Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki polecacie KLUCZ DYNAMOMETRYCZNY??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kamiiileqq

Kamiiileqq
  • 18 postów
  • Dołączył: 31-08-2013
  • Skąd: PWA
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 listopada 2015 - 13:20

Witam.

 

Jak w temacie, chciałbym zakupić KLUCZ dynamometryczny i czy ktoś jest w stanie polecić coś dobrego w granicach rozsądku($$$$) ??? Z góry dzięki!  :p





#2 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 listopada 2015 - 14:55

To zależy do jakich prac go potrzebujesz. Do drobnych (4-20 Nm) używam 1/4" proxxona. A do tych większych mam "marketowy" klucz 1/2" (20-220Nm).

Ten marketowy sprawdzałem z takim w pełni certyfikowanym i mial dokładnie takie same momenty jak profesjonalny.

 

No.



#3 OFFLINE   jarcenty

jarcenty
  • 212 postów
  • Dołączył: 22-10-2007
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 09 listopada 2015 - 19:59

Ja używam klucza firmy KS Tools 1/2" 20-200Nm.

Wygodny w urzyciu, przyjemna i precyzyjna regulacja momentu, dosyć trwała konstrukcja (u mnie działa zarobkowo)

Z tańszych moge polecić Jonneswaya lub Neo



#4 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2015 - 21:11

od 7-8 lat używam kingtony

 

Witam.

 

Jak w temacie, chciałbym zakupić KLUCZ dynamometryczny i czy ktoś jest w stanie polecić coś dobrego w granicach rozsądku($$$$) ??? Z góry dzięki!  :p

 

sprecyzuj do jakich momentów i do czego, jak ogólny zakres np 4-210 to będziesz potrzebował 3 różnych kluczy, im mniejszy zakres roboczy klucza tym dokładniejszy, do plastików/pokryw to najprędzej 1/4cala z zakresem do 20/25nm, jak elementy silnikowe to 3/8 20-60 nm, powyżej 60nm to już 1/2 cala



#5 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 listopada 2015 - 00:13

Wg mnie wystarczy klucz który nie ma wielkiego zakresu niutkow.Używam klucza który ka zakres od 5-50 i jest na normalną dużą nasadkę.Zerknij na rozpiske "momentów dokrecania śrub" która znajdziesz chyba w poradach i sam będziesz wiedział ze nię potrzeba klucza który ma więcej niutkow..Nawet głowice cylindrów w moim przypadku V6 zaczyna się dokrecac 25Nm a później wystarczy sztywny klucz bo dokreca się o kąty.Najbardziej potrzebujesz klucza do pracy przy silniku czyli ważne elementy to pokrywy zaworowe,dwie czesci misy olejowej tam ważne są niutki,przy skrecaniu elementów skrzyni korbowej,można rozrząd,elementy głowic.Reasumując ja zrobię wszystko swoim do 50Nm i wiekszy zakres jest mi nie potrzebny a wybór jest tylko i wyłącznie Twój
Aha do swojego klucza dorobilem przejsciowke z dużej nakładki na małą gdy potrzebuje małych rozmiarów kluczy

#6 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 19 grudnia 2015 - 23:04

Koledzy a co wiecie na temat cyfrowych kluczy czy tez adapterow, za 150 zl takie są, warte to coś?