Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak sprawdzić czy w moście jest szpera? Najłatwiej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2015 - 02:56

Jutro lub pojutrze tak zrobie. A z tą rzekomą blokadą mostu ktoś słyszał?
A np, na śniegu? Raz obydwa od razu krecą a raz jedno.

Ehh zapoznaj się z działaniem mechanizmu różnicowego. Jest możliwość by 2 koła przenosiły moment z silnika. Ale tylko jeśli ona mają podobne podłoże

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#22 OFFLINE   Exodos

Exodos

    LPG Powering

  • 88 postów
  • Dołączył: 28-11-2010
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 grudnia 2015 - 17:13

Ehh zapoznaj się z działaniem mechanizmu różnicowego. Jest możliwość by 2 koła przenosiły moment z silnika. Ale tylko jeśli ona mają podobne podłoże

Temu jest szpera żeby podłoże nie miało znaczenia.



#23 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 stycznia 2016 - 16:50

Odświeżę kotleta, bo nie chciałem od nowa tematu robić. Dzisiaj byłem na wulkanizacji i przypomniałem sobie o tym. Samochód na podnośniku 4 kołami na inwalidzie wrzucone "P". Kręcę tylnym kołem i kręcą sie obydwa.  Obydwa w lewo i obydwa w prawo. Zaciekawiło mnie to, że nie wiem czy już coś w moście rozwalone czy tak ma być ale jak zaczymam kołem zakręcać w prawo to mam taki luz 2-3cmi dopiero wtedy zaczyna drugie się kręcić. tak samo jest w lewo. Więc szpera jakaś musi być? :D Ostatecznie wytargam dekiel albo połoś. Na śniegu kręci bączki i bez problemu sobie tam 360* zrobie no ale to śnieg.. :D


Edytowany przez Knal, 15 stycznia 2016 - 16:52.


#24 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2016 - 19:27

Jest sposób opisany przez opla

wfL2sTg2.jpeg

 

3ODM3dnj.jpeg

 

6i7Tgs4B.jpeg


ostatnie dwa zdjecia bo sie nie otwieraja:

http://lookpic.com/O...7/3ODM3dnj.jpeg

http://www.lookpic.c...4/6i7Tgs4B.jpeg



#25 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2016 - 20:54

Odświeżę kotleta, bo nie chciałem od nowa tematu robić.

 

Powiem szczerze ,że mogę się mylić ( bo nie sprawdzałem oznaczeń na moście  u siebie ) ale.... 

W autkach , gdzie nie ma szpery , po podlewarowaniu kręci się tylko jedno koło ( po włączeniu biegu na odpalonym autku) . Jak jest szpera , autko zjeżdża z lewarka.... ( vide mechanizm różnicowy )

Na suchym asfalcie ( jak jest szpera) masz dwa ślady palenia gumy ( i to bardzo krótkie ). Bez szpery tylko jeden.

Jeśli jest asfalt a drugie koło stoi na ziemi , to już inna bajka . Szpera nie jest stałą blokadą i przy różnych gęstościach gruntu głupieje.

Skąd to wiem?? Ostatniej zimy 2 razy miałem sytuacje awaryjne (przymrozek) i hmmm...  raczej wtedy szpera pomogła.

Miałem delikatny poślizg i zblokowało koła - po prostu zarzuciło lekko prawo/lewo i pojechało dalej .

 

Na śniegu kręci bączki i bez problemu sobie tam 360* zrobie no ale to śnieg..

 

To nie jest całkowita blokada mostu , tylko jakieś 45 % . Szpera to nie kontrola trakcji czy jakaś inna stabilizacja toru jazdy - to tylko zwykły mechanizm bez kompa.