Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak sprawdzić czy w moście jest szpera? Najłatwiej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2015 - 21:31

Witajcie, temat oklepany w eter ale jak sprawdzić dla 100% pewności czy jest szpera?

1. Opcja koło jedno na piasku a drugie asfalt- mają oba sie wtedy kręcić? A co jak sie stanie jak np 3 razy zakręcą obydwa a 1 raz  nie?

2. Zdjąć ten dekiel z mostu z tyłu od strony klapy bagażnika? Ale tutaj chcąc to muszę spuścić olej a korka spustowego pewnie nie ma więc pozostaje mi żmudne odsysanie strzykawką które zejdzie sie z godzinę wysynanie korkiem wlewowym?

3. Wyjać poł ośke i wtedy zobaczę czy jest i nie bede musiał oleju wylewać?





#2 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 21:40

Też tego nie kumam,
W lato spaliłem lacza (zdjecia na fb) czułem jak cos zaskoczyło w moscie i palenie 2 opon sie zaczeło,
Ostatnio mielenie na pasku 2 koła pchaja, jakbyś nie patrzał.
Koledze zawiozłem flache na urodziny znowu 2 koła i smród.
Wczoraj na lodzie 1 koło 2 stoi jak bodygart przy drzwiach w lidlu.
Sam nie wiem...

#3 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2015 - 22:05


stoi jak bodygart przy drzwiach w lidlu.

hahahahahah, wygrałeś tym :rotfl:

 

Czyli jak widać, niby banalne sposoby ale jak zawsze coś zaskoczy.

eh.. a taki łatwy sposób.

 

Więc co, zostaje zdejmować dekiel od mostu i dopiero wtedy pewność?  :o



#4 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 22:07

Jutro Piątek,daj w dekiel :wink:

#5 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 listopada 2015 - 22:22

Najłatwiej na podnośniku. Jeśli obracając jedno Koło drugie kręci się w tym samym kierunku to jest szpera

#6 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2015 - 22:26

Najłatwiej na podnośniku. Jeśli obracając jedno Koło drugie kręci się w tym samym kierunku to jest szpera

 Niezależnie czy samochód jest odpalony/wylaczony czy TC wlaczone czy wylaczaone itd? W każdej komplikacji mają obydwa sie ciągnąć? A co jak szpera uruchamia się w momencie klikniecia TC?



#7 OFFLINE   szarak

szarak
  • 225 postów
  • Dołączył: 13-09-2011
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 listopada 2015 - 22:36


Najłatwiej na podnośniku. Jeśli obracając jedno Koło drugie kręci się w tym samym kierunku to jest szpera


 Niezależnie czy samochód jest odpalony/wylaczony czy TC wlaczone czy wylaczaone itd? W każdej komplikacji mają obydwa sie ciągnąć? A co jak szpera uruchamia się w momencie klikniecia TC?

Teraz to mnie zastrzeliłeś. Sprawdzalismy kiedyś w e-30 a tam nie ma elektroniki więc o tc się nie wypowiem.
Jest jeszcze łatwiejszy sposób. Podnosisz jedno Koło i dajesz na luz i spuszczasz z recznego. Jeśli możesz zakręcić uniesionym kołem to masz zwykły dyfer a jeśli nie to jest szpera

#8 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2015 - 22:40

haha no widzisz.

No wlasnie problem w tym żę automat i ręczny nie działa hehe. 

Zdjąłbym ten dekiel ale cholera tyle męczenia żeby strzykawką olej wysysać a potem od nowa wlewać. Kupa czasu. 



#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 listopada 2015 - 23:05

A to nie możesz dać na N i podnieść auto? Ręczny ma być spuszczony czyli nie zaciągnięty

#10 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 listopada 2015 - 23:27

Elektronika nic nie ma do szpery. Widzieliscie jakas kostke podlaczona do szpery?
Tak jak szarak mowi jest najprosciej tylko musi byc luz wrzucony.
Nie ma znaczenia czy odpalony czy zgaszona czy wlaczona kontrola czy nie. To wszystko bez znaczenia.
Podstaw klocki pod przednie kola i nie pojedzie.

 

 



 


#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 listopada 2015 - 23:31

mokry asfalt , koła lekko skręcone i gaz w podłoge, jak szpera jest to obróci-bokiem pójdzie, jak nie ma to z wewnętrznego koła dymem postraszy i auto pojedzie po zadanym torze jazdy

 

a tak wogóle ktoś rozbierał szpere z omy ?

ona działa cały czas czy dopiero pod obciążeniem ?


Edytowany przez barteklodz, 26 listopada 2015 - 23:37.


#12 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 listopada 2015 - 09:18

Nigdy nie rozbieralem ale napewno dziala tak ze jak jedno zaczyna sie krecic to od razu spina drugie kolo czy pod obciazeniem czy nie.
Napewno puszcza i terkocze w zakretach przy ruszaniu.

 

 



 


#13 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2015 - 09:42


ona działa cały czas czy dopiero pod obciążeniem ?

nie działa cały czas. Potrzebuje spięcia wstępnego by zacząć działać. Równie to bywa, zwykle jak masz uniesiony tył i kręcisz wałem to koła kręcą się w różnych kierunkach a na szperze w tym samym. Ale nie zawsze to działa. Podobnie jak zblokujesz jedno koło i kręcisz wałem to przytrzymasz to koło (przy czym będzie czuć jak próbuje się przekręcić). Ale to też nie zawsze tak jest.

 

Łatwiej wyjąć półosie niż ściągać dekiel z tyłu dyfra. Olej się nie wyleje jeśli dyfra nie odkręcisz od budy po wyjęciu półosi

 

 

A co do TC i szpery ... hmmm TC to może nie ale TC+ (wersja od RM98 ze słynnym DX) robi jakby szperę. Bo gdy jedno koło mieli to je hamuje pompa ABS i wtedy zaczyna się kręcić drugie bo ma lżej niż pierwsze koło. Ale to tylko taka namiastka szpery. Chodź sporo pomaga np. podczas wyjazdu pod górkę na śniegu


Edytowany przez smokebite, 27 listopada 2015 - 09:43.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#14 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 listopada 2015 - 12:57

Tak czułem, że pewniak to dekiel albo półośka. A jak połośke wyjąć?



#15 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 listopada 2015 - 13:43

Zdejmujesz koło i odkręcasz półośkę od piasty po czym wyciągasz z mostu. Siedzi solidnie na zawleczce więc trzeba czymś podwarzyc.


 

 



 


#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2015 - 16:49

A nie łatwiej podnieść tył i pokrecic kołami jak oba będą się krecily w tą samą stronę to jest LSD jak w przeciwna to niema Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

#17 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 listopada 2015 - 14:41

Jutro skombinuje dwa lewarki i podniose. A słyszał ktoś o jakiejś  "blokadzie mostu" albo coś w MV6?


Edytowany przez Knal, 29 listopada 2015 - 14:41.


#18 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 listopada 2015 - 15:02

A nie łatwiej podnieść tył i pokrecic kołami jak oba będą się krecily w tą samą stronę to jest LSD jak w przeciwna to niema Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

tak tylko czasem jak jest szpera to bywa że i tak się nie dzieje. A z drugiej strony jak się kończy dyfer to też będzie taki objaw :( nie daje to 100% pewności

 

Jutro skombinuje dwa lewarki i podniose. A słyszał ktoś o jakiejś  "blokadzie mostu" albo coś w MV6?

podnieś, kobyłka pod mocowanie tylnej belki zawieszenia i okręć 6 śrub na imbus przy piaście. potem wyjmij półosie i sprawdź. Czasowo max 30min


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#19 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 listopada 2015 - 16:04

Jutro lub pojutrze tak zrobie. A z tą rzekomą blokadą mostu ktoś słyszał?

A np, na śniegu? Raz obydwa od razu krecą a raz jedno.



#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2015 - 17:57


ak tylko czasem jak jest szpera to bywa że i tak się nie dzieje
to znaczy że już jej niema albo prawie jej niema