Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Alternator - słabe i niestabilne ładowanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
94 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tweeze

tweeze
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: MMZ

Napisany 26 czerwca 2009 - 13:11

Szukałem ale nie znalazłem. Mam kilka pytań:

1) Czy w omie C 2.2 DTI regulator napięcia jest w alternatorze - jeśli nie to gdzie?
2) Czy słabe napięcie ładowania (12,5V - 13V) może mieć przyczynę tylko w regulatorze napięcia albo w altku?

Wygląda na to że prądu jest na styk - jak jechałem z przyczepą to mi się akumulator rozładowywał - jak bez to cały czas niedoładowany i napięcie na aku takie jak wyżej.



#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2009 - 13:21

a szczotki jak się mają??



 


#3 OFFLINE   tweeze

tweeze
  • 12 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: MMZ

Napisany 26 czerwca 2009 - 13:32

a szczotki jak się mają??


Jeszcze nie wiem. Jutro będe rozbierał - ale chce wiedzieć na co się przyszykować :)

#4 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwca 2009 - 08:59

90 procent wspólczesnych aut ( dotyczy to takze omegi) ma regulator zabudowany w alternatorze ( na alternatorze na tylnej pokrywie ) i najczesciej ten regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. Sprawdz raczj połaczenia plusa, masy,klemy ( zaciśniecie przewodów w klemach) bo problem twój wygląda raczej na spadkach napięcia na połaczeniach a nie na uszkodzonym altku

#5 OFFLINE   Elvis148

Elvis148
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-06-2007
  • Skąd: Bochnia

Napisany 24 lipca 2009 - 12:57

Ja mam podobny problem 2.0 16v sport. Z lawetą aku pada na klimie aku pada przy długich światłach tez tylko wolniej.
Na początek założyłem aku z innego auta ale to samo było.
Potem założyłem nowy regulator napięcia. dalej nic
Potem przełożyłem alternator z innej omegi (70 ah) i nic
Ostatnio założyłem nowy aku 70 ah i nowy altek 100 ah (zamiennik za 200 zł)
i to samo na klimie aku sie rozładowuje po przejechaniu ok 150 do 200 km.
Wczoraj zamontowałem nowy przewód prosto z aku na alternator średnica ok 6 mm, starego przewodu nie usuwałem bo nie wygląda żeby gdzieś robił przebicie.
Ładowanie pokazuje 14,4 bez obciążenia i 12,9 przy maksymalnym obciążeniu (światła chalogeny klima i radia). Zobaczymy czy coś się zmieni po przejechaniu kilkudziesięciu km.

#6 OFFLINE   kecaj9

kecaj9
  • 63 postów
  • Dołączył: 19-09-2008
  • Skąd: w-wa

Napisany 27 lipca 2009 - 15:54

Kolego ostatnio miałem to sam jak pomiar robiłem na akumulatorze to było ok.12 v a jak miernikiem dotykałem do plusa a minusem do silnika to było 14v okazała się słaba masa zrobiłwm dodatkowo i jest ok.
kecaj

#7 OFFLINE   Elvis148

Elvis148
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-06-2007
  • Skąd: Bochnia

Napisany 29 lipca 2009 - 06:41

U mnie też na silniku pokazuje o 0,9 v więcej więc tez chyba dorobie mase (to ten kabel od minusa gdzies pod aku , czy jest jeszcze coś ? )

#8 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 07 maja 2012 - 14:04

podłączyłem omcię pod kompa i pokazało mi 13,6 przy oświetleniu, kabiny drzwi itd. (akurat nie mogłem zamknąć jak sprawdzałem)
przy maksymalnym obciążeniu tzn wszystko włączone 11,7 czyli chyba kiepsko?
co z tym zrobić?
złomować?....:)
dodam że aku mi się nie rozładowuje, nie mam problemu z zapalaniem itd.

#9 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 07 maja 2012 - 14:38

Kolega miał podobny problem z ładowaniem. Robił kombinacje z regulatorem napięcia, przewodami itd ale pewnego dnia wymienił klemy od aku i wróciło wszystko do normy;D
Nie wiem jak to się stało, w każdym razie miało to miejsce.

#10 OFFLINE   omega369

omega369
  • 37 postów
  • Dołączył: 23-11-2010

Napisany 07 maja 2012 - 14:42

klemy wymieniałem styki czyściłem, kiedyś strasznie mi się grzały
ale może wymienię klemy na lepsze

#11 OFFLINE   Rusek1980

Rusek1980
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-07-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 15 października 2012 - 17:35

U mnie ostatnio w czasie jazdy działy sie dziwne rzeczy. CB sie wyłączało, transmiter FM sie zawieszał, na wolnych obrotach w nocy było widać lekko żarzącą się kąntrolke ładowania. Z odpalaniem i ogólnie jazdą nie było problemu. Dziś sprawdzam napięcie aku:
na postoju - 12,5v
na jałowym -12,7v
przy światłach - 11,6v
Już chciałem sie brać za wykręcanie alternatora, ale po przeczytaniu postu kecaj9 i sprawdzeniu plusem do aku a minusem do silnika wyszło 13,7v przy światłach :)
Tak więc wymieniony przewód od masy i wszystko wróciło do normy.

#12 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 02 grudnia 2012 - 15:54

To i ja dorzucę co nie co do wątku. U mnie żarzyła się kontrolka ładowania, ładowanie non stop 13.1 V bez obciążenia a pod obciążeniem (światła itp) 12.4 - 12.6 V i zmiana obrotów silnika nie powodowała zmiany napięcia ładowania. Okazało się , po wykręceniu alternatora, że mam luźno przykręconą śrubę do mostka, do której przykręcany jest przewód prądowy alternator-akumulator. Po dokręceniu problemów brak, kontrolka się nie żarzy i ładowanie w normie :D

#13 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2013 - 09:49

Witam wymieniłem niedawno alternator w swojej omce bo poprzedni słabo ładował (po odpaleniu ok 14v a po 5-10 min poniżej 13v) teraz po wymianie na używke ładowanie wynosi po odpaleniu 14,4v i spada co najwyżej do 13,9v. Te wszystkie parametry bez obciążenia, gdy uruchomie wsio czyli klima+halogeny+długie+mijania+ogrzewanie lusterek i tylniej szyby+radio=12,8v, i nie mam pojęcia o co chodzi;/

#14 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2013 - 10:08

wymień przewody od alternatora do akumulatora (+) no i nie zapomnij o klemie również proponuję to samo zrobić z przewodami masowymi (-).

#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 grudnia 2013 - 22:05

Z50 a jakie polecisz klemy?
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2013 - 22:53

Z50 a jakie polecisz klemy?

co najmniej mosiężne, żadnych ołowianych :)

#17 OFFLINE   sawi654

sawi654
  • 135 postów
  • Dołączył: 28-03-2011
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 grudnia 2013 - 22:55

a gdzie można dostać takie przewody? i właśnie jakie klemy będą najlepsze?

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 grudnia 2013 - 23:01

a gdzie można dostać takie przewody? i właśnie jakie klemy będą najlepsze?

o klemach pisałem wyżej, co najmniej mosiężne, żadnych ołowianych.
A przewody to zależy gdzie masz sklepy z elektryką. Sam zakładam przewód masowy od spawarki 35mm2 (wytrzymały na temperatury i elastyczny)

#19 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2013 - 01:16

ja bym sie jeszcze zastanowil na akumulatorem, prad, pradem, ale jakis odbiornik go musi przyjac, jak aku do d*py to i miernik cyrki pokaze.

przewod 35mm2 spoko, az z nadmiarem, ja z blaku laku stosowalem 4x4mm2 o oplocie OW i spokojnie sobie z tymi pradami radzi, zreszta stadrartowo to szlo chyba 18 mm2 jezeli dobrze pamietam
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#20 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2013 - 02:21

jak mierzyłem swoje kable to wychodziło 25mm2, a zasilanie to podstawa :)