Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pelen syntetyk do 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 15:14

Nie wiem co to za koleś od turbo, ale nie powinno się zmieniać oleju na klasę wyższą, a co dopiero zmieniać o 2 klasy... Rozszczelnisz silnik.

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 18:00

Nie wiem co to za koleś od turbo, ale nie powinno się zmieniać oleju na klasę wyższą, a co dopiero zmieniać o 2 klasy... Rozszczelnisz silnik.

Racja, ale też nie powino się jeździć samochodem turbodoładowanym na oleju mineralnym, idź na kompromis i wlej jakiś dobry półsyntetyk 10W-40

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 18:19

I najlepiej od razu wymienić chociaż uszczelniacze zaworowe, myślę, że simmeringi nie puszczą.

#24 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2009 - 19:17

czyli - uszczelniacze zaworowe i polsyntetyk, tak?

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2009 - 19:20

Tak na moje, bo pewnie już trochę oleju ciągnie, a jak zmienisz na rzadszy, to tym bardziej. Uszczelniacze to nie jest duży koszt, do 5 zł za sztukę, potrzebujesz 12 sztuk. Za robociznę z 250 zł.

#26 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 13 stycznia 2009 - 21:18

I najlepiej od razu wymienić chociaż uszczelniacze zaworowe,

Nie popadajmy w paranoje,pojeżdzi troche,zobaczy jak jest i tyle jak trzeba będzie to wymieni

#27 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 stycznia 2009 - 22:03

Ja nie wiem o co wam chodzi skoro poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym to po kiego grzyba lać pół synteyk, albo pełen syntetyk.

Chyba, że co nie którzy mają za dużo kasy. Lejcie taki jaki był lany, albo będziecie siedzieć i płakać, bo ch...uj strzeli serduszko auta i wtedy będzie problem

#28 OFFLINE   CaponeAl

CaponeAl
  • 224 postów
  • Dołączył: 18-12-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 stycznia 2009 - 11:03

Ja u siebie miałem chyba 10W40, chyba bo pewny nie jestem. Zmieniłem na 5W30 syntetyk i raczej jest ok. Już drugie 7,5 tys. robię i nic się nie dzieje. Fakt troszkę zaczął brać olej i ubywa go jakieś 100 - 200 ml na 1000 km ale to i tak nie dużo, może teraz przy nastepnej wymianie przejdę znowu na 10W40.
Prawdziwi twardziele nie jedzą miodu. Prawdziwi twardziele żują pszczoły.

#29 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 stycznia 2009 - 13:38

Ja nie wiem o co wam chodzi skoro poprzedni właściciel jeździł na oleju mineralnym to po kiego grzyba lać pół synteyk, albo pełen syntetyk.

Chyba, że co nie którzy mają za dużo kasy. Lejcie taki jaki był lany, albo będziecie siedzieć i płakać, bo ch...uj strzeli serduszko auta i wtedy będzie problem


chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...

#30 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2009 - 16:11

chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...

Zmień mechaników. Te silniki przy przebiegu 250 tyś., są jak nowe i jeśli nie przepala oleju, to może jeździć cały czas nawet na syntetyku.

#31 OFFLINE   gregorj

gregorj
  • 21 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Chojna

Napisany 17 stycznia 2009 - 22:52

chodzi o to, ze poprzedni wlasciciel jezdzil na pol syntetyku, ale wielu mechanikow doradzalo, zeby zmienic na mineralny to zmienilem...


Więcej do tych mechaników nie jedź.

Wszyscy piszecie że się silnik rozszczelni po wymianie oleju na lepszy, ilu z Was tego doświdczyło?
Powielacie coś zasłyszanego, sorki ale osłabia mnie to.:(

Duży silnik diesla z turbiną, wysoki stopień sprężania, duże obciążenia na panewkach, wysoka temperatura pracy. Panowie tu nie ma miejsca na olej mineralny!!! To nie kaszlak.

#32 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 stycznia 2009 - 23:10

Te silniki przy przebiegu 250 tyś., są jak nowe


Tylko mało który ma taki przebieg, a olej mineralny na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc i uszczelnić motor

#33 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 stycznia 2009 - 01:48

może pomóc


:>

#34 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 23 stycznia 2009 - 11:27

Już pisałem że o "myciu" silnika mówi liczba zasadowa TBN.Czasami jest ona wyższa w mineralach niż w syntetykach. Porównajcie sobie tu jest link .
http://www.autokacik...leje/oleje.html

#35 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 05 lutego 2009 - 22:01

podepne sie pod temat, co ile km wymienia sie olej w TD?? chodzi o pełen syntetyk, w innym temacie wyczytałem że co 7,5tys km ?? i dlaczego tak szybko?

#36 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 lutego 2009 - 13:19

podepne sie pod temat, co ile km wymienia sie olej w TD?? chodzi o pełen syntetyk, w innym temacie wyczytałem że co 7,5tys km ?? i dlaczego tak szybko?

Tak, 7,5 tyś, chyba coś związane z brakiem odmy, ale głowy nie dam.

#37 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 06 lutego 2009 - 20:32

Tak, 7,5 tyś, chyba coś związane z brakiem odmy, ale głowy nie dam


raczej ma to zwiazek z brakiem przepływomierza powietrza (wiecej sadzy powstaje), bo od połowy 97r. jest już co 10 tyś.

#38 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 06 lutego 2009 - 21:29

dziwna sprawa bo taki pełen syntetyk normalnie wymienia sie co 15tys. i to w każdym aucie wiec dziwi mnie że tu piszecie nawet 7.5tys :)
przepływomierz powietrza mam bo właśnie zobaczyłem z ciekawości

#39 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2009 - 22:06

raczej ma to zwiazek z brakiem przepływomierza powietrza (wiecej sadzy powstaje), bo od połowy 97r. jest już co 10 tyś.

chodzi po prostu o większe obciążenia silnika diesla niż benzyniaka. Poza tym jeszcze kwestia turbiny, która obraca siędość szybko i musi być dobrze smarowana.
Co prawda ten przebieg to raczej dla starszych olejów był obliczany, ale ja dla bezpieczeństwa w diselku żony wymieniam pełny syntetyk najdalej po 10 000 km.

#40 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 08 lutego 2009 - 20:26

dziwna sprawa bo taki pełen syntetyk normalnie wymienia sie co 15tys. i to w każdym aucie wiec dziwi mnie że tu piszecie nawet 7.5tys


wiesz częstotliwość wymiany oleju określa producent samochodu a nie oleju (może conajwyżej uśrednić jego trwałość) ale i tak ostateczna decyzja zależy od producenta pojazdu. Olej to parametr konstrukcyjny silnika i od konstrukcji silnika, techniki i warunków jazdy zależy jego czas eksploatacj. W starych samochdach lub nowych tanich czas wymiany to wartosć uśredniona (poprzedzona badaniami), w lepszych są już systemy autodiagnostyki