Po zrobieniu UPG pali się kontrolka oleju i silnik nie chce ruszyć.
#1 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2015 - 19:09
Niedawno w mojej omedze zrobiłem głowice, ponieważ poszła uszczelka pod głowica. Wszędzie dałem nowe uszczelki, maselko wyplukałem ropą oraz zalałem syntetykiem 10w40 Po skróceniu silnik ładnie pracował, przejeżdziłem 100km, wymieniłem olej na 15w40 mineralny i nowy filtr. Rano odpalam silnik zapaliła się kontrolka oleju i coś stukało (myślałem ze wydech przejechałem 30metrow, a silnik zgasł i nie chce teraz odpalić (w ogóle ruszyć). Próbowałem wałem kręcić i nie da rady.Co mogło pójść i czy da się to zrobić?
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2015 - 20:12
Prawdopodobnie przytarł sie na wale.
Jeśli tak to raczej jedyna sensowna opcja to drugi silnik.
Samo przejście na mineralną oliwę raczej by nie zabiło silnika.
Myslę że albo jakiś trefny olej kupiłeś albo coś z filtrem sie stało np. mogło go "zassac" i zablokował przepływ oleju.
Widziałem raz taki numer, olej po przebiegu 200km od zalania tak ja by sie rozwarstwił, zrobił sie bardzo rzadki a filtr zabity był jakimś smarem.
#5 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2015 - 21:33
W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę
Myślę a raczej jestem pewny ze odma zasyfiona na maxa .
Smok kiedyś czysciłem w 2.0 xev i chyba dzieki temu jezdziłem nia 5 lat.
2.0xev uważam ze jak nie dbasz to pada i to 99x szybciej jak v6.
To moje zdanie i jara jak smok.
Kiedyś sie upierałem ze nie maja racji koledzy z forum,dzisiaj jest inaczej
#6 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2015 - 00:10
W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę
Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!
Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.
#7 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2015 - 00:24
Witam
Niedawno w mojej omedze zrobiłem głowice, ponieważ poszła uszczelka pod głowica. Wszędzie dałem nowe uszczelki, maselko wyplukałem ropą oraz zalałem syntetykiem 10w40 Po skróceniu silnik ładnie pracował, przejeżdziłem 100km, wymieniłem olej na 15w40 mineralny i nowy filtr. Rano odpalam silnik zapaliła się kontrolka oleju i coś stukało (myślałem ze wydech przejechałem 30metrow, a silnik zgasł i nie chce teraz odpalić (w ogóle ruszyć). Próbowałem wałem kręcić i nie da rady.Co mogło pójść i czy da się to zrobić?
złapało wał na panewce zapewne. Szukaj 2giego silnika
Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!
Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.
znam wielu co leje minerala do tych silników i jeżdżą
Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!
Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.
o tak. Ciężka noga na zimnym silniku to zabójstwo silnika
machony79,
W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę
Myślę a raczej jestem pewny ze odma zasyfiona na maxa .
Smok kiedyś czysciłem w 2.0 xev i chyba dzieki temu jezdziłem nia 5 lat.
2.0xev uważam ze jak nie dbasz to pada i to 99x szybciej jak v6.
To moje zdanie i jara jak smok.
Kiedyś sie upierałem ze nie maja racji koledzy z forum,dzisiaj jest inaczej
w taki że kiedyś ktoś tak napisał, inny potwierdził i mit się trzyma. A połowa co mówi że 15w40 nie nadaje się do silników omegi nawet nie wie co oznacza te 15w40. A w naszym klimacie 15w40 nie stwarza problemów.
ja sam używam u siebie 10w60 i zadowolony jestem
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#8 OFFLINE
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 02:53
Jest taka możliwość. Zdejmiesz to ocenisz. Bez zdjęcia to wróżenieA jest możliwość ze głowica poszła?
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#11 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 09:43
moze rozrzad zle zapiety i tlok o zawory sie klinuje?
z opisu domniemam ze zlozona byla czapka zapiety rozrzad krecisz rozrusznikiem kawalek poszedl i stanal czy jak?
jak zle zapiety rozrzad to czapka w gore i zawory nowe do wstawienia. jak byl rozrzad dobrze to zdechl ci dol - moze byc od masełka jak walnela upg
#12 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 10:42
#13 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 10:48
Podnosilismy tez za miskę by olej zlecial.i
zrobiłem 2km.po czym
zapaliła się kontrolka oleju i zgasł.
w omedze między dnem miski a smokiem jest tak ciasno że jeśli unosiłeś silnik podpierając pod miską to zatkałeś smok i silnik się zatarł, dlatego też
Rozrusznikiem próbowałem kręcić i nawet nie rusza.
#14 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 11:50
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 11:54
nie cisnienia tylko alladyn pokazał sie ostatni raz
mają ludzie pomysły
#16 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 12:15
#17 OFFLINE
Napisany 01 grudnia 2015 - 12:19
nie cisnienia tylko alladyn pokazał sie ostatni raz
mają ludzie pomysły
i do tego nie spelnil zyczen