Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,2 Dti brak mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 listopada 2015 - 13:21

Witajcie jestem tu nowy od dzis, mam problem z moja omcią. Mianowicie gdy zapalam auto swieci mi sie check i jak dodaje gazu to strasznie wolno sie rozpedza, nie tak jak kiedys. Bylem u mechanika pod komputerem wykazalo "czujnik przeplywomierza powietrza", blad skasowany check zgasl ale po przekroczeniu 1200 obrotow znow sie zapalil. Pojechalem do innego mechanika i podpielismy do innego kompa i wykazalo to samo. Wyjelismy wtyczke z przeplywki, troche szybciej zaczela sie rozpedzac ale dalej to nie to samo. Mechanik powiedzial: brak podcisnienia turbiny bo gruszka sie cofa po odpaleniu silnika i powraca do stanu po zgaszeniu", przewody sprawdzilem i nie maja przecieku, co moze byc przyczyna czegos takiego ? Co musze posprawdzac jeszcze zeby sie upewnic ? Na moje oko to moze byc jeszcze elektrozawor jakis ale nie jestem pewien dlatego pytam sie was, co robic ?



#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2015 - 13:26

skoro wywala błąd przepływki to znaczy,że coś z nia jest nie tak.Samo wykasowanie błędu nie naprawi auta.

Trzeba ją jednak wymienić.



#3 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 listopada 2015 - 13:45

Owszem tak chcialem zrobic ale ten drugi mechanik powiedzial ze na komputerze nawet jak podcisnienie moze byc walniete to bedzie czytalo jako przeplywka, dlatego prosze o pomoc bo moze ktos mial z czyms takim doswiadczenie.

Czytalem na necie ze moze to byc: elektrozawor jakis, katalizator, egr , przewody albo pompka paliwa albo wtryskowa

Dowam ze nie mam wlasnie podcisnienia bo nawet jak przylozylem palec czy zacznie zasysac to nic, kompletnie nic sie nie dzialo

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2015 - 16:12

do sprawdzenia wszystkie weżyki podciśnień i kolanka/złączki, a wężyki najlepiej wymienić



#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 listopada 2015 - 19:47

a moze jednak przepływka? przy braku podciśnienia byłby na 90% błąd P0400



#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2015 - 20:35


a moze jednak przepływka?
wsadzić na podmiankę nic nie kosztuje i wtedy zobaczyć

#7 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 listopada 2015 - 19:25

Przewody/wezyki cale sprawdzone, podmianke postaram sie zrobic do czwartku.

#8 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 grudnia 2015 - 14:38

podmiana przepływomierza dała tylko to ze zaczeła sie otwierać gruszka od turbo ale mocy alej brak .

Jak podłaczyłem dalej swoją to gruszka zaczeła sie otwierac ale mocy dalej brak



#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2015 - 16:29

a jakie jest ciśnienie doładowania żądane i rzeczywiste ?



#10 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 grudnia 2015 - 20:20

Sprawdz czy EGR nie jest cały czas otwarty. Odepnij wężyk podciśnienia i zaślep go wkręcając śróbkę.



#11 OFFLINE   kapsel124l

kapsel124l
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-12-2015
  • Skąd: inowrocław Latkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 grudnia 2015 - 19:17

witam mam podobny problem w mojej bfl 2.2 dti zapala mi sie check i brakuje mocy ale gdy wcisne gaz do oporu po 5 sekundach gasnie i jest ok czasami problem powraca a czasami nie moze ktos mial taki przypadek??



#12 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 grudnia 2015 - 11:38


Sprawdz czy EGR nie jest cały czas otwarty. Odepnij wężyk podciśnienia i zaślep go wkręcając śróbkę.

 

Skąd ten beznadziejny pomysł ??? tyle razy na forum było że EGR to sie nie zaślepia.



#13 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2015 - 18:39

Auto u mechanika, 

stwierdził: EGR ok, podciśnienie turbo ok, przepływka ok, turbina ok, 

 

Powiedział dziś: "jutro sprawdzamy kompresje , wyjmiemy turbine i sprawdzimy kompresje"

 

Co się wiąże z brakiem kompresji ? (jestem zielony troche w mechanice)

Jakie są metody naprawy, jakie najlepsze i jakie to mogą być koszty 



#14 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 21 kwietnia 2016 - 19:00

Powrót do tematu.:

Problem z Omega ten sam ale...

Gdy jest podłączony przepływomierz check raz znika a raz sie zapala jesli wskoczy powyżej 2 tys obr

Czasem rozpedzi sie do 100 wolniutko, potem jak wciskam delikatnie, bardzo delikatnie gaz to nawet sie rozpedza do 170-190 i nagle check i zwalnia do max 115 km/h

Dzis wymieniłem turbo bo myslalem ze to to - nic nie dało

Elektrozawory wymieniłem - nic nie dało

EGR - sprawny

 

PS: Z odłączoną przepływka nie kopci na czarno z podłączoną nieraz kopci ze na swiatłach auta z tyłu nie widać

 

Jakies pomysły ? Propozycje ? Budżet mi sie konczy i cierpliwość powoli


Edytowany przez royalarchangel, 21 kwietnia 2016 - 19:02.


#15 OFFLINE   marcinus

marcinus

    Kolesiostwo #14

  • 218 postów
  • Dołączył: 28-11-2012
  • Skąd: Stare Bosewo (WWY)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 kwietnia 2016 - 10:11

A tłumik i kat nie przytkane?
Nie trąb baranie bo mam gwint na stanie :innySmiech:

#16 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 kwietnia 2016 - 17:33

aktualizacja, wlasnie wrocilem z warsztatu:

 

kat - jutro sprawdzimy

tłumik - jutro sprawdzimy

turbina wymieniona - lepiej idzie ale nie to samo co bylo - check dalej sie zapala 

elektrozawory wymienione na nowe

przepływka wymieniona

podcisnienie turbo - ok - podcisnienie sprawdzone daje 0,8

przewody podcisnienia wymienione

 

 

Przed chwila wywalało blad na p0400 jako przepływka teraz nie wywala ale...

ciągnie normalnie (w miare) do 3 tys obrotów a po przekroczeniu 3 tys zapala sie check i @#$!#$@% !!!!!!!!!!!!!

czasem po 2,5 juz sie zapala i spada z mocy poprostu tak jakby wchodziła w tryb awaryjny

 

znajomy sie zapytal - sprawdzamy kompresje ? 

znajomy powiedział - sprawdzimy jutro dokładnie egr (dodam ze był zaslepiony na chwile nawet i nic nie dało)

 

Moje zapytanie jeszcze odnosnie naprawy ile moze przypuszczalnie z czesciami i robota kosztowac wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni, gdyż na łączeniu silnika ze skrzynia cieknie powoli olej



#17 OFFLINE   pawswi30

pawswi30
  • 84 postów
  • Dołączył: 23-10-2012
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 kwietnia 2016 - 19:40

Sprawdź kolektor dolotowy, może w sadzy jest.

 

np. tak jak tu:

 kolektor-ss%C4%85cy-klapy.jpg



#18 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 kwietnia 2016 - 20:37

kolektor dolotowy był sprawdzany przy wymianie turbo - czysto



#19 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 kwietnia 2016 - 02:08

kat -ok 

tłumik - ok

 

Warto sprawdzic czujnik polozenia wału jeszcze ?



#20 OFFLINE   royalarchangel

royalarchangel
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-11-2015
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 kwietnia 2016 - 07:07

omega sprawna, brak cisnienia ladowania turbo bylo