Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rozglądam się za Signumem...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 19:39

... i mam dylemat ;) czy celować w przedlifta w konfiguracji 3.0 V6 + automat czy polift 2.0T + manual :p

 

Oba mi się podobają...(polift jednak troche mocniej) , oba sie podobają mojej drugiej połówce(polift jednak trochę mocniej). W porównaniu cze.zero vs dwa.zero w standardzie ten pierwszy ma więcej jaj ale to jednak awaryjne V6, po dłubnięciu ten drugi robi spory dym. hmmm.... Cały czas mi grzmi w głowie że jednak 2.0T jest dużo nowszym motorem i zbierał dobre recenzje a z V było różnie.

 

Budżet na zakup Opla w przeciągu pół roku to max 22 000zł. Na 2.0T na dobrym wypasie z dobrego źródła i rocznika 2007 jak znalazł...

 

Jak myślicie ?

 

Jedno jest pewne że będzie kupiona czysta benzyna i od razu zamontowane paliwo alternatywne ;) przekonałem się :p


Edytowany przez Dawido89, 18 grudnia 2015 - 19:40.



 


 


 


#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 19:43

Dawid skup się na blacharce , bo większość signum mimo młodego wieku jest mocno pordzewiała , ja bym raczej szukał polifta


   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 20:14

Rozmawiajmy tylko o kwestii jednostki napędowej. Czy to przedlift czy polift to i tak będzie sprowadzany jak coś :)


 


 


 


#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 20:21

Czy to Omega, czy Signum, to bez różnicy, rdza jest w pakiecie bez względu na silnik :D


Edytowany przez sypus, 18 grudnia 2015 - 20:42.


#5 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 20:35

ale 3.0 V6 to przecież diesel.A 2.0T to benzyna.

Wybór prosty.Szujak 3.2 V6 w benzynie.



#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2015 - 20:36

literówka wybacz miało być 3.2


 


 


 


#7 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 grudnia 2015 - 21:42

Lepiej wybrać to co będzie bez automatu, skrzynie w VC (większa siostra Signuma) są mega lipne. 3.2 w automacie ma skrzynie AF33, skrzynie bardzo często zdychają. Nie da się tego wyczuć na jazdach testowych, niestety ich usterka pojawia się po dobrym rozgrzaniu skrzyni. Skrzynie na rynku wtórnym są stosunkowo drogie, za skrzynie trzeba zapłacić co najmniej dwa tysiące. Co do blacharki... jest taka sama jak na Vectrze C. Ja mam Vectre C z 2004 roku i nie posiadłem rdzy w pakiecie, mam za to automat świeżo po wymianie. 2.0T jest zdecydowanie mocniejszą jednostką i tańszą w utrzymaniu. Niestety upchanie V6 do Signum/Vectry w poprzek nie wyszło zbyt zgrabnie. Dostęp jest żaden i co za tym idzie jeśli nie będziesz robił sam to mechanicy liczą dość słono za Vki w nowych łoplach. Przedlift czy polift to już kwestia gustu. Wnętrze różni się detalami, z zewnątrz masz wybór, signum/vectra wyglądający jak signum/vectra lub polift który wygląda jak astra :D

Warto w tych samochodach zwrócić uwagę na przebiegi które da się sprawdzić OP-COM'em.  O ile licznik udaje się przekręcić to VC/Sig zapisują sobie też kilometry w pompie ABS i sterowniku silnika. Łatwo więc zweryfikować przebieg takowej sztuki. Tak czy owak, dysponując teraz kwotą 20 tyś złotych pewnie skusił bym się na zakup ostatniego rocznika VC z najmocniejszym dostępnym dieslem i tym razem chyba już w manualu. Wymiana skrzyni niesamowicie utrudniona, więc jeśli nie chcesz problemów to manual. Żywotność tych skrzyń to zaledwie 150-190 tyś. Później zaczynają się problemy.





 


#8 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2015 - 21:54

Małe sprostowanie. Signum jest większe od Vectry (segment D+). Było największym Oplem w czasie swojej produkcji i niektórych źródłach można wyczytać, że Signum jest następcą Omegi, a następcą Signum jest Insygnia.

 

Chcesz to Cię przewiozę :D :D


Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#9 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:05

Nie jest większy :) Ta sama płyta podłogowa :) Miałem Signum ale on nie ma bagażnika :D





 


#10 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:11

http://www.encyklope...vectra/wymiary/

 

http://www.encyklope...signum/wymiary/

 

Jeździłem też Vectrą i jest mniejsza... Chyba, że chodzi Ci o kombi, ale Signum to hathback :p :p


Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#11 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:29

Ja mam VC Kombi :D





 


#12 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:31

To inna bajka :p

Ale auto fajne... Ma kilka bajerów, które mam chęć dorzucić do Omegi :p


Edytowany przez marcinus, 18 grudnia 2015 - 22:38.

Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:47

Ma kilka bajerów, które mam chęć dorzucić do Omegi :p

Np co? Bo moja VC to ogólnie coś biedna wersja wyposażenia.




 


#14 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:51

Doświetlanie zakrętów

lampka w lusterku wstecznym oświetlająca gałkę zmiany biegów

gałki kierunków i dźwięk ( ciekawe czy by się dało)

 

Reszty teraz nie pamiętam


Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#15 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 18 grudnia 2015 - 22:54

Lampki w lusterku wstecznym nie mam, ale chyba kwestia tego że mam ASB,
Manetki od kierunków , zapomnij. Omega jest analogowa, tu masz CIM, wszystko sterowane cyfrowo.
Doświetlanie zakrętów mówisz o AFL ?





 


#16 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2015 - 01:10

https://www.facebook...466010750249065

ehhh.... sprzątnięty sprzed nosa :p


 


 


 


#17 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2015 - 08:27

Podobno całkiem przyzwoite auta sprowadza. Warto chyba iść tym tropem.


Edytowany przez painkiller, 23 grudnia 2015 - 19:51.


#18 OFFLINE   Cody667

Cody667

    Reborn From Chaos

  • 308 postów
  • Dołączył: 11-02-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2015 - 09:37

Moja dobra rada, czyli gościa który przejechał się na 3.0 V6CDTi - omijać bardzo szerokim łukiem. Mimo wszystko, że silnik pięknie się zbiera i brzmi, to jest bardzo awaryjny i mało który mechanik się na nim zna. DPF, klapy wirowe, egr, turbina, zawieszenie IDS, badziewna skrzynia i drogie naprawy. Szukaj 2.0t, to dobry silnik. Ja przez moje przygody z Signum nigdy nie tkne żadnego diesla palcem....

#19 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2015 - 14:54

http://olx.pl/oferta...html#03d0ead3b8wyposażenie bez szału ale z moich wymagań brakuje tylko skóry i lodówki :) ma 2.0T i skrętne bixy z doświetlaniem :) jade na weryfikację w przyszły wtorek :)


 


 


 


#20 OFFLINE   Jakubwawa

Jakubwawa
  • 87 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2015 - 18:54

Mocna radził bym się zastanowić nad kupnem Signum dla osób przesiadających się z Omegi. Kiedy stwierdziłem że Omega swoje już wysłużyła u mnie i troche szukając odmiany zacząłem poszukiwania od Signum

Jeżeli to miała by być następczyni Omegi to konstruktorzy zapomnieli o komforcie: auto twardo zawieszone, głośne i już nie takie przestronne.

Ktoś kto jezdził Omega będzie mocno zawiedziony .

 

Co do wersji to ewentualnie proponował bym szukać nadwozia poliftowego ze sprawdzonym silnikiem 3.2 V6. Opel produkował takie w jednym roczniku o ile pamiętam to albo 2005, albo 2006 kiedy robili face lifting.

Po lifcie 3.2 został zastąpiony silnikiem 2.8 Turbo bardziej znanego w USA niż w Europie. Tu są problemy z napinaczami łańcucha rozrządu, którego koszt w Europie jest z kosmosu, podejrzewam że duża częśc Signum 2.T trafia do Polski, kiedy Niemcy poznają koszt wymiany rozrządu.

 

Ze skrzyniami automatycznymi jest tak jak w większości współczesnych ASB firmy Assin. Wymagają wymiany oleju co 60 tys km a mało kto to robi, nawet podczas gwarancji.

 

Auto fajne ale na pewno nie jako następca Omegi tylko jako niższy model i mutacja Vectry.