DZIKI CHLOPAKI ZA RADY :sad:


pisalismy nie raz - zamienniki przeplywek i czujnikow walu + walkow omijamy szerokim lukiem




 


#14 OFFLINE   mr.Jones

mr.Jones
  • 14 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: wrocław -świdnica

Napisany 28 stycznia 2008 - 22:12

dobra ,pytanie z drugiej mańki ,gdzie kupic oryginalną nową przepływke w dobrej cenie do x30xe czy jakos tak ,w każdym razie mv6 2000r.
biszek piszesz że u mariosa ???
Ja chcieć ,prosić o wiedzy........