Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B 2.5 V6 manual - chrobot w skrzyni biegów

chrobot sprzęgło 2.5 V6 manual skrzynia biegów

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   miragae

miragae
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-12-2015
  • Skąd: Kraków/Świdnik (k. Lublina)
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 20:48

Wczoraj gdy wracałem z domu do Krakowa (trasa ~300km) zaczęło mi coś chrobotać w skrzyni. Konkretnie objawy to:

  • wrzucony "luz", sprzęgło bez różnicy czy wciśnięte czy nie - wszystko okej, cisza
  • sprzęgło wciśnięte, wrzucony bieg (1,2,3,4,5,R) - słychać chrobotanie
  • wrzucony bieg, sprzęgło w miarę odpuszczania - chrobotanie coraz cichsze
  • wrzucony bieg, sprzęgło odpuszczone (samochód w ruchu) - brak chrobotania

 

  • sprzęgło działa bez zarzutu, nie ślizga się, nie popuszcza przy wciśniętym pedale, nie podskakuje (nie przenosi żadnych drgań/wibracji)
  • drążek zmiany biegów, trzymany przy wrzuconym biegu (raczej na niższych biegach) podskakuje (nie drży, tylko jakby się "rusza")

gdy dojechałem do Krakowa jedynka zaczęła wchodzić już z wyraźnym oporem. Wcześniej biegi wchodziły gładko.

Co może być przyczyną? Nie chcę nic sugerować, żeby nie dać fałszywego tropu.





#2 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 grudnia 2015 - 21:16

sprzeglo ci zdechło.



#3 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 23:25

Jak nie ślizga to może sam wysprzeglik lub docisk. No chyba ze synchronizatory

Edytowany przez Marcin1989sc, 14 grudnia 2015 - 23:26.


#4 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2015 - 10:12

Bez zrzucenia skrzyni tak naprawdę się nie dowiesz. Ja obstawiam rozwalone łożysko igiełkowe wałka skrzyni, to w wale korbowym.

#5 OFFLINE   miragae

miragae
  • 2 postów
  • Dołączył: 14-12-2015
  • Skąd: Kraków/Świdnik (k. Lublina)
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 grudnia 2015 - 23:29

Wsiadłem dzisiaj z ciekawości do samochodu sprawdzić jak się zachowa. Uruchomiłem silnik, wcisnąłem sprzęgło, wrzuciłem bieg i... cisza. Na każdym biegu cisza.
Postanowiłem objechać blok dookoła. Przy postoju dało się czasem usłyszeć ciche piski, które po puszczeniu sprzęgła cichły. Sprzęgło nadal działało tak jak powinno, ale w pewnym momencie po zatrzymaniu miałem problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Jakoś ruszyłem z 2 i odstawiłem samochód na miejsce. Spróbowałem jeszcze wrzucić jakiś bieg na postoju i wchodziły one z "chrupnięciem" (lub kilkoma) i ze znacznym oporem (odczucie na drążku, nie dźwięk "przytarcia" jak przy wrzuceniu biegu z niedociśniętym sprzęgłem).

To nadal może być kwestia łożyska wałka skrzyni? O wysprzęgliku też myślałem, ale sprzęgło nie popuszcza (chyba, że to nie warunek konieczny).

Będę musiał zaprowadzić Omeszkę do mechanika. Czytałem gdzieś, że samo zrzucenie skrzyni to 250-300zł. Wysprzęglik też swoje kosztuje. Mam nadzieję, że uda się to zrobić w okolicach 500zł.


Edytowany przez miragae, 15 grudnia 2015 - 23:30.


#6 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 grudnia 2015 - 09:46

wysprzęglik używka 50zł, nowy 550. Sprzęgło używka 200-300, nowe 550. Do tego dochodzą koszty pracy, może jeszcze zabielenie dwumasy jeśli okaże się krzywa


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#7 OFFLINE   Tkaczi

Tkaczi
  • 1 postów
  • Dołączył: 21-02-2016
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2016 - 11:47

Wsiadłem dzisiaj z ciekawości do samochodu sprawdzić jak się zachowa. Uruchomiłem silnik, wcisnąłem sprzęgło, wrzuciłem bieg i... cisza. Na każdym biegu cisza.
Postanowiłem objechać blok dookoła. Przy postoju dało się czasem usłyszeć ciche piski, które po puszczeniu sprzęgła cichły. Sprzęgło nadal działało tak jak powinno, ale w pewnym momencie po zatrzymaniu miałem problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu. Jakoś ruszyłem z 2 i odstawiłem samochód na miejsce. Spróbowałem jeszcze wrzucić jakiś bieg na postoju i wchodziły one z "chrupnięciem" (lub kilkoma) i ze znacznym oporem (odczucie na drążku, nie dźwięk "przytarcia" jak przy wrzuceniu biegu z niedociśniętym sprzęgłem).

To nadal może być kwestia łożyska wałka skrzyni? O wysprzęgliku też myślałem, ale sprzęgło nie popuszcza (chyba, że to nie warunek konieczny).

Będę musiał zaprowadzić Omeszkę do mechanika. Czytałem gdzieś, że samo zrzucenie skrzyni to 250-300zł. Wysprzęglik też swoje kosztuje. Mam nadzieję, że uda się to zrobić w okolicach 500zł.

300zł za zwalenie skrzyni to chyba w ASO sam to robisz bez problemu nie daj się naciągnąć



#8 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 11 kwietnia 2016 - 14:37

300zł za zwalenie skrzyni to chyba w ASO sam to robisz bez problemu nie daj się naciągnąć

 

moze polecisz koledze kogos kto mu to zrobi za mniej ??


Edytowany przez serek, 11 kwietnia 2016 - 14:38.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: chrobot, sprzęgło, 2.5, V6, manual, skrzynia biegów