Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obieg zamknięty cały czas otwarty - bolec klapki? Gdzie się podziała porada?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
53 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 16 grudnia 2015 - 23:58

Witam

 

Bez względu na jakiekolwiek ustawienie klimatronika obieg jest cały czas otwarty - nieważne czy włączony jest obieg zamknięty czy nie oraz gdzie jest skierowany nadmuch. Cały czas pod filtrem kabinowym widzę kręcący się wentylator. Była bodajże kiedyś na forum porada jak dostać się do tej klapki i naprawić bolec - niestety nie mogę jej znaleźć. Ktoś pomoże?

 

Pozdrawiam





#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2015 - 13:36

Poszukaj w tematach usera fnd, o jego poradzie mówisz.



#3 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 17 grudnia 2015 - 17:13

Masz na myśli ten pomysł żeby dostać się tam od strony maski/podszybia w tym wątku: http://forum.omegakl...ety-i-otwarty/?Zdjęć już nie ma.



#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 grudnia 2015 - 23:29

Mam na myśli to -> http://forum.omegakl...awa-mechanizmu/



#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 grudnia 2015 - 09:13

A można by to jakoś zaktualizować żeby zdjęcia były?

#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2015 - 23:48

wyciągnij schowek ten co jest przed pasażerem i ręcznie rusz klapką

mogła się przykleić lub sam siłownik jest zastany, będzie widoczny po prawej stronie


Edytowany przez barteklodz, 18 grudnia 2015 - 23:49.


#7 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 grudnia 2015 - 17:15

Wyciągnąłem schowek. Gdy przełączam przyciskiem obieg otwarty/zamknięty widzę po prawej taką mała wajchę, która podnosi się albo idzie w dół. Wygląda jakby się wypięła, bo jej ruch nic nie powoduje. Jak do tego się dobrać/zdemontować w celu naprawy? Najwięcej miejsca zajmuje tam dmuchawa.



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 grudnia 2015 - 20:10

jak znalazłeś siłownik to całą reszte też widać

jak się wypieło to trzeba było wpiąć na miejsce



#9 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 grudnia 2015 - 20:32

To, że widać to jedno. Dobrać się to drugie.  Wpiąłbym jakbym wiedział jakie jest to "na miejsce" :-) Nie wiem czy nie trzeba wyjmować całej tej dmuchawy, bo podobno może trzeba być tę wajchę osadzić na śrubce, a to wymaga nawiercenia. Na razie tez nie widzę jak można tę wajchę nawet wymontować. Liczyłem na wskazówki, a nie na oczywiste oczywistości :-)



#10 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 grudnia 2015 - 10:29

Witam; podepnę się pod temat; też mam prpoblem z obiegiem zamkniętym, otóż klapka mi się nie otwiera tylko po dłuższym przestoju jak jest niższa temperatura na zewnątrz; największym problemem jest parowanie szyb, bo wsiadając rano do auta zaraz para na szybie i muszę otwierać maskę i manualnie pchnąć tę klapkę, później już jest ok klapka zamyka się i otwiera; w innych przypadkach działa ok;

siłownik do wymiany jednak???


Edytowany przez webo123, 21 grudnia 2015 - 10:29.


#11 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 21 grudnia 2015 - 14:27

Załączam zdjęcie tego co widzę pod schowkiem pasażera. Zaznaczyłem również tę wajchę. No i jak się do tego dobrać? Nie wiem nawet, gdzie jest tu ta klapka tego obiegu.



#12 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2015 - 17:07

Od strony filtra kabinowego zajrzyj i wtedy wszystko zobaczysz.



#13 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 21 grudnia 2015 - 17:41

Już próbowałem. Widać generalnie tylko wentylator dmuchawy.



#14 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 grudnia 2015 - 19:24

Zacząłem nawet rozbierać to co powyżej schowka pasażera, żeby ułatwić sobie dostęp. Wykręciłem poduszkę, ale nie wiem jak zdemontować te czarną osłonę poduszki.Już nie widzę żadnych tam śrub i wkrętów. Da się to jakoś zdjąć? Czy może też trzeba iść dalej i panel klimatronika zacząć demontować?



#15 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2015 - 19:05

Wykręciłem poduszkę, ale nie wiem jak zdemontować te czarną osłonę poduszki.Już nie widzę żadnych tam śrub i wkrętów

 

A po co to rozkrecałeś ????

Na zdjęciu nad strzałką masz siłownik od klapki ( czarno- biały) . On jest na wsuwki ( do gory lub na dół się wysuwa ) wyciągnij go oblukaj , zalóż i połącz z klapką . obadaj też wężyk podciśnienia - może spadł.

Ps ledwo do widać ale jest


Edytowany przez vertix, 27 grudnia 2015 - 19:07.


#16 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 28 grudnia 2015 - 21:58

Siłownik faktycznie jest na dwie wsuwki. Stan wężyka stwierdziłem jako bardzo dobry. Jednak trzeba go wysuwać w bok, w stronę drzwi pasażera. Najpierw jednak trzeba delikatnie odgiąć plastikową blokadę przy bliższej wsuwce.  Najpierw połączyłem ramię tego siłownika z trzpieniem klapki jednak spadało z niego. Trzpień też się dało radę zdemontować. Jest na zatrzasku plastikowym (nie widać go jednak, bo wchodzi do środka). Wystarczy jednak płaskim śrubokrętem podważyć tam gdzie widać minimalny luz (przerwę) i wyskakuje. Bolec na tym trzpieniu ciałem nożem. W jego miejsce nawierciłem otwór i zamontowałem wszystko na śrubie 5x16 z dwoma podkładkami.Dla pewności jeszcze zablokuję gwint (młotek i śrubokręt lub przecinak), żeby nakrętka się nie odkręciła podczas pracy. Załączam zdjęcia przed i po. Jutro to będę montował i sprawdzał. Co do demontażu poduszki do nie jest to konieczne. Dla wygody można zdemontować jednakże rurę nawiewu (trzeba ja dość mocno ścisnąć, najlepiej tam gdzie ta harmonijka na niej) oraz plastik trzymający wiązki przewodów, jednak to wymaga odcięcia taśm mocujących te wiązki z  tym plastikiem - potem trzeba je ponownie zabezpieczyć nowymi taśmami (zwykła taśma jednostronna np. izolacyjna). Ja muszę się jednak dostać jeszcze do jednego z silniczków (po stronie pasażera widać teraz ze 3 takie silniczki, ale pręta, który nimi steruje nie) mieszalnika nadmuchu po stronie kierowcy - tam wieje tylko zimnym powietrzem, więc rozbierania mam jeszcze trochę :-) Może też zobaczę jak wygląda stan nagrzewnicy.



#17 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 29 grudnia 2015 - 16:38

Operacja powiodła się, ale pacjent nadal niedomaga. A konkretnie klapka jak była zamknięta tak jest nadal pomimo, że siłownik i wajcha pracują już prawidłowo. Czy ktoś wie gdzie dalej szukać przyczyny?



#18 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2015 - 15:35

muszę się jednak dostać jeszcze do jednego z silniczków (po stronie pasażera widać teraz ze 3 takie silniczki, ale pręta, który nimi steruje nie)

 

 

Musisz zdemontować panel klimy i pod/za nim jest poprzeczny pręt który  chyba łączy prawą i lewą stronę .

Łatwo go wyrwać przy zdejmowaniu panelu  , bo namacać plastikowy zatrzask panelu jest dość trudno - jeśli się tego nigdy nie robiło.

Tam za dużo silniczków to nie ma - są po prostu połączone dźwigniami.

Tak po prawdzie to mogą być akumulatory podciśnienia jak ten  od obiegu zamkniętego ( nie grzebałem tak głęboko )

 

pacjent nadal niedomaga. A konkretnie klapka jak była zamknięta tak jest nadal

 

Tu najprawdopodobniej masz pomerdane wężyki podciśnienia w silniku , ale chyba jeszcze ten odnośnik do forum nie był przerabiany , więc schematu nie podrzucę. 



#19 Guest_Pienia_*

Guest_Pienia_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 31 grudnia 2015 - 17:22

Panel klimy już kiedyś demontowałem przy okazji wymiany przepalonych żarówek. Dziś też się do tego dobrałem. Pręt jest raczej na swoim miejscu. przesuwa się podczas przełączania trybów nadmuchu. Zatrzask panelu to nie plastik tylko taka metalowa wajcha, najczęściej schowana pod wiązką przewodów, którą trzeba rozgarnąć. Te metalową wajchę ciągnie się w dół i panel wychodzi. Jest ona tez dużo bliżej niż ten pręt. łatwo pomylić, bo każdy za pierwszym razem szuka jej na końcu tego otworu.

 

Odnośnie klapki to dlaczego uważasz, że wężyki podciśnienia są pomylone? Ten siłownik pracuje raczej popraw

nie. Zasysa wajchę i puszcza w zależności od stanu przełącznika. Mnie zastanawia czy ten plastikowy bolec na ramieniu, którym kręci ta wajcha ma gdzieś wchodzić czy nie.



#20 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2016 - 06:38

dlaczego uważasz, że wężyki podciśnienia są pomylone? Ten siłownik pracuje raczej popraw nie.

 

Przy zdejmowaniu głowicy rozłącza się podciśnienie ( dla przykładu ) . Potem można łatwo pomerdać przewody (lub jak się olewa robotę ) . U mnie się tak działo po wizycie w partackim warsztacie . Jeśli dobrze pamiętam obieg zamnkięty włączał się przy wyłączaniu panelu klimy. Po włączeniu nawiewu zamykał się na ok 3/4 i koniec .   Pod maską wszystko się zgadzało , więc w ramach eksperymentu zamieniłem miejscami wężyki na akumulatorze podciśnienia - chyba tak się nazywa ten czarny pojemniczek  nad filtrem kabinowym.

To był strzał w dziesiątkę , bo teraz klapka  zamyka  i otwiera się normalnie.


Edytowany przez vertix, 02 stycznia 2016 - 06:39.