Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

słabnie nawiew klimy

klima nawiew nie lecie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 listopada 2015 - 12:11

Witam,

czytam na forum o problemach z nawiewem klimy, jednak u mnie sprawa jest ciut inna.

Klima prawidłowo się włącza i wyłącza.

Na początku po włączeniu ciepłego nawiewu /np. 21-23 a nawet 24 st./ leci cieple powietrze, zarowno na AUTO jak i na recznym ustawieniu. Po kilku/ kilkunastu minutach nawiew jakby zanika, dmucha słabym i raczej chłodnym /a przynajmniej nie ciepłym/ i zamiast powietrza z kratek, wydobywa się jakby słaby swist powietrza...

Tak jakby sam nadmuch przestwał dmuchać z siłą. Jedynie ustawienie ja 28/HI powoduje zwiększenie ciepła z krat i większy świst.

Po wyłączeniu klimy i przejechaniu/ odczekaniu/ paru minut, kolejne włączenie skutkuje prawidłową pracą - tzn, leci powietrze o dobrej temp. i sile nawiewu.

Mija pare minut działania i jakby się przegrzewał - znowu zanika nadmuch. Tak można w kółko.

 

Wycieków nie ma, płynu nie ubywa, zaworek nagrzewnicy suchy.

Czyżby "jeż" ew. zaczyna padać panel? 

Jeśli jeż to jak się do niego dostać? będę wdzięczny za link z opisem, w zamian wrzucę fotę co zrobić jak zawiodły wszystkie sposoby na pojawianie się wilgoci w aucie :D /tzn. wodę pod dywanikami kierowcy, jesli odplywy i uszczelki sa ok a dziur nie ma/

 

 





#2 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 listopada 2015 - 12:17

1) A nie jest tak że się po prostu auto nagrzewa i jak ma te zadane 22 stonie to słabiej wieje?

2) Radio oryginalne? u mnie w dti było tak ze jak sie radio nagrzało to klimatronik myslal ze jest cieplej niz jest i dmuchał zimnym

3) może panel walnięty i myśli ze jest cieplej niż jest i świruje

4) w fl to chyba już nie ma "jeża"....Przynajmniej nie znalazłem go jak rozbebeszałem mojego rozbitka :)



#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 listopada 2015 - 12:32

1) przy AUTO tak by było, przy wymuszonym na nogi itp powinno dmuchac caly czas a tu nic. Poza tym słychać świst a nie ma nadmuchu. nawet jak jest lekko cieplo /ok 20-21/ a ustawie np 26 to i tak slaaaaabo dmucha i wcale nie gorącym /przy np +8st na zewn./. Oczywiście auto rozgrzane

2. Tak

3. Coś musi być nie tak, bo jak odczekam pare/parenascie minut to nawiew powraca. Tak się dzieje zimą i latem więc temp nadmuchu ma tu chyba mniejsze znaczenie. Latem przestaje wiać zimnym (przy niskich ustawionych temp.) a w chlodniejsze przestaje wiac ciepłym (przy wyższych ustawionych temp). 

4. Nie wiem, nie mam doświadczenia dlatego pytam na forum - ale chyba jest: http://allegro.pl/op...5765612816.html


Edytowany przez rafja, 11 listopada 2015 - 12:33.


#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 11 listopada 2015 - 12:53


w fl to chyba już nie ma "jeża"....Przynajmniej nie znalazłem go jak rozbebeszałem mojego rozbitka

 

Może się wystraszył i uciekł

http://allegro.pl/we...5754224057.html

 

jest na obudowie wentylatora



#5 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 listopada 2015 - 13:04

jak do niego sie szybko dostać? u mnie w schowku pasażera jest moduł GSM i jakoś nie widzę sposobu łatwego demontażu...

Jak myślicie, takie objawy zanikajacego nadmuchu to jeż?



#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2015 - 17:48

A co to jest ten jeż?

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 listopada 2015 - 19:50

masz w linku w poprzednim poście.



#8 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2015 - 21:16


jak do niego sie szybko dostać? u mnie w schowku pasażera jest moduł GSM i jakoś nie widzę sposobu łatwego demontażu...

 

Wymontować cały schowek - innej możliwości nie ma.

Moduł GSM ?? Kabli nie da się odpiąć ???

Najprawdopodobniej wsuwki na jeżu  masz skorodowane , bo debile z opla dali tam aluminium i koroduje .

Jak znam życie przy gaszeniu autka na klimatroniku pojawiają się 2 poziome kreski w miejscu temperatury - wtedy trza podłączyć kompa który zdiagnozuje za wysokie napięcie dmuchawy  . Po tym zakłada się miedziane wsuwki i po problemie.  :p



#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 listopada 2015 - 08:54

nie, po zgaszeniu jest wszystko ok.

obadam ten schowek... 



#10 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 listopada 2015 - 19:29

Witam. Dla mnie taki objaw pasuje do czujników temperatury w kanałach. Wykrywają zbyt wysoką temperaturę i przymykają nagrzewnicę. Pisałeś, że jak pojedziesz na klimie, to chwilę grzeje a później to samo. Warto sprawdzić na komputerze temperatury i otwieranie klap. Gdyby to była wina rezystora dmuchawy nie byłoby świstu powietrza.


Jak już jestem przy temacie to Was zapytam koledzy. Przy całej tej puszce od nawiewów są silniczki. Najwyżej położony i najbliżej panelu sterowania klimatyzacji jest silniczek z niebieską dźwignią. Czy wie ktoś z Was za co dokładnie on odpowiada? Mam problem z nadmuchem na szybę. Jak dam nadmuch wprost na ludzika, to wszystko przełącza na szybę a ten z niebieską dźwignią daje w drugą stronę. Jak dam na szybę, to wszystko przestawia się na szybę a ten z niebieskim przestawia się na ludzika. Sprawdzałem, że jest odwrotnie zdejmując w krańcowych położeniach kabel z niego. Wygląda, że on zasuwa w drugą stronę niż powinien. Kabel chyba jest właściwy, bo też z niebieską zapinką. Macie jakieś pomysły na naprawę lub zmianę kierunku obrotów?


Edytowany przez pskal, 12 listopada 2015 - 19:20.


#11 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2015 - 17:58

to szwankowałoby zarówno zimą jak i latem ?

może dmuchawa się przegrzewa? ew. układ nią sterujący...



#12 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2015 - 19:32

Rezystor dmuchawy wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu: http://imged.pl/opor...b-11922216.html. Nie ma co się psuć. Gdyby dmuchawa szwankowała, to nie byłoby świstu w kanałach. U mnie tak było z tym świstem, gdy klapy nawiewu nie działały prawidłowo. Włączałem nadmuch na szybę ale jedna klapa przestawiała się w drugą stronę. Mogłem ustawić nadmuch na max a na szybę ledwo co leciało tylko świstało, bo ujścia powietrza z dmuchawy dobrego nie było. Raczej przyjdzie demontować schowek i najlepiej kanał nawiewu na nogi. U siebie po demontażu schowka kładłem się na plecy na siedzeniu i podłodze i wszystko widać jak pracuje i czy pracuje. Po omacku da się powciskać wszystkie klawisze i regulować temperaturę. przy okazji widać było chyba w kanale nawiewu na nogi czujnik temperatury.

U Ciebie kolego wygląda chyba na to, że jak grzeje i włączysz klimę, to zaczyna lecieć zbyt zimne powietrze i zamyka którąś klapę. Nie wiem czy jest jakaś oddzielna od klimy.



#13 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 listopada 2015 - 20:15


Rezystor dmuchawy wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu: http://imged.pl/opor...b-11922216.html.

 

To jest rezystor do klimy manualnej.


Nie ma co się psuć.

W klimatroniku jest "rezystor" elektroniczny więc ma się co zepsuć.



#14 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2015 - 21:00

faktycznie świst jest słabosłyszalny mimo nawiewu na maksa. To dmuchanie jakby "zawiesza" się, bez względu na nastawy na klimatroniku, po prostu kilkanaście minut działania klimy/ czasami moze i dluzej/ i przestaju dmuchać jak powinno, jednocześnie nie podaje cieplego zimą a zimnego latem powietrza...

 

widzialem gdzies na forum schemat jak rozebrac schowek.... poszukam na forum jeszcze



#15 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 listopada 2015 - 21:09

W poradzie o wymianie nagrzewnicy jest jak się tam dobrać :) A przynajmniej jak wyjać schowek, poduchę itp. Potem powinno być juz łatwo :)

Edytowany przez Skit, 13 listopada 2015 - 21:11.


#16 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2015 - 21:52

No tak. Druga wersja sterowania dmuchawy jest inna. Nie zmienia to jednak faktu, że przestaje lecieć ciepłe lub zimne powietrze. Powinno lecieć ograniczone sterowaniem tej dmuchawy.

Od strony pasażera dolny silnik jest od klapy ciepłego powietrza pasażera. Ustawienie na HI - dźwignia pod silniczkiem idzie do dołu a na LO odwrotnie (mogłem pomylić kierunki). Bez wyjmowania poduszki tylko schowek  i delikatnie podnosząc do góry osłonę tunelu przy nogach i odciągając do siebie zdjąć ją z zatrzasku. Wtedy widać ten dolny silnik i widać dokładnie jak pracuje. on steruje ciepłem. Włącz i zobacz co się dzieje. Jak zacznie zmieniać pozycję po pewnym czasie, to nie ma sensu ruszać dmuchawy. Na upartego i przy dobrym świetle bez wyjmowania schowka da się zajrzeć.

Warto sprawdzić miernikiem pobór prądu. Może ten świst to zacieranie łożysk ślizgowych w wentylatorze?



#17 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2015 - 23:00

ewidentnie swist powietrza...



#18 OFFLINE   pskal

pskal
  • 16 postów
  • Dołączył: 15-03-2015
  • Skąd: Srokowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 listopada 2015 - 17:16

No i jak z naprawą?



#19 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2015 - 19:15


jak wyjać schowek, poduchę

 

Poduchy nie trzeba ,. Odkręca się trzy gwiazdkowe śruby ( od poduchy ) i potem 4 blachowkręty. Potem lekko opuszczamy schowek i wyciągamy wtyczki od podświetlenia schowka .

" Jeż"  znajduje się ( patrząc od wewnątrz auta ) po lewej stronie dmuchawy ,dość blisko panelu klimy. Jest wpięty w kanały nawiewu ( w ten sposób ma chłodzenie - bo  dość mocno się grzeje , ale da się latać 50 km z wywalonym na wierzch ).

 Przed wyciągnięciem kabli z jeża zrób fotkę kabli , bo można tak podłączyć ,że dmuchawa będzie latać na maxa przy wyłączonym zapłonie . Pomyłka w kablach niczego nie spali więc się nie stresuj.

 


ewidentnie swist powietrza...

 

Powietrza , czy świst padniętego łożyska na dmuchawie ?? Ja miałem/ mam przypadek ,że padające łożysko zaczyna/ło "gwizdać w niższych temperaturach ( ok 0 stopni i mniej ) . Pęknięta wsuwka od jeża powodowała ,że czasem klima była martwa i się załączała jak jej przyszła ochota . O dziwo podczas upałów miałem mniej problemów.

Dlaczego miałem/mam ? Bo kupiłem od oszustów z CAR GRYFU  ( szczecin ) drugą dmuchawę i typy liczyli ,że się nie połapię co jest pięć .

Miałem pecha , bo byłem w rajchu i reklamacji nie złożyłem u wyłudzaczy. Jak się robi zimno też "śwista", ale nie zawsze .



#20 OFFLINE   Yaro Yarecky

Yaro Yarecky
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-06-2015
  • Skąd: Wronki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 01 sierpnia 2016 - 20:29

faktycznie świst jest słabosłyszalny mimo nawiewu na maksa. To dmuchanie jakby "zawiesza" się, bez względu na nastawy na klimatroniku, po prostu kilkanaście minut działania klimy/ czasami moze i dluzej/ i przestaju dmuchać jak powinno, jednocześnie nie podaje cieplego zimą a zimnego latem powietrza...

 

widzialem gdzies na forum schemat jak rozebrac schowek.... poszukam na forum jeszcze

Witam. Kolego jak się skończyła Twoja naprawa bo u mnie ta sama historia się pojawiła.