Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Odczytanie kodów błędów i brak możliwosći odpalenia samochodu

kody błedy 3.0

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2015 - 14:48

Podczas przyspieszania samochód w zakresie obrótó 2,5-3 tys samochód szarpnął i zaczął szybko mrugać chceck , samocód zgasł po przejchaniu kilku metrów, teraz odpala i znowu szybko mruga kontrolka chceck ale po chwili gaśnie i już nie można go odpalic a jak odpali to odrazu gaśnie. Chciałęm odczytać kody błedów ale mam problem , proszę kogos o pomoc, wrzucam filmik z odczytywaniem usterki.

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Filmik :
https://youtu.be/blfAnvi9cTQ


Edytowany przez myju, 11 listopada 2015 - 14:53.




#2 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 listopada 2015 - 15:27

Z tego co wy mrugała kontrolka to 74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie.

Spróbuj odłączyć przepływomierz i przejedz się.


Edytowany przez krulik1, 11 listopada 2015 - 15:31.


#3 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2015 - 16:10

A przez ten błąd samochód może nie odpalać ?



#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopada 2015 - 16:12

Moze nie odpalac albo bardzo ciezko odpalac. Bez przeplywki powinien odpalic bez wiekszych problemow, ale moze nie trzymac jalowych obrotow i gasnac ale powinno dac sie jechac bez wiekszych klopotow. Jezeli przeplywka bedzie podawac zle parametry np. ze przez nia przeplywa 250 kg/h powietrza to bedzie zalewalo silnik i bedzie problem z rozruchem.



#5 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2015 - 21:30


Moze nie odpalac albo bardzo ciezko odpalac.

 

Ja bym się skupił na błędzie 31 - brak sygnału z obrotomierza.

Kiedyś podobny problem był ( ale nie pamiętam ) , więc moja teoria to będzie tworzenie legendy.

Jeśli obrotomierz wariuje , to oznacza problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Brak sygnału w tym przypadku również rzuca cień podejrzenia na CWK , bo padnięty CWK też ogłupia przepływomierz.

W kodach masz 73 i 74 -są sprzeczne. Oblukaj kable od czujnika wału - może izolację szlag trafił i jest przebicie ( dość pospolita przypadłość )

Ps Pojawienie się szarpnięcia podczas przyspieszania , może sugerować chiński zamiennik cwk i tego to już raczej nie wykryjesz , bo na zimno bedzie pokazywał ,że jest dobry.


Edytowany przez vertix, 11 listopada 2015 - 21:34.


#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2015 - 10:51

twoja teoria ma duże luki, błąd 31 jest zawsze jak się wał nie obraca, a na wyłączonym silniku się nie obraca, do twojej teorii jest błąd 19, który oznacza problemy z czujnikiem wału gdy ten się obraca i silnik pracuje. :)



#7 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2015 - 00:04

Odlaczylem przepływomierz i samochód odpalił, do domu dojechałem a to było najważniejsze. Tylko mam problem bo kupiłem przepływomierz na allegro i ma inną wtyczkę, ja mam prostokątna a tam jest taka lekko zaokrąglona, a dostałem kabel z wtyczka i nie wiem czy mogę obciąć stara i przygotować tą nową zaokrągloną?

Załączone pliki



#8 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 listopada 2015 - 07:39

A numery OEM na nich się zgadzają?

#9 OFFLINE   myju

myju
  • 31 postów
  • Dołączył: 19-06-2011
  • Skąd: Lipinki Łużyckie/ / Żary
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2015 - 08:30

To sprawdzę jak wrócę z pracy, przepraszam ale się pomyliłem ja miałem zamontowany przepływomierz z tą zaokrągloną wtyczka a dostałem z kwadratową.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: kody, błedy, 3.0