Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po zrobieniu UPG pali się kontrolka oleju i silnik nie chce ruszyć.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2015 - 19:09

Witam
Niedawno w mojej omedze zrobiłem głowice, ponieważ poszła uszczelka pod głowica. Wszędzie dałem nowe uszczelki, maselko wyplukałem ropą oraz zalałem syntetykiem 10w40 Po skróceniu silnik ładnie pracował, przejeżdziłem 100km, wymieniłem olej na 15w40 mineralny i nowy filtr. Rano odpalam silnik zapaliła się kontrolka oleju i coś stukało (myślałem ze wydech przejechałem 30metrow, a silnik zgasł i nie chce teraz odpalić (w ogóle ruszyć). Próbowałem wałem kręcić i nie da rady.Co mogło pójść i czy da się to zrobić?



#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 19:30

myślę,że olej mineralny zabił silnik



#3 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 listopada 2015 - 19:51

da się to uratować i czy to się opłaca?

#4 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 26 listopada 2015 - 20:12

Prawdopodobnie przytarł sie na wale.

Jeśli tak to raczej jedyna sensowna opcja to drugi silnik.

Samo przejście na mineralną oliwę raczej by nie zabiło silnika.

 

Myslę że albo jakiś trefny olej kupiłeś albo coś z filtrem sie stało np. mogło go "zassac" i zablokował przepływ oleju.

Widziałem raz taki numer, olej po przebiegu 200km od zalania tak ja by sie rozwarstwił, zrobił sie bardzo rzadki a filtr zabity był jakimś smarem.



#5 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2015 - 21:33

machony79,
W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę :hug:

Myślę a raczej jestem pewny ze odma zasyfiona na maxa .
Smok kiedyś czysciłem w 2.0 xev i chyba dzieki temu jezdziłem nia 5 lat.
2.0xev uważam ze jak nie dbasz to pada i to 99x szybciej jak v6.
To moje zdanie i jara jak smok.
Kiedyś sie upierałem ze nie maja racji koledzy z forum,dzisiaj jest inaczej

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2015 - 00:10


W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę :hug:

 

Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!

 

Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.



#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 listopada 2015 - 00:24

Witam
Niedawno w mojej omedze zrobiłem głowice, ponieważ poszła uszczelka pod głowica. Wszędzie dałem nowe uszczelki, maselko wyplukałem ropą oraz zalałem syntetykiem 10w40 Po skróceniu silnik ładnie pracował, przejeżdziłem 100km, wymieniłem olej na 15w40 mineralny i nowy filtr. Rano odpalam silnik zapaliła się kontrolka oleju i coś stukało (myślałem ze wydech przejechałem 30metrow, a silnik zgasł i nie chce teraz odpalić (w ogóle ruszyć). Próbowałem wałem kręcić i nie da rady.Co mogło pójść i czy da się to zrobić?

złapało wał na panewce zapewne. Szukaj 2giego silnika

 

 

Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!

 

Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.

znam wielu co leje minerala do tych silników i jeżdżą

 

Kolego Tomaszu, spiesze z odpowiedzia!

 

Jak jest lato to ujdzie 15w40. Po rozebraniui kilku glowic, kilku blokow silnikow stwierdzam, iz omega ma zbyt cienkie, waskie kanaly olejowe w glowicy jak i w bloku co skutkuje slabym rozprowadzaniem oleju i tym samym slabym smarowaniem, Dodatkowo wplywa na to nisko umieszczony miski olejowej smok olejowy. Olej 5w od 15w nie rozni sie gestoscia w duzej mierze w przypadku 90C temp oleju, zas w przypadku 15C juz rozni sie diametralnie. Takze blednym mysleniem jest, ze oma ma nakulane 300k to zmieniam na mineral. W lato to jeszcze ujdzie, w zime juz nie. A nie daj boze ktos ma ciezka noge z rana to juz totalna porazka.

o tak. Ciężka noga na zimnym silniku to zabójstwo silnika

 

machony79,
W jaki sposób mineralny olej może tak silnik zarżnać,weź mi odpowiedz proszę :hug:

Myślę a raczej jestem pewny ze odma zasyfiona na maxa .
Smok kiedyś czysciłem w 2.0 xev i chyba dzieki temu jezdziłem nia 5 lat.
2.0xev uważam ze jak nie dbasz to pada i to 99x szybciej jak v6.
To moje zdanie i jara jak smok.
Kiedyś sie upierałem ze nie maja racji koledzy z forum,dzisiaj jest inaczej

w taki że kiedyś ktoś tak napisał, inny potwierdził i mit się trzyma. A połowa co mówi że 15w40 nie nadaje się do silników omegi nawet nie wie co oznacza te 15w40. A w naszym klimacie 15w40 nie stwarza problemów.

 

ja sam używam u siebie 10w60 i zadowolony jestem :)


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 listopada 2015 - 23:06

Poszukaj samego dołu skoro głowicę masz zrobioną

#9 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 listopada 2015 - 23:13

A jest możliwość ze głowica poszła?

#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2015 - 02:53

A jest możliwość ze głowica poszła?

Jest taka możliwość. Zdejmiesz to ocenisz. Bez zdjęcia to wróżenie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 grudnia 2015 - 09:43

moze rozrzad zle zapiety i tlok o zawory sie klinuje?

 

z opisu domniemam ze zlozona byla czapka zapiety rozrzad krecisz rozrusznikiem kawalek poszedl i stanal czy jak?

 

jak zle zapiety rozrzad to czapka w gore i zawory nowe do wstawienia. jak byl rozrzad dobrze to zdechl ci dol - moze byc od masełka jak walnela upg



#12 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 grudnia 2015 - 10:42

Jeździł 3 dni. Potem postanowiłem wymienić olej w nocy i filtr. Podnosilismy tez za miskę by olej zlecial. Wymieniłem zrobiłem 2km. Rano odpalam raz zapaliła się kontrolka oleju i zgasło. Później jadę może z kilometr zapaliła się kontrolka oleju i zgasł. Rozrusznikiem próbowałem kręcić i nawet nie rusza.

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 01 grudnia 2015 - 10:48

Podnosilismy tez za miskę by olej zlecial.
i

zrobiłem 2km.
po czym

zapaliła się kontrolka oleju i zgasł.


w omedze między dnem miski a smokiem jest tak ciasno że jeśli unosiłeś silnik podpierając pod miską to zatkałeś smok i silnik się zatarł, dlatego też

Rozrusznikiem próbowałem kręcić i nawet nie rusza.




 


#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 grudnia 2015 - 11:50

Odrazu było napisać że przed tym jak zgasł to zapaliła się lampka ciśnienia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2015 - 11:54

nie cisnienia tylko alladyn pokazał sie ostatni raz :F

 

:masakra: mają ludzie pomysły :smiech:



#16 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 grudnia 2015 - 12:15

To Panowie najlepiej szukać nowego serca albo sprzedawać na złom.I szukać mv6 :/

#17 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 grudnia 2015 - 12:19

nie cisnienia tylko alladyn pokazał sie ostatni raz :F

 

:masakra: mają ludzie pomysły :smiech:

i do tego nie spelnil zyczen :p