Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pelen syntetyk do 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 19:29

Czeka mnie wymiana oleju i znajomy doradza mi zebym zalal pelen syntetyk tylko mam obawy czy mi silnika nie wyplucze bo przebieg na liczniku 250000 a pewnie jest wiekszy. Czy moge bez konsekwencji wlac taki olej?? I co myslicie o tym oleju http://moto.allegro....e_oryginal.html

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 21:24

zależy jaki masz teraz olej jeśli nie jest to syntetyk to nie lej syntetyka - oleje GM robione są na bazie mobila więc sa ok

#3 OFFLINE   Piotr_rt8

Piotr_rt8

    Zbanowany

  • 94 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Cz-Dziedzice

Napisany 01 stycznia 2008 - 22:23

jak Gachu powiedział jeśli nie wiesz co tam masz to nie lej syntetyka przy takim przebiegu na pewno nie pozdrawiam :mrgreen:

#4 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 stycznia 2008 - 22:49

To i ja się podepnę - odkąd mam omę to już raz wymieniałem olej i zalałem go Castrol GTX 15W40 (tak mi ktoś tam coś tam doradzał). I teraz przy przebiegu 320 000 muszę znów wymienić tylko czym zalać - tym samym olejem czy może ten jest zbyt tandetny i polecili byście inny?? Dodam że silnik chodzi jak marzenie więc nie chciał bym lać jakiegoś badziewia żeby nie narobić sobie szkód....

 


#5 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 stycznia 2008 - 23:22

THIN lej ten sam co był ;)


Pozdro !

#6 OFFLINE   Piotr_rt8

Piotr_rt8

    Zbanowany

  • 94 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Cz-Dziedzice

Napisany 04 stycznia 2008 - 21:49

To i ja się podepnę - odkąd mam omę to już raz wymieniałem olej i zalałem go Castrol GTX 15W40 (tak mi ktoś tam coś tam doradzał). I teraz przy przebiegu 320 000 muszę znów wymienić tylko czym zalać - tym samym olejem czy może ten jest zbyt tandetny i polecili byście inny?? Dodam że silnik chodzi jak marzenie więc nie chciał bym lać jakiegoś badziewia żeby nie narobić sobie szkód....




nie patrz na innych jeśli wiesz co tam jest i silnik pracuje super to nic nie zmieniaj ja tak robię i jestem zadowolony a co najważniejsze moja omcia też

#7 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2008 - 22:19

No jutro wymieniam i zostaje ten sam olejek - nie narzekam :)

 


#8 OFFLINE   Grzesiek2879

Grzesiek2879
  • 2 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Kraków

Napisany 02 lutego 2008 - 13:36

witam .. mam pytanie ile wchodzi oleju do silnika 2.5 TDS i jaki bedzie dobry olej ...
dzieki

#9 OFFLINE   CzarekC.

CzarekC.
  • 47 postów
  • Dołączył: 03-10-2007
  • Skąd: Sokółka

Napisany 02 lutego 2008 - 14:51

mi wchodzi 7 l. a na miarce mam połowę, nie wiem gdzie on się mieści bo powinno wchodzić 6,5 l. Od zawsze leję olej Midland półsyntetyk i wymieniam co 10.000 km, a nie jak zalecane co 8.000 Pozdrowionka
Where do you think you're going !!!!

#10 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 lutego 2008 - 16:49

wedlug ksiazki wchodzi 6,5 mnie weszlo 6 ;) :lol: :lol:

#11 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 08 lutego 2008 - 23:29

podepne sie do tematu.
próbowałem niedawno odkrecić filtr oleju ale mi sie nie udało. pytanie mam takie czy obudowę filtra odkręca sie tak jak filtr bez obudowy tzn np kluczem do filtrów czy nalezy odkręcić śrubę znajdującą sie na górze filtra. chodzi mi mianowicie o to czy ta obudowa filtra jest przykręcona śrubą (jakiś duzy rozmiar 34 chyba) czy ta śruba to atrapa i trzeba odkręcać obudowę po przez jej kręcenie. Ta śruba wyglada jak atrapa-plastikowa jest-chyba że to tylko jakaś nakładka jest. pytanie oczywiście dotyczy x25dt

#12 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lutego 2008 - 00:39

podepne sie do tematu.
próbowałem niedawno odkrecić filtr oleju ale mi sie nie udało. pytanie mam takie czy obudowę filtra odkręca sie tak jak filtr bez obudowy tzn np kluczem do filtrów czy nalezy odkręcić śrubę znajdującą sie na górze filtra. chodzi mi mianowicie o to czy ta obudowa filtra jest przykręcona śrubą (jakiś duzy rozmiar 34 chyba) czy ta śruba to atrapa i trzeba odkręcać obudowę po przez jej kręcenie. Ta śruba wyglada jak atrapa-plastikowa jest-chyba że to tylko jakaś nakładka jest. pytanie oczywiście dotyczy x25dt


Odkręcasz tą śrubę u góry filtra - tam jest chyba klucz 13 ale nie pamiętam dokładnie. Wyjmujesz ją następnie - ona jest dosyć długa :) i zdejmujesz dekielek po czym twoim oczom ukazuje się niesamowicie zabrudzony filtr oleju :)

 


#13 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 09 lutego 2008 - 08:37

Ja spróbowalem wymienić olej 15w na 10w.Wybralem tylko olej o malej liczbie zasadowej.Czytalem że im wyższa liczba tym większe plukanie.Przejechalem 1500km. na razie nie widzę wycieków .Czekam co będzie dalej.

#14 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 lutego 2008 - 09:59

Odkręcasz tą śrubę u góry filtra - tam jest chyba klucz 13 ale nie pamiętam dokładnie

widziałem tam plastik o kształcie śruby ale duużo większy niz 13- czy to jest nakładka którą w jakiś sposób sie zdejmuje?, balem się tego potraktować bardziej siłowo bo mogłoby sie okazać że to właściwa śruba która by sie połamała :) ,

#15 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 lutego 2008 - 12:33

Ja mam też TD i filtr odkręca się 13 nie ma żadnych plastików.Filtr jest w obudowie metalowej ,śruba oprócz dociskania dekla utrzymuje w odpowiedniej pozycji filtr.

#16 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lutego 2008 - 22:25

Ja mam też TD i filtr odkręca się 13 nie ma żadnych plastików.Filtr jest w obudowie metalowej ,śruba oprócz dociskania dekla utrzymuje w odpowiedniej pozycji filtr.


Dokładnie tak!! :mrgreen:

 


#17 OFFLINE   lew1969

lew1969

    lew1969

  • 76 postów
  • Dołączył: 04-11-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 13 lutego 2008 - 10:02

były w starych omach metalowe dekle na klucz 13 a w nowszych jest plastikowy dekiel na 32 plastikowy trzeba uważać aby nie połamać.
lew1969

#18 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 13 lutego 2008 - 14:32

i u mnie jednak okazało sie że jest plastikowy dekiel z plastikową śrubą ale rozmiar to chyba 36 :-) (dziwne to rozwiązanie)

#19 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2009 - 12:28

dokladnie rozmiar 36 albo 38 u mnie tez tak jest i tym odkrecasz pokrywke z gory i reka ze srodka wyjmujesz filtr.

#20 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 13 stycznia 2009 - 12:32

koledzy ja tez sie dolacze do tematu.

pojutrze robie regeneracje turbiny. teraz mam wlany mobil1 diesel 15W-40 czyli mineral, bo przebieg 220 000km oficjalnie, nie wiem ile krecony
facet z firmy od turbinowej mowi ze w tym silniku powinien byc 5W-40 czyli pelen syntetyk i nie bardzo chca mi wlac moj mineral, bo mowia, ze wtedy moge stracic gwarancje na turbine (6 miesiecy), bo uuzyty zostanie olej nie ten, ktory jest dedykowany w jakims katalogu. tylko troche sie boje bo za 4 dni jade do Danii (900km) i nie chccialbym miec niespodzianek na trasie